WielerFlits Live

« 1 2 3
Daan°

Hallo allemaal,

Omdat er niet echt één topic voor is waar je er altijd over kan praten:
Plaats hier je opmerkingen, tips, pluspunten over de edities van #WFLive.
Ik zou zeggen, brand los!

Vraag is dan ook aan de redactie om hier ook naar te kijken.

achtpuntzes

goed initiatief, hoewel ik me niet kan voorstellen dat iemand ALTIJD over wf-live wil praten.

wat ik begrepen heb, is er een gedeelte van de flitsers die het interactieve gedeelte graag uitgebreid wil zien en een gedeelte die het interactieve gestolen kan worden omdat het afleidt en ten koste gaat van de vaart van het programma. ik behoor tot de laatste categorie. zonder interactie met flitsers vind ik de kwaliteit en de vaart veel beter.

Sagan=hulk

Inhoudelijk heeft het programma me echt bekoord. Zeker Hakkenberg had echt enkele interessante opmerkingen, die zou ik zeker nog laten terugkomen. Het lijkt me ook een idee om van Boogerd een soort stamgast te maken, een beetje zoals Vannieuwkerke bij Extra Time Koers. Zodat je altijd maar 'slechts' twee gasten moet regelen en met Boogerd weet je zeker dat hij een heleboel te vertellen heeft. Technisch kon het natuurlijk een stuk beter, maar dat zal iedere keer wel een stuk beter gaan denk ik. In de voorbeschouwing stond er wel dat jullie gingen skypen, maar dat hebben we niet gezien. Het decor en het geluid waren echt top.

Ik weet niet of het gaat, maar is het geen idee om het programma enkele uren voor de uitzending op te nemen, zodat je geen technische mankementen hebt en zelfs nog een beetje kan monteren. Het is dan niet volledig WFLive, maar het komt de kwaliteit wel ten goede. Hopelijk werken de filmpjes de volgende week wel want dat maakt het natuurlijk ook een pak makkelijker voor de gasten, nu was het naar het einde toe misschien iets te eentonig. En is het mogelijk om beelden te tonen van wedstrijden, of is dat echt zo duur? Want dat maakt het zeker veel makkelijker voor de gasten om een koers te bespreken en dat zou ook overzichtelijker voor de kijker zijn.

Edit @achtpuntzes
Voor mij hoeft er ook zeker geen contact te zijn tijdens de uitzending, laat de gasten maar praten. Soms mag het tempo voor mij wel vertraagd worden, maar het lijkt me beter om dit te doen met een filmpje of interview.
Maar het was een mooi uurtje keuvelen over wielrennen waar ik van genoten heb. Volgende week kijk ik zeker terug.

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Zoals ik al stelde in het ''kijk nu WFLive terug''-topic, maakt het real-time interactieve gedeelte mij niet heel veel uit. Ik vind het wel leuk dat de redactie interactie met ons opzoekt, maar dat kan ook voor de uitzending. Vervolgens kan de uitzending netjes worden afgewerkt en daarna pas worden geüpload, zodat filmpjes en interviews wel werken.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Wat vonden jullie van de tweede uitzending?

achtpuntzes

Stalenburg en van Vliet niet de beste gasten, maar logisch (en knap dat jullie die laatste wisten te strikken) dat Leo er zat.
sterk begin, zakte even ver weg met het behandelen van vleks reactie alsmede de onzinnige tweet van Tinkov. daarna werd het weer wat beter, hoewel ik het op het eind een beetje vond doodbloeden
verder leek het er een beetje op dat de laatste uitzending gesponsord werd door amstel. vooral de discussie over de koersnaam en welk bier de sponsor brouwt vond ik totaal overbodig.

vraag volgende keer aan je gasten of ze niet te casual gekleed willen zijn voor de uitzending (zie Stalenburg). dat hoeft echt geen colbert te zijn a la van vliet, een nette trui a la Boogie is al goed genoeg.

en het geluid mag wat harder.

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Er werd in het bericht wat gezeurd over dat van Vliet te veel praatte, maar dat vind ik niet meer dan logisch, zo de dag na zijn koers. Dit werd ook nog versterkt doordat Stalenburg niet heel veel te melden had (die hoeft van mij niet per se terug te komen). Verder mag het geluid wel iets harder (behalve van de intro e.d.). Ik heb er in ieder geval weer van genoten.

LyndaLid

Van Vliet en Stalenburg vond ik vreselijke gasten, maar dat Van Vliet er zat is op zich logisch (en knap)!

