Tactieken, ik weet er niet zoveel vanaf, ik probeer wel het een en ander.
En in mijn divisie is dat ook succesvol. Maar hoe dat dan werkt in hogere divisies is de vraag. Vandaar dat ik dan ook graag meedoet met funraces. Meedoen voor de zege is vaak niet doenbaar, maar het is wel leerzaam. Je kan dan wat uitproberen en zien wat anderen doen. Die hebben dan wel vaak veel betere renners.
'@Dustin
Precies! Dat is de goede tactiek. Aan funrace moet je niet meedoen om te winnen (behalve de funrace competitie) maar om juist dingen te proberen.
Een renner met relatief lagere terreinskill en hoge TT op hetzelfde punt aan laten vallen met iemand die een hoge terrein skill heeft en lagere TT skill.
Daar zie je dan dat effect en zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt proberen.
En anders gewoon hier vragen.
'@DD
Ik zie dat je Devenyn te koop hebt staan. Zijn vlakskill was erg belangrijk, maar 2 meer TT-skill (Balcaen heeft 8) weegt kennelijk op tegen 6 meer vlak-skill (Balcaen heeft 1). Maar het scheelde niet veel. Volgens mij heeft in een tijdrit de TT-skill twee keer zo veel effect als de terrein-skill. En aangezien de tijdrit van gisteren maar voor de helft vlak was en voor de helft omhoog of omlaag ging, was de betere tijdrijder in het voordeel.
Ook zal meespelen dat Busch en Balcaen lange en zware renners zijn, dus daar wordt Devenyns voordeel in het vlakke weer minder groot.
In Devenyns voordeel werkt dan weer zijn mood, die stond op happy, denk ik. Busch en Balcaen stonden op content gisteren. Alledrie zeer aan elkaar gewaagd dus. Vermoedelijk heeft het materiaal het verschil gemaakt.
Misschien kunnen de ervarener pelotonspelers er wat over zeggen. In welk volgorde zouden Busch, Balcaen en Devenyn in de TT van gisteren eindigen als ze op hetzelfde materiaal hadden gereden? Allen 100% fit en 100% effort.
Busch 3 3 2 0 0 7 1m96, 88kg, content
Balcaen 1 2 0 2 1 8 2m06, 91 kg, content
Devenyn 7 1 1 0 1 6 1m70, 66kg, happy
'@Tossboom
Voor die LS26 had ik wel interesse, mooi renner en die LS met die leeftijd.
Maar die 1.8milj was 'iets' te veel voor mijn divisie 5, ook voor divisie 4 lijkt me dat totaal nog niet zinvol om zoveel te investeren in een renner.
Die LS27 zal waarschijnlijk ook veel te duur zijn en mogelijk veel te oud met de nieuwe regels in het vooruitzicht.
Moet wel zeggen zo een LS spreekt me wel aan, aan de andere kant wordt het dan wel (te) makkelijk om wedstrijden te rijden, zeker in lagere divisies. Dat ondervind ik nu al met mijn LS17-15-12 etc.
Dat is naar. Sla ik met drie man van mijn team en drie van verschillende andere teams een gat in sectie 2 vandaag. Dan zit mijn sprinter met twee helpers toch op rozen, zou je zeggen. Maar nee hoor. Een helper valt vlak voor de eindsprint en mijn sprinter heeft net genoeg in de benen om derde te worden. Dus nu ben ik 3,5 en 6 geworden vandaag, maar dat levert zo weinig op...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.