Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 14 ... 35 36
LyndaLid

En "fysieke probleempjes", haar irritatie en die razendsnelle Thompson zijn niet echt hoopvolle tekens richting de 200.

Purito

Wat heeft ze dan? Noem dan gewoon man en paard! Dit vind ik altijd slap. Hou het dan stil tot na de 200 meter. Nu zaai je alleen maar meer geruchten en twijfel.

LyndaLid

Ja kom op zeg, die staat vol met adrenaline. Die baalt gewoon van alles; de baan 9, de fysieke ongemakken etc, en de uitslag. Dan wil ze t ff kwijt, en dacht volgens mij meteen "kut, wilde ik niet noemen".

Purito

Een medaille op de 200 zou sws fantastisch zijn, en de Spelen tot een geslaagde exercitie maken. Er is weinig te beginnen tegen een Thompson in deze vorm. Maar de 200 meter ligt haar sowieso een stuk beter, dus er is nog gereide hoop!

Purito

'@LL
Ze wilde sowieso niet veel kwijt. Dan had je dat beter ook niet kunnen zeggen. Want ze wilde het niet als excuus gebruiken, maar dat doet ze natuurlijk wel. En dat weet ze zelf ook wel.

Gewoon rustig blijven en toewerken naar die 200. En daarna mag alle frustratie eruit! ;)

LyndaLid

Ja maar waarom ze op de 200 zo goed is, is die doorversnelling, en die miste echt vandaag hoor. Dat vond ik bij de semis al, en ook nu liep ze niet echt in op de snelste dames.. Hoop doet leven, maar ik ben bang dat ik voor de 200 (waar ik haar wél als absolute favoriet zag) de verwachtingen alvast wat moet bijstellen.

Sedoc zei dat ze wel zo snel kwam opzetten, maar dit was absoluut niet het snelle opzetten dat we in Peking (en vaker) zagen.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Goud of zilver voor Nafi! Wat hoop ik ontzettend hard op goud. En in het hoogspringen kan ze zelfs een tweede medaille halen!

krypton

Erg jammer, ze was zelf ook duidelijk teleurgesteld dat ze niet haar allerbeste vorm heeft en dan reageer je wel eens geïrriteerd.

Ze klopte in haar topvorm op het WK Thompson maar heel nipt op de 200 meter, dus een gouden plak op de 200 meter komende week kunnen we wel uit ons hoofd zetten gezien de verhoudingen van vandaag.

Laatst gewijzigd
123poetertjes

We sluiten de avond af met een mooie gouden plak voor de sympathieke zuiderburen. Veel PR's gebroken, dus volgens mij vrij verrassend ook nog.

Don Hamstre

Wel sportief van de NOS dat ze naar een zwemherhaling gaan kijken terwijl er een Belgische goud wint op een nummer waar ook Nederlandsen mee doen...
Ze maakte het toch nog wel behoorlijk spannend, maar wat een sensatie!

LyndaLid

Sowieso heeft de NOS veel te weinig atletiek laten zien vandaag, onder andere inderdaad de zevenkamp.

Ik ben wakker gebleven voor potentiele geschiedschrijving van Schippers, maar dit ga ik helaas niet nog eens (kunnen) doen.. Er wordt ook veel te veel geluld bij de NOS trouwens, allemaal mooien onderdelen bij het atletiek gemist. Jammer.

Sagan=hulk

Kijk op sporza ;)
Er is geen mooiere olympische sport als atletiek. Deze gouden medaille voor een 21 (!) jarige is trouwens een enorme verrassing voor ons. Jammer dat zo goed als alle aandacht naar die Rode Duivels zijn gegaan. In tegenstelling tot bij jullie is er in België pas een Rio hype ná de medailles.

Don Hamstre

'@Sagan

Ik denk dat jullie atleten daar heel erg blij mee mogen zijn, als ik om de dag een microfoon onder m'n strot gedouwd krijg met de vraag of/verwachting dat ik goud ga winnen zou ik er toch behoorlijk schijtziek van worden. De druk die wij als Nederlands volk op onze atleten leggen is toch wel vervelende vormen aan gaan nemen. Gelukkig kunnen er ook nog mensen zoals Ligtlee onder de radar door verrassen.

denise

Dit is een mirakel. Goud voor Thiam in de zevenkamp. Ongelooflijk. 5 persoonlijke records.

