Scorito Klassiekerspel

1 2 ... 19 ... 35 36
raymankapeens

'@ WCEendt, huh ik heb jou Valgren nooit zien noemen toch?
Of bedoel je de Dylan Greipel kwestie?

WCEendT

Had @sprintgeit moeten zijn.

WCEendT

Teamselectie:
Sagan
GvA
Kristoff
Demare
Stybar
Stannard
Debusschere
Lampaert
Groenewegen
Cort
Coquard
Valverde
Alaphillippe
Martin
Hermans
Uran

Kopmannen:
Omloop:
1. Kristoff
2. Sagan
3. GvA

Kuurne:
1. Kristoff
2. Sagan
3. Demare/Coquard

Al met al zeer tevreden over mijn team, (bijna) alle renners die ik er echt graag in wilde hebben zitten er in.

Toch nog een paar moeizame keuzes moeten maken, denk dan aan bijvoorbeeld:
Rowe/Stannard,
EBH/Debusschere/Groenewegen,
Colbrelli + Felline/Coquard + Cort, uiteindelijk dus toch gegokt op Coquard en daarbij de wildcard voor Direct Energie in de AGR.
Uran + Lampaert/ Benett (schelde) + Naesen.
Zelfs nog een tijdje aan Bettiol en Moscon zitten denken.

Ik kon het zo gek niet bedenken, heb er eigenlijk de hele nacht nog wakker van gelegen. Uiteindelijk ook een keertje naar jullie advies geluisterd en toch het vertrouwen in Debusschere gevonden.

Er is dan toch één renner die ik er op de een of andere manier toch in had willen krijgen en dat is Roglic, persoonlijk denk ik serieus dat hij vriend en vijand gaat verrassen dit klassiekerseizoen, maar ik kon het mijzelf niet verantwoorden een 500K renner is gewoon niet nodig en eigenlijk een te groot, onnodig, risico.

Dat het maar een mooi openingsweekend mag worden en we nog een flink aantal discussies mogen voeren over wie kopman te maken en wanneer ;)!

Overigens maak ik geen ene kans voor de overwinning aangezien er mensen zijn met 60x de toppers in hun team en dan kom ik aan zetten met 4 750K renners.

Filipo

Mijn team:

Kasseien:
- Sagan
- Avermaet
- Vanmarcke
- Boonen
- Stuyven
- Stannard
- Naesen
- Moscon

Heuvel:
- Colbrelli
- Ulissi
- Uran
- Hermans

Sprint met inhoud:
- Kristoff
- Demare
- Cort

Pure print:
Kittel

thombvb

'-Sagan
-Van Avermaet
-Kristoff
-Vanmarcke
-Benoot
-Stybar
-Debusschere
-Naesen
-Tony Martin
-Colbrelli
-Gilbert
-Daniel Martin
-Fuglsang
-Uran
-Groenewegen
-Demare

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Flip
Kristoff mag toch wel bij de kasseien mannen ;), heeft de RvV al op zijn palmares.

pirazzi

2746 deelnemers in de subpoule WF Klassiekerspel.

raymankapeens

P. Sagan
T. Benoot
G. Van Avermaet
J. Debusschere
A. Kristoff
G. Moscon
I. Stannard
F. Felline
J. Stuyven
M. Valgren
S. Vanmarcke
D. Groenewegen
O. Naesen
D. Martin
R. Urán
J. Alaphilippe

Filipo

'@WCEendt Haha, je hebt helemaal gelijk. Laten we het hopen dat hij het in meerdere categorieën het goed gaat doen. ;-)

nasibal

Deze jongens moeten het voor mij gaan doen:

Sagan, Stannard, Kristoff, Demare, Debusschere, Trentin, Rowe, Benoot, Stybar, Vanmarcke, Greipel, Hagen, Rosa, D Martin, Matthews, Valverde.

Moscon en Cort had ik er nog heel erg graag ingefietst omdat ik enorm fan ben van beiden en denk dat ze de komende jaren nog heel wat gaan kunnen laten zien op dit gebied. Moscon gaat echter dit seizoen nog steeds ongeloveloos veel moeten knechten vrees ik en ik zag niet 1,2,3 waar Cort nou op zeker méér punten zou gaan halen dan één van bovenstaande namen. Hooguit meer dan Rosa of Trentin, maar niet per definitie.

v Poppel en Groenewegen zouden voor hun budget (zeker de 1e) ook best wel wat kunnen gaan sprokkelen en heb beiden nog wel flink heen en weer gefietst met Hagen. Maar ach he, ook dat is stuivertje wisselen en Hagen zie ik eerder meedoen in PR en MS dan beide Nederlanders. Beide Nederlanders hebben dan weer een streepje voor in de Scheldeprijs. Helaas heb je maar 16 plekken en kon ik ze niet beiden in de plek van Hagen wurmen. Ergo, uiteindelijk heeft de Noor het gewonnen.

