Ik kan er wel een groot kruis over maken. Gekozen om geen Van Avermaet te nemen en te gaan voor een sterk team in de breedte met o.a. Kristoff, Vanmarcke, Boonen, Benoot en Stybar. Ik had het idee dat hij nog wel te compenseren zou zijn en ook het kopmanschap in elke wedstrijd op te vangen zou zijn. Maar alle subtoppers vallen zo ongeveer door de mand dit voorjaar, terwijl Van Avermaet - ook nog eens de grootste zekerheid om kopman te maken - in elke wedstrijd podium rijdt. Wat kon ik het fout hebben.
Kopman keuze voor vandaag bleek een goede te zijn. 1. v.Avermaet 2. Gilbert en 3. Sagan. Verder nog Terpstra, Kristoff en Greipel die punten haalde voor mij. Gestegen van plek 938 naar 309. Voor de Scheldeprijs heb ik 4 man wie kunnen scoren. Greipel, Groenewegen, Kristoff en Arndt. De volgorde van de eerste drie is ook de volgorde van mijn kopmannen.
Voor de Scheldeprijs eigenlijk alleen Kristoff en Groenewegen, had wellicht toch voor een extra sprinter moeten gaan gezien het tegenvallen van de subtoppers op de kasseien, maar vond het niet de moeite voor 1x als derde kopman... categorie leermoment.
Edit: Kristoff start niet, dat wordt een groot drama woensdag :p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.