Scorito Klassiekerspel

1 2 ... 16 ... 35 36
Imbatido

1. Waarom zou je Benoot nergens kopman kunnen maken als hij zulke goede uitslagen rijdt? In principe is GVA bv niet extreem veel beter, zeker met deze puntentelling.
2. Waarom zou je een opvullertje nodig hebben, Benoot is niet zo duur. En een team met Benoot én Kittel is echt niet onmogelijk.

Het gaat natuurlijk om de combinatie die je er mee weet te maken, en welke alternatieven je hebt als kopmannen als je iemand weglaat.

Laatst gewijzigd
Jeje

Team is er klaar voor, in mijn ogen 16 renners die hoog gaan scoren dit (voor)jaar.

Laatst gewijzigd
jort101

Wat imbatido zegt, waarom zou je Benoot niet kopman kunnen maken dit weekend.. vorig jaar toch derde geworden in de omloop. En heb ook vaker gelezen dat vanmarcke niet vaak een kopman word. Waarom niet? Natuurlijk is GVA een betere kopman, maar als je hem niet hebt heb je wel weer extra budget over en denk daarom dat er ook genoeg mensen zijn die GVA niet hebben, maar bijvoorbeeld Vanmarcke en Benoot/Stuyven.

raymankapeens

Nog meer mensen die het aandurven om weinig quickstep te nemen? Zit net te kjjken en de punten voor teamklassement is niet heel veel maar kan met 4 renners toch aardig oplopen

raymankapeens

'@ONCE Dank voor je uitleg. Ik heb Valverde ook niet genomen uiteindelijk en denk dat alaphilippe of gva ook goede papieren hebben

raymankapeens

Oh wat kan ik slecht tegen die frontpage artikelen.... Verneukt behoorlijk mijn poule winkansen die gratis tips voor de massa.

Ik loop al tijden te researchen en wf geeft gewoon ff namen weg

jort101

'@rayman
Inderdaad, alles staat er bij..

Moosje07

Ook fijn, had al 2 dagen mijn team vaststaan zonder veranderingen (een unicum) toen ik bij dit forum uitkwam. Daar gaat alles weer, denk dat ik toch GvA eruit laat om wat ruimte te maken voor kopmannen in de scheldeprijs, bbp en ddv.

De moeilijkste vraag waarmee ik zit is nogsteeds, Stennard of Rowe?

Laatst gewijzigd
fringale

Ik wilde gewoon maar wat stof tot nadenken geven, bovendien, mijn tip voor het spel mag dan niet veel waard zijn, ik vind hem toch een pak sympathieker dan de tips van "klokkenluider" Wielerflits.

Phoenix0000

De teamselectie is imo van minder belang dan het toebedelen van kopmanschap in dit spel.
Net ff anders dan in de rondes.

Neem nou morgen. Heb je keurig Greg en Peter in je selectie en voel je je eigenlijk ook beetje verplicht die als kopman te selecteren terwijl je het spel wel eens eetder zou kunnen winnen door Kristoff of Denare te selecteren.

Ook maakt het niet heel veel uit of jou kopman (3x) nou eerste of vierde wordt. Mss maar 30 punten. Dat heb je zo goedgemaakt met het geld dat je overhoudt door niet voor een Sagan over Avermaat te gaan. Daarbij, als 1 van hen blessure oploopt heb je wellicht niet genoeg breedte in selectie om het op te vangen.

Moosje07

Andere vraagtekens zijn voor mij Ewan en Gaviria.
Bij Ewan vraag ik me vooral af waar hij gaat rijden, staat MSR op zijn programma, scheldeprijs,
Bij Gaviria vraag ik me af of hij uitgespeeld zal worden boven Kittel in bijv. de scheldeprijs,
Beide starten ook niet in kuurne, waar sowieso weinig goede sprinters starten dit jaar.

MrSpeckNeck

Kopmanschap is een spelbederver. Minder budget en minder punten voor kopmannen zou dit spel veel beter maken imo..

arviidd

Vanmarcke wordt bij mij toch wel regelmatig 1 van de kopmannen. Zeker nu hij overal zegt het hoeft niet het hoeft het hoeft niet. Dat doet hij natuurlijk voor minder druk en gaat hier door,denk ik erg goed presteren.

fringale

'@Moosje07 : heb wel ergens gelezen dat Ewan in MSR zou debuteren, maar de Scheldeprijs, ik vrees dat Orica daar niet deelneemt. Toch maar Kittel dan zou ik zeggen :-D

snellerfietsen

Moscon zeker voor de toekomst maar mag nu gewoon knechte voor rowe en stannard. Ik mis trouwens lampaert in de scoritotips van wf

elrio

Ik mis wel meer mensen in de scoritotips van wf, maar dat wil ik graag zo houden.

