Peloton Seizoen 16

1 2 ... 28 29 30 31
dustin

Tactieken, ik weet er niet zoveel vanaf, ik probeer wel het een en ander.
En in mijn divisie is dat ook succesvol. Maar hoe dat dan werkt in hogere divisies is de vraag. Vandaar dat ik dan ook graag meedoet met funraces. Meedoen voor de zege is vaak niet doenbaar, maar het is wel leerzaam. Je kan dan wat uitproberen en zien wat anderen doen. Die hebben dan wel vaak veel betere renners.

Ab Normaal

'@Dustin
Precies! Dat is de goede tactiek. Aan funrace moet je niet meedoen om te winnen (behalve de funrace competitie) maar om juist dingen te proberen.
Een renner met relatief lagere terreinskill en hoge TT op hetzelfde punt aan laten vallen met iemand die een hoge terrein skill heeft en lagere TT skill.
Daar zie je dan dat effect en zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt proberen.
En anders gewoon hier vragen.

Poeksel

Ik heb (naast een twintigjarige LS4) een LS 15 te koop gezet. Hij is 38, daarom maar 25k.

http://peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=23776

Justin Case

3 ton in een juniorentijdrit verdiend vandaag. Beste opbrengst in een wedstrijd ooit, denk ik. Dat was die 7500 aan Materiaal best waard, want Devenyn hijgde mij behoorlijk in de nek.

BrokenChain

nice, ik had niets verwacht en het is ook niets geworden. Maar ook niet heel slecht voor alleen 18 (en 1 19 jarige ). Maerien deed alleen mee voor de LS punten.

davyduck

'@JC.
Amai ik viel bijna van mijn stoel als ik de uitslag zag. Ik dacht dat Devenyn dit los ging winnen ...
Misschien net te veel verlies op de heuvelstukken.

Of speelt dat materiaal een rol?
Ik heb nog nooit materiaal gekozen ...

Poeksel

Weer iets geleerd: als je een ploegentijdrit wint, krijgen al je renners de volledige winstbonus die in hun contract staat. Logisch wel, maar had er niet aan gedacht, wel iets om op te letten bij de selectie.

Justin Case

'@DD

Ik zie dat je Devenyn te koop hebt staan. Zijn vlakskill was erg belangrijk, maar 2 meer TT-skill (Balcaen heeft 8) weegt kennelijk op tegen 6 meer vlak-skill (Balcaen heeft 1). Maar het scheelde niet veel. Volgens mij heeft in een tijdrit de TT-skill twee keer zo veel effect als de terrein-skill. En aangezien de tijdrit van gisteren maar voor de helft vlak was en voor de helft omhoog of omlaag ging, was de betere tijdrijder in het voordeel.

Ook zal meespelen dat Busch en Balcaen lange en zware renners zijn, dus daar wordt Devenyns voordeel in het vlakke weer minder groot.

In Devenyns voordeel werkt dan weer zijn mood, die stond op happy, denk ik. Busch en Balcaen stonden op content gisteren. Alledrie zeer aan elkaar gewaagd dus. Vermoedelijk heeft het materiaal het verschil gemaakt.

Misschien kunnen de ervarener pelotonspelers er wat over zeggen. In welk volgorde zouden Busch, Balcaen en Devenyn in de TT van gisteren eindigen als ze op hetzelfde materiaal hadden gereden? Allen 100% fit en 100% effort.

Busch 3 3 2 0 0 7 1m96, 88kg, content
Balcaen 1 2 0 2 1 8 2m06, 91 kg, content
Devenyn 7 1 1 0 1 6 1m70, 66kg, happy

Poeksel

25 vlak, 10 heuvel, 10 afdaalkilometers. De formule lijkt me 25 * (2*tt+vlak) + 10 * (2*tt+heuvel) + 10 * (2*tt + afdaal) en de getallen die daaruit komen bepalen de volgorde van de renners (gewicht, mood, ervaring en pech niet meegerekend).

