Transfers 2017-2018

1 2 ... 7 8 9 10
Verweggistan

'@kelderfan: Ik denk dat Sky ook incalculeert dat Rowe en Intxausti niet direct inzetbaar zijn. En dat de jonge talenten (Bernal, Sivakov) rustig gebracht kunnen worden. En de UCI wil niet perse minder renners per ploeg; dat is hoe de ploegen het interpreteren. Je zou ook kunnen zeggen dat door 1 renner minder in koers, je nu extra wedstrijden kunt rijden als je 30 man in dienst houdt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan UCI wilt minder renners per WT-wedstrijd, hoe ploegen dat verder qua personeel zelf willen invullen is verder aan hun. Nu heeft SKY voor komend seizoen veel neo's aangetrokken en die zullen ze ook niet meteen willen opbranden, dus ik kan me voorstellen dat er daar eerder gekeken wordt naar minder koersdagen per renner.... zij hebben het budget er ook voor om er op die manier mee om te gaan. Volgens mijn eigen tellingen komen ook Bahrein en AG2R op 29 renners.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Verweggistan
Dat Sky mede door Luke Rowe een renner meer moeten nemen, is een goede reden natuurlijk.
Maar hoe zit 't dan met BMC en Sunweb, die waarschijnlijk van mening zijn, dat je er met 24 renners ook komt.
@rahimns
TLJ heeft ook drie jonge neo's erbij met een Eenkhoorn, die gelukkig de tijd krijgt om zich in te passen, maar toch bouwen zij af naar 27 renners en dat is toch niet om 't budget. Zelf heb je aangegeven, dat het door maatregelen van de UCI komt.

kelderfan

Trouwens ik lees net, dat SKY zich waarschijnlijk ook met Leonardo Basso wil versterken. Die bevriend is met Gianni Moscon volgens Tuttobiciweb.it

S. Morgenstern

BMC en Sunweb zullen een iets kleiner programma rijden, dan ploegen die vijf renners meer in dienst hebben. Prima toch?

Tinkerbell

'@kelderfan
Ik denk dat zeker Sunweb gewoon niet veel gaat koersen buiten de WT om, dat deden ze dit seizoen ook al niet. Heb ook verschillende renners horen klagen over dat gebrek aan koersen. BMC deed wel regelmatig aan meerdere kleine koersen mee maar misschien gaat dit veranderen, ik weet het niet.

kelderfan

'@Tinkerbell
Sunweb heeft naast de mannenploeg ook een damesafdeling en een opleidingsploeg. {het heeft iets van een warenhuis;)}
Maar na de deal met Limburg zou je denken, dat zij er nog 1 of 2 renners bij kunnen hebben. Ik begrijp, dat geklaag wel bij de renners.
BMC begrijp ik niet, want die hebben gelijk 4 renners minder. Gezien de renners, die zij wel hebben, zullen zij toch ook wel de kleinere koersen blijven rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat valt er niet te begrijpen? Ploegen wegen ieder jaar weer af met welke selectie, kwalitatief en kwantitatief, ze denken het best de doelen van de ploeg te kunnen halen. Onmogelijk om te zeggen of 24 renners daarbij meer nadelen heeft dan 29, zeker niet wanneer je een beetje oog wil houden voor de verschillen tussen de ploegen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan deels zal het dus met budget te maken hebben... SKY kan het zich veroorloven om gewoon 29 renners aan te houden en dus te kiezen voor bijvoorbeeld minder koersdagen per renner. Meer koersen rijden lijkt me niet de reden, want dan heb je dus ook meer begeleiding nodig.

Inderdaad bij TLJ hebben ze gekozen om het dus met minder renners te doen, zij hebben waarschijnlijk de keuze gemaakt het overgebleven budget te steken in kwaliteitsverbetering of het achter de hand gehouden om straks bepaalde renners te kunnen behouden... die keuze hoeft een ploeg als SKY natuurlijk niet te maken.

Verweggistan

BMC heeft nog geen sponsor voor 2019 en kan dus geen tweejarige contracten aanbieden, zal wellicht ook meespelen. Anders hadden ze wellicht nog 1 of 2 neoprofs erbij gehad.

kelderfan

'@rahimns
Het is natuurlijk een goede zaak om budget te hebben voor verlengingen van bepaalde renners {zoals Roglic, Groenewegen en Bennett}; je kan derhalve wel 1 renner {als bijv. Gerts} voor 1-jaar extra contracteren.
@Verweggistan
Dat er bij BMC nog een addertje onder 't gras zit, was ik even vergeten.

stijnlah

BEAT cycling heeft vandaag twee nieuwe renners aangekondigd, Aksel Nõmmela en Wesley van Dyck. Nõmmela reed dit seizoen zeer sterk met onder andere een 7 plaats op het ek wielrennen. https://www.beatcycling.club/nl/blog/wegploeg-beat-uitgebreid-met-internationaal-talent/

S. Morgenstern

je kan derhalve wel 1 renner {als bijv. Gerts} voor 1-jaar extra contracteren.

