Ik las vanochtend dit:
"Alexey Lutsenko
Hij kan een stukje hardrijden, is niet bang van tegen een muur aan te knallen en heeft wanneer nodig een venijnige sprint in huis. Er is met andere woorden maar één man die de Ronde van Vlaanderen kan winnen: Alexey Lutsenko."
Heb je hem in je ploeg, Lutsenkofan?
Het totaalbudget is te groot om te gaan overwegen om Sagan niet mee te nemen. Zelfs met 7M voor Sagan heb je nog genoeg geld om een fatsoenlijk team samen te stellen. Wil je echt variatie in teams krijgen en moeilijke beslissingen afdwingen, dan zal het budget een stuk bijgesteld moeten gaan worden. Naar onderen welteverstaan.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of Sagan z'n geld wel waard is.
Voor 7 miljoen kun je bijv. Bouhanni, Matthews en Coquard kopen.
Drie renners die zowel in de sprints als in de heuvels goed uit de voeten kunnen. Op de kasseien zijn ze natuurlijk minder dan Sagan, maar met drie renners spreid je je kansen (kasseienkoersen zijn vaak onvoorspelbaar i.v.m. lekrijden, valpartijen, slechte weersomstandigheden, e.d.) Met drie renners spreid je je kansen, voor hetzelfde geval valt Sagan uit. Ik denk dat ik het wel weet ...
Kijk eens naar de voorsprong van Sagan vorig jaar..
GVA daarentegen vind ik wel weg duur. Voor hem+een mindere god heb je inderdaad ook Kristoff en Matthews om maar wat te noemen.
Ben toch serieus aan het overwegen hem er uit te laten, zeker gezien hij zijn vorm nog niet heeft na de winterblessure.
Ik heb voor de lol Sagan maar weg gelaten. Niet dat ik hoop dat ie niks wint, maar elke renner moet toch ooit een keer pech hebben? Eigenlijk ben ik vooral benieuwd hoe ver ik kan komen zonder Peter de Grote. Ik vrees echter dat ik na het openingsweekend al spijt heb dat ik hem niet heb.
Hallo mijn naam is Bas en ik kom uit een klein dorpje uit de polder, met een leuke dorpskroeg genaamd 't Hoekje.
Ik wil graag de wielerpool van mijn vrienden winnen, en heb daarvoor wel wat hulp nodig van de echte kenners.
Is froome een goede keuze aangezien hij al 3 keer de tour heeft gewonnen? hij is namelijk erg goedkoop.
En denken jullie dat ik Pieter Weening kopman moet maken tijdens de 1e wedstrijd? Want volgens mij is hij 1 van de beste wielrenners van Nederland.
Groeten,
Bas
Kittel rijdt allicht enkel Scheldeprijs, en vanuit dat opzicht mss niet meteen een verstandige keuze. Anderzijds is die vrij zeker van podium in die koers en als 1e kopman dus tussen de 120 en 150 punten waard. Ik wil maar zeggen, (quasi-)zekerheid van punten is een grote troef en in geval van Kittel staat daar "slechts" een budget van 1500 tegenover. Je kan door het dolle heen zijn als een outsider uit je ploeg MSR én RVV wint, maar als je hem niet het statuut van kopman gaf, is dat nog altijd "maar" 100 punten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.