Megaflits Wielerspel Vuelta 2016

1 2 ... 5 ... 8 9
Senioralex

UITSLAG 5e Rit (voor ons 4e rit)
1) ILFUEGO 830 PUNTEN
2) MILSEN 800
3) billi 520
4) HOFSJE 510
5) Moraalridder 270
6) POEKSEL 260
7) FONDISTA 230
8) PIRAZZI 210
9) JELMERBELKIN 200 en TIES W 200
11)GOOZBABS - KRYPTON en REYN 190 (vervolgt)

Laatst gewijzigd
Senioralex

14) VIC 413 180
15) SENIORALEX 160
16) SILENT HILL 150
17) PETER POST FOREVER en ZWIEBELN 130
19) DUSTIN - KOKKIE en SHYGUY 90
22) COURAGE - RIMMENO en RAHIMNS 60
25) PIETERBOY 0

Senioralex - 23 man zonder Meersman...

billi

gaat goed, punten blijven binnenstromen :)

Pieterboy

Senioralex ik heb Felline die in de 5de etappe tweede is geworden in mijn team dus kunt u even mijn punten aanpassen.
Dankjewel alvast.

Fondista

Is er iemand van jullie handig met Excel?

Als ik namelijk 1 Excel-formule-probleem krijg opgelost, heb ik een zéér gebruiksvriendelijke Excelsheet in elkaar gedraaid, waarmee werkelijk ie-der-een de organisatie op zich zou kunnen nemen. Je hoeft dan enkel de 20 renners uit de daguitslag van PCS over te nemen en in een kolom te zetten en de sheet telt vervolgens alles voor je uit. Score per renner, score per deelnemers-team, dagranking, AK-ranking, CQ-vs-MF-rate... :)

Als iemand denkt me van dienst te kunnen zijn, hoor ik het graag, dan leg ik dan de vraag wel voor in een PB.

Poeksel

Begrijp ik hieruit dat het tot nu toe de scores steeds handmatig werden berekend? :o

Laatst gewijzigd
Senioralex

UITSLAG 6e Rit (Voor ons de 5e dus)
1) PIRAZZI 1.082 Punten.
2) Ties W 890
3) COURAGE - DUSTIN en JELMERBELKIN 850
6) POEKSEL 840
7) SILENT HILL 822
8) MORAALRIDDER 770
9) ZWIEBELN en GOOZBABS 750
11) MILSEN 700
12) ILFUEGO en KOKKIE 690
14) SHYGUY 590 (VERVOLGT)

Laatst gewijzigd
Fondista

Hoe de officiële organisatoren het tot nu toe doen en deden, weet ik niet. Ik ben sinds de Giro wel voor mezelf eea aan het bijhouden met name m.b.t. de CQ vs MF rate en omdat ik het gewoon leuk vind en een statistiekenfreak ben :). Dat werk deed ik idd handmatig ja :) (maar ik ben vrij snel).

Aangezien ik in de Vuelta nu Senioralex wat wil uithelpen m.b.t. eindklassementspunten, jongerenklassementpunten en algehele eindranking ben ik wat aan het knutselen gegaan om snel en efficiënt het volgende voor mekaar te krijgen in Excel:

- Dagscore van een deelnemend team berekenen (done)
- Cumulatieve score van een deelnemend team berekenen (done)
- CQ vs MF rate uitrekenen (done)

Het enige wat ik nog voor elkaar wil krijgen, is het volgende:

Ik heb een kolom met daarin alle deelnemende renners aan de Vuelta.
Daarachter volgende 21 kolommen, gelijk aan de etappes.

Vervolgens heb ik een kolom waarin ik de punten heb neergezet die de top20 renners per dag kunnen behalen.
Ik zet de top 20 dagscore in weer een andere, aparte kolom, per etappe een kolom.

Nu heb ik een formule nodig die een combinatie is van een ALS-DAN-vergelijking en VERTICAAL ZOEKEN.

Bijvoorbeeld:
Ik wil dat Excel na de etappe van vanmiddag zoekt naar de etappewinnaar van etappe 7, dat is bijv. Cel AK2, en via verticaal zoeken nagaat of de in die cel ingevulde naam voorkomt in de kolom met alle renners (kolom C). (Dat zal altijd het geval zijn, de vraag is alleen op welke regel).
Is dat het geval dan moet de waarde uit cel AC2 (de kolom met de dagpunten) worden ingevuld in kolom D "op de regel waar de verticaal-zoeken-match heeft plaatsgevonden". En dat laatste is natuurlijk geheel afhankelijk van wie er die etappe op de eerste plek is geëindigd en is dus variabel.

En dat dan voor elke plek in de top 20 en voor elke etappe. :)

Zodoende vul ik enkel nog de dag top 20 renners in, matcht Excel de top20 met de renners in de startlijst, vult daar op de juiste regel de dagpunten van die renner in en die waardes worden per team automatisch bijgeschreven indien men zo;n renner in het team heeft zitten. Tada!

Dus, wie kan me helpen?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ja, handmatig berekenen maakt de kans op fouten ook een stuk groter. Ik ben benieuwd of Silent Hill het ook allemaal handmatig deed?

