Ik heb er over nagedacht, en ik ga het toch bij 21 deelnemers houden.
Het klinkt (is) heel eenvoudig en logisch om per uitslag 2 mensen te laten afvallen ipv 1, maar - ik spreek voor mezelf - dan gaat er een stuk charme van het opzet verloren. Noem het een autistische trek van me, maar zo zat het spel niet in m'n hoofd.
Willen de eerste reserves toch een team sturen ? Er zijn er altijd wel die uiteindelijk toch afvallen.
En mijn excuses aan de leden die er niet bij kunnen zijn. Nooit gedacht dat er zoveel mensen gewonnen gingen zijn voor dit spel.
Jammer, te laat achter dit spel gekomen. Maakt niet uit, ik zou het zo houden om de reden die je al zegt. Het spelletje verliest een stukje charme als je het een groot spel gaat maken en er elke rit 3 af gaan vallen en het een opgeblazen spel wordt. Leuker om het wat kleiner te houden. In ieder geval leuk voor je om te horen dat er zoveel animo voor is ;)
Ik had zelf ook nog wel een idee. Stel je hebt 30 deelnemers, vervolgens worden die verdeelt in twee poules van 15 (halve finale) man. Nog steeds valt er dan iedere dag één iemand af. Na etappe 11 houdt je per poule 5 man over. Die gaan dan gezamelijk naar de finale poule waar er vervolgens weer iedere dag een iemand afvalt.
Via deze methode kunnen er meer mensen meedoen en het idee blijft gewoon het zelfde. Wanneer er meer meedoen dan 30 personen dan schuif je de finale poule gewoon wat op. Weet niet hoe jij hierover denkt @Silent Hill?
Een andere optie dat nog zou kunnen is dat er een hoofdpoule is van 20 deelnemers en een 'subpoule' van bijvoorbeeld 15 deelnemers. De winnaar van de subpoule kan zich dan na 15 etappes toevoegen aan de hoofdpoule. Nadeel is echter dat iemand van de hoofdpoule zich eigen op moet offeren voor een plek in de subpoule.
Team verzonden.
Wat een goede opzet! Ik heb m'n hoofd nu meerdere keren gebroken: wie gaan de etappes winnen, in welke volgorde, waar blijft een groep aanvallers weg... Vooral de volgorde vind ik een super meerwaarde in dit spel. Zowel toppers voor de eerste als laatste week proberen te selecteren. En hoe ga je de laatste sprint etappe winnen.. spannend!
Thsnks voor de organisatie en benieuwd naar het verloop!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.