Maxim, ik zou wel een iets kritischere houding proberen in te nemen naar de gasten. Niet kritisch als in negatief, maar met name het stuk waar jullie later over schreven "ook wordt er vooruit gekeken naar Luik" was heel erg zwak. Dat kwam dus doordat Van Vliet en Stalenburg beiden echt geen enkele kennis van zaken leken te hebben. Valverde, "en dan heb je die andere gasten nog" was een antwoord waar je het als host van een wielershow natuurlijk niet mee mag doen ;)

Verder snap ik natuurlijk dat het moeilijk is om kritisch te zijn naar iemand als Van Vliet, maar die was wel heel erg bezig met veren in zijn eigen reet stoppen, en vissen naar complimentjes. Er had wat mij betreft (zoals Schipperaar aangaf) best een kritische vraag tussen mogen zitten over de relatie tussen hem en de Nederlandse toppers, die toch geen fan van hem zijn. Of, in de stortvloed van "kijk eens hoe geweldig mijn parkoerswijziging heeft uitgepakt" had er een kanttekening bij gemaakt mogen worden dat na de vorige parcourswijziging ook Kreuziger nog uit een aanval de eerste editie won. Maar dat dat niks garandeert voor de volgende edities, die namelijk weer verdomd saai waren.

Stalenburg hoeft hoe dan ook niet meer uitgenodigd te worden, maar dat was al duidelijk geloof ik :)

Sunrider

Het is maar net welke insteek je naar dit programma en zijn gasten kijkt. Ik vond de laatste aflevering het kijken waard, heb het voor het eerst tot het einde volgehouden. Het geluid mag echt een stuk luider, het leek gefluister, ik en velen met mij heb een laptop. Jaap Stalenburg vond ik nou ook niet veel feitelijks bijdragen, en dat voor een (ex) wielerjournalist en hij zat er ook bij als van oude jongens krentenbrood. Leo van Vliet was de gast die hier beslist aan tafel hoorde en ik zag een opgetogen koersdirecteur die blij was dat de koers het aanzien zeer waard was en een prima winnaar had. Over Michael Boogerd kan ik kort zijn, goed bespraakt en met veel kennis, een plezier om naar te luisteren. Maxim gaat het steeds beter (lees zekerder) doen, leuk die ontwikkeling te volgen. Een post uit het wielerflitsforum tonen vond ik dan weer niet nodig en er kwam vanzelfsprekend ook nauwelijks respons.

Laatst gewijzigd
Skedel

Ik weet niet of de redactie het nog had opgepikt, maar het leek alsof de winnaars van de baanclinic van a.s. zaterdag pas de maandag erna bekend gemaakt worden.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Heel nuttig om jullie reacties te lezen, want uiteindelijk maken we voor jullie (ons publiek) de show. Allereerst ben ik blij dat heel wat kritiekpunten uit de vorige serie shows niet meer genoemd worden (decor, tafel, sfeer etc.).

Ik vermoed dat er altijd discussie zal blijven over de gasten, maar is dat erg? Ik denk het niet. Op WielerFlits bieden wij een podium voor discussie. De inhoud en kwaliteit van WielerFlits Live behoort daar (in de daarvoor bestemde topcis) ook toe. En de dag na de Amstel Gold Race koersdirecteur Leo van Vliet aan tafel hebben is hoe dan ook relevant en in deze fase ook een hele prestatie van WielerFlits. Wat betreft jullie opmerkingen over de kritische houden; ik ben benieuwd welke vragen jullie gemist hebben.

@Skedel
Scherp opgelet! Spreekfoutje van mij. Ik zei inderdaad dat we 'm maandag bekend zouden maken. Inmiddels hebben we een winnaar/deelnemer gevonden en blij gemaakt.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Wat betreft jullie opmerkingen over de kritische houden; ik ben benieuwd welke vragen jullie gemist hebben.

Nou, deze strekking dus ongeveer:

Er had wat mij betreft (zoals Schipperaar aangaf) best een kritische vraag tussen mogen zitten over de relatie tussen hem en de Nederlandse toppers, die toch geen fan van hem zijn.
Daar kan je bijvoorbeeld best over vragen of zijn relatie met bepaalde renners er mee te maken kan hebben dat er veel Nederlandse toppers afwezig waren. En dan zegt ie "nee, dat ervaar ik niet zo", en dan vraag je kritisch door hoe die daar zo zeker van kan zijn. Want er starten er wel meer in de Waalse Pijl en Luik.

Of, in de stortvloed van “kijk eens hoe geweldig mijn parkoerswijziging heeft uitgepakt” had er een kanttekening bij gemaakt mogen worden dat na de vorige parcourswijziging ook Kreuziger nog uit een aanval de eerste editie won.
Dus mag er gevraagd worden hoe hij dat denkt te gaan voorkomen. Of dat betekent dat hij elk jaar een verandering wil gaan doen, en of daarmee niet een deel van de identiteit verloren kan gaan. Of dat helpt in de strijd van de Gold Race om écht een klassieker te worden. Dan komt ie (zoals ie al deed) met de Ronde van Lombardije, die altijd het parcours wel weer wat aanpast, maar dat is een klassieker die al millenia op de kalender staat en niet meer strijdt om überhaupt als volwaardig klassieker gezien te worden. De Strade zul je niet zo snel de aankomst van het San Marco plein zien halen denk ik, en volgens mij is een iconische aankomst iets dat eraan bijdraagt snel een échte klassieker te worden.

Goed, je snapt het punt ;) Wat kritische vragen vantevoren bedenken en je voorbereiden op de ontwijkende antwoorden die gegarandeerd zullen komen maakt de show wat mij betreft nog een stuk beter!