GVA thuis gelaten. Grootste doorslag was de volgende overweging: In praktisch elke koers waar je GVA 1e kopman zou kunnen maken kan je net zo goed (of beter) Sagan 1e kopman maken. GVA zou dan dus altijd 2e kopman zijn, waardoor het al om een heel stuk minder punten gaat. De kans dat 2 renners van max 3.5kk dan samen méér punten halen dan GVA + een 500k-1kk 'toppertje' is redelijk reeel. Zeker als een van die vervangende jongens een prima substituut is als 2e kopman. GVA gaat absoluut veel punten halen zonder pech, maar 2 tot 3 miljoen extra op de prijs was het mij echt niet waard. Zeker als je ziet dat er genoeg jongens van exact die 2-3 miljoen op de lijst staan die ook gewoon steady top 10 kunnen rijden in dezelfde koersen. Hetzelfde had je kunnen gebruiken om Sagan thuis te laten ipv GVA en nóg een miljoen extra te besparen. Sagan schat ik echter net nog wat hoger in en daarbij had ik dat extra miljoentje absoluut niet meer nodig.

Tegenover bovenstaande redenering staat wel het feit dat dit spelletje natuurlijk voor 80% om de kopmannen draait. GVA én Sagan in je team maakt de keuze voor deze kopmannen een stuk 'veiliger' dan wanneer je alleen één van beide hebt en vervolgens dus een wat riskantere gok moet doen voor je 2e kopman. Maar ach, dat maakte voor mij het spelletje ook gelijk minder leuk om eerlijk te zijn.

De toppers waren trouwens komen klagen dat ze 60x in mijn team zaten. Ze wilden ook wat tijd hebben om in andere teams te zitten dus ik ben ze in zekere zin maar wat tegemoet gekomen zoals jullie zien. Geen dank.

Laatst gewijzigd
jort101

Mijn team:

-Kasseisen
P.Sagan
S.Vanmarcke
A.Kristoff
T.Benoot
T.Bonen
S.Stybar
E.Theuns
L.Rowe
G.Van Keirsbulck
O.Naesen

-Heuvels
J.Alaphillippe
D.Martin
W.Poels
L.Vliegen

-Sprint met inhoud
A.Demare
D.Groenewegen
(A.Kristoff)

Laatst gewijzigd
Nanco

Sagan
Avermaet
Rowe
Stannard
Benoot
Boonen
Kristoff
Stuyven
Vanmarcke
Pedersen
Naesen
Kragh
Alaphillipe
Hermans
Uran
Lutsenko

Jori

Hmmm toch iets te laat wakker, wou nog mijn Moscon, Uran en Vanmarcke ruilen tegen Stuyven/Demare, Henao en Groenewegen. Enfin, dit is mijn team:

Sagan
Benoot
Avermaet
Vanmarcke
Kristoff
Boonen
Stybar
Stannard
Moscon
Naesen

D v poppel
Cavendish
Cort

Alaphilippe
Martin
Uran

Lange tijd nog op Valgren geaasd, enorm programma en potentie maar ook enorm vraagteken wat hij allemaal echt kan.
Kragh Andersen heeft het net niet gehaald maar verwacht ik wel wat van. Henao verwacht ik veel van, WP én LBL

Harry De Bakker

KASSEIEN:
01). Sagan
02). Van Avermaet
03). Kristoff
04). Vanmarcke
05). Benoot
06). Stuyven
07). Stannard
08). Debusschere
09). Naesen
10). Vandenbergh

HEUVELS:
11). Gasparotto
12). Colbrelli
13). Vakoc
14). Uran
15). Hermans

SPRINTERS:
16). Van Poppel

Vol ingezet op de kasseien. In de heuvelklassiekers is het de schade beperkt zien te houden met voornamelijk Gasparotto, Colbrelli en Vakoc. Voor de enige échte sprintklassieker heb ik naast Van Poppel ook nog Kristoff die de Scheldeprijs in het verleden als eens gewonnen heeft.

