Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 5 ... 35 36
pirazzi

Hockey gekeken op de Duitse tv en Duitsland wint in de laatste minuut van India: 2-1.

coolietje

Straks gaat dirk van tichelt hopelijk voor een tweede belgische medaille zorgen, staat in de halve finale van de judo -73kg.

jp.vanoosterhout

heb reactie bij het zwemmen gehoord van heemskerk en van de coach!!hier mis ik toch heel veel de positieve vibe,heemskerk was ook al matig op de 100meter vrije slag..die mist hier duidelijk de goede vorm en door haar negatieve uitstraling ben ik bang dat dat doorslaat naar de hele nederlandse zwemploeg .dat word geen 5 of 6 medailles zoals in 2012 en 2008

coolietje

Voila onze tweede medaille : brons voor van tichelt!

Charlie33

Poels doet niet mee aanstaande woensdag, heeft nog te veel last van pols. Bron: Herman de Schermman

ti-raleigh

Yuri zat te lang in de kelder en mag naar huis

Laatst gewijzigd
ONCE

FF paar bolletjes slikken en het vliegtuig in. Succes Yuri!

LyndaLid

Hahaha sorry hoor, maar wat een rukker.

Lord of the Drinks!

achtpuntzes

mijn streekgenoot, die ik een beetje ken, kon zich weer eens niet beheersen en ging aan de zuip en waarschijnlijk ook nog aan de snuif. geheel in de lijn der verwachtingen eigenlijk.

Laatste man

Eerst maar eens afwachten. Volgens het AD was hij aan het drinken en roken in het HHH. Is wellicht niet handig, maar het zijn wel ZIJN Spelen. Een beetje ontspanning kan geen kwaad in die stressboel. Het is allemaal wel erg strak dit jaar. Sporters naar huis sturen zodra ze klaar zijn, amper deelnemers met de opening, strenge regels voor Social Media. Het moet ook plezierig zijn.

Hij moet meer gedaan hebben dan wat glaasjes teveel. Anders wordt je niet zomaar naar huis gestuurd.

Laatst gewijzigd
Dekker

Zolang vG niets strafbaars heeft gedaan een schande, we hebben niet met kleuters te maken.

achtpuntzes

overigens is de vlaggendrager van Namibie, een bokser, opgepakt door de Braziliaanse politie in verband met aanranding van 2 schoonmaaksters. dit is geval nummer 2, want er werd ook al een Marokkaanse bokser opgepakt voor eenzelfde vergrijp.

denise

De journalist Karl Vannieuwkerke begrijpt het ook niet zo goed. Een paar Heineken drinken zou moeten kunnen als hij pas volgende week moet turnen. Blijkbaar is dit een afrekening.

Laatst gewijzigd
tendam

'@denise
Van Gelder houden ze natuurlijk extra strak aan het lijntje (pun intended). Die moet weten dat hij dit gewoon niet kan doen.

@dekker
Uiteraard vind jij als dartsfan dat dit wel kan ;)

Ik heb te doen met Femke Heemskerk. Een van m'n favoriete Nederlandse sporters, die altijd op de belangrijke momenten de verkeerde keuzes maakt. Dat het met die Franse trainer niks werd zag je al van mijlenver aankomen. Al is dat mede te danken aan de slechtste technisch directeur ooit, Joop Alberda.

Kingstown

In de reglementen van van het NOC*NSF staat nergens dat het verboden is om alcohol te nuttigen en ik ben heel benieuwd wat er zal gebeuren als een andere sporter alcohol gebruikt. Dat selectieve gelul over "een voorbeeldfunctie" kan ik trouwens ook niet serieus nemen.

Dekker

Tja ik houd gewoon niet zo van mensen als kinderen te behandelen ;)

Kingstown

Er wordt steeds meer waarde gehecht aan "onberispelijk gedrag". Wat onberispelijk dan ook precies moge wezen.
Alles wat ook maar een beetje buiten de nauwe lijntjes gaat wordt keihard veroordeeld en afgestraft alsof we met een massamoordenaar of terrorist van doen hebben.

