Zoals ik elders al schreef denk ik dat Sunweb de komende jaren een steeds minder aantrekkelijke ploeg zal worden. Dumoulin en Kelderman zijn wielrenners die het klimmen als tijdrijders benaderen en dus één strak tempo willen rijden. Om het maximale uit hun te halen moet Sunweb de klassementstrein(en) hetzelfde benaderen als Sky door de knechten één strak en hoog tempo laten rijden zodat andere klassementsrijders niet in de aanval durven.
Ik hoop dat Dumoulin volgend jaar als kopman naar de Tour wordt gestuurd, Kelderman als kopman de Giro en Vuelta rijdt en Oomen die twee rondes in een vrije rol mag rijden. Sunweb moet nog een goede klimmers aantrekken voor de klassementstreinen van Dumoulin en Kelderman. Hopelijk hebben ze een groot genoeg budget om klimmers van het niveau van Monfort, Pauwels en Roche te contracteren want Dumoulin verdient het om te worden ondersteund door dat niveau.
Eerlijk is eerlijk, dat helmantel invliegen lijkt gewerkt te hebben. Het is toch een ploeg die qua toespitsing en afleveren in juiste conditie erg bekwaam is.
Als er aankomende tour een chrono van 50 km + verder lekker parcours vol lopers gaan ze er helemaal voor. Matthews dan misschien in de Barguil-rol van deze vuelta :) (is ook een mannetje dat bij voorkeur voor zichzelf koerst, en terecht)
Sunweb heeft met ten Dam, Geschke, Oomen, Kelderman en Dumoulin al wel een heel mooi concept-team voor de tour 2018 in huis maar ik denk wel dat ze met alle successen en hiermee extra verkregen budget er nog 1 geweldenaar bij moeten halen. Wat ze in principe nog missen is een renner van het type dat een rol a la Kwiatkowski/Moscon kan vervullen, wat zouden goede gegadigden zijn ?
Ik zat ook al aan Matthews te denken ja maar wil die een jaartje tour in zo'n rol rijden ? Toch ook een trots ventje niet veel minder dan Barguil op dat vlak. Misschien met de voorwaarde dat hij in de Ardennen een volledig slaafs team waaronder Dumoulin en Kelderman meekrijgt ? En wat Kelderman betreft > als er een dikke chrono in de tour komt gaat die mee als meesterknecht, absoluut.
Een stukje van een interview met Tom Dumoulin op Telesport.nl:
"Een paar jaar geleden riep ik nog wanneer ik op m’n 35e stop met wielrennen dan verdwijn ik uit dat wereldje en ga ik nooit meer fietsen. Daar denk ik nu heel anders over. Het is ook mijn wereldje geworden.”
Wat zouden jullie een geschikte job vinden voor Tom na z'n wielercarrière? Een ploegleider, coach, analist etc.?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.