Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 17 ... 35 36
LutsenkoFan

Haha, hockey

ONCE

Meest suffe sport ooit ja

Don Hamstre

'@Lutsenko en ONCE

Jullie strijden toch ook behoorlijk mee voor meest suffe bijdrage aan dit topic

De Tennisfinale Del Porto-Murray is intussen ook een kraker aan het worden en in het Omnium rijdt Hansen tot nu toe iedereen naar huis, al met al dus best een leuk sportavondje tot nu toe.

ONCE

Sorry, ik zal geen kwaad woord meer over hockey zeggen...

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Al had je dit over rythmische gymnastiek gezegd, dan nog was het niet echt een nuttige bijdrage geweest. Maar het is je vergeven ;)

ONCE

Nou Cav was al favoriet, maar als de leider Hansen in het omnium er ook nog eens direct eruit vliegt in de afvalkoers lol

Don Hamstre

Wat een afvalkoers tot nu toe inderdaad, Veldt er ook al veel te snel uit en nr2 Kluge hetzelfde

ONCE

Wat doet Cav daar nu dan?

Don Hamstre

Het blijft toch een heerlijk onderdeel om naar te kijken. Hoe Cav er uit vloog was inderdaad heel apart, dat wil ik nog wel eens terug zien.

ONCE

Hij moest eruit deed wat onreglmentairs. Wat precies is me even zo snel ontschoten.

pippodeclown

Reed op het blauwe deel. (Cote d'azur)

123poetertjes

Hij flikt het weer. Hij flikt het verdoeme weer

Kirsipuu

Schut gisteravond 'we gaan nu naar de atlete die gisteren ook de uitzending onderbrak, Elis Ligtlee.'

Duidelijk dat de focus van de NOS vooral ligt op het maken van talkshows. Misschien vinden mensen dat nog leuk ook. Maar wat ik vooral achterlijk vind is dat al die livestreams niet gewoon op de digitale tv te vinden zijn. Er is ruimte voor 999 zenders en op driekwart daarvan wordt niks uitgezonden. Alleen politiek 24 wordt nu gebruikt. Ik snap dat niet.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Wow wat een nacht!

Werelds tennis! Wereldrecord op de 400m, met een uitzinnige Michael Johnson! Bolt is nu officieel een legende (en dat wordt nog meer)! Nederlandse hockeymannen vernietigen Australië! Duitse hockeymannen laten zien waar het bekende gezegde over het laatste fluitsignaal vandaan komt! En ik vergeet vast nog iets... Heerlijk!

Niks live gezien, maar daar kan een mens ook 's ochtends van genieten :)

LutsenkoFan

Geloven mensen echt in die zogenaamde blessure van Schippers? Ze had het al van te voren kunnen zeggen, maar hun excuus hiervoor is dat ze de concurrentie niet wijzer willen maken. Maar de concurrentie heeft hier echt geen profijt van hoor, die gaan niet de 100m harder maken ofzo.. En ze wil dan haar blessure niet als excuus gebruiken maar doet dit stiekem wel door het als nog te zeggen. Daarnaast zou ze in de finale pijnvrij hebben gelopen, dan haal je toch weer heel het verhaal weg? Ze was gewoon niet goed genoeg en dat is wat ze moet herstellen in haar 200m.

Overigens had ze in haar heat toch ook al last van haar blessure? Tenminste, lijkt me sterk dat die blessure dan maar 2 nachten heeft geduurd.
Terwijl ze in haar heat "een mindere" start had maar vervolgens eigenlijk makkelijk onder de 11 seconden kon duiken maar logischerwijs spaarde voor de halve finale, finale. En daarna ook nog ff een duimpie richting de kijkers..

Ik geloof er in ieder geval niks van. Maar die gouden plak op de 200m zou eigenlijk wel moeten.

achtpuntzes

'@ Lutsenkofan:
ah, Schippers als een soort Gesink? we eisen prestaties en als die uitblijven boren we haar vakkundig de grond in. :p

Laatst gewijzigd
krypton

'@LutsenkoFan
Ten eerste denk ik dat ze zelf van tevoren graag wilde geloven dat het in de finale allemaal wel goed zou voelen en dat het geen invloed zou hebben. Achteraf is ze dan zeer teleurgesteld dat het blijkbaar toch invloed had.

