Huidige Situatie Ronderenners

« 1 2 3
Johnny7

Aangezien er naast de nieuwsberichten op de site weinig ruimte is tot discussie over dit onderwerp dacht ik laat ik eens een topic openen.
Bespreek hier de huidige situatie van de grote namen in het peleton wat betreft het klassement.

Bijvoorbeeld:

- Fabio Aru. Wat is er in vredesnaam met hem aan de hand? Bezweken onder de druk na 2e in de Giro en winst in de Vuelta in 2015. Dit jaar slechts een tegenvallende Tour gereden en verder geen Vuelta meer (opvallend).

- TJ van Garderen. Al 4 grote rondes op rij er compleet doorheen gezakt. Gaan we nog wat zien van deze jongen? Is het gewoon over of?

- Kruijswijk. Is het aantrekken van Jurgen VDB genoeg voor ondersteuning in de bergen? Verder kan hij alleen op een zwaar verbeterde Bennett rekenen lijkt het. Komt er nog wat bij? Zelf ben ik er bang voor. De klimmers liggen niet meer voor het oprapen en er zijn nog meer ploegen die wat knechten nodig hebben voor in de bergen.

*Update:

No problem! Update 07-01-2017:

OVERZICHT DEELNAME GROTE RONDES:
Vraagteken (?) staat voor – grote waarschijnlijkheid-
De (Y) is een bevestiging in de media.
Na de presentaties van de grote rondes (Vuelta) natuurlijk meer bevestigingen.

Giro: Quintana (?), Kruijswijk (Y), Aru (Y), Nibali (Y), Chaves (Y), Landa (Y), Zakarin (Y), Mollema (Y), vGarderen (Y), Konig (Y), Pinot (Y), Dumoulin (Y), Pozzovivo (?), Thomas (Y),

Tour: Contador (Y), Froome (Y), Quintana (Y), Porte (Y), Bardet (Y), Gesink (?), Fuglsang (Y), Valverde (Y), Meintjes (Y), Majka (Y), Izagierre (Y),

Vuelta: Contador (?), Froome (?), Quintana (?), Aru (Y), Chaves (Y), Valverde (Y), Zakarin(Y), Kruijswijk (?), Dumoulin (?), Konig (?),

S. Morgenstern

Ik maak me over Aru absoluut geen zorgen. Ik denk dat de Tour de France niet zijn koers is en misschien wel nooit gaat worden (voor ritten misschien wel trouwens), maar in de Giro en de Vuelta zal hij de komende jaren altijd een kanshebber zijn.

TJVG staat wel op een belangrijk punt in zijn loopbaan. Klassementen liggen hem met zijn kwaliteiten dan wel beter, dan het rijden voor ritten, maar kan hij het nog eens drie weken volhouden. Hij blijft sowieso een top renner voor de WT-rondjes van een week.

Krijswijk heeft met JVDB, Bennett en Clement drie renners die de laatste twee seizoenen nog bij de beste twintig in een grote ronde reden. Ik kan me niet voorstellen dat hij meer nodig heeft qua ondersteuning in de bergen, zeker met ook een sterk middenveld daar achter (Battaglin en Roglic bijvoorbeeld).

Laatst gewijzigd
Johnny7

Daar heb je een goed punt. Toch had ik gehoopt dat Aru 1 van de renners was die wat zou kunnen doen aan de saaiheid van de Tour. Het is hem niet gelukt maar dat hij daarna ook niet de Vuelta heeft gereden vind ik dan wel heel apart maar vooral jammer.
Ik denk trouwens dat nu Nibali weg gaat hij wel gewoon weer de Tour moet rijden. Tenzij ze nog een vervanger voor Nibali halen. Misschien zoals je zegt, rittenkaper in de Tour en dan vol voor de Giro.

Het lijkt op papier een redelijk sterk team inderdaad. Alleen Clement zie ik absoluut niet als klimmer. Hij is door lange ontsnappingen in de Tour daar terecht gekomen. Uitstekende renner natuurlijk! Maar hij gaat er echt niet meer bij zijn op de laatste klim. Maar JVDB en Bennett moeten dat wel kunnen. En dan heeft hij er al 2 meer bij dan dit jaar inderdaad.

