Peloton Seizoen 15

1 2 ... 27 ... 34 35
Tossboom

In de meeste bergraces val je niet aan op downhill omdat er genoeg aanvalspunten van berg en heuvel zijn. Je wint daar dus niks en verliest ook niks omdat niemand aanvalt. Dan is inderdaad de vraag wat je hebt aan die extra downhill. En tot hoever train je het? Ik denk dat 5/6 wel ruim voldoende is.

Slayer772004

Downhill is iets raars. Het werkt niet, maar mijn meeste overwinning kwamen wel dankzij downhill. Als je me nog kan volgen.

Eén raad: ofwel train je het tot 7, ofwel niet. 5 is er zoiets tussen, en daar maak je geen verschil mee. Een downhill 1 of 2, blijft gewoon in het wiel plakken van een downhill 5. Ook in tijd pakt ie niet zoveel tijd (terug). Op een kort stukje afdaling blijft een 2 zelfs bij een downhill 7-8. Maar ... als je een lang stuk afdaling hebt, en je hebt een 7: bingo ! Dan durft hij zelfs spontaan uit de groep wegrijden. Spijtig genoeg moet je wel al gauw een stuk van 20km-25km hebben, en die komen niet zo vaak voor.

Ik durf niets te adviseren wat je moet trainen. Downhill is eerder 'leuk' dan efficiënt. Het kan voor een verrassingseffect zorgen, maar je mag er niet teveel van verwachten.

BrokenChain

argh, vandaag alle truien verloren, terwijl mijn renner aardig voor stond (behalve de jongerentrui). In de vuelta maar revancheren dan..

Poeksel

EGV modelleert zich geloof ik naar het transferbeleid van Manchester City of zo:

10/14/2016 Equipe à Grande Vite.. Low Budget Cycling $172,607.00
5/7/2016 towerriders Equipe à Grande Vite.. $1,650,000.00
4/6/2016 Berdios Pro Cycling towerriders $459,489.00

10/14/2016 Equipe à Grande Vite.. Tossboom $27,923.00
8/31/2016 Luptatorii din Rarau Equipe à Grande Vite.. $500,000.00

10/14/2016 Equipe à Grande Vite.. Hüsker Dü $50,614.00
8/31/2016 BeterLaatDanNooit Equipe à Grande Vite.. $500,000.00

Naspa

'@poeksel. De prijs van gemak? Deels, het zal ook wel iets zijn; als ik 10 beloftevolle jonkies van 18 koop voor een half miljoen, en een of twee worden echte toppers, dan haal ik mijn geld er dik uit.
Als ik op een berg goud zo zitten en een jong team zou moeten opbouwen, zou ik het waarschijnlijk niet veel anders doen.

Laatst gewijzigd
Mardy

Ja, precies. Zo werkt dat economisch ook. Je betaalt ook voor de kans dat het een topper wordt als het nog maar een ruw diamantje is. Als de kans 1 op 10 is dat hij over 3 seizoenen 5m waard is, is de prijs nu 500k (even gemakkelijk gezegd). Gemiddeld zal EGV er niet op achteruit gaan, al is 20 wel een kleine hoeveelheid renners voor de statistiek.

Achja, je moet ook wat te doen hebben, zullen we maar zeggen :).

Mardy

Prima begin van de Vuelta hier. Direct al 3:38 gewonnen op de concurrentie, die eigenlijk al op 80% effort reed (en mijn renners op 70%), dus daar gaat morgen eerder nog meer tijd bijkomen dan dat de voorsprong direct ingelopen gaat worden :).

BrokenChain

hier 3:20 verloren op 75%. Rijd wel met een jongere die niets kan ;)

BrokenChain

Als je je renners gelijk laat racen na een blessure, heb je dan meer kans op een nieuwe blessure? Durant namelijk weer geblesseerd.

de koereurs is in mijn divisie (weer) actief, lijkt wel goede renners te hebben :(

Laatst gewijzigd
Naspa

'@BC, lijkt me gewoon een man van glas. Blessuregevoeligheid is net als FA een verborgen parameter. (edit: als de site het straks weer doet een even kijken naar blessure verleden).

Laatst gewijzigd
Naspa

'@BC. Ja, beginnersfout. Ik ben ook zuur hoor, loop ook al een jaar een renner of twee-drie te trainen die al een keer of vier een blessure hebben gehad.
Durant maar in de verkoop zetten, is mijn advies, hopen dat iemand niet goed kijkt of de gok neemt. Tenzij hij goed is in klassiekers oid, dan kun je hem wel houden. Nog nooit meegemaakt dat een renner afstapt wegens een blessure, wel dat ie de race nog even wint en daarna in de ziekenboeg komt.

10/16/2016 BLE Injured for 3 weeks (during race). 15
10/2/2016 BLE Injured for 1 weeks (during training). 15
8/24/2016 BLE Injured for 2 weeks (during race). 15
4/24/2016 BLE Injured for 2 weeks (during training). 14
11/22/2015 BLE Injured for 3 weeks (during race). 13
5/1/2015 BLE Injured for 1 weeks (during race). 11
2/3/2014 BLE Injured for 1 weeks (during race). 8
12/16/2013 BLE Injured for 1 weeks (during race). 7
8/17/2013 BLE Injured for 2 weeks (during race). 6
6/17/2013 BLE Injured for 4 weeks (during race). 6
5/27/2013 BLE Injured for 1 weeks (during race). 6
3/14/2013 BLE Injured for 3 weeks (during race). 5
2/14/2013 BLE Injured for 2 weeks (during race). 5
1/24/2013 BLE Injured for 1 weeks (during race). 5
10/16/2012 BLE Injured for 2 weeks (during race). 4

Laatst gewijzigd
Naspa

Het aantal ploegleiders is trouwens nog steeds aan het dalen. 171 voor de weekend update, maar er zijn er weer 8 geschoond: 163 nu.
De 5e divisie kan eventueel ook wel verdwijnen voor volgend seizoen. 1+2+4+8= 15 * 12 (max aantal teams)= 180

Tossboom

Poeh BC zoveel injuries heb ik nog niet eerder gezien bij een renner. Jammer wel.
Ik heb de ploegentijdrit ook gewonnen maar dat had ik beter niet kunnen doen. 100k winst van de etappe en ongeveer 200k verlies door uit te betalen premies... Ach de 2e plek kan me nauwelijks meer ontgaan.

