Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 6 ... 35 36
Klootje Kriekeljon

Ik heb het niet over softdrugs Dekker, als ik het over de jonge Yuri heb. En ik veroordeel het ook niet hoor, want ik heb zelf ook genoten in die tijd. Niets mis mee, maar het zegt mij wel wat over de drempel.

Dekker, dat is precies wat ik bedoel. Dat alcohol eigenlijk net zoiets is als een pilletje of een lijntje. Maar iedereen noemt alcohol bijv. een bier-tje, of een wijn-tje. Elke talkshow zie je drank op tafel. Overal is alcohol volledig geaccepteerd. Een feest of uitgaan zonder drank is niet voor te stellen, onmogelijk.

Dat er elk weekend talloze slachtoffers zijn van huiselijk geweld, dat er mensen doodgereden worden, in grote hoeveelheid overlast in steden is, grote aantallen verslaafden zijn.. doet daar kennelijk niets aan af.

Laatst gewijzigd
Dekker

Ja ok ik dacht dat je het over de "volgers" had. Dan nog betwijfel dit hoor, het lijkt mij juist vaak dat de echte "winnaars" (van wie je zou verwachten dat ze nog nooit iets ongezonds hebben aangeraakt) dermate gebrand zijn op resultaten dat ze eerder zullen pakken.

Maar inderdaad wat alcohol betreft vergeleken met de afkeer tegen drugs kan ik je helemaal volgen. Maar dan nog vind ik dat volwassenen zelf moeten weten wat ze met hun lichaam doen, binnen het redelijke dan. En als jij dan 10 dagen voor je finale een feestje wilt vieren moet dat kunnen vind ik, we zullen hem er pas op afrekenen als zijn resultaat beneden peil is. (voor zover wij er iets over te zeggen hebben dan ;))

Moet trouwens net denken aan onze MinJus: "Ik ken mensen die aan wiet overleden zijn". Oh ja joh, wie dan?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
Yuri zal mij niet kennen maar ik zag hem regelmatig op feestjes waar hij als sportman toch eigenlijk niet zou moeten komen. verder was hij al berucht om zijn cokegebruik voor het uit kwam. dan praat ik wel over een jaar of 8 a 10 geleden want stappen doe ik al een tijdje niet meer echt (in ieder geval niet meer in dat circuit)
zover ik weet is van Gelder altijd een losbol en partyanimal geweest en is het eigenlijk een wonder dat hij nog zo ver heeft kunnen komen in zijn sport.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

8.6, ligt helemaal in lijn met wat ik weet. Wollukse party animal. Iedereen in een ruime omgeving van Waalwijk die vroeger op stap ging weet dat idd. ook.

Dekker, ja en dat bestuurt Nederland. En is geen uitzondering.

Ben ik met je eens, mij maakt het ook niet zoveel uit. Als het niet op de lijst met doping staat, mag het! Maar Yuri heeft natuurlijk het imago al, handig is het zeker niet. We weten ook nog niet of dat wel de echte aanleiding was.. we missen alle context nog. Dom, want je ziet wat dat geheimzinnige gedoe veroorzaakt. Geef gewoon openheid van zaken.

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@klootje:

Volgens mij was de context dat hij zijn behaalde finaleplaats aan het vieren was.
De finale zelf is komende maandag.

Klootje Kriekeljon

Idd. niet alle context. Maar ik vermoed zo dat er wel meer aan de hand is dan dat we nu hebben gehoord.

achtpuntzes

ik ben ook wel benieuwd naar het hele verhaal. misschien krijgen we nog een autobiografie van van Gelder en kunnen we meesmullen met al zijn nachtelijke escapades. want ik denk dat Yuri nu wel klaar is als sporter. ook geen opleiding, en ik zie hem nou niet echt a la Wennemars betaald commentaar geven bij van alles en nog wat. misschien willen ze hem wel terug bij defensie?

Klootje Kriekeljon

Pff over Wennemars gesproken... ik vind die vent zo erg, wat een schaats-autist. Denk je dat je daar na de winter en DWDD eindelijk een tijd vanaf bent, loopt ie in Rio rond voor de NOS!

achtpuntzes

'@ klootje:
erg he. je hoeft de tv maar aan te zetten en je ziet de kop van Wennemars.

Dekker

Erger nog als je Wennemars en Harmelink samen hebt... *kuch* avondetappe *kuch*

Kingstown

Hoe langer ik er over nadenk hoe ergerlijker ik het begin te vinden. Die regel van de "losers-flight" vind ik helemaal ziekelijk. Alsof sporters die wél een medaille hebben gewonnen geen overlast zouden kunnen bezorgen. Echte profsporters die genoeg geld verdienen (zoals de wielrenners bijvoorbeeld) die zal het verder worst zijn, maar een hoop van de "kleinere" sporters waarvoor de OS hét hoogtepunt is hebben gewoon geen keuze en daardoor kan NOC*NSF de meest debiele regels opstellen, want men ondertekent toch wel.

Waarbij NOC*NSF uiteraard zich het recht voorbehoud om een geheel eigen interpretatie te geven waardoor het uitdraait op pure willekeur. Tirannie van de bovenste plank die doet denken aan de middeleeuwen. Waardeloos zoals een dergelijke instantie compleet ontspoort is in een organisatie die meer waarde hecht aan uiterlijkheden dan aan het faciliteren van optimale sportprestaties.