Ten tweede is "maar die gouden plak op de 200m zou eigenlijk wel moeten" een belachelijke opmerking waarmee je nu al een voorzet geeft om haar onterecht te bekritiseren als de ijzersterke Thompson haar deze week verslaat. In de topvorm van Schippers had ze op het WK al alle moeite met Thompson. Laat staan nu. Goud gaat het helaas niet worden.

Klootje Kriekeljon

Bizar WR vannacht gezien. Er zijn van die WR waarvan je denkt dat ze nooit verbeterd zullen worden. Beamon, Griffith, Boebka, Zelezny, Edwards..en Michael Johnson. Ik haat het deze keer te zeggen, maar ik weet niet goed waar ik gister naar heb zitten kijken. Buitenste baan een probleem? Welnee.. Ik weet weinig van atletiek, maar vraag me heel erg af of dit wel mogelijk is waar ik naar heb zitten kijken.

achtpuntzes

'@ klootje:
tja, al die Amerikanen stonden stijf van de dope in die tijd dus ik kan me je reactie wel voorstellen.

overigens moet ik denken aan Ben Johnson op de spelen in 1988, de eerste keer dat ik de spelen een beetje volgde. ik schrok me kapot van zijn spieren, leek wel de hulk! dat was volgens mij de eerste keer dat ik zeker wist dat iemand gebruikt had, en een paar dagen later werd hij positief bevonden. overigens zat Lewis ook aan het spul, net als de rest. maar Ben pakte wel heul erg veel gezien zijn spiermassa.

Klootje Kriekeljon

Heel die top-10 bleek achteraf. Met Carl Lewis als de Lance Armstrong van de sprint. Belangen, politiek, enz.

Maar kijk, die Zuid-Afrikaan heeft dus gewoon alleen maar alleen en voorop gelopen. Als je dat in verhouding zet dan is dit WR vele malen indrukwekkender dan die van Michael Johnson. Als je zag hoeveel snelheid die nog had de laatste 50 meter.. de rest stond stil. WOW!

LyndaLid

Van Niekerk werd al heel lang aangekondigd als hét grote talent in de Atletieksport. Er werd al vaker gezegd dat hij degene was die de potentie had om het WR van Johnson ooit te verbreken, ook door Johnson zelf al eens trouwens. Dat dat gisteren zou gebeuren, na halve finales die niet zó snel waren, dat is natuurlijk een wereldverrassing. Maar niet perse één die helemaal uit de lucht komt vallen. Die laatste 100 meter waren fenomenaal, ze kwamen nota bene met zijn drieën tegelijk de bocht uit!

Er wordt trouwens ook al langer over deze jongen gezegd dat ie (net als Allyson Felix) de potentie heeft om ook de 200 meter te winnen, mocht ie zich er op toeleggen. Het is de perfecte combinatie van snelheid, en uithoudingsvermogen. Wat Bolt er vantevoren over had gezegd weet ik niet, maar die leek achteraf ook niet super verrast, vooral enthousiast.

Hoe dan ook, in principe kan je bij elk wereldrecord dat verbroken wordt (zeker eentje van één van de grootste atleten) je wenkbrauwen fronsen. Maar het is niet helemaal onrealistisch wat er vannacht gebeurd is. Overigens op Youtube filmpjes te vinden van Johnson die in detail looptechnieken uitlegt, erg leuk!

Laatst gewijzigd
Scotty

Even teruggekeken, het lijkt wel of die zweeft die Van Niekerk. Mooi man, wat een snelheid.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Hoe dan ook, of Dafne is een slechte verliezer met haar buitenbaan.. of dat WR is van buitenaardse kwaliteit. :)

Scotty

'@klootje, geen idee of het nadeel van een buitenbaan hetzelfde is op de 400m als op de 100m.

400m lijkt me een veel "eerlijkere" afstand.
Bij de 100m zijn de verschillen zo klein, daar moet echt alles kloppen.

achtpuntzes

'@ klootje:
ik denk beide. overigens heb ik liever een 'slecht verliezer' dan iemand die niet wint en 'tevreden' is.

1 2 ... 17 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.