Slayer772004

Shiraz, moest je dit topic nog volgen ... heb je nog gegevens van Cis Sandtomin ?

Mardy

Vraagje... Shingeki heeft twee spelers te koop staan met de deadline op donderdagavond rond tien voor elf. Een 34-jarige met 14 Hill en voor de rest niets hoger dan 7 (op Flat) en een 18-jarige met 9 skill points. Toch zijn op deze renners resp. 900k en 300k geboden, al (dus binnen een uur nadat ze op de lijst staan). Ik snap dat niet. Zie ik iets het hoofd, of iets hier gewoon sprake van gesjoemel?

Naspa

'@Mardy. Inderdaad verdachte transacties.

Met MelresProcycling (niet te verwarren met het gerenommeerde Melres United) heeft Jackcycling (SNK) al eerder zaken gedaan, zonder dat die transactie er verdacht uitzag. Geen IP match.

Wat SM2.0 bezielt om einde seizoen 3 ton te bieden voor een 9-punts 18-jarige, is ook verbijsterend. Het zou de eerste aankoop zijn sinds oprichting op 18 september. Vreemd. Als het een gevalletje fraude betreft, is het in ieder geval een geraffineerde.

Houd het in in de gaten, zou ik zo zeggen. Als de aankoop gedaan is, ook even checken op een ip-match. (Al valt die natuurlijk met proxy's etc. makkelijk te omzeilen, is dat toch wel de lakmoesproef).
We hadden een tijdje terug een Italiaan die zaken deed met een flink aantal zelf gestichte satellietclubjes.

Ab Normaal

Er is wel iets vreemds aan de hand omdat beide bieders een Portugees team zijn en opgericht zijn op dezelfde dag.
Melres is een klein Portugees plaatsje dus Helder zou diegene die achter MelresProCycling zit wel moeten kennen.
9 ton voor die renner vind ik erg veel, maar misschien is ie verblind door de heuvel 14. Ik zie wel meer redelijk nieuwe teams veel te hoge bedragen neertellen.
SM2.0 vind ik vreemder. Die moet al zijn renners ontslagen hebben, waaronder een veel betere 18 jarige, om nu vervolgens bijna al zijn geld aan deze ene renner te spenderen.

Ben hier wel benieuwd naar eigenlijk. Weet niet of Schizm dit leest...

Tossboom

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe reddingsmissie want het spel is op sterven na dood. Nu je stopt met OCM heb je misschien tijd voor een businessplan Ab?

Ab Normaal

Dat businessplan heb ik destijds allang gemaakt, kan zo weer van stal gehaald worden, alleen is de programmeur er mee gestopt, dus die ken ik geen meer... Staat nog wel ergens op het Forum denk ik.

Maar met wat hulp kan dit spel zo gered worden hoor, voor de kosten hoef je het niet te laten.

Naspa

Allemaal een tientje of twee inleggen en een programmeur inhuren?

Tossboom

Het kostte toch iets van €5000 op het van IP te kopen? Dan heb je nog geld nodig om het te verbeteren, bij voorkeur een programmeur die het spel speelt.

Ab Normaal

Ja, en die programmeur was er wel, en die had ik ook wel benaderd, maar die is inmiddels gestopt.
In mijn plan had ik een breed gedragen ownership en bestuur van het spel, maar de reacties vielen me wat tegen, natuurlijk werd er iets gezegd over dat er dan veel mensen iets te vertellen zouden hebben.
Had ook kunnen zeggen dat 1 of 2 mensen het spel zouden runnen, maar dan komt daar ook weer commentaar op natuurlijk. Dan zijn mensen het weer niet eens met de koers of what so ever.

Ik wil best iets doen, ook in samenwerking met Frank en Helder als die er voor open staan, Nikeboy die misschien nog wel iets wil. Maar dan moeten er mensen om tafel gaan zitten.

Tossboom

Dat breed gedragen ownership gaat denk ik niet werken. Geld blijft eerste issue, want er zijn minder dan 200 manager uberhaupt. Stel dat je er 50 bereid krijgt geld in te leggen zal dat nog €100 pp moeten zijn (er vanuit gaande dat je een gratis programmeur hebt). Ik weet niet hoeveel managers dat neer zouden willen leggen.

Ab Normaal

Daarover valt te praten met IP. Die hoeft het geld niet ineens.
IP zag het vorige plan wel zitten en kon leven met het feit dat hij later een gedeelte kreeg.

Slayer772004

Ik denk dat iemand eens met IP moet praten over hoe hij het spel ontwikkeld heeft, hoeveel programmeurs hij nodig acht om het spel te onderhouden en de foutjes eruit te halen, hoe hij reclame gemaakt heeft, hoe hij aan 1000 spelers geraakt is zoals in de beginperiode, hoeveel mensen er nodig zijn om het spel leefbaar te houden, wat de kosten zijn van servers en dergelijke, hoeveel mensen hebben meegewerkt bij de opstart van Peloton, enz enz ...

Dan pas kan een goed plan opgemaakt worden.

1 2 ... 27 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.