Ook meer mijn omgeving. Voel me 100 x meer van Gelder dan zielige zeikerdjes die de Paus qua gedweeheid proberen af te troeven, had die tokkie gewoon lekker laten ringen man.
Hartstikke leuk die LL-stunt natuurlijk, dat is echt weer zoasl het festival bedoeld is, zelf van 1999-2008 een strak 10-jarig lustrum neergezet daaro, weet niet hoe het vandaag de dag is maar er zijn maar weinig dagen dat ik er niet even aan terugdenk.
Ik ga proberen een overzicht te maken van de medaillekansen voor de rest van het toernooi:
Marit Bouwmeester, heel grote kans op medaille, behoorlijke kans op goud.
Dafne Schippers, dito.
Sifan Hassan, kans op medaille.
Ferry Weertman, schijnt goede kans op een medaille te maken.
Hockey mannen en vrouwen, zoals altijd kanshebbers.
Beachvolleybal, 75% kans op een medaille.
BMX, Kimman schijnt een van de kandidaten voor goud te zijn.
Volleybal en handbal verwacht ik geen medaille, maar het kan wel.
Dan hebben we nog Ligtlee en de paarden die medailles zouden kunnen halen.
Edit: Epke Zonderland natuurlijk, licht geblesseerd, lijkt me geen favoriet, wel kanshebber op een medaille.
Mis ik nog iemand?
Waar blijven de Brabanders?
In voorgaande edities van de OS waren Brabanders verantwoordelijk voor het grootste deel van Nederlands eremetaal en zouden zij gewoon in de top20 van het medailleklassement zijn geëindigd indien Brabant als zelfstandig land had meegedaan.
Maar nu, wat is er mis? Toeval, geldgebrek, verloren generatie? Dient Wim van de Donk zijn conclusies te trekken?
Of totaal irrelevant wat Brabant op de Spelen presteert..?
Ik stem het laatste :)
Wat is dat toch met Brabanders? Houden we dat ook bij van Bayern, Nord-Rhein Westfalen, Yorkshire en Oregon? Of überhaupt van Gelderland, Utrecht of Zuid-Holland? Wat is dat toch voor iets raars dat als het om winnen en prestaties gaat, iemand opeens bij Brabant getrokken wordt en minder Nederlander is? Dat las ik hier ook al over Kruijswijk in de Giro bijvoorbeeld (weliswaar vooral van Sooike, dus dat is in principe eigenlijk te negeren, maar toch!).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.