Sagan=hulk

Over Aru maak ik me ook absoluut geen zorgen, deze jongen rendeert gewoon niet goed in zo'n strak voorgeprogrammeerd tempo van Team Sky. En de bergen in Spanje en zeker in Italie liggen hem gewoon een pak beter dan die in de Tour. Bovendien zou hij zonder die ene slechte dag nog rond de zesde plaats zijn gefinishd, wat toch zeker niet slecht is.

Verder was ik enorm onder de indruk van zijn Olympische wegrit. Hoe veel en lang heeft hij daar wel niet op kop zitten sleuren voor Nibali en uiteindelijk zelf nog een olympisch diploma halen. Dat hij de Vuelta niet mee heeft gedaan vind ik juist een zegen. Hij zou veel te vermoeid zijn en meer dan een vijfde plaats zat er niet in. Nee, hierdoor verwacht ik hem op topniveau aan de start van Lombardije, wat hij volgens mij zeker kan winnen.

Verder rijdt hij volgens mij volgend jaar de Giro, hij was een van de eregasten op de voorstelling van het parcours. Daarna ofwel de Tour voor ritzeges ofwel de Vuelta ook voor het klassement.

@Sephiroth
Rolland moet beginnen met zich opnieuw in vorm te rijden, moet maar eens meer gaan trainen volgens mij. Hij lijkt me te denken dat hij er alleen met zijn talent wel komt. Als dat lukt moet hij volgende Tour gewoon gaan voor een combi ritzeges en bollen om dan in 2018 weer vol voor het klassement te gaan. Want zijn aanvalslust is fantastisch, dat hebben we ook deze Vuelta, ondanks zijn slechte vorm, gezien.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik zie Aru inderdaad niet de Girostart op Sardinië overslaan.

Waar ik volgend jaar ook benieuwd naar ben is Porte. Door velen al afgeschreven voor grote rondes, maar zonder materiaalpech in etappe 2 had hij podium gereden. Je zou hem dat podium toch een keer gunnen...

pirazzi

Thibaut Pinot (FDJ) hoort wat mij betreft ook in dit rijtje thuis. 26 jaar en al 7 grote rondes gereden waarbij een derde plaats in de Tour van 2014 als beste resultaat. Verder 3x DNF en nog nooit gestart in de Giro.

Milanos Kateros

Porte had idd gewoon op plek 2 gestaan zonder materiaalpech. Hij reedt een erg sterke tour!

Hoe denken jullie over Chaves? Kan hij volgend jaar een grote ronde winnen?

Er is toch een grote kluit renners die wel eens kunnen toeslaan volgend jaar met Aru, Landa, Porte, Yates, Chaves, Valverde, Bardet, Pinot, Kruiswijk, Dumoulin(?)

Hakkie2

Pinot was misschien wel de beste renner van dit voorjaar. Dat je dan ziek wordt tijdens de Tour is puur pech.

S. Morgenstern

Alleen Clement zie ik absoluut niet als klimmer. Hij is door lange ontsnappingen in de Tour daar terecht gekomen. Uitstekende renner natuurlijk! Maar hij gaat er echt niet meer bij zijn op de laatste klim.

Volgens mij zag jij in de selectie van de Vuelta ook geen klimmers die op de laatste klim nog bij Kruijswijk zouden zitten toch? Uiteindelijk maakt het weinig uit welk labeltje er op de renners wordt geplakt. Clement heeft de kwaliteiten om heel hang in de groep met favorieten stand te houden; achttiende wordt je namelijk niet als je voor de laatste klim al bent gelost.

Wielrennertje

Van garderen zie ik met Porte niet meer als kopman in de Tour verschijnen als het zo doorgaat. Dat van Aru hoeft niks te betekenen. Clement is goed genoeg. in de tour heeft hij, als hij terugviel naar het 'peleton', vaak geprobeerd om zo dicht mogelijk te blijven wat vaak redelijk lukte.
Wat ik me wel afvraag is wat Valverde volgend jaar doet, hij kan denk ik het beste niet naar de tour als hij nog het beste uit bijvoorbeeld een vuelta wil halen. Ik zie hem wel nog naar de Giro gaan, maar als hij dan niet de tour doet maar wel de vuelta is hij een redelijke favoriet.

