Peloton Seizoen 16

1 2 ... 20 ... 30 31
dustin

Is er een maximaal aantal renners wat je mag hebben?

Tossboom

Nope.
Leuk he elkaar beetje dik overbieden!

dustin

Inderdaad, maar ik heb wel een bovengrens in mijn gedachte!

Naspa

'@Dustin. Ik geloof dat ik een keer tegen de 55 renners had. Als er een begrenzing is, dan ligt die hoger dan 60. Maar waarom zou je zoveel renners willen. Je kunt ze niet allemaal effectief trainen en ook niet allemaal genoeg koersuren geven.

Slayer772004

Rarau was er indertijd trots op dat hij de meeste renners had van iedereen. Ik dacht dik in de 60.
Nu heeft hij er nog maar 51.

Die kan je toch niet allemaal door en door kennen.

dustin

Er gaan er ook een tiental de deur uit deze week. Eerst te koop zetten. Als dat niet lukt is ontslag de enige uitweg. Mocht ik in de tussentijd interessante renners zien wil ik kunnen bieden. Renners dan nog ontslaan terwijl ze te koop staan gaat niet.
Van dit probleem is dus geen sprake, kan gewoon blijven bieden.

@Naspa, wil zo rond de 40 komen te zitten.
Trouwens, Pinotto Vivarelli doet het goed, heeft de giro op zijn naam geschreven.

Naspa

'@Dustin. Ik kan me er wat bij voorstellen. Mijn big-team-policy heeft mij ook geen windeieren gelegd. Wel regelmatig even evalueren wie je eigenlijk weinig gebruikt. En op een gegeven moment bij contractverlengingen goed afwegen of ie zijn geld nog waard is.
Vivarelli is inderdaad een fijne renner, heeft in 3:3 nog bergtruien voor mij gewonnen :-)
Is bij mij afgevallen omdat ik zo tegen een nieuwe salarisonderhandelingsronde, de jongere Prevost op de kop kon tikken die nog wat trainbaarder is.

BrokenChain

Het lijkt wel of de teams in mijn divisie een oneindige stroom dure renners hebben die ze elke dag op 100% laten knallen :/ Nu 1 met een salaris van 25k per week.

Daar wordt ik niet vrolijk van...

Ab Normaal

'@BC
Dan komen ze de komende weken in de problemen.
Nu met de Dauphiné, Zwitserland, Polen en de Tour 4 rondes na elkaar. Dat is best lastig plannen.

Naspa

'@BC, of ze doen een trucje; raising mood door het geven van hogere salarissen.

Justin Case

Kan het zijn dat er iets mis met de supportersaantallen? Vandaag na race zie ik er 6028, terwijl ik er op maandag altijd 6300 heb.

dustin

Ik heb ook al is een achteruitgang van het aantal supporters gehad.

davyduck

'@BC
Je stelt de vraag die ik mij al lang afvraag bij jou :-)
Met het loon van Capdeville en Boivin kan ik mijn halve team onderhouden.
Antwerp heeft inderdaad ook een aardige salariskost.
Ikzelf probeer dat maximaal onder controle te houden.
Financiën boven alles!!!

Ik rijd voor de centen en bekijk het als volgt:
- Besset (1ste) met een loon van 25.300 wint aan 100% 48.999€. Duurt dus 2 weken voor hij weer 100% is: opbrengst: 48.999€ - 2 * 25.300 = -1.601€
- Durao (2de) met een loon van 13.812 wint aan 100% 36.749€. Duurt dus 2 weken voor hij weer 100% is: opbrengst: 36.749€ - 2 * 13.812 = +9.125€
Wie is dan de winnaar van de rit?

Oneindig is de stroom renners zeker niet. Vandaag voluit moeten passen, wegens geen competitieve renners meer :-)
Gewoon kwestie van momenten kiezen in het zeer drukke koersschema.

