Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 27 ... 35 36
tendam

Die winst van Elaine Thompson viel te verwachten, als je zag hoe die joggend achter Schippers naar de finale ging, en nog moest inhouden om niet per ongeluk Schippers voorbij te gaan. Schippers heeft het niet helemaal, en Thompson is een uitzonderlijk talent die nog sneller dan Schippers is opgekomen... kwam vorig jaar echt uit het niets.

Het zijn inderdaad toch nog behoorlijk succesvolle Spelen voor Nederland, terwijl vrijwel alle vooraf gehypete sporters (Dumoulin, Schippers, Zonderland, Kromowidjojo, Hassan, Grol) tegenvielen. Sterk in de breedte, zullen we maar zeggen ;)

Vastaranta

'@ teamnl
2 medailles zeker met de hockeydames en Fontijn

Hockeyheren moet haalbaar zijn voor brons. De Beachvolleyballers zouden ook brons moeten kunnen halen.

BMX zijn kanshebber op een medaille maar blijft een loterij.
Volleybalsters en Handbalsters presteren uitstekend met de halve finale, een medaille zou een bonus zijn.
Zeilsters liggen wel ver achter op de koplopers, dus medaille lijkt me sterk.
Maikel van der Vleuten maakt ook nog kans bij de springruiters, al is er veel concurrentie.
Geen idee wat Reshmie Oogink kan in het Taekwondo.
Rachel Klamer verwacht ik geen medaille van in de triatlon.
4*100 meter dames verwacht ik ook niet.
Martina heeft het erg goed gedaan met de finaleplaats
Marathon ook geen schijn van kans.

Laatst gewijzigd
Wheely

Toen ze een itempje werd met Nicky Romero wist ik dat het lastig ging worden.

Vind het stiekem net goed dat de favorietjes het niet lukt, werd misselijk van hoe de pers en commercie met Dafne, Epke en Tom omging, dit zal ze leren! Al gun ik het de sporters zelf natuurlijk van harte. Die spontane medailles van de anderen zijn minstens zo mooi.

tendam

'@vastaranta
Rachel Klamer gaat waarschijnlijk onderuit in gewonnen positie... ze wordt namelijk getraind door Louis Delahaye, net als Kruijswijk en Annemiek v Vleuten ;)

@wheely
Ach joh, als het niet Nicky Romero was geweest had je niet eens geweten dat ze een vriendje had. Het is meer dat ze niet echt progressie heeft geboekt, hoewel er veel geld tegenaan is gesmeten. En dan had ze nu blijkbaar ook nog wat pech met haar lies. Misschien zat ze vorig jaar wel gelijk aan haar maximum, qua sprinttijden.

Pédaleur de charme

Dafne dus geen sportvrouw van het jaar dit keer? Internationaal trekt deze zilveren medaille weliswaar meer aandacht dan de meeste Nederlandse gouden bij elkaar, maar zilver is nou eenmaal geen goud. Ik zou nu op Wevers stemmen. Met als tweede keus Van der Breggen.

Laatst gewijzigd
F4L

'@ tendam, het zal denk ik een combinatie van factoren zijn geweest. Vorig jaar kon ze natuurlijk heel onbevangen lopen, terwijl er nu heel veel van haar werd verwacht. Vervolgens wordt haar voorbereiding ook nog eens verstoord door een blessure aan haar lies. Ik ben wel benieuwd of er nog veel rek in haar prestaties zit.

Sagan=hulk

Die Duitse dames laten is dat hele publiek zien hoe je moet beachvolleyballen. Geweldig.

tendam

'@koel
Haha, de calvinisten gaan nu zeuren over haar reactie. Martina is een leuke kerel, maar die moet eerst maar eens zien zilver te halen...

Pédaleur de charme

Nederlandse atletiekprestaties vallen in de breedte wat tegen (zevenkampers, tienkampers, lange- en middellange afstandslopers, plus nog een rijtje sprinters/springers/hordelopers die toch minstens de series hadden kunnen doorkomen).

LyndaLid

Haha als ze tevreden was geweest was ze typisch Nederlands, geen topsportmentaliteit en blablabla. Nu is het weer niet goed? Prachtige emotie, van iemand die alleen maar voor het hoogste gaat. Lachen dat dat er bij sommigen ook weer niet ingaat. Het zou ook niet leuk zijn als de atleten alles opeens goed zouden doen in de ogen van de criticasters op WF.

tendam

'@koel
Ze blijft verwijderd van haar eigen beste niveau, dan kun je teleurgesteld zijn. Dat geldt overigens voor een groot deel van de Nederlandse atletiekploeg, zoals in wel meer sporten.

Als je een hekel aan dat calvinistische gezeur 'nationalisme' wilt noemen, be my guest.

Kingstown

De grootste calvinist gaat anderen van calvinisme beschuldigen.
Het wordt met de dag gekker in dit topic.

