Team Sunweb - Giant 2017

1 2 3 4 5 6 7
FritsvanHoefelen

Lekker dagje vandaag

schipperaar

Matthews is geen koekepan in de heuvels/bergen, altijd meenemen gezien zijn sprintzeges waar die kleine jongen uit Bretagne hard meeknechtte.

jp.vanoosterhout

is dit niet het jongste team ooit die wereldkampioen zijn bij de profs matthews,dumoulin,kelderman 26 jaar kragh andersen 23,oomen 22,kamna 21..daar zit toch een hoop talent bij sunweb !!

ChefSpijker

Alleen met het oog op de TTT in de Tour zou ik Matthews al zeker meenemen. Wilco gaf afgelopen zondag ook aan dat zowel Tom als Matthews de motoren waren die dag. En voor Matthews hoef je geen hele bergploeg op te offeren om voor ritzeges te gaan. Die komt in de echte massasprints toch tekort en in zijn etappes heeft hij aan die bergknechten ook hele goede hulp.

Sunrider

Eens met @ChefSpijker. Volgens mij ligt Matthews ook goed in de ploeg en doordat hij vertrouwen krijgt vanuit de begeleiding voelt hij zich meer gewaardeerd dan bij Orica waar hij eerst te maken had met Gerrans en later met Ewan. Daarbij kwam dat de focus van Orica opschoof naar het algemeen klassement in de grote rondes.
@Random, theking, Geschke niet gezien in de Giro? Superknecht en m.i. onmisbaar. Daarbij verwacht ik dat er zeker meer dan één Duitse renner meegaat.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Gewoon even het parcours afwachten. Maar Matthews lijkt me wel iemand die zich zal schikken in zijn rol. Heeft zo vaak Gerrans voor zich moeten dulden.
Maak duidelijke afspraken, ga in gesprek en alles komt goed.

Kelderman kan als kopman de Giro rijden. En als meesterknecht de tour. Een beetje zoals Mollema dat dit jaar heeft gedaan. Lijkt me geen enkel probleem.

Javier

Ik zou ook zeker Arndt meenemen!

1. Dumoulin
2. Kelderman
3. Oomen
4. Ten Dam
5. Geschke
6. Arndt
7. Kragh
8. Matthews

Ik denk dat ze met dit team heel het peloton aan gort gaan rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom is Ten Dam bij iedereen een zekerheid? Prima meefietser natuurlijk, maar toch al jaren niet meer onderscheidend. Het is dat er geen andere vierde klimmer voor Tour niveau aanwezig is. Toch zou ik dan nog eerder kiezen voor een renner die er misschien eerder af moet, maar daarvoor wel het vermogen heeft iets recht te zetten. Misschien dat zo'n renner nog te halen valt? Anders zal het inderdaad wel de selectie van Javier worden.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Onderscheidend? In Giro was hij de laatste die TD nog bijstond. Nuttig toch. Misschien dat Oomen en Kelderman dat ook kunnen, maar vooralsnog lijkt mij Lau nuttig.

S. Morgenstern

In Giro was hij de laatste die TD nog bijstond. Nuttig toch.

Nuttig bij gebrek aan beter inderdaad. Ik neem aan dat dat in de Tour de France niet het plan is.

Misschien dat Oomen en Kelderman dat ook kunnen

Misschien? Beide zijn ondertussen enkele klasse beter dan Ten Dam.

Wat zijn ervaren betreft zal hij ook zijn nut hebben. Ik zou kwaliteit echter de doorslag laten geven en qua aansturing van Oomen en Kragh vertrouwen hebben in de aanwezige ploegleiding.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Kelderman viel weg uit de Giro, Oomen viel weg uit de Vuelta. Tot zover de zekerheid. Oomen heeft nog nooit een drie weekse ronde uitgereden. Kelderman heeft zelf ook ambities. Als die eerst de Giro voor het klassement rijdt, is het de vraag hoe goed hij In de Tour is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kelderman viel weg uit de Giro, Oomen viel weg uit de Vuelta. Tot zover de zekerheid.

Zekerheid dat de acht renners die starten ook Parijs halen heb je inderdaad niet. Ik begrijp niet helemaal waarom dat een argument is om een nuttige renner als zekerheid te beschouwen. Volgens mij is er gewoon nog een kwalitatief betere renner dan Ten Dam nodig op die plek achter Kelderman en Oomen. Het niveau van Ten Dam is de laatste jaren namelijk niet bijzonder genoeg geweest, om te verwachten dat hij een belangrijke (dus meer dan een nuttige) schakel kan zijn in een jacht op het podium in Parijs.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Het gaat mij om het punt dat je in mijn ogen Ten Dam tekort doet. Daarnaast is het net of het zo makkelijk is om nog even een renner te halen die beter zal zijn. Wie, wat, waar?
In het interview vorige week in de Telegraaf met Dumoulin geeft hij aan dat om Sky te verslaan, je afhankelijk bent van steun van andere renners en ploegen. Je moet gezamenlijke belangen vinden en mensen tegen elkaar uitspelen.

xistnc

'@EmPeHa
In de Giro was Geschke vaker en langer dan Ten Dam de laatste bergop bij Dumoulin.

