Online Cycling Simulator

1 2 ... 120 ... 133 134
anonymous

Osorio werd later ook nog eens doorverkocht voor meer dan 500k.

Don Hamstre

Als ik terugkijk op Osorio, wat intussen behoorlijk lang geleden is, dan heb ik dat fout gedaan. Dat betekent alleen niet dat ik daardoor het bij alle deals op dezelfde manier fout ga doen. Je kan het willekeur noemen, je kan het leren noemen. Als ik betaald zou worden had je het me zeker kwalijk mogen nemen, maar nu blijf ik graag beslissingen maken, er op terugkijken als de storm weg is en er van leren.

BrokenChain

Nou je hebt gezegd het met Nick te overleggen, ik weet niet of dat gebeurd is of dat er wat aan gedaan is of toevallig weggevallen. Ook is het zo dat Nick volgens mij de eindbeslissing neemt. Maar hij is er vaak niet. Dus er moet wel iets verzonnen worden zodat alles wat door de community aangebracht en als beneficial bestempeld wordt ook beoordeeld wordt. Ik weet wel dat je er niet voor betaald krijgt en het voor Nick ook "maar" een hobby is en dat jullie je uiterste best doen, maar het is voor de spelers wel zo leuk dat of alles goed nagekeken wordt wanneer nodig, of niets.

Laatst gewijzigd
BrokenChain

oh ik lees net je post in het OCM forum ,aanvullende regels op komst dus. Mooi.

Noppes

Don, ik hoop wel dat je eindelijk in gaat zien dat je niks meer bent dan de illegale poetsmiep van Nick. Je mag maanden en maanden alle shit opruimen, een totaal onzichtbaar persoon verdedigen en lekker enthousiast op suggesties van spelers reageren waar je van weet dat die misschien een keer tijdens de tour de france (sic) opgepakt gaan worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind je een lieve jongen, maar hier kan je toch ook niet gelukkig van worden?

Oh ja, tuurlijk totaal onvermijdelijk dat ik gebanned ben. Had ik ook gedaan. Na al die berichten van Nick dat ik beter kon optyfen (zowel op het forum als in PB ) in plaats van me (soms te) kritisch op te stellen was dit natuurlijk de ideale gelegenheid. Ik had niet anders verwacht.

Het is een leuk spelletje, jammer dat het al jaren stil staat en gerund wordt door een halve despoot die zich alleen input accepteert van de kritiekloze goegemeente.

*Angry old man yells at cloud rant over.

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Ik heb me nooit de illusie gemaakt dat de admin-baan zou betekenen dat ik geen rotklusjes zou moeten doen. En dat Nick een druk mens is geworden die geen afstand wil doen van de belangrijkste verantwoordelijkheden maakt het niet ideaal.
Maar je kan constant je kont tegen de krib gooien en boe en bah roepen on hem vervolgens tegen het harnas te jagen, of je kan proberen het beste ervan te maken. Ik kies voor het tweede. En het is vaak frustrerend om hem niet te zien reageren, maar het kan ook heel leuk, bijvoorbeeld bij de tour design competitie. Ik weet in ieder geval wel wie van ons tweeën er meer invloed op het beleid heeft gehad. En dat was echt niet alleen ja-knikken.
En uiteraard ook kusjes terug. ;)

Laatst gewijzigd
BrokenChain

de world tour history ook weg

Tossboom

Waar is Menni gebleven?

Frank

Menni is al eerder een seizoen weggeweest en toen kwam hij ook terug. Geen paniek denk ik.

Tossboom

Voor de liefhebbers: mijn klim en heuvel team staan te koop.

Ab Normaal

Tssssssk, Toss, net nu ik geen geld meer heb...

Tossboom

Jij was toch aan het cobblen geslagen? Dat is het enige team wat niet te koop staat. En trouwens, ik wil best een tijdje wachten op het geld hoor..

Ab Normaal

Ik heb nu drie teams, een sprint team, heuvel team en cobble team.
Kan ook nog wel een goede helper voor mijn heuvelteam gebruiken, of een betere kopman dan Bozovic.
Burkey bijvoorbeeld. Stuur je wel even een PM.

petoi

Met het vertrek van Noppes en mijn afwezigheid van het forum zijn volgens mij nu alle kritische mensen uit het spel.

Oh en Don, Nick is de afgelopen 10 jaar niet aanwezig geweest. Het hele spel is één grote status quo geworden. Ik heb de afgelopen 2 jaar amper iets gedaan aan mijn team en tientallen keren deadline en sign ups gemist. Ik heb die hele tijd in div 1 gezeten. Finz had daar ooit gelijk in, verschuiving is niet mogelijk tenzij je geluk hebt een toprenner te trainen.

Quick step minded

De schwung is er hier ook al lang uit. Het is meer een soort dagelijke routine om 5 minuten in te loggen, renners die al 7 dagen in RB zitten er uit halen en af en toe eens voor een race inschrijven of een renner kopen. Het is nu niet alsof ik anders die 5 minuten op een interessantere manier zou doorbrengen.