Laatst gewijzigd
Johnny7

'@vlek denk dat je in de war bent want in de Tour zag je al dat Bennett echt goed bezig was dus ik had er wel vertrouwen in met Gesink en Bennett. Dus dat was iemand anders neem ik aan.
Ik denk echt dat Clement niet meer bij dat laatste groepe van 15-20 renners gaat zitten, in de Tour zat hij dat ook niet. Door lange ontsnappingen is hij zo hoog geeindigd. Nogmaals dat neemt niet weg dat ik het een goede aankoop vind die veel kan betekenen in die ploeg.

Hakkie2

Je hoeft ook niet bij de laatste 15 een knecht te hebben. Vooral op het vlakke tussn bergen in heb je een knecht nodig. En Clement kan wel tot aan de slotklim bij blijven. Of anders via een kopgroep voor de toppers uit rijden om terug te kunnen zakken.

Clement rijdt echt al jaren rond plek 25 bergop als het nodig is dat hij aan blijft hangen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Clement hoeft ook niet bij de beste vijftien te zitten om voor Kruijswijk voldoende ondersteuning te hebben in de bergen. Het niveau van de Tour de France enigszins benaderen zou al meer dan genoeg zijn.

Wat betreft de naamsverwarring dacht ik toch even dat mijn geheugen me dan in de steek had gelaten, we hebben tenslotte ook nog John Bidon en aanverwanten. Het was echter wel degelijk jou mening bij de selectie voor de Vuelta die ik voor ogen had:

Johnny7 - 16 augustus 2016 om 10:23
Totaal geen hulp bergop (..) Wel lachwekkend altijd die mensen hier die zeggen dat de renners van TLJ redelijk bergop kunnen helpen. Nee dat kunnen ze niet. Ook Battaglin niet. Op het vals plat misschien, maar verder zal Kruijswijk altijd alleen zitten. Van Gesink verwacht ik nog niet veel.

Johnny7 - 16 augustus 2016 om 14:20
@DeSpeedies
Volgens mij ben jij helemaal de weg kwijt he?
Bij een groepje van 10-15 man nog knechten erbij haha?
Het is zo lachwekkend hoe de mannen van TLJ als klimmers worden gezien terwijl ze op het vlakke al gelost worden

Laatst gewijzigd
Johnny7

Nou in dat geval moet je ook even goed terug kijken waarom ik deze reacties gaf.
Mensen hadden het er namelijk over dat zelfs Bouwman en Tankink lang mee zouden kunnen.
Verder heb ik wel gelijk gekregen... Gesink super gereden maar als hij niet in de ontsnapping zat werd hij al vroeg gelost.
Alleen Bennett had het wel kunnen doen. Maar was al onder de indruk van hem tijdens de Tour.

Wat Clement betreft nogmaals mensen, voel je niet aangevallen. Het is echt een topper voor TLJ. Als ik het over bergknechten heb dan bedoel ik echt mannen als Poels, Scarponi etc.. Als Kruijswijk een ronde wil winnen heeft hij toch echt zo'n man nodig. Dan kan hij niet bij een groep van de laatste 20 al alleen zitten.
Waarom ik mij er zo druk om maak is omdat we ook nog maar eens moeten zien wat JVDB nog kan, die toch als meesterknecht lijkt te zijn gehaald.

Purito

We moeten de situatie van Aru ook niet overdrijven. Die jongen stond voor de bewuste jour sans op de Joux Plane keurig in de top-7 van zijn eerste Tour. Een slechte dag kan altijd.

Daarnaast liggen de Vuelta en Giro hem ook een stuk beter. Wat minder voorgeprogrammeerd, en iets meer hollen en stilstaan.

