Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 16 ... 35 36
achtpuntzes

tja, bij de NOS moet je het vooral doen met sportfragmenten. degene die een bepaalde sport helemaal wil zien moet het maar doen met een van de vele geluidloze live-streams.
dat geouwehoer en slap gelul heb ik helemaal niets mee. minder lullen en meer live-sport zou een stuk beter zijn.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Hoe weet jij dat nou?
Daar zei ze ik elk geval niets over in het interview na afloop van de serie.

Skedel

Tsja.. De bezwaren die ik hier voorbij zie komen zijn toch precies waar de spelen voor staan imo, veel aandacht voor alles wat op dat moment maar een medaille kan pakken maar geen echte aandacht voor de individuele sporten.

El Salvador

Nos alleen op hoop klets om niks en dan weer reklame ! Kijk gewoon naar Sporza gisteren Nadal tegel Del Potro...
Zendt Nos schoonspringen uit.

Poeksel

En werd er toen wel naar gevraagd, pirazzi?

tendam

De NOS heeft als beleid dat ze sporten willen inkaderen, en het verhaal eromheen vertellen. Daar kun je iets van vinden, maar op zich doen ze dat best goed. Nogal veel reclame inderdaad, maar ook daar geldt: o wee als er wat meer overheidsgeld naartoe gaat, het hele land staat op z'n kop. We want to have our cake and eat it, en dat kan nu eenmaal niet.

En verder zijn overal gewoon livestreams van op internet, dus waar zeik je over. Oh jee, de huldiging van Ligtlee wordt 10 minuutjes later uitgezonden! Help! Hele twitteraccounts worden eraan gewijd, Holland in een notendop.

Spaakje

'@krypton, dat is wel opvallend inderdaad. Ik denk dat er in het geval van de vrouwen ook niet een grote favoriet aan te wijzen was van te voren. De acht vrouwen kwalificeerden zich voor de finale met tijden tussen de 10.88 en 10.96. In de halve finales viel me wel op dat Schippers eigenlijk de enige was die doortrok tot de streep terwijl de anderen al wat uitbolden. Op basis van de halve finales werd Thompson de favoriet voor de finale die dat ook waarmaakte in een fantastische tijd waar Schippers alleen maar van kan dromen. Zilver of brons had gekund maar dan moet elk detail kloppen. Ze had een goede start maar het leek alsof ze niet zo lekker kon doortrekken zoals ze anders wel eens gedaan heeft, of dit nou ligt aan baan 9, fysiek ongemak of een combi doet niet zo ter zake. Ik ben zelf wel van mening dat het getuigt van weinig inzicht om te verwachten dat je bij de 100 meter sprint of de 50 meter vrij even een medaille kan ophalen terwijl het om zulke minieme verschillen gaat. Dat zowel Schippers als Kromowidjojo medaillekansen hadden is natuurlijk duidelijk maar ik heb er meer naar gekeken met het idee dat als ze een medaille zouden pakken het een prachtprestatie zou zijn. En niet andersom.

pirazzi

Nee volgens mij niet, poeksel. Er werd in het commentaar vooraf ook nooit gezegd dat lopen in baan 9 nadelig was, alleen voorafgaand en tijdens de finale. Maar ik denk dat Thompson ook wel had gewonnen als ze in baan 9 had gelopen, misschien niet met 9,71 maar met 9,74 bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Goede analyse Spaakje. Volgens mij waren er 5 of 6 die met 10.90 naar de finale gingen. Realistisch gezien was een medaille mooi geweest hier en heel misschien had het ergens eigenlijk wel podium moeten zijn zonder dat dat vanzelfsprekend was... maar winst? Dat mag je op de 200 meter pas verwachten. Niet dat het wel even zal gebeuren, maar wel omdat zij daar degene is die verslagen moet worden.

100 meter lijkt gewoon te kort voor haar. Alles hangt van de start af. Op de 200 wil ik wel eens zien wie haar bij gaat houden.

Laatst gewijzigd
tendam

'@klootje
De tijden in de series en de halve finale zeggen doorgaans weinig tot niks. Maar die Elaine Thompson had in de Jamaicaanse trials al 10.70 gelopen, en Schippers was dit jaar op de 100 m nog niet zo overtuigend. Haar start is ook nauwelijks verbeterd. Zo gauw ze sterke tegenstand had verloor ze.