Wanneer je ruimte wil houden om contracten open te breken, dan zul je dus juist consessies moeten doen wat dit soort wensen betreft.

kelderfan

Astana groeit naar 30 renners met het verlengen van de contracten van Andrei Grivko en Artyom Zakharov {zelfs 1 meer dan SKY}; wie volgt.;)
@vlek
Ik heb al gezegd, dat ik best begrijp, dat TLJ ruimte wil hebben voor het verlengen van contracten.
Je hebt zelf al eens gezegd, dat er wel budget zou zijn voor een uitzonderlijke renner; derhalve is er wel budget om 1 renner voor 1 jaar te contracteren toch.

S. Morgenstern

Theoretisch misschien wel*, maar dus niet wanneer je het belangrijker vindt om ruimte te houden voor het openbreken van contracten, aangezien dat budget dan daarvoor is gereserveerd. Daarnaast moet je buiten de budgettaire overwegingen zo'n 'extra' renner ook een goed programma kunnen bieden. Ploegen die al tijden rond zijn voor volgend jaar zullen ook daar waarschijnlijk niet toe in staat zijn, dus is het voorstellen van een kwantitatieve uitbreiding weinig zinvol.

*Ik meen echter dat het daarbij ging om 'buitenkansjes' als Van Baarle en niet om renners om de tweede helft van de selectie mee te vullen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat Vlek zegt dus... als je het zo belangrijk vindt dat je renners als Roglic en Bennett voor de ploeg blijven behouden dan is het logisch dat je zoveel mogelijk budget reserveert om deze renners binnenboord te houden, dus waarom dan geld uitgeven aan een renner als Gerts, lijkt me in de fase de minst logische keuze.

kelderfan

'@rahimns
Ik zeg ook bijvoorbeeld "Gerts", want ik zie in dat geval liever Alexey.
Ik vind 't ook heel belangrijk, dat Roglic en Bennett langer blijven bij TLJ, omdat zij er voor zorgen, dat 't team in de breedte/ 2e. lijn sterk is en blijft. {Wat ook Plugge eerder aangaf}
@vlek
Ik ben 't met je eens hoor. *buitenkansjes als Van Baarle zijn schaars en 't budget kan beter aan 't verlengen van betreffende contracten worden besteed.
Maar 't is toch zo, dat ook TLJ nog met de definitieve selectie naar buiten moet komen en wie had verwacht, dat Astana met 30 renners het seizoen wil doen.

S. Morgenstern

TLJ heeft de selectie, net als heel veel andere ploegen, al geruime tijd rond. De meeste volgers hier zullen dat wel weten. Jij sowieso.

Astana volg ik zelf een stuk minder goed dan enkele jaren terug. Verwachtingen over hun selectie voor 2018 heb ik dan ook nooit gehad en daarmee ben ik vast niet de enige. Ik meen echter wel dat er hier door Verweggistan enkele keren de verwachting werd uitgesproken dat Astana wel eens dicht bij het maximum aantal renners uit zou kunnen komen.

Imbatido

Kan Wielerflits niet eens polsen waar en of Gerts volgend jaar nog rijdt? Het blijft wel akelig stil rondom hem.

kelderfan

Ook cyclingfever heeft Leonardo Basso op 't verlanglijstje van SKY gezet; dus nu 2 teams met de maximale bezetting van 30 renners en dat is niet eerlijk.;)

kelderfan

Holowesko-Citadel Racing Team is ProConti geworden en heeft nu 16 renners onder contract met Fabien Lienhard en Nicolai Brøchner als meest opvallende aanwinsten.
Ook nieuw zijn Morgan Schmitt; Brayan Sanchez; Andrew Dahlheim; Evan Bybee; Bryan Gomez; Grant Koontz.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

'@vlek: Inderdaad, ze gingen de ene na de andere Kazach opeens verlengen, ik kon mij niet voorstellen dat Grivko en de Kazachs kampioen, Zakharov, niet zouden blijven,

kelderfan

Ik zie dat Przemyslaw Niemiec bij UAE heeft verlengd voor nog een jaar.
Dat betekent nu nog 12 renners WT zonder contract; alhoewel Daniel Moreno bij EF zou hebben getekend volgens cyclingfever.
Dus nog zonder contract 2 van TLJ; 2 DD; 1 Bahrain; 1 Trek; 1 BMC; 1 Astana; 1 UAE?; 1 Orica; 1 AG2R.

kelderfan

Leonardo Basso wordt de laatste aanwinst van Team Sky, die dus voor 30 renners gaan.
bron: cyclingnews

kelderfan

Toch nog meer transfernieuws op WT-niveau, want AGR2R heeft zich versterkt met Aurelien Paret-Peintre; dus nu ook met 29 renners.

1 2 ... 7 8 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.