Ik ben vooral benieuwd of de transfer van Landa naar Bahrein doorgaat. Die jongen moet weg bij Sky. Landa is een gevoelige Bask met een constante drang tot aanvallen. Dan zit je totaal verkeerd bij die saaie, kille op computerprogramma's bestuurde Ketonen-formatie. Ik hoop echt dat een nieuwe omgeving hem goed doet. Dan gaan we echt genieten komend jaar!

S. Morgenstern

Je hebt wel gelijk gekregen? Dan heb je je eigen opmerkingen niet gelezen of de Vuelta niet gezien. Of beide natuurlijk...

Johnny7

Ik heb gelijk gekregen en waarom leg ik uit in diezelfde reactie.. Dus dan heb jij mijn opmerking niet gelezen of mijn opmerking niet gelezen. Of beide natuurlijk...

S. Morgenstern

Ik had hem wel gelezen, maar niet twee keer inderdaad. Ik wist ook niet dat dat de bedoeling was. Hier mijn evaluatie na een tweede lezing:

Nou in dat geval moet je ook even goed terug kijken waarom ik deze reacties gaf.
Mensen hadden het er namelijk over dat zelfs Bouwman en Tankink lang mee zouden kunnen.

Mensen waren benieuwd naar Bouwman. Tankink is niet genoemd.

Verder heb ik wel gelijk gekregen… Gesink super gereden maar als hij niet in de ontsnapping zat werd hij al vroeg gelost.

Het niveau waarmee Gesink in de tweede helft van de Vuelta aan het klimmen was is niet te vertalen naar een rol in dienst van Kruijswijk? Want een belangrijke knecht van zo'n kopman laat natuurlijk even makkelijk lopen als een renner die alles op omcirkelde ritten zet..

Alleen Bennett had het wel kunnen doen. Maar was al onder de indruk van hem tijdens de Tour.

Hier begon de twijfel of je je eigen opmerkingen wel had gelezen. De mannen die door andere als klimmers werden gezien, die zouden volgens jou al op het vlakke worden gelost. Wanneer de weg omhoog zou lopen, dan had Kruijswijk daardoor alleen gezeten. Bergop helpen? Nee dat kunnen al die renners niet. We hebben in de koers zelf vervolgens kunnen zien wat een onzin dat was, dus op basis waarvan je gelijk zou hebben gekregen is een raadsel..

Laatst gewijzigd
Johnny7

Even een overzichtje van top-kandidaten waarvan we al weten aan welke ronde ze zeker zullen gaan deelnemen.
Zal het overzichtje ook aan de openingspost toevoegen. Hulp is welkom uiteraard.

Vraagteken staat voor - grote waarschijnlijkheid-
Na de presentaties van de grote rondes natuurlijk meer bevestigingen.

Giro: Kruijswijk, Aru, Nibali (?), Chaves, Pinot (?), Uran (?), Mollema (?), Bardet (?),

Tour: Contador, Froome, Quintana, Nibali (?), Porte, Bardet, Gesink,

Vuelta: Contador (?), Froome (?), Quintana (?)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Bardet overweegt eerder de Giro volgens [URL=http://www.wielerflits.nl/nieuws/207685/ook-romain-bardet-overweegt-deelname-aan-giro.html/comment-page-1]dit bericht[/URL].

Johnny7

In eerste instantie heb ik hem er niet bij gezet omdat ik dat bericht niet serieus neem. Kan me het gewoon niet voorstellen.
Maar goed, toch maar even toegevoegd met een vraagteken.

pirazzi

Mollema geen Tour de France?

Johnny7

Renners waar nog niets van bekend is:

Dumoulin, Zakarin, Majka, Jungels, Van Garderen, Meintjes, A.Yates, S.Yates, Landa.

pirazzi

19-10 Gesink: “Als ik het nu bekijk, ga ik niet voor een klassement”
Dat is een nieuwsbericht n.a.v. het parcours TdF 2017. Robert Gesink kan dus afgeschreven worden als ronderenner, dat is/wordt een rittenkaper.

Johnny7

Contador en Froome hinten via hun social media over deelname Giro.

Voor Contador toch een perfect parcour als hij zijn vorm van 2015 weer kan vinden, tijdrit kilometers in zijn voordeel.

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.