Laatst gewijzigd
krypton

'@Sagan
Na alle vier ja? Natuurlijk is er in België geen OS-hype van tevoren. Ze winnen al decennia amper medailles en de 2 goud en 1 zilver tot nu toe waren ook echt compleet onverwacht omdat ze allen geen kans leken te gaan maken op medailles (alleen het brons van Van Tichelt was realistisch van tevoren, gezien zijn eerdere prestaties). Er viel dus op voorhand ook weinig te hypen...

De sporters die in Nederland "gehypet" zouden zijn, zijn vaak toch gewoon wereldranglijstaanvoerders, (bijna) wereldkampioenen, Olympisch medaillewinaars op eerdere Spelen of regerend Olympisch kampioenen...

Laatst gewijzigd
tendam

Boem, en de Schippers-hype is ook afgelopen. Er zouden fysieke problemen zijn, maar 10.71 is wel een tijd die zij voorlopig echt niet in haar mars heeft. Die Elaine Thompson heeft zich wel heel erg op de 100 m gefocust, dat zou nog enige hoop kunnen bieden voor de 200 m, maar als Schippers niet helemaal fit is houdt het natuurlijk op.

Na het voetbal hebben de Belgen ons nu ook in de Olympische sporten voorbijgestreefd ;) Weliswaar minder medailles, maar wel allemaal zeer aansprekende (behalve dat judo-brons dan). En belangrijker: zij pieken wel precies op het juiste moment, waar bij vrijwel alle Nederlanders de echte spark ontbreekt.

simplex

Een vraag die we wellicht nu ook kunnen gaan stellen :
is België dan een land met een "topsportcultuur" ?
Tot nu toe is dat ook in België altijd ontkend, maar gezien de veelheid aan definities, wie weet.

Kingstown

'@simplex:

Voor een topsportcultuur kunnen we beter kijken naar onze Oosterburen als naar onze zuiderburen.

Het leukste was gisteren toch wel het goud voor Christoph Harting bij het discuswerpen die daarmee eindelijk uit de schaduw van zijn broer wist te treden. Zijn weigering om welke pers dan ook te woord te staan was helemaal grappig. Heerlijk dat soort no-nonsense types.

achtpuntzes

ha, lekker geslapen zeg!
nog iets gebeurd op Olympisch gebied? ;)

Poeksel

10,90 met fysiek ongemak en een slechte loting, dat is best goed eigenlijk....

pirazzi

Gok dat de blessure van Schippers met haar linker kuit te maken heeft.

xistnc

9 honderdsten boven haar PR met zogenaamde ongemakken en vanuit de minst gunstigste baan. Da's idd best goed en volgens mij gewoon naar haar maat. Dat de hele wereld haar loopt te hypen, tja, daar kan zij eigenlijk niks aan doen.

Kromo idem. Met haar tijd van vannacht heeft ze 4 jaar terug ook goud.

Hoe dan ook, hopelijk leren 'we' hiervan dat we moeten stoppen met hypen - met of zonder topsportcultuur.

achtpuntzes

ach, scheelt weer discussies over genetische aanleg en doping.

overigens vind ik dat we het niet eens zo slecht doen. er staat maar een land met minder inwoners dan Nederland hoger op de medaillespiegel (Hongarije). ons verwachtingspatroon was gewoon te hoog. uitschieters op eerdere spelen zijn uitschieters en je kan dat gewoon niet structureel herhalen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@8.6
Ben ik niet met je eens, er zijn vrij veel sporters die hun niveau niet halen. Om kans te maken op Olympisch succes moet je in de eerste plaats het beste van jezelf laten zien, en dat lukt opvallend vaak niet. Natuurlijk zijn we in Nederland koningen in het verwachtingen opbouwen en dan genadeloos neersabelen, maar het is wel vrij magertjes op het moment.

Zelfs de hockeyers en hockeysters zijn geen zekerheidje meer, nu ze allebei in de kwartfinale tegen hun angstgegner moeten.

achtpuntzes

'@ tendam:
natuurlijk zijn er sporters die hun niveau niet halen, maar er zijn ook uitschieters zoals Ligtlee gisteren.

1 2 ... 14 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.