Transfers 2017-2018

1 2 3 4 ... 9 10
Yeez

'@laatste man twitter fortuneo maakt het officieel.

ChefSpijker

https://twitter.com/FortuneoOscaro/status/892677821809795072

JANTHEMAN

'@chefspijker, Ze krijgen waarschijnlijk wel wildcard voor de tour, zeker als Coquard ook nog bij hun tekent

Laatst gewijzigd
Noud89

Volgens mij heeft Barguil bij de al bestaande PCT ploeg Fortuneo - Oscaro getekend, terwijl het gerucht gaat dat Coquard misschien naar de nog te vormen ploeg Vital - Concept gaat. Het lijkt er dus niet op dat Barguil & Coquard in dezelfde ploeg komen, al is de berichtgeving rondom Vital-Concept voor mij wel vrij onduidelijk.

ChefSpijker

De Tour is toch ook een Frans rondje in de WorldTour ;) Doelde op PN, Dauphiné, Tour en evt. WP en LBL als WT-programma. Dat geeft je toch erg weinig mogelijkheden binnen de WorldTour als renner. Vind het zonde vat we geen Barguil meer gaan zien in koersen als Lombardije, Romandië, Baskenland, Vuelta en dergelijke.

Niballie

Het is ook vrij verwarrend. Fortuneo-Vital Concept is een ploeg die al langer bestaat en voor 2016 bekend stond als Bretange-Seche Environnement. Echter, sinds de afgelopen Tour heet de ploeg Fortuneo-Oscaro. Toen kwamen ook de geruchten naar buiten dat Jerome Pineau een nieuwe ploeg wilde beginnen, waarvan hetzelfde Vital Concept (dat dus net geen co-sponsor meer is van Fortuneo) de hoofdsponsor wordt. Barguil gaat naar de al bestaande ploeg Fortuneo-Oscaro en Coquard lijkt op weg naar de nieuwe ploeg Vital Concept.

Snapt iedereen het nu? ;)

xistnc

'@allieballie
Ja en nee. Ja, je verhaal snap ik. Maar nee, ik kan er geen touw aan vast knopen. Daarvoor moet in ieder geval die nieuwe ploeg (al dan niet met Vital Concept, al dan niet met Jerome Pineau, al dan niet met Coquard) nog wat meer gestalte krijgen.

Noud89

Inderdaad ik heb hetzelfde als Xistnc. De nieuwe ploeg van Pineau voelt op dit moment zoals de 'oude' ploeg van Alonso.

Niballie

Een schijnt snel duidelijkheid te komen rondom die ploeg geloof ik.

woutie

Bettiol wordt aan BMC gelinkt

Yeez

Jakobsen naar Etixx wordt gezegd.

Verweggistan

Bevestiging Gallopin naar AG2R: http://www.cyclisme.ag2rlamondiale.fr/fr/actualites/1189-tony-gallopin-le-projet-sportif-m-a-seduit

En ook Ladagnous blijft bij FDJ, al voor het 13e jaar op rij.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Bettiol naar BMC, bevestigd op BMC twitter. Goede transfer hoor, sterke renner.

Noud89

Voor BMC een hele goede transfer ja. Voor Bettiol zelf voorlopig wat minder denk ik. Is toch vooral goed in koersen waarin ene Greg van Avermaet ook goed is, en die is nog wel een niveautje of drie hoger. Denk dat een ploeg met meer vrijheid voor Bettiol aantrekkelijker was geweest.

ONCE

Inderdaad. Had hem liever volgend jaar nog bij Cannondale zien rijden en hem hopelijk nog dat stapje omhoog zien maken.
Aan de andere kant, hij is pas 23 en GvA 32. Kan ie nog mooi even 2 jaar de fijne kneepjes leren van GvA
Benieuwd wat er nog bij Cannondale overblijft. Formolo weg was toch ook al zo goed als zeker? Wel jammer 2 van die talenten verliezen

Laatst gewijzigd
Chaba

Knappe aankoop van BMC. Meer dan een goede vervanger voor Oss. Bettiol kan zich verder ontwikkelen en kan leren van van Avermaet en zijn kans gaan in koersen waar van Avermaet niet meedoet.

Noud89

Ach dat hoort ook wel een beetje bij Cannondale toch. Met Uran, Rolland, Woods, Carthy, Vanmarcke, van Baarle & Langeveld (Als die blijven) kunnen ze in principe nog genoeg over houden. En ze zullen dan vast wel wat getalenteerde neo's aantrekken zoals Powless & Lawless die daar ook weer met vrijheid rond kunnen rijden.

YungNikopolidis

Omar Fraile rijdt de komende twee seizoenen voor Astana. De 27-jarige Spanjaard verlaat Dimension Data. Hij was de voorbije twee seizoenen de beste klimmer in de Vuelta en won dit jaar een rit in de Giro. "We zijn heel blij met zijn komst", aldus Alexander Vinokoerov.

Na zes jaar Orica rijdt Jens Keukeleire volgend seizoen voor Lotto-Soudal. Dat bevestigde de Bruggeling vanochtend vlak voor het vertrek naar het EK wielrennen. "Het is tijd voor iets anders."

Othello

LTJ heeft interesse in Terpstra! Benieuwd of dat wederzijds is...

thombvb

Contract nog steeds niet verlengd. Zelfde geldt voor Stybar en Gilbert. Al gaan die allebei waarschijnlijk wel bijtekenen, maar als Terpstra weggaat en Boonen stop hebben ze een stuk minder mannen voor in het voor jaar, dus hoop dat er nog één/twee sterke renner(s) bijkomen.

moker

Nieve naar Orica [/url]

woutie

Coquard zal bevestigd worden bij Vital Concept.
Inderdaad Keukeleire naar Lotto, Nieve naar Orica en Fraile naar Astana

woutie

Zuid-Afrikaan Dlamini naar Dimension Data.
Komt over van de jongerenploeg.

moker

Dlamini gaat van de opleidingsploeg van Dimension (for Qhubeka) naar de WorldTour ploeg

http://africasteam.com/2017/08/03/team-dimension-data-sign-nicholas-dlamini-for-2018/

Roson gaat van Caja Rural naar Movistar

http://m.wielerupdate.nl/wielernieuws/41033/nieve-verlaat-sky-bolwerk-en-trekt-naar-orica-scott/
(onderaan het artikel)

Laatst gewijzigd
nicolasgoemaere

'@thombvb Gilbert heeft al bijgetekend voor de komende 2 jaar.

1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.