Ik heb een beetje het gevoel dat er een groepssprint van 5 a 10 man zit te komen. Als dit niet om plek 1 gaat dan wel om plek 4. Voor de rest is Parijs Roubaix sowieso gokken en vind ik Van Avermaet en Sagan zeker geen zekerheidjes vergeleken met het Vlaamse werk. Ik hoop vooral dat zoals Kristoff zelf zegt dat hij zich fysiek en mentaal beter voelt dan ander jaren ook omdat hij de Scheldeprijs heeft laten vallen. En laten we eerlijk zijn als er een groepjessprint komt dan komt hij vanzelf naar voren. Overigens is het niet alleen vertrouwen, maar ook een beetje gokken om eventueel nog punten goed te maken als het goed valt.
1. Van Avermaet (in deze vorm gaat hij hier ook met de besten mee)
2. Naesen (zegt niet voor niets dat dit hem beter ligt dan Vlaanderen)
3. Kristoff (verwacht hem niet voor de zege, maar is natuurlijk een garantie voor punten in dat sprintje om de 3e/4e/5e/6e plek daarachter)
Sagan heeft hier tot nu toe altijd teleurgesteld, Van Baarle vind ik een grote gok, Rowes vorm lijkt steeds minder te worden en Stybar idem dito.
Voor Brabantse pijl enkel Colbrelli en Benoot, voor de Amstel komen daar nog Felline, Valgren, GVA en de hopeloze Vanmarcke bij. Voor het Ardense tweeluik alle hoop op een onverwacht sterke Uran, en zou het me wat zijn als Moscon ook daar nog eens toont wat een talentvolle renner hij is.
Kristoff had beter de Scheldeprijs gereden ipv Roubaix. Samen met Vanmarcke, Boonen en Benoot, veel geld voor weinig punten. Sagan neem ik niets kwalijk, maar rijdt dus niet de Amstel ?
Gilbert, Wellens, Uran en Kwiatkowski heb ik nog voor de heuvelklassiekers. Voor de Amstel ook nog Greg en Lars Boom:P en zoals hierboven ook wordt gezegd Vanmarcke. Voor aankomende woensdag dus alleen Gilbert en Wellens, hopelijk staan ze beide op het podium. Achteraf gezien blij dat ik geen Alaphilippe heb gekozen en ook weer meer een voordeel voor Phil.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.