Ideaal natuurlijk dat er in de "voorbereidings" wedstrijdjes net zoveel punten te verdienen zijn als in de "grote" klassiekers. De altijd voorspelbare top 5 van de BP is maar een paar grijpstuives waard, terwijl de altijd lastig te voorspellen top 5 van Parijs Roubaix (verdraaide vluchters altijd) je wel wat meer eurootjes aan toppers gaat kosten.
... maar onder de streep dezelfde punten oplevert.
'@poeksel
Paar dagen geleden vroeg je of ik Lutsenko in mijn team had. Ja die heb ik er zeker inzitten! Nu Astana niet echt een man heeft voor de klassiekers mag Lutsenko zeker zijn kans grijpen. In de Ronde van Vlaanderen heeft hij het ook al een aantal keren goed gedaan en ik hoop dat hij zich in een aantal top 10 klasseringen kan rijden.
En waar las jij dat?
Door het grote budget zijn er eigenlijk geen berekeningen nodig. Alle toppers kunnen 60x in je team. Te duur of niet te duur. Je kopmannen halen dusdanig veel punten dat "verassingen" het structureel goed moeten doen onm echt een verschil te maken. Teampunten zijn ook als stront op een gloeiende plaat, zeker omdat renners de wedstrijd uit moeten rijden om uberhaupt in aanmerking te komen. 4 renners van QS lijkt dus leuk in roubaix, maar 2 van die 4 plekken kan je beter invullen met renners die gewoon top 15 rijden in de daguitslag.
Afin, wel leuk dat dit initiatief genomen is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.