En aan Stalenburg had je kunnen vragen of ie eigenlijk wel iets van wielrennen weet *die emoticon van whatsapp met dat aapje die geschrokken zijn handen voor zijn mond doet*

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Ik hoop dat er volgende week een actief renner aan de tafel zit. Een renner die niet aan de Giro deelneemt zit toch in een soort van rustfase en moet te strikken zijn. Ook hoop ik dat er soms eens een Belg in de studio zit, WielerFlits heeft toch ook veel Belgische bezoekers en er zullen er ook wel een aantal naar WFLive kijken.

Zelf geniet ik altijd enorm hard van Extra Time koers op de Belg, zeker Bakelants is een buitenaards goede gast voor een talkshow. Misschien kan je toch wat ideetjes uit het programma halen. In Extra Time koers brengt elke gast altijd zijn moment van de week. WFLive probeert wel zo iets wederkerend te doen, namelijk de boksbal. Maar dat vind ik maar matig geslaagd. Het lijkt me dan leuker om bvb. elke week de laatste vijf minuten het seizoen van een World Tour team te evalueren en de komende doelstellingen te bespreken, dit kan je combineren met een Skype gesprek met een ploegleider of renner.

LutsenkoFan

Misschien iemand als Eddy Planckaert (lijkt me wel lastig), is een heel neutrale wielerfan die zich goed kan verwoorden.
En inderdaad een actief renner lijkt me ook wel mooi of in ieder geval iemand die actief is in de wielersport, bijvoorbeeld Michel Cornelisse. Of net als de vorige keer Maarten Tjallingi die toch veel informatie erin kan krijgen.

Decor is velen malen beter als vorig jaar met die 4 stoelen. Nu zitten de gasten er veel gemakkelijker bij en lijken ze het in ieder geval ook prettig te vinden.

LyndaLid

Neeee alsjeblieft niet Planckaert! Juist veel mooier als Wielerflits probeert zich te richten op de huidige (al zijn het) minder bekende pro's en net gestopte renners. Alsjeblieft niet van die gasten die eigenlijk alleen maar weten hoe het vroeger ging. Denk bijvoorbeeld aan types Tjallingi, Leezer, Tankink. Of nog minder bekend, maar die hebben vast meer te melden dan Planckaert.

Mathieu Moller

Misschien Terpstra? Die heeft nu net de klassiekers er op zitten en zal niet snel weer koersen door zijn blessure, dus zou dat misschien wel passen voor hem. Die heeft volgens mij ook vaal wel een duidelijke mening over van alles.

Retro Lex

Om te praten over hoe het vroeger ging ( Bij Peter Post )en Giro deskundige zou ik graag Johan van der Velde aan tafel zien. ( Is die nog steeds buschauffeur bij roompot ? )

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Wie zou je graag als gast een keer zien aanschuiven?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Wie zou je graag als gast een keer zien aanschuiven?

Laatst gewijzigd
Onie

Karsten Kroon

Onie

Karsten Kroon

Klootje Kriekeljon

Sam Oomen, want intelligente gast.
Mathieu van der Poel, want Mathieu van der Poel.
Raymond Kerckhoffs, hier vaak onder vuur. Maar schuwt de discussie niet.
Cor Vos, paar decennia ervaring als wielerfotograaf (of Wessel van Keuk).
Thijs Zonneveld, nooit verkeerd.
Aart Vierhouten, idem.

Misschien iets minder interessant als spreker maar wel de moeite waard om eigen situatie:
Johnny Hoogerland
Daan Olivier
Max van Heeswijk, mits er geen vuilnisbakken in de studio staan.
Marc Lotz
Kai Reus
Kenny van Hummel
Michiel Elijzen
Martijn Maaskant

Zeker niet doen: Nynke de Jong, Marijn de Vries, Henk Lubberding, Bert Wagendorp, Edwin Winkels enz.

Klootje Kriekeljon

Sam Oomen, want intelligente gast.
Mathieu van der Poel, want Mathieu van der Poel.
Raymond Kerckhoffs, hier vaak onder vuur. Maar schuwt de discussie niet.
Cor Vos, paar decennia ervaring als wielerfotograaf (of Wessel van Keuk).
Thijs Zonneveld, nooit verkeerd.
Aart Vierhouten, idem.

Misschien iets minder interessant als spreker maar wel de moeite waard om eigen situatie:
Johnny Hoogerland
Daan Olivier
Max van Heeswijk, mits er geen vuilnisbakken in de studio staan.
Marc Lotz
Kai Reus
Kenny van Hummel
Michiel Elijzen
Martijn Maaskant

Zeker niet doen: Nynke de Jong, Marijn de Vries, Henk Lubberding, Bert Wagendorp, Edwin Winkels enz.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Erik Dekker, Breukink, Henk Lubberding, Thomas Dekker, Peter Winnen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Erik Dekker, Breukink, Henk Lubberding, Thomas Dekker, Peter Winnen

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.