Scorito Klassiekerspel

1 2 ... 6 ... 35 36
Sunrider

'@nasibal, "stront op een gloeiende plaat" dat is nog eens wat anders dan een druppel maar dat komt vast doordat de toppers 60x in jouw team kunnen. :D

David B

Ik hoor nu al meerdere mensen claimen dat alle toppers makkelijk (of zelfs 60x) in je team opgenomen kunnen worden.
Dit is theoretisch onjuist omdat de top 15 van afgelopen jaar qua centen je hele budget opsnoept, en je 5 renners te kort zou komen.
Het lijkt me dus een beetje gechargeerd.

Ik vind het toch wel een puzzel, met name omdat de programma's me niet duidelijk zijn..

wielerliefhebbervandeweek

Inderdaad voor de mindere goden(qua kennis) zoals mezelf is het toch lastig hoor.
Ik vind de giro en tour toch makkelijker

WCEendT

Vandaag maar eens wat tijd nemen om mijn team te maken. Kijlen of ik de toppers ook een keer of 60 in mijn team ga krijgen.

jort101

'@wceendt
Succes ;)

WCEendT

Heb al gelijk een vraag, die jullie vast al behandelt hebben, is Sagan 7mil waard?

wielerliefhebbervandeweek

Mensen die hun team hier neer willen zetten zijn welkom hahaha. :P
Ik snap er niks van. Veel teveel keus

Sunrider

'@ WCEendT, Dat hangt uiteraard van het beschikbare budget af en aangezien dat m.i. ruim genoeg is laat ik Sagan er niet uit.

Laatst gewijzigd
elrio

Ik denk dat Sagan zijn 7 miljoen waard is door de kopman regel, zonder die regel zou hij het misschien niet waard zijn. Je moet gewoon een renner in de top 3 van elke race hebben en die ook eerste kopman gemaakt hebben wil je het spelletje winnen denk ik.

arviidd

Haha als je Sagan er niet in zet houd je geld over:p

ONCE

Ah de "Is Sagan zoveel geld waard" discussie.

Remember de tour de france :P

Laatst gewijzigd
nasibal

'@DavidB

Uiteraard is het wat gechargeerd, maar "toppers" is natuurlijk ook multiinterpretabel.

Stel je zegt dat Sagan, v Avermaet, Vanmarcke, Valverde en (met een beetje fantasie) Kristoff de enige namen zijn die de afgelopen jaren structureel presteren (zonder pech). Dat is 26 miljoen. Stel je houdt een van die namen er buiten. Dan is het om en nabij 21 miljoen.

Dan heb je nog ongeveer hetzelfde budget om te spelen met renners die:

-wel de potentie hebben maar ook altijd een vraagteken(tje). Bijvoorbeeld: Stannard, Stybar, Boom, Boonen, Demare, Degenkolb
-Jong zijn en het dit jaar eerst maar eens opnieuw moeten laten zien. Bijvoorbeeld: Gaviria, Alaphilippe, Benoot

Veel van die namen en namen die ik nog niet genoemd zijn zijn overigens wat mij betreft in veel gevallen "om het even".

WCEendT

Toch best knap van Nasibal dat hij de toppers 60x in zijn team heeft gekregen, ik zit nu op 11 renners met nog maar 5,5 mil over... ga dus niet eens aan de nodige 16x komen ;).

WCEendT

Weet iemand eigenlijk wat Thomas dit jaar gaat doen?

ONCE

Thomas gaat vol voor de Giro
Snap niet hoe ze aan die prijs komen, had max 1m moeten kosten

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Thomas gaat dit jaar voor de Giro, dus ik denk dat hij een rustig voorjaar rijdt, als hij überhaupt al klassiekers rijdt. Daarnaast staat er ook nog niet heel veel op zijn kalender op PCS, dus het is vooral gissen.

Betancur, Quintana, Sagan

Weet iemand waar de complete ranking is te vinden van 2016?
Per renner staat die namelijk wel gegeven, maar ik kan geen totaallijst vinden.

arviidd

Ik vind de vraag: Stannard of Rowe? Wel interessant. Is er een kopman of zijn hun beide de aangewezen mannen?

Niballie

Ik denk beide kopman. Stannard heeft in ieder geval al aangegeven ambitieus te zijn dit jaar. Hij hoeft ook geen knechtenwerk te verrichten in kleine rondjes tot aan de voorjaarsklassiekers, zodat hij zich optimaal kon voorbereiden. Interessante keus dus...

WCEendT

Wat allieballie zegt + hij rijdt de het openingweekend weer volledig!.

sboontjes

Volgens procyclingstats doet Dimension Data niet mee aan o.a. de Omloop, K-B-K, Ronde van Vlaanderen. Weet iemand of dit klopt?

ditisdavid

DD heeft sowieso startplicht in de RvV.

jort101

Ook Boasson Hagen vind ik een gok. Hij kan heel goed zijn, maar hij kan ook echt tegenvallen. En hij heeft de laatste jaren niet super goed gepresteerd in de voorjaarsklassiekers vgm..

aardappeljager

Stannard of Rowe lijkt me geen keuze. Ik zou altijd voor Rowe kiezen.

Blijf het jammer vinden dat er geen onderscheid is in punten tussen de wedstrijden.

Ik ga het met 3 heuvelmannen en 2 echte sprinters proberen. Verder op de kasseien. Vind ik ook de leukste wedstrijden

thombvb

Ik begin steeds meer rekening te houden met de kompanregel. Zo worden de BP en DDV ineens super interessant en probeer ik in elke wedstrijd 3 kopmannen te hebben, die rijden en ook echt rijden voor top 10. Ik heb ook best veel vertrouwen in Gilbert. Ik heb zo'n gevoel dat hij dit voorjaar nog alles eruit haalt en een paar mooie uitslagen rijdt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.