Justin Case

'@Poeksel

Met deze formule kom ik op Balcaen, Busch, Devenyn. Maar ik ben benieuwd of het lengte/gewicht-voordeel van de eerste twee opweegt tegen het verschil in mood.

Mardy

6->7 | 236,830
+1 | 240,198
+2 | 245,036

Wat kan ik nu weten over de Mountain-FA van Osterholm? Voor het eerst dat ik nu serieus een FA probeer te achterhalen...

Justin Case

Op dit tempo duurt het 10 weken voordat hij op 8 zit. Geen hele goede FA dus. Dergelijke renners train ik altijd wel door tot 8, maar daarna weer TT of Sprint.

Milanos Kateros

Zou ik nog mee kunnen doen aan de funraces? Meen dat er een aantal races voor twintigers zijn?

Poeksel

Dat klopt, en dat kan vast nog wel. Ik zou EGV in 4:3 een bericht sturen (want je hebt een wachtwoord nodig).

BrokenChain

nieuwe leider, nieuwe kansen (1e en 3e vandaag)

Poeksel

Nisato bevalt goed dus? :)

Over leiders gesproken, kan iemand bevestigen (of ontkrachten) dat als je een geblesseerde leider opstelt, dat niet helpt bij het verhogen van zijn ls?

Laatst gewijzigd
Genomico

'@Milanos Kateros: Zeker kun je meedoen aan de funraces. Volgende week zijn de laatste races van het 1e seizoen. Een paar weken later zal het 2e seizoen beginnen. Hou het forum in de gaten en geef daar even aan dat je mee wilt doen en dan zal je worden ingedeeld.

BrokenChain

'@Poeksel zeker, 4 aanvalspunten per race meer dan met mijn twee andere leiders dus dat scheelt wel :)

Tossboom

Ik heb na vandaag een leider met ls 27 en een met 26. Iemand nog interesse in die 27 zonder verdere stats?

Laatst gewijzigd
davidavid

Wat zou zo iemand moeten kosten Tossboom?

dustin

'@Tossboom
Voor die LS26 had ik wel interesse, mooi renner en die LS met die leeftijd.
Maar die 1.8milj was 'iets' te veel voor mijn divisie 5, ook voor divisie 4 lijkt me dat totaal nog niet zinvol om zoveel te investeren in een renner.
Die LS27 zal waarschijnlijk ook veel te duur zijn en mogelijk veel te oud met de nieuwe regels in het vooruitzicht.
Moet wel zeggen zo een LS spreekt me wel aan, aan de andere kant wordt het dan wel (te) makkelijk om wedstrijden te rijden, zeker in lagere divisies. Dat ondervind ik nu al met mijn LS17-15-12 etc.

Milanos Kateros

Op zich wel @Tossboom. Hoe oud is hij?

Tossboom

Hij is 37. Lekker goedkoop want heeft totaal geen skills. Puur van nut als leider. Zelfs al komen er nieuwe regels dan blijft hij nog lang genoeg boven de LS>20. Voor mij hoeft hij ook niet perse weg omdat hij niks kost, maar als iemand 3 ton wil betalen mag hij gaan.

Justin Case

Dat is naar. Sla ik met drie man van mijn team en drie van verschillende andere teams een gat in sectie 2 vandaag. Dan zit mijn sprinter met twee helpers toch op rozen, zou je zeggen. Maar nee hoor. Een helper valt vlak voor de eindsprint en mijn sprinter heeft net genoeg in de benen om derde te worden. Dus nu ben ik 3,5 en 6 geworden vandaag, maar dat levert zo weinig op...

BrokenChain

ghehe beter dan mijn race :/
eerst een helper helpen om terug te komen
daarna proberen mijn eigen sprinter er af te rijden
die gaat er twee keer af blijkbaar en rijdt lek.

1 2 ... 28 29 30 31

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.