Scorito Klassiekerspel

1 2 3 4 ... 35 36
arviidd

Ja dankje, had het gezien.

Kpenty

Pfoee moeilijke keuzes allemaal. Ik heb het gevoel dat ik qua kassei-, heuvelrenners en sprinters de goeie balans heb qua aantal. Maar ben nog erg benieuwd naar de agenda van sommige renners. Welke klassiekers gaat Groenewegen rijden?

LutsenkoFan

Valverde koopje!

ivo001

Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat door die kopman regel het het toch waard kan zijn om wat te investeren in de heuvelklassiekers, ook al zijn dat er maar 3/4.

Twijfel om Stybar en Roelandts te vervangen door Valverde en Barguil oid.

elstupidoloco

Met name door de kopmanregels worden de verschillende programma's van de renners heel relevant. de nummer 4 tm 9 van de ronde van vlaanderen hebben is minder lucratief dan de winnaar van de scheldeprijs (ik heb het niet helemaal doorberekend, maar zo op het oog). het meenemen van een Cavendish of kittel lijkt me daarmee veel interessanter dan bijvoorbeeld een Benoot: kost het dubbele, maar je maakt hem waarschijnlijk nooit kopman.

Imbatido

Denk je wel klaar te zijn met je team, haalt de Amstel Gold Race de laatste passage van de Cauberg eruit. Wordt één van de meest voorspelbare wedstrijden ineens toch weer onvoorspelbaar. Wat gaat dat doen met het wedstrijdverloop en vooral met het startveld. Ruiken Sagan, Degenkolb, Ewan, Gaviria hun kans en verlengen ze hun voorjaar? Is Boasson Hagen daar ineens een serieuze kandidaat? En vinden andere echte klimmers het nog wel de moeite om mee te gaan doen?

thombvb

Nu de AGR is gewijzigd, moet ik toch drie keer nadenken of ik Valverde en Alaphilippe wel selecteer. Aan de andere kant, zijn ze handig voor de Waalse Pijl en LBL, voor het kopmanschap.

elstupidoloco

ervan uitgaande dat Valverde en Alaphilippe voor beide koersen topfavorieten zijn, zijn dat inderdaad twee logische kopmannen. Costa, Kreuziger, Albasini en Dan Martin zitten met enige regelmaat bij de top 10. Gasparotto was afgelopen jaar uitzonderlijk goed, maar zit nu met Colbrelli in 1 ploeg. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op om een veilige keuze voor de Ardennenklassiekers te maken als kopman buiten Valverde en Alaphilippe om.

denise

De vraag is hoeveel sprinters selecteren. Dit is zeer moeilijk. Is AGR nu voor sprinters?

jort101

'@denise
Nee, de cauberg is niet volledig geschrapt. Ze moeten er alsnog 3 keer overheen en er zitten nog twee bergjes in. Dus denk niet dat sprinters kans maken..

Heb trouwens gelezen dat Gasparotto het heuveldrieluik gaat rijden en Colbrelli niet.

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Waar heb je dat gelezen van colbrelli jort?

jort101

Aardappeljager:

http://www.procyclingstats.com/mob/rider.php?c=6&id=140492&id=140492

http://www.procyclingstats.com/mob/rider.php?c=6&id=140377&id=140377

De bovenste link is van Colbrelli en de onderste van Gasparotto. (Weet niet zeker of dit klopt)

Titaantje

kies je drie kopmannen per klassieker, of wijs je op voorhand drie kopmannen aan binnen je hele selectie?

thombvb

Per klassieker.

Titaantje

okay thanks, heeft dus idd wel zin om drie heuvelmannen te nemen. moet nog even in de exacte puntentelling duiken. ik denk dat ik dit spel ga winnen.

thombvb

Ik vraag me vooral wie de kopman wordt van Bahrain Merida in de volgende koersen:

Milaan-San Remo: Colbrelli of Bonifazio?
AGR: Colbrelli of Gasparotto?

Dit kan de keuze voor Colbrelli namelijk wel beïnvloeden.

jort101

Ik denk dat Gasparotto en Colbrelli misschien wel allebei voor de winst mogen rijden.. net als Dan Martin en Alaphillippe bij Quik-Step. Of is dat onwaarschijnlijk.

arviidd

Ik denk dat ik mijn team zo moet houden. Had er eerst 4 van Quick-step in zitten, maar dat zou bijna iedereen wel hebben. Ik heb nu al zeg ik het zelf een mooi team en ja zonder Quick-step mannen. Slim? dat zien we aan het eind van de ritten wel.

aardappeljager

AGR aangepast en daardoor minder geschikt voor Gasparotto dan voor Colbrelli lijkt me

snellerfietsen

'@jort: je vergeet gilbert

jort101

'@snellerfietsen
Ohja.. :p

Laatst gewijzigd
WCEendT

Oh wat een leuk idee, zie nu pas dat deze poule er is.

Zal zeker actief meedoen!

Myk

Iemand een idee van de ranking in het ploegenklassement vorig jaar over de 14 genoemde voorjaarsklassiekers? Lijkt me toch relevant als je je laatse € 500/m uit te geven hebt.......

ivo001

Zou Wout van Aert een aantal mooie klasseringen kunnen gaan rijden? Of heeft de ploeg veel te weinig wildcards?

jsprunk

Wie is eigenlijk die nummer 2 van vorig jaar die je nu niet meer kunt kiezen?

Ah.. Cancellara natuurlijk.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.