Overigens begrijp ik er helemaal niets van dat je teleurgesteld kunt zijn over wat iemand anders (niet) doet.
Dat iemand teleurgesteld is in zichzelf en daardoor emotioneel onvolwassen reageert dat snap ik nog. Ze is tenslotte ook nog een jong meisje, dus dat komt allemaal wel weer goed als ze volwsassen is, maar dat je als buitenstaander die er niets mee te maken hebt teleurgesteld bent? On-be-grij-pe-lijk.

achtpuntzes

de discussie gaat dus niet over de prestatie maar over hoe ze reageerde net na de wedstrijd. typisch wielerflits. :p

ik kan me het wel voorstellen. je hebt alles zelf in de hand om goud te halen en dan staat er plots een nieuwe op die beter is. balen!

overigens doe ik het ff rustig aan de komende dagen qua sport kijken dan begin ik weer fris aan de Vuelta. en al helemaal geen praatprogramma's meer natuurlijk.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

maar dat je als buitenstaander die er niets mee te maken hebt teleurgesteld bent? On-be-grij-pe-lijk.

Schijnt iets met empathie te maken te hebben, wel eens van gehoord? Zelfde als emoties die je bij een film voelt, waar je toch ook niks mee te maken hebt. Het is juist een mooi iets, en ik vind het dan weer onbegrijpelijk dat iemand dat niet snapt.

Spaakje

'@8.6, haha inderdaad. De sporters komen naar de olympische spelen om te presteren in hun discipline, en die discipline is niet wie er met de hoogste amplitude waardig zijn winst of verlies kan bespreken in de media zonder nahup. De mooiste interviews zijn trouwens vaak de pure interviews met emoties, zowel blij als verdrietig, waar geen mediatraining aan te pas komt. Ik lees hierboven trouwens iets over verwacht goud van Kromowidjojo en Zonderland maar waar is dat eigenlijk op gebaseerd, buiten het feit dat ze titelverdediger waren?

jp.vanoosterhout

net weer even de samenvatting gekeken van beachvolleybal brazilie-duitsland en weer gigantisch balen van dat enorme kutpubliek van brazilie,echt iedere actie en service van duitsland uitfluiten of boegeroep ! Brazilianen kunnen bij mij geen goed meer doen,dit zegt namelijk zoveel over de mentaliteit van die mensen !!!

Pédaleur de charme

Overigens doe ik het ff rustig aan de komende dagen qua sport kijken

Dan dreig je wel 2 historische medailles mis te lopen: de eerste ooit bij de volleybaldames en de handbaldames.

Pédaleur de charme

Brazilianen kunnen bij mij geen goed meer doen!!!

Jammer voor je. Als je iets verder zou kijken, zou je ontdekken dat Brazilianen vaak bijzonder sympathiek zijn.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kingstown
Doe je op het feit dat ik me verwonder over de verontwaardiging van Nederlanders bij het naar huis sturen van Van Gelder? Iets anders kan ik me niet indenken, qua calvinisme. Ik vond dat juist ook weer typisch Hollands, allemaal achter die arme jongen gaan staan die zo lekker normaal is gebleven, en lekker zuipt en rookt op de Spelen.

Wheely

'@Spaakje
Exact mijn punt, waar waren al die verwachtingen op gebaseerd? Wat ik merk is dat er weinig oprechte interesse bestaat voor de sporters maar dat er door bv de NOS alleen oppervlakkig gekeken wordt waar er (gouden) medailles gescoord kunnen worden. Daar zitten ze nu dus best vaak naast, als ze zich echt verdiept hadden waren de medailles van Büchli, Ligtlee en Van der Breggen niet zo verrassend. (Van die andere sporten heb ik geen weet) Naar mijn idee kunnen ze beter.

(Einde NOS rant)

ONCE

Basketball was wel mooi. Argentinie - USA. De argentijnse supporters op de tribune maakten er een mooi onvervalst zuid amerikaans tifosi sfeertje van. Die nba spelers wisten niet wat hun overkwam haha

Sagan=hulk

Wat deed Schippers daar in hemelsnaam. Wat een fout. Jammer want ik gunde de ploeg echt een finaleplaats.

tendam

Ach ja, het zijn niet de Spelen van Schippers. Over 4 jaar keert ze extra gemotiveerd terug, en wellicht met wat minder hype. Net als Dumoulin.

LyndaLid

Zo dan, Brinkman haalt even keihard uit (persoonlijk) naar Caldas!

Hij heeft wel gelijk overigens, maar zeg dat dan voor een toernooi. Nu lijkt het net alsof de nederlaag tegen België kwam door de vetheid van Caldas.. Keihard, en erg opvallend commentaar!

Pédaleur de charme

Die EK Atletiek in Amsterdam was voor Nederland misschien toch niet zo'n goed idee. Veel atleten te vroeg gepiekt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 27 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.