Kelderman lijkt inderdaad goed in orde voor de Vuelta. Is natuurlijk ook op en top fris. Zou zomaar kunnen verrassen, ook met die tijdrit nog op het einde.
Ben het verder eens met Hartstikkebedankt. Toch voornamelijk hardrijders in de ploeg, klim versterkingen zijn echt nodig. Maar tot nu toe is het nog karig.
Dumoulin hoort nu bij een klein rijtje van klassementsrenners die een grote ronde kan winnen en ik vind in dat opzicht de ondersteuning die hij van Sunweb krijgt onder de maat. Er moeten minstens twee klimknecht van een hoog niveau bij komen als Dumoulin kans wil maken om de Tour te winnen. Hermans lijkt mij persoonlijk een goede optie voor de Sunweb ploeg en met Hermans en Kelderman zou Dumoulin in ieder geval twee goede klimknechten ter beschikking hebben. Oomen zou ik volgend jaar de combinatie van Giro en Vuelta laten rijden om extra kilometers in het hooggebergte te maken met Ten Dam als een mentor erbij.
'@Ghostwriter
Ben het ermee eens dat er iig 1 klimmer moet bijkomen. In eerste instantie dacht ik ook aan 2 maar als Oomen zich zo goed blijft ontwikkelen is dat niet nodig aangezien Kelderman er ook nog is.
Je moet niet vergeten dat het ontzettend lastig is om een knecht binnen te halen die zelf ook top 15 kan rijden in een grote ronde. Dan moet je ontzettend veel geld bieden zodat ze niet ergens anders tekenen om voor eigen kansen te gaan (zoals Pozzovivo nu bij Bahrein). Mannen die beschikbaar waren zoals Hirt passen in de ogen van Sunweb ook niet echt bij de ploeg denk ik.
Zelf heb ik altijd als voorbeeld een Anacona. Steengoede klimmer perfect geschikt als knecht. Maar ja, vind maar eens zo'n renner!
'@koel
Sam heeft de een na de andere tijdrit gereden voor Wilco de afgelopen dagen en lijkt me meer een afmaker dan Wilco die ook eens de hand in eigen boezem mag steken omdat ie toch regelmatig steken laat vallen, mist imo winnaarsmentaliteit tov Sam.
Komt altijd wel iets tussen en op souplesse rijd je minder lek dan met stoempen. Sam lijkt van onheil gevrijwaard, ook een kunst natuurlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.