Jori

True, al was ik niet echt onder de indruk van het lijstje. Enkel Kragh Andersen zou in mijn ogen een toevoeging kunnen zijn die niet direct duidelijk voor elke speler. Maar als je een Stuyven, Colbrelli, Rowe (terwijl Knaven juist Stannard eruit pikt), EBH, Hermans, Coquard, Uran, Ulissi, Matthews en Moscon aanstipt en mensen zouden hierdoor tot nieuw inzicht komen, dan lig ik daar zelf niet zo wakker van;)

Bettiol zou ik mooi vinden, maar denk dat het nog net te vroeg is. Petit vond ik zelf niet zo interessant (vooral voor 1.5 miljoen kan je in mijn ogen betere renners krijgen) en Mads Pedersen zit bij Trek, waar hij zeker dus Theuns, Degenkolb, Stuyven en Felline voor zicht heeft. Astana heeft tevens aangegeven dat Lutsenko vooral nu een jaar heeft waar hij moet leren van oa Gatto, dus lijkt het ook te vroeg, al heeft hij wel de charme dat hij veel rijdt en wel een keer iets geks (boven verwachting) kan doen

ONCE

Moosje07

Ga er maar vanuit dat Kittel de Scheldeprijs rijdt (Als enige "klassieker) en dat Gaviria daar niet aan de start staat.
Gaviria kun je verwachten in MSR, DDV en GWE

ONCE

MrSpeckneck

Vind ik ook. Met minder budget krijg je ook veel gevarieerde selecties. En die kopmanschappen hebben me bij scorito tot nu toe altijd al de das omgedaan.

Eigenlijk het spel waar ik me het meest aan erger, maar elke keer weer met plezier :D

aardappeljager

Budget 10 miljoen omlaag volgend jaar

Verschil in te behalen punten tussen de verschillende koersen. Ik zou graag zien dat MSR, RvV, P-R, AGR, LBL meer punten waard zijn dan de rest.

Helemaal afschaffen kopmannen mag wat mij betreft, anders alleen de 1.5x overhouden is ook goed

thombvb

Ik denk dat Scorito het vooral een algemeen spel wil houden. Niet alleen voor de échte kenners. Dit trekt meer mensen denk ik.

Imbatido

Ik vind het juist wel leuk dat het budget bij Scorito altijd aardig 'ruim' is. Juist lekker veel goede renners om aan te moedigen voor de tv. Daarnaast moet je nog altijd keuzes maken, want om nu te zeggen dat het er makkelijker van wordt. Als je het budget verlaagt zijn veel renners al snel geen optie meer, nu heb je juist heel erg veel opties.

En dat alle wedstrijden even zwaar tellen vind ik juist wel leuk. Als je de monumenten ook nog het zwaarst laat tellen kan je helemaal niet meer om de grote namen heen. Nu worden er ook een heel stel andere renners interessant en valt er winst te behalen als je research hebt gedaan wie er in de kleinere wedstrijden mogelijk de favorieten zijn.

elrio

Ik ben ook geen fan van de kopmannen, maar ik wil wel ter verdediging zeggen dat de kopmannen in combinatie met de relatief vlakke puntenverdeling ervoor zorgen dat het minder een geluksfactor wordt. Want als er een steile puntenverdeling was geweest was het wel erg belangrijk geweest om de winnaar goed te voorspellen. Nu zorgen de kopmannen er vooral voor dat je voor elke wedstrijd minstens 3 man moet hebben die een goed resultaat kunnen neerzetten. Wat op zich niet slecht is.

arviidd

Je moet er ook rekening mee houden dat er veel mensen mee doen aan Scorito. Als ze geen kopmannen doen dan heb je heel veel mensen met de zelfde punten en misschien wel 10 tallen op nummer 1.

Ze moeten weer terug dat je tussen de 16 en de 20 renners mag kiezen. 20 had makkelijk gekund met dit budget.

Laatst gewijzigd
fringale

Los van het ruime budget had ik graag wat meer onderscheid in waarde, en dus ook renners van 1.250.000, 1.750.000, 2.250.000,...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 16 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.