Klootje Kriekeljon

Zou goed kunnen Tendam. Alles moet dan ook meezitten.. en dat doet het nu niet. Het is natuurlijk ook wel al een hele lange periode dat ze op een positieve golf zit. Dan raak je verwend.

Lamme Frans

Kans op goud was gewoon nihil. Op basis van resultaten van dit jaar, maar ook op basis van de halve finale. Thompson liep gewoon het makkelijkst. Voor mij was toen wel duidelijk dat zij hoogstwaarschijnlijk goud ging pakken. Een medaille was mogelijk, maar dan moest alles kloppen. Fraser, Bowie, Gardner zijn van een vergelijkbaar kaliber.

De 200 winnen van Thompson in deze vorm wordt weer heel lastig, maar daar zijn haar medaillekansen een stuk beter.

Verweggistan

Zoals de Spelen worden uitgezonden op Nederland 1 is vrij logisch. Er is vooral aandacht voor de Nederlandse sporters en bij relatief onbekende sporten is het niet onlogisch dat ze daar iemand voor hebben in de studio en dat we alleen naar de onderdelen met de Nederlanders kijken.
Voor de echte liefhebbers zijn er de (helaas) commentaarloze streams. De rede dat er geen commentaar is, is omdat niet overal commentaar kan zijn (logisch). Maar Herbert en Maarten moesten ook stil zijn terwijl ze er wel zijn, dit omdat ze alle streams zonder commentaar wilden om geen onderscheid te hebben. Als er wel verslaggevers zijn (de radio is ook bijna overal aanwezig) kun je toch een 'met commentaar' button bij de sport zetten, maar goed.
Ik vind vooral dat de NOS erg slecht gebruikt maakt van de ruimte die ze krijgen op Politiek24. Ze zenden daar vaak hetzelfde uit als op NPO 1, of ze zenden niks uit. Terwijl daar nu toch de marathon kan?
Via de radio is het nog het best te volgen :)

Laatst gewijzigd
Spaakje

'@tendam, je moet niet kijken naar de tijden alleen natuurlijk, maar in dit geval zeiden de tijden van de halve finales zeker wel veel. Series inderdaad niet. Maar in de halve finale konden maar drie vrouwen zich enigszins gemakkelijk plaatsen voor de finale, die vrouwen wonnen hun halve finales, mochten een beetje laten lopen op het einde en konden in de finale nog een stukje harder wat uiteindelijk resulteerde in goud, zilver en brons. De overige vrouwen moesten in de halve finale wel vol door lopen om zich te plaatsen voor de finale en van die groep was uiteindelijk alleen Ta Lou in staat om boven zichzelf uit te stijgen in de finale door een PR te lopen. Je kon dus aan de hand van de tijden (plus beeld hoe deze tot stand kwamen) wel degelijk een correct podium kunnen voorspellen.

Spaakje

'@verweggistan, soms is commentaarloos juist een zegen. Gister was het commentaar bij het roeien en baanwielrennen van een bedroevend niveau. Bij het roeien maar hameren op dat de holland acht voor Duitsland lag en op weg was naar zilver terwijl duidelijk zichtbaar was dat Duitsland een stuk harder ging en weer terug zou komen, en bij het baanwielrennen niet door hebben dat Ligtlee goud had waren voor mij toch onbegrijpelijke flaters.

Purito

De NOS zendt natuurlijk vooral alles wat uit waarin Nederlanders een rol of bijrol vervullen. Echt in sport zijn ze ook niet geïnteresseerd. Anders hadden ze namelijk wel het baangoud + WR van de Britse ploeg en Sir Brad live uitgezonden. Of die fantastische judofinale. Of de spannende zevenkamp. Of de imponerende halve finale tussen Nadal en Del Potro.

Maar je hebt ook de BBC, Een en ARD/ZDF om die leemtes op te vullen. Maar er is inderdaad veel te veel slap gelul, en te weinig echte sport. En dan ook nog door mensen die nauwelijks wat toevoegen (Bosch, Mulder, die beachvolleyballer) of die enorm irriteren (Schut). Sedoc is inderdaad een prettige uitzondering.

