Ik heb een sprint trainer (sp+fr+tq) van ca. 55 (allen).
Bij niet gemaxte renners stijgt het ongeveer na 15 sprint wedstrijden.
Bij gemaxte renners duurt dat wel wat langer.
Vraag me dan af hoeveel het scheelt bij een sprint trainer van ca. 75.
Of het de moeite waard is, want ik kan die renners nog goed gebruiken nu.
Ik heb niet veel info over niet gemaxte renners maar dit kan ik ongeveer terugrekenen:
SP trainer 73: gemiddeld elke 15 races (ik heb niet gekeken naar type race) een trainingspunt voor ongemaxte renners
Bij gemaxte renners heb ik niet veel data, omdat ze niet zo vaak stijgen. Ik zou het niet weten.
Volgens mij valt er niet veel over te zeggen wat de trainer betreft.
Ik heb bijvoorbeeld Passos als gemaxte renner van de hirelist gehaald op 12-3-17.
Heel lang gebeurde er niets en dacht ik dat het ook niet zou gebeuren.
Tot plotseling hij op 6-8, 8-9 en 23-9 er 3 sprint punten bij kreeg.
Daarna op 29-9 nog 1 punt op techniek.
In ieder geval laat ik na elke race de trainer op elke skill er even langs lopen.
Wel heb ik onlangs mijn 2 trainers vervangen voor 2 andere met overall hogere potentials.
Direct na het aannemen liep ik de renners na en kreeg 2 stijgingen. Zonder te racen.
Het lijkt er dus wat mij betreft op dat een hogere skill wel uitmaakt.
Giro di Sicilia viel wat tegen, maar ach, nu op naar Fast on Wheels, soort herkansing :)
Ik heb nog een aantal vragen.
Water Carrier: maakt het uit welke skills deze hebben?
Trainer: heeft de DP/RS van de renner enkele invloed hierop?
Trainer: de xp/ts van de trainer heeft dat invloed op de training?
Giro di Sicilia ging best prima :)
Om je vragen te beantwoorden:
Water carrier: ja, skills maken uit. Water carrier is gewoon een team mate (of lead out), met het verschil dat hij maar 1/3e zoveel bijdraagt als een gewone team mate. Je kunt het beste gewoon je 5 beste team mates opstellen en dan de slechtste van die 5 water carrier maken, als je een water carrier wilt gebruiken.
Trainer: Enkel de skills van de trainer tellen mee, geen XP/TS. DP van de renner moet wel boven 70 zijn, anders ontvangt hij geen trainingspunten. RS maakt niet uit voor zover ik weet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.