Het is maar goed dat we als Nederland dat soort rigide- en betuttelende regels voorheen niet hadden anders hadden we heel veel mooie sport prestaties moeten missen. Om te beginnen met het WK voetbal van '74. Persoonlijk heb ik meer met de Cruijff's en McEnroe's van deze wereld, dan met de Zonderland's of welke ideale schoonzoon dan ook, maar het is vooral intens triest dat er voor de ene categorie geen plaats meer is en dat sportieve prestaties en kwaliteiten niet meer relevant en/of doorslaggevend zijn bij de beoordeling van sporters.

Met de groeten van Koning Pils uit het Holland _Heineken_ Huis

Laatst gewijzigd
Laatste man

De NOC kan zich beter bezighouden met het fiasco wat zwemmen is. Jarenlang een toonaangevend land en de afgelopen jaren is het wel aan het afbrokkelen, zeker qua doorstroming en wisseling van trainers. Moeten ze maar eens goed naar kijken.

Skedel

Sta er van te kijken wat een destructieve macht die organisatie toch heeft.
Hij moet toch ook gewoon voor Nederland uit kunnen komen zonder zijn babysitters daar?

tendam

'@laatste man
Heel simpel: er is daar Joop Alberda aangesteld, een man met vooral veel praatjes die zelfs de volleyballers in 1996 al een overroepen eikel vonden. Zonder enige inhoudelijke kennis van zwemmen ging hij de coaches eens even vertellen wat ze allemaal moesten doen. Heemskerk zwom onder Marcel Wouda sneller dan ooit, alleen in finales ging het nog mis. Wat is dan de oplossing? Toch niet om haar naar Frankrijk te sturen onder een beul die overtrainde en technisch beperkte zwemmers aflevert. Heemskerk moet het juist van haar techniek hebben.

De logische opvolger van Alberda heeft zichzelf al aangeboden: Pieter van den Hoogenband.

Dekker

http://nos.nl/rio2016/artikel/2124238-regels-zijn-nu-streng-maar-wennemars-dronk-gewoon-bier.html

"Van Gelder heeft de representativiteit van de ploeg geschonden. NOC*NSF vond waarschijnlijk dat hij de waardige uitstraling van de ploeg in gevaar bracht door zijn acties en stuurde hem daarom weg."

Als de NOC*NSF dit gewoon binnen 4 muren had gehouden was er helemaal niets van de representativiteit geschonden geweest...

Willen waarschijnlijk ook nog goud pakken op de onderdelen "Roomser dan de Paus" en "Jezelf enorm voor lul zetten".

Laatst gewijzigd
tendam

'@dekker
Het is topsport he, en dan ook nog eens de Spelen. Het is niet het normale leven. Al die mensen die nu roepen 'een biertje moet kunnen' hebben er weinig van begrepen.

Dekker

Wennemars en Postma hebben er dus weinig van begrepen?

Nou drink ik zelf niet hoor, maar jij lijkt me echt een ongewone aversie tegen drank te hebben, ik snap het probleem niet zo. Als hij nou een mega slechte finale geturnd zou hebben omdat de de avond ervoor ladderzat was is het een ander verhaal.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

8.6, grappig, hoe goed ken jij Yuri dan? Ik weet bijv. dat Yuri in zijn jeugd van de zoveel bpm en feestjes met van alles was.

En mensen die niet moeilijk over drugs doen, doen volgens mij ook niet moeilijk over doping. Daar rijdt er volgens mij nog een van rond in het peloton trouwens.

Edit: zegt ook alles over de status van alcohol in onze samenleving. Als ie een jointje had gerookt was heel Nederland te klein geweest. Terwijl dat in tegenstelling tot alcohol softdrugs is en een stuk onschuldiger.

Laatst gewijzigd
Dekker

Straffe aanname klootje, waarom zou iemand die wel eens (soft-)drugs gebruikt een andere kijk op doping hebben?

En dat een deel van Nederland op tilt gaat bij (soft-)drugs gebruik is ook Nederland op zn smalst. Alcohol is minstens net zo destructief als veel soorten drugs, heeft meer te maken met de mate van gebruik te maken. Je kan het nog verder trekken ook, hoe had Nederland gereageerd als vG een Frikandel had gegeten??! ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.