Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 26 ... 35 36
mus van de maasstad

lachwekkende jury bij het baanwielrennen...

ONCE

Die britten...

Kirsipuu

Cav en Kenny hebben een beschermde status?

ONCE

Haha dit is slapstick, nu kunnen ze natuurlijk ook niet straffen

ONCE

Zilver met een gouden randje.

Komt er ook nog een onderzoek naar de Britten of blijven we maar over de Russen roepen

WCEendT

'@ONCE
Ik ben berijdt om over de Britten te praten, waar wil je het over hebben?

Hopelijk komt er wel een onderzoek naar de Britten, maar daar zal wel niks uit komen, niet omdat ik denk dat ze schoon rijden maar omdat de techniek wel weer verouderd zal zijn of 'whatever'.

Laatst gewijzigd
ONCE

Wceendt

Niet alleen (mechanische) doping maar volgens mij is de hele uci en ASO corrupt tot in de top door de Britten. Eerst het geschipper met regels met sky in de tour de France en nu dit. Je kunt je toch niet voorstellen dat als Bolt een valse start maakt hij nog wel een keer mag starten?

En dan ben ik het akkefietje met Cavendish gister voor het gemak nog maar even vergeten

Laatst gewijzigd
TiesW

Sterker nog, daarvoor werd hij afgelopen WK geloof ik nog gediskwalificeerd Once!

kjjl

Over Kenny is weinig slechts te zeggen vanavond, absoluut de snelste en zijn commentaar op de mogelijke diskwalificatie tegenover zonneveld (te lezen op zonneveld zijn twitter) is voor mij acceptabel.

De jury van de UCI is wel weer hopeloos. Volgens de Britten (verslaggever vanaf het midden) konden ze geen beslissing nemen omdat er geen goede fotofinish te maken was door een slecht gepositioneerde camera... excuus of echt waar. In ieder geval een enorme flater. Dat er veel jurybeslissingen in het voordeel van de Britten zijn genomen voelt toch erg rot.

De BBC zendt gelukkig veel fietsen uit, maar het vreselijke weigeren van het bespreken van mogelijke fouten van hun eigen renners is stuitend.

Dan nog het vreselijke voetbalesque anti-juichen van die Brazilianen... bij vrijwel alle sporten.

Alles bij elkaar kon het zomaar een vreselijke spelen zijn, WARE HET NIET dat we geweldige strijd te zien krijgen van onze handbal- en volleybaldames en beach-heren te zien krijgen.

Vastaranta

Krijgen we ergens in juli 2036 het programma Andere tijden sport: Sir Buchli wordt schildknaap Mathijs! Met als ondertitel: Hoe een gouden wielermedaille door de jury vergeven wordt.

Ik neem aan dat Tom Egbers en zijn collega's al de contactgegevens opnemen van de betreffende juryleden en coaches op de wielerbaan.

jp.vanoosterhout

inderdaad ik heb nog nooit zulk onsportief volk gezien als die Brazilianen,bij iedere actie van de tegenstander een enorm boegeroep,gewoon schandalig.
bij handbal gelukkig nederland gewonnen,bij beachvolleybal jammer voor brouwer en meeuwsen,had het ze zo gegund.En gelukkig de chinese volleybalsters ook gewonnen van brazilie.anders had nederland tegen brazilie moeten spelen en heel de wedstrijd naar boegeroep luisteren is geen moer aan.Dus zie ik ze veel liever tegen china al zal dat ook geen makkelijke wedstrijd worden.maar dan nog liever door china uitgeschakeld worden dan door brazilie...Ik gun de Brazilianen helemaal geen medaille meer !!!!!

Kingstown

Eindelijk de tienkamp! Blijf ik toch 1 van de allerleukste athletiek onderdelen vinden.

achtpuntzes

poehee, dat was kantje boord!

Spaakje

Woehaa! Wat een spanning bij die shootout. @tendam, als je de definitie van zwijnen nog wilt weten, die Muller-Wielandt (ofzoiets) bij beide shootouts maar even terugzien. Nederland door op z'n Duits tegen Duitsland, mooier kan niet.

LyndaLid

Jeutje wat komen de dames lekker weg zeg! Retespannend die shootouts, zoals altijd, en godzijdank zonder 100 videoreviews deze keer.

Maar mijn hemel, wat zaten er een paar slechte shooutouts tussen!

davidavid

Lijkt me ook flink pittig, zo'n shootout. Met die tijdsdruk erbij wordt het niet makkelijker.

xistnc

Ondertussen is het BMX-en begonnen. Kwalificatie voor de kwartfinales bij de dames. Nederlandse meiden 3e en 9e, Belgische dame 6e. Van 16 totaal. Die gaan allemaal door, maar op deze manier wordt de indeling van de kwartfinales bepaald. 1-8-9-16, 2-7-10-15 etc, vermoed ik.

tendam

Mooi dat de Nederlandse hockeysters door zijn. De Belgen waren gisteren beter, maar deze Duitsen groeven zich gewoon in voor de goal. Dat vind ik zo'n vervelende spelopvatting. Het mag natuurlijk, maar het is toch mooi dat het team dat er iets van probeert te maken dan wint. Maakt niet uit hoe.

Pédaleur de charme

Mooi dat de hockeydames door zijn, zeker na zo'n spannende ontknoping. Maar eigenlijk is het natuurlijk niet meer dan je mag verwachten als je kijkt naar het aantal hockeyspelers in Nederland, het geld dat er is en het niveau van de Nederlandse hockeycompetitie. Daar komen Duitsland en de meeste andere landen in de verste verte niet bij in de buurt.

Persoonlijk sla ik de prestaties van de volleybal- en handbaldames nog wat hoger aan.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik vind Stocky echt een 100% meidensport, in mijn pubertijd veel onderweg op de fiets bij partijtjes blijven hangen.

Wheely

Hans van Zetten word er stil van...

LyndaLid

:( Dit is toch wel een stuk teleurstellender dan de 100 meter.. Deze tijd van Thompson is er ook eentje die Schippers gewoon kan verslaan, als ze tenminste in topvorm is. Heerlijk die woede na afloop, al zullen sommigen het wel weer te veel vinden.

@ pedauleur de charme

Bij de vrouwen geldt dat een stuk meer dan bij de mannen, maar niet zodanig dat het vanzelfsprekend is dat ze 3x op rij olympisch goud kunnen halen hoor. Niet voor niets hadden ze twee keer achter elkaar shootouts nodig in de halve finales. Het is geen schaatsen, vooral lange afstand, waar het genant is als Nederland niet wint.

TeamNL

Tsjonge wat balen van Schippers! Ik had de gouden medaille al stiekem opgeschreven. Waar gaan we nog medailles pakken?

Hockey dames G/Z/B
Boksen (Brons hebben we al maar kan nog G/Z worden.
Volleyballers G/Z/B of niets
Handballers G/Z/B of niets
Hockey heren B of niets

BMX-ers? Zeilsters?

Toch wel jammer dat juist diegene waarvan je het verwachtte (Grol, Zonderland en Kromo) geen medaille pakken.

En daarnaast is er nog vaak net buiten de pot gepist in behoorlijk wat onderdelen.

Kingstown

Met terugwerkende kracht heeft België goud gewonnen op de 4x100 meter bij de vrouwen.
Gefeliciteerd. Denk ik. Na 8 jaar op deze manier winnen kan toch ook niet echt bevredigend zijn vermoed ik.

LyndaLid

'@ teamnl

Ik denk niet dat de hockeydames nog brons gaan pakken. Dat zou iig erg knap zijn!

1 2 ... 26 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.