Frank

Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je al een tijd speelt, je zit in Top Division en het draait wel, dat het dan een routine kan worden. Voor de managers die er nog niet zijn is het leuker, omdat je nog ergens voor te spelen hebt en je nog kan groeien en nieuwe races kan gaan rijden.
Maar dat is denk ik wel in heel veel management spellen zo en niet alleen voorbehouden aan OCM.
De grootste invloed die Nick daar op kan uitoefenen is de random factor te verhogen, maar daar komt veel weerstand tegen.
Andere manier is de mogelijkheid om andere doelen te kunnen stellen, zoals meer uitgebreide U23 mogelijkheden bijvoorbeeld.
Het zou wel jammer zijn als er geen kritische geluiden meer zijn, want dat helpt wel degelijk, als de kritiek maar op een goede manier wordt geuit.

petoi

'@Frank je maakt precies de denkfout die iedereen maakt, de randomfactor zorgt in "the long run" niet voor verschillen in de spelers prestaties. natuurlijk kan je een bad streak hebben en dan een divisie zakken maar niemand vind het leuk om door geluk of pech te stijgen/zakken.

Dan kan je beter iets veranderen waardoor mensen die meer tijd in het spel steken boven komen drijven maar dat is weet tegen de filosofie van Nick in dat het spel je maar 5 minuten per week zou moeten kosten.

De kritiek is door mij, noppes en wat anderen vaak genoeg geuit maar het is tegen dovemansoren, Nick zijn prioriteit ligt helemaal niet bij het spel. Als hij echt nog iets wilde met het spel had hij de afgelopen 8 jaar echt wel meer features gemaakt.
Velen, me zelf incluis, zijn door die instelling van Nick heel cynisch geworden tegen mensen (en Nick zelf) die denken dat er nog veel veranderd in dit spel.

De_Rode_Lantaarn

Dat is toch wel een voordeel voor de newbies denk ik. :)
Op het moment dat ik begon was het zoals het nu is. Ik moet mij echt inleven in de managers die lang spelen om iets te begrijpen van waar zij het toch steeds over hebben. Meestal komt het over als "gezeur"

Inmiddels, na woorden met super velo en er veel over gelezen te hebben, begrijp ik er iets meer van en hoop natuurlijk dat er verbeteringen komen.

Maar ik besteed veel meer dan 5 minuten aan het spel. Zelf heb ik op de een of andere manier veel te doen. Hahaha zal dan wel iets verkeerds doen.
De grote uitdaging voor mij is toch om langzaam omhoog te komen. Snel stijgen in de divisies 6 tot en met 3 is heel lastig.

En waarschijnlijk op het moment dat ik 3 of 4 jaar verder ben, begrijp ik de divisie 1 spelers ook. :)
Maar voor nu zou ik best willen ruilen.

Laatst gewijzigd
De_Rode_Lantaarn

Nu eerst eens de renners van Tossboom bestuderen en de rekenmachine erbij pakken.

BrokenChain

wat ga je berekenen?

De_Rode_Lantaarn

Of ik een poging kan wagen op een van zijn renners.

petoi

'@de_rode_lantaarn zoals ik al zei, ik mis nu veel sign-ups etc. het zal me wrs 25k schelen op een seizoen. Ik geloof ook best dat als je er echt veel tijd wel beter presteert maar dan adviseer ik je om zoveel mogelijk bij Don, Ichti en Nick te gaan zitten. In het verleden werden er nogal eens nieuwe features gelekt of om imput gevraagd en dat kan je naar je hand zetten.

BrokenChain

het enige wat je moet doen om omhoog te komen is om het te zien als een economie spel en niet als een wielrenspel. Nieuwe features zijn al lange tijd niet meer gelekt :P alleen nieuwe regels voor private deals.

De_Rode_Lantaarn

'@petoi. Je bedoelt voorkennis?
Ik begrijp dat dat handig kan zijn, maar geeft dat meer plezier?
De hele ploeg weer omgooien, terwijl er nog zoveel moet gebeuren, zit ik niet op te wachten. :)

Maar dat is het probleem voor mij. Van mij hoeft er niet zoveel te veranderen. Eerder dat alles wat er is het blijft doen.
En af en toe eens wat nieuws.

Laatst gewijzigd
Noppes

Zeg Don, ik snap dat het heel erg fijn is om mij op het ocm forum overal de schuld van te kunnen geven, zeker nu ik niet meer kan reageren.

Maar misschien wel leuk om te vermelden dat ik alle biedingen van RV op mijn hoog AV renners direct heb geweigerd? Vooral om noobs niet in de shit te gooien. Niet net doen alsof jullie de ridders op het witte paard waren hè.

Ben ook wel benieuwd waarom het oké is dat een klein actief team zichzelf naar de klote mag helpen door renners te releasen, maar dat mij ter verstaan werd gegeven dat ik meteen geband zou worden als ik renners zou releasen.

1 2 ... 120 ... 133 134

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.