Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 18 ... 35 36
Spaakje

Ik denk ook dat ze slecht tegen haar verlies kan, niks mis mee. Het was niet zo'n goed interview van haar kant, maar vind je het gek gelijk na afloop van die race waar ze meer van had verwacht. Blessure bestaat wel, verhaal dat het voor de concurrentie is lijkt me inderdaad niet waar. Eerder voor de eigen media die nu al gekmakend aandacht hebben voor elke scheet, laat staan als bekend wordt dat ze fysiek ongemak heeft. Dan wordt ze helemaal niet meer met rust gelaten. Wel heerlijk hoe ze weg liep bij die vervelende Stekelenburg, ga maar lekker gissen. Serie is in elk geval binnen, 'goud moet het worden' is inderdaad weer een onzin reactie. Eerst maar finale halen.
Trouwens, ook sensationele gamewinst van de badmintondames, al zal het lastig worden om de wedstrijd te winnen.

LyndaLid

Op de sprint is er veel meer een meezuig-effect als je in een middelste baan loopt dan op de 400m. Waarmee ook een groter nadeel als je buiten loopt. Komt uiteraard nog het kunnen zien van je tegenstanders bij, maar dat is op de 400 ook zo.

Lopers hebben vaker aangegeven dat op de 200 en 400 de buitenste banen fijner zijn dan de binnenste banen, omdat in de binnenste banen de bocht "tighter" voelt. Wat Scotty zegt is overigens ook waar, de 400m is een afstand waar dit soort dingen sowieso een kleinere rol spelen dan op de 100m, waar de verschillen veel kleiner zijn en door veel meer details worden bepaald.

En als laatste is het natuurlijk ook zo dat Van Niewkerk een uitzonderlijke race liep, vooral de laatste 100 meter (waar de baan niets meer uitmaakt). Het is echt niet de ideale baan, ook niet op de 400, maar als je zó loopt.. Dan maakt het daar nog minder uit dan op de 100.

Spaakje

'@LL, dat niet kunnen zien van je tegenstanders is waarschijnlijk een van de redenen dat van Niekerk zo hard liep, hij wist niet waar hij aan toe was dus liep vol door. Wel erg knap dat hij het vervolgens nog door kon trekken tot aan de finish.

Scotty

Badminton is ook echt een prachtige sport. Wat een reactie hebben die dames. Fantastisch om te doen ook trouwens.

Hup Holland! 11-9 achter, tegen Zuid-Korea in de beslissende set.

Spaakje

'@Scotty, inderdaad, prachtige rally's!

Klootje Kriekeljon

Vind t ook wel mooi, boze Dafne. Menselijke trekjes: sowieso +10.

Iemand opgevallen hoeveel lopers dezelfde schoenen hebben? Doen ze lekker, Nike.

Scotty

Deze onzin:

http://www.nu.nl/politiek/4307251/minister-schippers-ergert-zich-kapot-kritiek-olympische-sporters.html

Gaat heen met je Twitter. Ministers (of andere mensen) die Twitter als representatie van de samenleving nemen, snappen er vrij weinig van. Negativiteit, zie ook Het Journaal, voert altijd de boventoon, en vooral op Twitter. Überhaupt, heeft ze de hoeveelheid negatieve reacties vergeleken met de positieve reacties? Of heeft ze 20 negatieve reacties gezien en die 15.000 positieve per ongeluk overgeslagen?

Als er een instantie mee doet aan de negatieve tendens is het wel die sneue publieke NOS met hun flauwe en zwakke interviews. Suggestief gelul van de bovenste plank. De NOS moet zich focussen op de pracht van sport. Niet analyseren tot je er bij neervalt, want dan komt het altijd neer op wel of geen medaille. Daar moet de focus helemaal niet liggen.

Overigens doen de verslaggevers van de Live-sport het over het algemeen goed bij de NOS. Enthousiast en veel kennis.

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

Pff waarom zou je voor je lol 10km in open water gaan zwemmen? Respect hoor!

Scotty

'@Kirsipuu, ik doe zelf triathlon, maar exactly my thoughts ;-).

Het is niet alleen rete ver om ooit eenmaal te doen, maar al die trainingsuren die er aan vooraf gaan...

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

het is niet alleen de afstand, maar ook het smerige water.

haha, die minister Schippers. 'ze zeggen allemaal nare dingen op twitter'. tja, dat is de beschrijving van twitter in een notendop. ik doe er niet aan mee, ik twiet niet.

Scotty

'@8.6, het water voor de Copacabana is toch niet (zo) smerig?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ scotty:
ik dacht dat al het water smerig was voor de kust van Rio.

Laatst gewijzigd
F4L

Ontzettend sterke prestatie van Van Rouwendaal zeg, hopelijk kan ze het volhouden!

achtpuntzes

ah, schippertje had dus een liesblessure, en ze heeft er nu geen last meer van.

Spaakje

Super prestatie!!! 5e goud is binnen!

Scotty

Poe, wat een race. Met overmacht.

Laatste man

Prachtig hoor!

Kirsipuu

Wat een geweldige gouden medaille!

Kingstown

Dat kogelslingeren blijft toch ook erg grappig om te zien. Wat een beulen. :p

pirazzi

5 x goud voor Nederland!

LutsenkoFan

'@8.6

Precies dat.

TeamNL

Wat een race van Sharon van Rouwendaal en wat een emotie! Vechten tegen de tranen tijdens het volkslied... Ik kreeg er gewoon kippenvel van.

5 x Goud

Ik hoop zo dat Marit vandaag ook goud pakt.

En dan kunnen Schippers, Zonderland en de hockeyploegen het aantal nog omhoog brengen.

Scotty

Iedereen is toch eigenlijk best wel gefixeerd op dat Goud merk ik.

achtpuntzes

'@ Scotty:
natuurlijk is iedereen gefixeerd op de winnaar. dat is met ons wielrennen toch ook zo?

overigens, nog 1 gouden medaille er bij en we lossen gewoon de verwachtingen in qua het aantal gouden plakken. vooraf werd er 6 keer goud voorspeld op een totaal van tussen de 20 en 26 plakken. wat minder zilver en brons is dan nog niet zo heel erg, maar de spelen zijn toch nog niet voorbij he.

Spaakje

'@Scotty, tja, dat is natuurlijk het hoogst haalbare dus de mooiste prestatie. Ik hoop vooral dat Nederland goed scoort in de medaillespiegel vanwege de negatieve geluiden in de 1e week. Heb ook tijdje geleden als tegenreactie in een topic voorspeld dat we niet veel minder gaan scoren dan in London dus ik moet natuurlijk wel een beetje gelijk krijgen ;). Verder geniet ik ook heel hard van de herkansing van Van Riessen op de keirin, de turnvrouwen en vanmiddag nog het badminton om maar wat te noemen.

1 2 ... 18 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.