Ja, Sunweb schijnt dit letterlijk zo gezegd te hebben tegen de NOS, die n.a.v. het vertrek van Ten Dam contact had opgenomen, als ik dat mag geloven. Zie https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/183912/sunweb-komt-met-geruststellend-bericht-verzekeren-dat-er-versterking-op-komst-is
Je zou er bijna melig van worden 😄 Maar serieus...ik begrijp niet dat het zo lang moet duren bij Sunweb. Iedereen is aan het inslaan. En wat ik helemaal niet begrijp is de opmerking van Tom Dumoulin ‘ik weet er niks over te zeggen, ben maar in loondienst en ben er niet bij betrokken’. Dat zou de limit zijn als dat waar is. Ik hoop dat hij bedoelt ‘ik MAG er niks over zeggen’, maar zeg dat dan gewoon. Die club is net zo schimmig en gesloten aan het worden als Apple, ondanks dat zogenaamde verhelderende inkijkje (filmpje) dat de ploeg na de Tour heeft gepost. Ik ben er zelf geen sikkepit wijzer door geworden. De tijd van de echte mooie inside docu is ook alweer heel wat jaren geleden.
Ze geven natuurlijk een beperkt inkijkje, want als je een paar keer teveel 'hup' en 'kom op' roept wordt dat je nog jaren nagedragen.
Ze kunnen echt wel een goede ploeg op de been brengen voor één grote ronde, maar zodra er iets met Oomen of Kelderman gebeurt zijn ze gelijk in de aap gelogeerd. Roche heeft dat niveau niet, Dombrowski leek het ooit te gaan krijgen maar dat is inmiddels ook al jaren geleden.
Ha ja, daar heb je een punt! 'Toppie toppie' kennen we nu allemaal wel ;-) Maar ik ben zelf vooral voor transparantie, zonder dat je je als ploeg helemaal in de kaarten laat kijken natuurlijk. Zoals het nu bij Sunweb gaat kan me maar weinig bekoren. Ik mis het verhaal en de visie en vanuit de ploeg en renners (Dumoulin) komen soms tegenstrijdige berichten. Ik zeg overigens niet dat dat bij alle andere ploegen beter is, maar ben bijv. wel heel erg content met hoe TLJ het aanpakt. De opbrengsten van een langere termijn visie en beleid, na jaren relatieve armoede, die ook wordt verwoord, worden nu zichtbaar en dat is erg fijn om te zien. Wat een leuk ploegje is dat aan het worden!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.