Lukt het trouwens op b.v. de rustdag om een overzicht te maken van wat alle renners gescoord hebben? En de tussenstand? Dan kan iedereen narekenen of zijn (of haar?) eigen puntenaantal klopt.

Fondista

Met de sheet die ik nu heb, kloppen de puntenaantallen, per dag en cumulatief. Ook heb ik automatisch een overzicht van wat alle renners hebben gescoord. :) In die sheet had Pieterboy bijv. 500p voor Felline in etappe 5 ;)

Ik wacht alleen eigenlijk nog op een overzicht met daarin alle deelnemende teams, alleen de 9 deelnemers die het in dit topic hebben gepost, heb ik kunnen verwerken en heb ik dus up to date, de rest nog niet.

Senioralex

Vervolg 6e Rit:
15) PIETERBOY 550 (wordt 620)
16) billi 360
17) PETER POST FOREVER 240
18) VIC 413 192
19) RIMMENO 180
20) FONDISTA en REYN 150
22) RAHIMNS 120
23) HOFSJE 112
24) KRYPTON en SENIORALEX 90*
* "I got it bad and that ain't good" (Louis Armstrong)

Laatst gewijzigd
Fondista

Ik kom op het volgende uit mbt etappe 6:

Kokkie1975: 690
Pieterboy: 620

Pieterboy

'@Senioralex ik had het niet over rit 6 maar over rit 5

Senioralex

Wist ik al Pieterboy en ik het reeds hersteld.Die ploegentijdrit vraagt om fouten. Zes is vijf enz.
Bedankt voor Uw tactvolle nota.

Senioralex.

Senioralex

Wist ik al Pieterboy en ik het reeds hersteld.Die ploegentijdrit vraagt om fouten. Zes is vijf enz.
Bedankt voor Uw tactvolle nota.

Senioralex.

Milsen

Speciaal voor fondista en andere mensen die er benieuwd naar zijn:
Mijn teampje
MEERSMAN Gianni 276
CONTADOR VELASCO Alberto 1778
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban 916
SANCHEZ GONZALEZ Samuel 343
FELLINE Fabio 965
BRAMBILLA Gianluca 333
VAN DER SANDE Tosh 219
GONÇALVES Jose Isidro Maciel 264
KRUIJSWIJK Steven 610
LATOUR Pierre 453
GILBERT Philippe 1301
ROJAS GIL Jose Joaquin 444

pirazzi

Leuk dat ik de 6de rit (voor ons 5) gewonnen heb maar evenals Pieterboy mis ik de punten van Felline (500) uit de 5de rit (voor ons 4) dus zou ik daar 710 punten moeten hebben in plaats van 210. :)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dan klopt jou score ook niet voor rit 5 voor ons 4 Milsen, want Meersman en Felline werden daar 1 en 2 dus dat is al 1100.

Fondista

'@Milsen: Dank voor je team. Ik voeg m toe in mn sheet.

Inmiddels heb ik mn gewenste formule ook uitgevogeld dus nu heb ik mn killersheet klaar, yeah! :)

Foutloos en snel alles uittellen, koud kunstje nu. :)

Laatst gewijzigd
Milsen

Ben benieuwd was op vakantie dus heb alles maar minimaal kunnen volgen. Vanaf nu wat meer tijd. Klasse fondista ik ben niet zo handig met excel maar zou graag je bestandje een keer willen zien daar ik wel houdt van dit soort poule opzetten :-)

Fondista

ik ook niet, maar heb online ff wat gezocht en gevraagd. :)

Kan ik zon sheet via een PB doorsturen dat je weet??

Peter Post Forever

Ik had zelf ook een excel bestand om de standen bij te houden, maar niet zo uitgebreid als jij nu aan het maken bent Fondista, goed bezig :-)

Ik zal eens over die formule nadenken!!!

Mijn team is:
CARTHY Hugh 121
GENIEZ Alexandre 466
VAN DER SANDE Tosh 219
BRAMBILLA Gianluca 333
ARNDT Nikias 332
CONTADOR VELASCO Alberto 1778
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 1750
MEINTJES Louis 617
BARGUIL Warren 443
KRUIJSWIJK Steven 610
LOPEZ MORENO Miguel Angel 297
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban 916

Helaas met Barguil, Kruiswijk en Lopez al 3 uitvallers:-(

Senioralex

Pirazzi: Het regent klachten,gelukkig niet allemaal terecht.Ik gebruik de lijst van Procyclingstats en daar bemerk je geen Felline,
wel Laurent Didier,die tweede wordt na Meersman.En de dag daarvoor was Felline derde.

Senioralex

Fondista

Didier is gecorrigeerd naar Felline op PCS...wat ook logischer is...

Senioralex

Rit 7 (Voor ons Rit 6)

1)MILSEN 650 PUNTEN
2) TIES W 550
3) billi 530
4) JELMERBELKIN 416
5) HOFSJE 330
6) RIMMENO 260
7) ILFUEGO 160
8) KRYPTON 140
9) SILENT HILL 110
10) MORAALRIDDER 106
11) PETER POST FOREVER en POEKSEL 100
13) SHYGUY 80 (wordt vervolgt)

1 2 ... 5 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.