Poeksel

Eerste worden levert meer supporters op dan tweede worden davyduck, die moet je ook nog in je berekening meenemen. Verder krijg je meer punten, die indirekt (positie eindrangschikking) ook meer supporters opleveren (als wat in de Wiki staat nog steeds klopt).

Financiën boven alles ben ik het natuurlijk wel mee eens ;)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

En diegene die eerste wordt pakt ook vaak de prijzen in de tussensprints en bergsprints.
Behalve dat dit geld oplevert, levert dit ook een hogere positie op in dit klassement en dus ook geld!

davyduck

AB, Het was een eendagswedstrijd. Geen tussenspurten, bergspurten of klassementen.
Dat is dan ook één van de redenen waarom ik net vandaag gepast heb natuurlijk.

Poeksel, Supporterstijging vind ik relatief gezien verwaarloosbaar bij het bepalen van de rentabiliteit van een renner, behalve voor een AK-winst misschien. Bovendien te moeilijk te berekenen/schatten, dus beschouw ik dat graag als een variabele onbekende .

Tossboom

Toch bijzonder dat je in de eerste plaats voor de centen rijdt. Volgens mij is het doel van elk spelletje om te winnen, of je nou veel of weinig centen hebt. Winst zorgt voor spelvreugde, geld en voldoening.

Ab Normaal

Hahaha, en ook nog eens virtuele centen 😉
Wij zijn het eens Toss.
Maar er zijn er dus ook die het eens zijn met Poeksel.
Ieder zijn favoriete beleving natuurlijk.

BrokenChain

ik rijd vaak geen 100% davyduck ;) maar sparen lukt ook niet echt dit seizoen. Maar verlies tot nu toe ook nog niets.

Daarbij zijn veel renners in mijn team zelfgescoutte jonkies. Die kosten nog niet zoveel.
En mijn youthscout + trainer kosten een stuk minder dan jou 286k trainer. ;)

Laatst gewijzigd
davyduck

Bwoah ... Ik denk toch dat het vrij kort bij elkaar ligt geld en winst, als ik de stand bekijk in 3:4 ...
Maar als je een wedstrijd moet skippen dan liever een 1dagswedstrijd, dan een rit in een rondje van 3 dagen met 6 tussensprinten ...

En spelen voor het geld om maximaal te kunnen investeren in opleiding, om dan later hopelijk een gooi te doen naar promotie naar 1ste divisie. Winst op lange termijn.
Volgend seizoen promotie naar 2de divisie. Met mijn jeugdploeg en zware trainer zal ik dan zwarte sneeuw zien. Dan zal ik elke euro nodig hebben om mijn opleiding te volmaken.
Ik zou mij dan meteen kunnen laten terugzakken, maar dat is voor mij het tegengestelde van spelplezier. Dus liever naïef strijden, maar hopelijk op een intelligente manier.

Laatst gewijzigd
davyduck

PS: Iemand interesse in http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=116433
4 7 7 4 4 8 6 9 4 0 170 53 26
Ik heb 1 trainingsplek te kort, dus ik moet er dringend 1 laten gaan.
26 jaar.
Heuvel heeft ie nog 1 training nodig om te poppen.
TT staat hij op 8.3 (3 trainingen na 8 gekregen)
Prachtig BMI en slechts 1 blessure gehad 7 seizoenen geleden.
Scoort in de jongerenraces.
Ik had gedacht aan 750k€.
Iemand interesse?

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

120.000 stuks merchandise van alles + maximaal investments a 25 miljoen. Moet Poeksel deugd doen :P

Ik hoop dat jullie nog een paar mooie renners kunnen meepikken. Ik zag dat JustinCase flink aan het bieden was op mijn laatste paar renners.

Poeksel

Ja, eigenlijk mijn ideale ploeg Lamme Frans! Die renners zijn alleen maar ballast ;)

BrokenChain

je moet wel om de zoveel tijd inloggen toch? Anders wordt je alsnog een bot?

Ab Normaal

Ja, minimaal 1x in de vier weken.

1 2 ... 20 ... 30 31

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.