Haal je de finale van de OS en dan moet je weg, omdat je het terrein verlaten hebt en bier hebt gedronken. Alsof de nonnen een paar jonge pubers proberen op te voeden. Wat een ongelooflijke achterlijkheid om sporters die zich jarenlang in het zweet hebben gewerkt op deze manier te zieken en treiteren.

pippodeclown

Is sportenthousiasme verboden? Heel veel mensen genieten van dit soort gevoelsmensen in de sport, onder andere ik. Of zullen we voortaan Jan van Halst types sturen voor de NOS?
De NOS heeft nu met rio al zat normale analytici dus dit is meer dan welkom!

Klootje Kriekeljon

Update: Yuri is 's avonds bij de NOS in het OS/Rio-programma te gast geweest. Is om 1.00 met taxi terug in olympisch dorp gebracht. Vervolgens zelf naar Heineken Holland House gegaan en door meerdere mensen met een pilsje gespot. Tot dusver niet heel problematisch.. Maar daarna is hij het Braziliaanse nachtleven in gedoken, de nachtclub in. En hij zou om 6.00 straalbezopen, al overlast gevende, teruggekeerd zijn in het olympisch dorp. Dat laatste zou dus de reden zijn.

Laatst gewijzigd
Dekker

Kan de beslissing wel wat beter volgen, vraag mij af hoeveel mensen er daadwerkelijk last van hebben gehad maar dan nog. (Ik word ook wel eens snachts wakker door externe factoren). Verder denk ik dan terug aan alle (leuke)anekdotes uit alle hoeken van de sport waar dergelijke zaken natuurlijk wel vaker voorkomen, vooral vroeger. Lijkt me alsnog niet dat er geen andere optie is dan hem naar huis te sturen. Ik zou zeggen joh Yuri, huur lekker zelf een hotelkamer en ga daar maar lekker feesten ;)

Sowiezo is het verplicht om met de hele "club" mee te gaan? Is het echt niet mogelijk op eigen initiatief verblijfplaats en/of training te verzorgen? Ik zou het eigenlijk altijd wel prefereren om mijn eigen vrijheid te hebben ipv mij te moeten houden aan gedragsregels etc.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Dat tweetje van Mollema was wel leuk. Over de vreetschuur bij de MC donalds. Dat vind ik eerlijk gezegd nog slechter dan een biertje drinken.
Wie verzint het om een Mac in het Olympisch dorp neer te zetten?

oscarito1908

Wennemars is een enorm gedrocht. Die man is niet geschikt voor TV, en altijd dat gelul over die folklore schaatsen. Dat is een sport die totaal niet serieus te nemen is op internationaal niveau.

Klootje Kriekeljon

Idd. Oscarito. Dat altijd maar extrapoleren op de schaatssport, zo vermoeiend. Linksom of rechtsom eindigt zowat elk gesprek met Wennemars in hoe hij het ziet vanuit zijn ervaringen in de schaatssport.
E-e-en als.... e-e-en als.. iemand die zo stottert toch geen probleem is voor op tv, laten we dan Stevie Wonder er maar naast zetten. Wat maakt het uit joh. Het is toch maar voor ons, het infantiele volk dat naar sport kijkt bij de NOS. Tenminste zo word ik wel toegesproken door Dionne en haar vriendjes. Of het nu bij voetbal, schaatsen, of de OS is. Kinder-tv.

Wat is dat toch een zinkend schip die NOS. En de band blijft maar spelen.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Waarom moeten we het de hele dag over Yuri hebben? Nederland op z'n smalst weer. Laten we het vooral hebben over de sporters die nog wel aan het presteren zijn.

xistnc

'@Lamme Frans
Precies!

Al heb ik het idee dat het niet echt over Yuri gaat, maar dat ze Yuri vooral als aangrijpingspunt gebruiken om het over zichzelf te hebben.

Klootje Kriekeljon

Ja Lamme Frans, iets wat wel heel afwijkend is van het normale krijgt veel aandacht en wordt besproken. Zo werkt dat he.

achtpuntzes

'@ klootje:
inderdaad, maar xistnc snapt dat blijkbaar niet. :)

tendam

'@lamme frans
Daar zijn er niet zoveel van, vandaag zijn bijna alle Nederlanders die ergens voor opgingen uitgeschakeld ;) Dat recordaantal medailles gaat er niet komen.

@dekker
Ik heb niks tegen een biertje, sterker nog, voor mijn part zuipen ze zich daar helemaal lam. Bevorderlijk voor de prestaties is het vermoedelijk niet. Maar als je Yuri van Gelder heet en een bepaalde geschiedenis meedraagt is het echt oliedom om een nachtje te gaan stappen midden tijdens de Spelen.

Klootje Kriekeljon

Xistnc, gekkie.. Kom je weer even laten zien wat voor mooi, warm, christelijk hart je hebt, vriend van me? Kom je met de kerst bij mij eten of komen wij naar jou toe?

Mailtje naar Martin in 1, 2, 3......

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
het ligt aan mij, ik had natuurlijk nooit mogen zeggen dat ik Yuri vroeger regelmatig zag in bedenkelijke staat in het uitgaansleven. mijn excuus. ik zal het er niet meer over hebben en me in het vervolg aan de omerta houden.

Lamme Frans

'@tendam: Vandaag inderdaad weinig reden tot juichen. Anderzijds viel er ook weinig te verwachten voor vandaag; sowieso niet echt een serieuze kans op een medaille. En de meeste uitschakelingen waren ook wel verwacht. Van Emden staat in de strijd om het brons en presteert maximaal. Brons halen wordt heel lastig, maar ze staat er toch maar.

Enige wie me vandaag echt tegenvielen zijn Bouwmeester en vooral Postma, maar die kunnen zich misschien nog wel revancheren.

1 2 ... 6 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.