ONCE

Wat te denken van die zwemmer. Eerder hadden ze altijd Kenkhuis die nog wel zinnige dingen verteld maar die zit in Rio. Die bijgoochem die nu de hele week bij Herman de Schermman zat was uitermate irritant.
Dat de NOS voornamelijk Nederlanders uitzend kan ik wel begrijpen. In die zin is Belgie natuurlijk ook geen graadmeter omdat die veel minder sporters hebben. Dat gelul in studio met "mensen uit de sport" mag van mij wel achterwege gelaten worden. We hebben in de vooravond al een ouwehoerprogramma met Tom Egbers en later op de avond met Henry Schut(die het in mijn ogen wel aardig doet)

Purito

Schut is een wolf in schaapskleren. Laat echt nooit zijn gasten uitpraten: enorm storend. Ook in dat interview met Grol, die leuke prikkelende dingen zei, maar wat vaak werd onderbroken door een totaal niet relevante vraag van Schut. Hij heeft een enorm ego, maar op de een of andere manier wordt hij vaak gezien als bescheiden.

Daarnaast heeft hij geen humor. Wat een talkshow per definitie vermoeiend en niet interessant maakt.

Scotty

'+1 Purito.

My god wat is de NOS toch droevig bezig. In plaats van het prachtige omnium uit te zenden, zenden ze vriendje Schut uit met drie van die badmutsen en één of andere judoka die de ene cliche na de andere uitkraamt, over het niet behalen van wel of geen medailles.

Serieus, zullen we dat ná de OS doen en nu gewoon sport uitzenden?
De NOS denkt we knallen gewoon 16 livestreams zonder commentaar, dan zitten we wel goed. Nee, sport zonder commentaar (ter plaatse) is amper te volgen.

ONCE

Gelukkig hebben we de Belg nog. Ik zet m vanavond niet meer van de Belg af, wil geen onderdeel van het omnium missen. Inderdaad het leukste onderdeel van het baanwielrennen met paar aansprekende renners voor ons wegwielervolgers en notabene nog een Nederlandse deelnemer ook. Maar ik hoop dat Gaviria het omnium op zn naam schrijft

Edit toch maar BBC opgezet. Bij de Belg bleven ze even langer bij het turnen hangen

Laatst gewijzigd
Retro Lex

Voor het baanwielrennen moet je toch echt bij de BBC zijn. Die pakken ook de meeste medailles denk ik ? Over de nos laat ik me maar niet uit. Het babbelen is belangrijker dan de sport zelf.
Ik heb zelf niets met judo zwemmen volleybal of hockey. En dan houdt het wel op bij de nos. Gewichtheffen heb ik gemist op vele zenders maar dat kan ook aan mij liggen. Dames boxen ergens ?

123poetertjes

De Buyst vrij mager bij de achtervolging. 52 per uur, dat haalt Cesar Veloso nog bergop.

Geen volgtopic op WF trouwens?
Edit: wel dus, thx RL.

Laatst gewijzigd
TeamNL

Het geouwehoer bij de NOS is behoorlijk vervelend. De presentatoren vinden voornamelijk zichzelf interessant. Daarentegen geniet ik wel weer van het commentaar in bepaalde sporten en de kennis. Hans van Zetten staat bij mij op nummer 1 maar ook het enthousiasme bij diegene die de zeilraces becommentarieerd.

De hockeyers vroeg op 1-0.

Overigens mag van mij ook Darts en kickboksen olympisch worden ;-)

Jammer overigens dat het wegwielrennen maar twee onderdelen heeft.

Retro Lex

'@ 123 poet,
Er is wel een volg.
Zoek op Volg , en je krijgt 4e dag van baan wielren..... op de 14e ( vandaag dus)
Maar inderdaad geen plaatje

Dan ook Bowling olympisch

Laatst gewijzigd
xistnc

Hockeyers al op 3-0 tegen Australië, begin tweede helft. Dat kan een onverwachte maar leuke halve finale worden: Nederland-België! Tenzij Australië...

1 2 ... 16 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.