De Afvalkoers: Vuelta 2017 !

1 2 3 4 ... 13 14
Silent Hill

Ik heb er over nagedacht, en ik ga het toch bij 21 deelnemers houden.
Het klinkt (is) heel eenvoudig en logisch om per uitslag 2 mensen te laten afvallen ipv 1, maar - ik spreek voor mezelf - dan gaat er een stuk charme van het opzet verloren. Noem het een autistische trek van me, maar zo zat het spel niet in m'n hoofd.
Willen de eerste reserves toch een team sturen ? Er zijn er altijd wel die uiteindelijk toch afvallen.
En mijn excuses aan de leden die er niet bij kunnen zijn. Nooit gedacht dat er zoveel mensen gewonnen gingen zijn voor dit spel.

Laatst gewijzigd
Fondista

de opzet is ook gewoon interessant en nieuw, vandaar...

Plus het ziet er naar uit dat de 'normale' variant geen doorgang gaat vinden :(

Vic413

Goed nieuws voor reserves die na mij komen, geen tijd meer om een team op te stellen dus jullie schuiven een plekkie op.

jappe666

'@Silent Hill:

Eventueel een 1e en een 2e klasse?

Wielrennertje

Jammer, te laat achter dit spel gekomen. Maakt niet uit, ik zou het zo houden om de reden die je al zegt. Het spelletje verliest een stukje charme als je het een groot spel gaat maken en er elke rit 3 af gaan vallen en het een opgeblazen spel wordt. Leuker om het wat kleiner te houden. In ieder geval leuk voor je om te horen dat er zoveel animo voor is ;)

jappe666

'@Fondista: Ik heb de normale editie zonet aangemaakt. Ik kan niet beloven dat ik het elke dag kan updaten, maar ik zal het in ieder geval proberen zo goed mogelijk op te volgen. Zou het maar zonde vinden mochten we editie moeten overslaan...

Fondista

thanks Jappe666. dat zou idd zonde zijn geweest. mooi om te zien dat er meer bereidwilligen zijn!

arviidd

Team verzonden!

Ceramiche Ariostea

Helaas, veel te laat gezien. Als ik nog kan meedoen start ik zeker in de 3e divisie

moker

Mijn team is ook verzonden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik wil wel een schaduw versie bijhouden als daarvoor genoeg interesse is.... lijkt me echt een heel leuk spel. Mijn complimenten Silent Hill heel goed bedacht, zeer origineel.

coolietje

Ik wil wel nog op de reservelijst (voor een eventuele schaduwdivisie ;))

Dumoulist

Ik had zelf ook nog wel een idee. Stel je hebt 30 deelnemers, vervolgens worden die verdeelt in twee poules van 15 (halve finale) man. Nog steeds valt er dan iedere dag één iemand af. Na etappe 11 houdt je per poule 5 man over. Die gaan dan gezamelijk naar de finale poule waar er vervolgens weer iedere dag een iemand afvalt.

Via deze methode kunnen er meer mensen meedoen en het idee blijft gewoon het zelfde. Wanneer er meer meedoen dan 30 personen dan schuif je de finale poule gewoon wat op. Weet niet hoe jij hierover denkt @Silent Hill?

Ceramiche Ariostea

Voor het geval dat het toch nog uitgebreid wordt prop me maar op de reservelijst voor de 2e of 3e divisie

Dumoulist

Een andere optie dat nog zou kunnen is dat er een hoofdpoule is van 20 deelnemers en een 'subpoule' van bijvoorbeeld 15 deelnemers. De winnaar van de subpoule kan zich dan na 15 etappes toevoegen aan de hoofdpoule. Nadeel is echter dat iemand van de hoofdpoule zich eigen op moet offeren voor een plek in de subpoule.

bastaix

Ook op reservelijst: bastaix. Op vakantie geweest en te laat gezien.

waggie

Als er nog plaats op de reservelijst is wil ik daar ook wel op xD

Fondista

team zojuist verzonden. ben zeer benieuwd wat dit gaat worden.

niek53

Team verzonden.

Wat een goede opzet! Ik heb m'n hoofd nu meerdere keren gebroken: wie gaan de etappes winnen, in welke volgorde, waar blijft een groep aanvallers weg... Vooral de volgorde vind ik een super meerwaarde in dit spel. Zowel toppers voor de eerste als laatste week proberen te selecteren. En hoe ga je de laatste sprint etappe winnen.. spannend!

Thsnks voor de organisatie en benieuwd naar het verloop!

BlingSagan

Grappig initiatief.
Ik ben benieuwd hoe het winnende team er straks uit komt te zien.

BrackenRidgeCycling

pb verzonden

LutsenkoFan

Ik zou graag mee hebben gedaan maar helaas te laat. Komt er een extra 'poule?'

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee het blijft hierbij, en ik begrijp Silent Hill wel.... volgende keer allemaal sneller reageren ;)

De 21 deelnemers heel veel succes, ik ga het op de voet volgen.

Silent Hill

Ik houd halsstarrig vast aan dit concept, dus in deze editie zullen er in elk geval geen zij-constructies zijn.

De teams beginnen intussen binnen te komen. Top !
In de eerste post kunnen jullie volgen hoe ver we staan.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Oké helaas. Goed concept complimenten aan Silent Hill ! Is er misschien iemand van de reservelijst van plan in een apart topic de Jupiler League bij te houden ?. Zo nee, er is nog plaats voldoende voor mijn Ovo Tour of Britain game start vanaf 3 september ;-)

1 2 3 4 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.