S. Morgenstern

Het gaat mij om het punt dat je in mijn ogen Ten Dam tekort doet.

De kwalificatie 'nuttig' lijkt me precies goed.

Daarnaast is het net of het zo makkelijk is om nog even een renner te halen die beter zal zijn. Wie, wat, waar?

Natuurlijk is het niet makkelijk om iemand te vinden voor de Tour de France selectie van een podiumkandidaat. Sunweb is echter een ploeg met een behoorlijk budget die er goed opstaat binnen het peloton, met een kopman waar genoeg renners voor zullen willen werken. Ik verwacht daarom dat het vertrek van kwalitatief onderscheidende renners (Barguil en Preidler) nog wel opgevangen zal worden met het aantrekken van een belangrijke knecht voor Dumoulin.

ti-raleigh

Kelderman en Oomen zijn ook geen zekerheidjes waar Tom op kan bouwen en vertrouwen. In hoeverre heeft Wilco nog Tourtrauma's na 2 slechte ervaringen ? En wat heeft Oomen nou precies gepresteerd in grote rondes ? Beide renners mogen op papier dan wel beter zijn dan Ten Dam, maar er komt meer bij kijken, vooral in de Tour.

S. Morgenstern

Kelderman en Oomen zijn ook geen zekerheidjes waar Tom op kan bouwen en vertrouwen.

Dat lijkt me een goed argument om een renner aan te trekken die kwalitatief wat dichter bij hun in de buurt zit.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Dan moet je iemand halen die zelf bewezen heeft top 10 te kunnen rijden. Die komt niet voor de 5 ton die Barguil verdiende. Los van de vraag of dat geld al niet is geïnvesteerd. Daarnaast moet je zo'n renner het kopmanschap in een andere ronde kunnen bieden. Dat wringt weer met Kelderman en op termijn Oomen. Los daarvan past het niet in de filosofie van de ploeg om een gearriveerde renner te halen. Of het moet iemand met een vlekje zijn, zoals bijvoorbeeld TJ van Garderen.

S. Morgenstern

Dan moet je iemand halen die zelf bewezen heeft top 10 te kunnen rijden.

Waarom? Beetje overdreven om enkel zo'n renner nog als belangrijke versterking voor de huidige selectie te zien.

EmPeHa

Vind je ? Kelderman rijdt 4 in de Vuelta en naar mijn inschatting kan Ten Dam nog wel bij de eerste 20 rijden als hij wil. Hoeveel zit daar nog tussen? Schrijf anders je eigen selectie eens op en daarbij wie van de 8 je dan nog graag zou vervangen door iemand die nu niet bij Sunweb zit.

S. Morgenstern

Ideaal zou wat mij betreft de volgende ploeg zijn:

1. Dumoulin
2. Kelderman
3. Oomen
4. Pauwels
5. Geschke
6. Kragh
7. Matthews
8. Arndt

Hoeveel zit daar nog tussen?

Kelderman en Ten Dam zijn van een totaal ander niveau, dus daar zit nog heel veel tussen; zelfs een renner als Geschke bevond zich daar de afgelopen Giro bijvoorbeeld op bepaalde dagen en in de Vuelta hebben we dingen van Kragh gezien die Ten Dam niet meer in huis heeft.

Dat het niet makkelijk is om een renner te vinden in de categorie Pauwels lijkt me duidelijk, maar dat het ondertussen onmogelijk is om Ten Dam nog op dat niveau in te schatten ook. Beetje reëel blijven kan geen kwaad.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ten Dam moet altijd mee, fysiek kan die prima z'n werk doen. En je hebt met ten Dam een wegkapitein en iemand die Wilco Sam en Kragh kan ondersteunen.

ti-raleigh

Ik denk ook dat Ten Dam mee moet. Los van zijn wielrencapaciteiten is hij voor Tom rots in de branding, steun en toeverlaat, boksbal, schouder-om-op-te-huilen etc. Ook dwingt hij respect af bij tegenstander, al zal Sky niet andersom op de fiets gaan zitten.

schipperaar

Tuurlijk moet Tendam mee al was het maar om de bbq op poten te zetten, klimmers genoeg en Oomen is meer dan een knecht en een betere rekenaar dan Wilco. Hebben met Matthews en co ook nog genoeg sprinters in huis, niks meer aan doen, alleen gezellig trainen.

EmPeHa

Ik zit naar de selectie te kijken voor Tre Valli Varesine:

Warren Barguil
Tom Dumoulin
Simon Geschske
Lennard Hofstede
Wilco Kelderman
Sam Oomen
Michael Matthews
Laurens Ten Dam
Lijkt mij ook een mooie selectie voor een grote ronde. Niet geheel toevallig lijkt mij. Alleen volgend jaar Barguil uiteraard vervangen.
Wat denken jullie van Lennard Hofstede? In de bovenstaande voorstellen voor de Tour heb ik hem nog niet genoemd zien staan.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.