Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 21 ... 35 36
Laatste man

Shit gemist! Emotie bij van Zetten zo te horen!

Scotty

Eigenlijk is het best oneerlijk dat die Jury steeds tussentijds een score geeft.

Eerst iedereen turen, dan pas de score bekend maken.

Het speelt echt wel mee in je kop als je 15.466 moét turnen, of dat de nummer 1 op 14.500 staat, om maar wat te noemen.

Wheely

We hebben er weer een Koningin bij!

nickdt

'@Scotty

Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant: Het is topsport, dus ook met die druk moet je kunnen omgaan. Zelfde kan je anders zeggen over tijdrijden. Eerst iedereen rijden, dan pas de tussenstanden en de eindstand bekend maken.

Scotty

'@nickdt, dat kan, net als bij het schaatsen, juist een voordeel zijn. Kramer is daar een koning in.

Eigenlijk wel zo eerlijk trouwens, maar tijdrijden is dankzij de weersomstandigheden altijd wel voor iemand oneerlijk.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Haha Hans van Zetten: geweldenaar!!

En wat te denken van deze Sanne... Wow! De Nederlandse vrouwen doen het over het algemeen waanzinnig, gaaf hoor dit!

achtpuntzes

de 6 voorspelde gouden plakken zijn behaald. en we moeten nog een paar dagen. wat nou teleurstellend toernooi voor NL? :)

TeamNL

'@poeksel
Je was er dus nog één vergeten ;-)

Hans van Zetten is wat mij betreft die beste commentator die er is.

Jammer dat de race van Marit werd afgelast anders waren het er misschien drie vandaag.

LyndaLid

En dat allemaa zonder "topsportcultuur"..

We moeten lekker kotsen op die term, "we" doen het wederom fantastisch! En er kan nog heel veel moois bijkomen.

Het is ook allemaal in verschillende sporten, dat is zo veel leuker dan dat eindeloze schaatsen waardoor het ook lijkt alsof we in wintersporten goed zijn. Prachtig dit!

Wheely

Wel opvallend dat het bij ons met name van de vrouwen moet komen. Zou dat komen omdat NL een geëmancipeerd landje is en in andere delen van de wereld toch meer een macho cultuur heerst.

Maxim Hartman zal er wel een theorie over hebben. ;)

xistnc

Turnen is dan overigens een 'goed' voorbeeld, waarbij het wel geprobeerd is...

ONCE

Gewoon je PR turnen in een Olympische finale. Wat een klassewijfie (Y)

Zometeen mensen nog de puntenkoers kijken in het Omnium. Viviani staat er goed voor

Wheely

'@xistnc
Daar is een speciaal topic voor geopend op turnflits.nl (het topic der geïntimideerde turnsters)

We gaan het zilver van Dumoulin ook niet besmeuren met de bloedzakken van Boogerd, toch? ;)

Klootje Kriekeljon

Ze haalde een PR. Waarom geen NR? Welke polder-turngodin deed dat beter ooit?

Zijn die er eigenlijk wel?

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Wheely
Dat was niet mijn punt. Maar als je het in de hoek van de intimidatie zou willen zoeken, dan kom je qua wielrennen toch snel uit bij een Post en een Raas. En daar wordt nog zéér regelmatig over gemijmerd.

achtpuntzes

'@ klootje:
ik heb eens gegoogled op Nederlandse records turnen maar ik kan niks vinden. wellicht wordt het niet bijgehouden omdat het een jurysport betreft?

xistnc die zeurt over intimidatie. het moet niet gekker worden. :p

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant.. maximale score is toch (bijna) nooit. En per onderdeel toch wel interessant om te weten. Neem aan dat dit de hoogste score balk ooit van een NLse dame is?

Romāns Vainšteins

Interesante kost xistnc, leuk ook om te ontdekken dat vrolijke joker van Zetten ook nog een bijrol vertolkte in deze fraaie dirt-files,..

Hij zei het zelf al tot vervelens toe 'niemand is perfect en wie dat wel denkt heeft dat mis !' Hoewel ik geen moer om Hollands goud en OS geef moet ik zeggen dat die van Zetten wel een uitermatig kundig MC is, heeft vanavond op de achtergrond geprutteld en zou even goed op de radio gepast hebben.

xistnc

Kan ook te maken hebben met de voortdurend wisselende manier van scores berekenen in het turnen. Ik meen me te herinneren dat ze tot een aantal jaar terug gewoon een enkelvoudig 'schoolcijfer' kregen.

@8.6
Jij zult me over Peter Post niet horen klagen hoor!

ONCE

Je krijgt toch een cijfer voor moelijkheidsgraad en een cijfer voor de uitvoering.

Wat vroeger een moelijkhaadsgraad 10 was is tegenwoordig misschien een 3. Als je kijkt naar de turnoefening waar Nadia Comaneci 10én mee scoorde in de jaren 80 hoef je tegenwoordig niet mee aan te komen. En toen was de puntentelling dus inderdaad ook nog anders. Wanneer die veranderd is weet ik niet , maar turncijfers zijn dus altijd aan devaluatie onderhevig en uit andere tijdsperiodes niet met elkaar te vergelijken

oborobo

Overigens;lekkere wijven bij het Hamer slingeren!

Poeksel

'@teamnl: Dat was slordig ja, ze werd van tevoren geloof ik ook wel als medaillekandidaat gezien.

De vraag waarom de Nederlandse vrouwen het relatief goed doen werd in de Volkskrant laatst ook gesteld. Wat meespeelt is dat in veel landen vrouwensport niet gestimuleerd wordt. Er werd nog een mogelijke oorzaak genoemd, maar die ben ik vergeten :(

Spaakje

'@poeksel, ik zei het nog om 18:24 ;)

Poeksel

Ja, dat was goed gezien :)

ONCE

Haha die kut cavendish.
Dit komt van thijs zonneveld z'n Twitter

""Ok i'm going to tweet this in English"

"First of all, the British press didn't pose the question wether Cav should be DQ'ed for his move"

"So i did, I showed him the rerun on my laptop. Cav asked me: "The guy wasn't Dutch was he?" Me: What?

Me: Would you care to comment on that move?
Cav: I could sue you for that, you know that?
Me: For wat? Asking a question?

Then he walked away, cursing.

1 2 ... 21 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.