Ik hoor nu al meerdere mensen claimen dat alle toppers makkelijk (of zelfs 60x) in je team opgenomen kunnen worden.
Dit is theoretisch onjuist omdat de top 15 van afgelopen jaar qua centen je hele budget opsnoept, en je 5 renners te kort zou komen.
Het lijkt me dus een beetje gechargeerd.
Ik vind het toch wel een puzzel, met name omdat de programma's me niet duidelijk zijn..
'@DavidB
Uiteraard is het wat gechargeerd, maar "toppers" is natuurlijk ook multiinterpretabel.
Stel je zegt dat Sagan, v Avermaet, Vanmarcke, Valverde en (met een beetje fantasie) Kristoff de enige namen zijn die de afgelopen jaren structureel presteren (zonder pech). Dat is 26 miljoen. Stel je houdt een van die namen er buiten. Dan is het om en nabij 21 miljoen.
Dan heb je nog ongeveer hetzelfde budget om te spelen met renners die:
-wel de potentie hebben maar ook altijd een vraagteken(tje). Bijvoorbeeld: Stannard, Stybar, Boom, Boonen, Demare, Degenkolb
-Jong zijn en het dit jaar eerst maar eens opnieuw moeten laten zien. Bijvoorbeeld: Gaviria, Alaphilippe, Benoot
Veel van die namen en namen die ik nog niet genoemd zijn zijn overigens wat mij betreft in veel gevallen "om het even".
Ik begin steeds meer rekening te houden met de kompanregel. Zo worden de BP en DDV ineens super interessant en probeer ik in elke wedstrijd 3 kopmannen te hebben, die rijden en ook echt rijden voor top 10. Ik heb ook best veel vertrouwen in Gilbert. Ik heb zo'n gevoel dat hij dit voorjaar nog alles eruit haalt en een paar mooie uitslagen rijdt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.