Chesron21

Ik vind dat je GVA wel nodig hebt. Hij is in vele wedstrijden een van de 3 kopmannen. Daar draait het om en ga je waarschijnlijk veel punten op pakken, of dat nu 1e of 2e kopman is. Voor alle wedstrijden 3 geschikte kopmannen hebben is denk ik dé sleutel tot succes. Ik heb dat zelf redelijk ingedeeld denk ik op deze manier:

Sagan
GVA
Kristoff
Rowe
Benoot
Debusschere
Cort
Moscon
Stybar
Felline
Stuyven
Greipel
Martin D.
Gaviria
Matthews
Alaphilippe

Vooral heel benieuwd naar Felline en Gaviria. Ik heb ze eigenlijk gekozen met een grote gok. Belangrijkste afwezigen: Vanmarcke & Demare. Heb geprobeerd ze erin te krijgen, maar ik zag dit altijd ten koste van GVA gaan. Ik verwacht bij Vanmarcke veel punten, maar ik zet hem niet vaak als kopman in. Dat heeft hem de kop gekost en het feit dat hij bij cannondale rijdt natuurlijk :P

Janjanssen98765

Mijn team:

Sagan
Van Avermaet
Boonen
Moscon
Kragh Anderson
Cort Nielsen
Felline
Terpstra
Kristoff
Benoot
Stybar
Vanmarcke
Naessen
Bettiol
Boasson Hagen
Valverde

Gisteren nog Degenkolb eruit gegooid en lang getwijfeld om hetzelfde met Valverde te doen omdat ze nogal duur zijn voor die paar wedstrijden die ze rijden.

Klootje Kriekeljon

Gisteren nog wat zitten proberen zonder van Avermaet.. Vandaag maar 2 kopmannen dus. Lekker slim.

Sagan
Vanmarcke
v Avermaet
Kristoff
Benoot
Stuyven
Stybar
Rowe
Debusschere
Vandenbergh
Greipel
Groenewegen
Felline
Gilbert
D. Martin
Hermans

JimKro

Ik heb gekozen voor:

Sagan
GvA
Kristoff
Demare
Boonen
Rowe
Stybar
Naesen
Gaviria
Groenewegen
Greipel
Matthews
Hermans
Alaphilippe
Henao
Uran

Ik heb helaas Valverde er niet meer in kunnen krijgen en ik had ook graag Trentin nog gehad.

dnizzz

Mijn team:

P. Sagan
S. Vanmarcke
L. Rowe
G. Moscon
F. Felline
D. Groenewegen
J. Debusschere
A. Kristoff
T. Benoot
Z. Štybar
J. Stuyven
O. Naesen
S. Colbrelli
A. Valverde
J. Alaphilippe
T. Wellens

Succes allemaal!

master-pieter

Waarom heeft niemand Ulissi? Dit gaat echt de man van de heuvelklassiekers worden dit jaar

jsprunk

Sagan
Van Avermaet
Kristoff
Alaphillipe
Boonen
Benoot
Demare
Colbrelli
Ulissi
Matthews
Gilbert
Naesen
Fellini
Barguil
Moscon
Cort

Janjanssen98765

'@master pieter

Waarschijnlijk omdat de AGR is gedevalueerd en hij in de WP nooit gaat winnen.

nasibal

'@Chesron

Hij is in vele wedstrijden een van de 3 kopmannen. Daar draait het om en ga je waarschijnlijk veel punten op pakken...

Helemaal mee eens. De kopmannen gaan het verschil maken.

...of dat nu 1e of 2e kopman is

Niet mee eens. Bij winst scheelt het 50(!) punten. Dat vind ik nogal een verschilletje 150 punten zijn een stuk lastiger te 'compenseren en overtreffen' dan 100 punten.

Heb geprobeerd ze erin te krijgen, maar ik zag dit altijd ten koste van GVA gaan. Ik verwacht bij Vanmarcke veel punten, maar ik zet hem niet vaak als kopman in

Ik heb door het weglaten van GVA wél beiden in mijn team gekregen. Beiden zou ik óók nooit als 1e kopman inzetten, maar wel als 2e. Ook daar is het verschil tussen 1e en 2e weer belangrijk. Als je GVA altijd als 1e kopman in zou zetten zouden Demare en Vanmarcke in dezelfde koersen een minder goede substituut zijn dan wanneer je GVA slechts als 2e kopman in zou zetten in de betreffende koersen.

Laatst gewijzigd
master-pieter

LBL en Strade Bianchi is hij ook vaak bij WP doet hij ook gewoon mee

snoek1974

Mijn team

Sagan
Van Avermaet
Vanmarcke
Benoot
Rowe
Standard
Moscon
Stybar
Gilbert
Kristoff
Bouhanni
Groenewegen
Cort Nielssen
Ulissi
D Martin
B Hermans

1 2 ... 19 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.