Peloton Seizoen 18

1 2 3 4
Naspa

'@davyduck
Zelf ben ik zoals gebruikelijk financieel aan het spitsroeden lopen, dus helaas.
Maar Nassi moet toch wel te slijten zijn. Ik zie op de transfermarkt de prijzen behoorlijk oplopen onder invloed van wat nieuwe teams en Dustins handeltje.
Een miljoen is misschien wel wat te veel. Een ton of 6 ton moet er toch wel geboden gaan worden.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Ik ben ook pas later achter het trucje van salaris verhogingen gekomen. Dat extreem laag houden werkt alleen als je ze zelf helemaal hebt opgeleid. Maar heb je het heppie al eens gevraagd misschien wil hij er wel iets over kwijt?
35 jarigen zijn toch echt niet veel meer waard. Misschien 3 ton voor nassi en 5 voor guillemant?

dirkthierry

6 ton voor Nassi lijkt mij wat veel.

davyduck

Ik ben duidelijk niet meer mee met de prijzen op de transfermarkt. Maar 5 ton voor Guillemant is lachwekkend. (idem de 3 ton voor Nassi)
Vorig seizoen heeft Guillemant op z'n eentje 2M aan prijzengeld opgehaald in div2:2. En dan moest hij nog opboksen tegen fitnesstrainers, en hebben we het nog niet over de inkomsten uit supporters.
Wel jammer dat ik er van af moet als ik wil degraderen. Daar ben ik echter nog niet over uit. De loonlast van die 2 is echter te hoog, als ik ze niet voluit laat presteren.

Tossboom

Dit seizoen haalt hij die 2M niet laat staan 5 ton. Volgend seizoen wordt hij slechter. Maar je kunt het proberen.

davyduck

Hij wordt inderdaad slechter.
Maar ook dat valt het eerste jaar toch best mee.
In het verleden had ik een 38-jarige. Die is in het seizoen dat ie 38 was, 2 skillpunten kwijtgeraakt.
Een 36-jarige verloor zelfs geen enkele skill gedurende dat seizoen.
(tenzij het in dalen was, dat registreer ik niet)
Dat maakt van Guillemant zeker geen pannenkoek als die 2 skillpunten kwijt is.
Zeker in de "lagere" reeksen wint ie moeiteloos elk AK van een rondje met een berg in.
Dus die zal zeker zijn prijzengeld bijeenrapen de komende seizoenen.

Dat in acht genomen is 500k een belachelijke verkoopprijs.
Of de markt het er voor geeft, dat is nog iets anders natuurlijk.

schizm

'@davyduck : ik moet binnenkort Avila vervangen (omdat ik geen contracten verleng en zijn contract nog slechts 8 weken loopt) dus ben op zoek naar een andere 35 jarige met een skillsom boven de 50 en een goede leiderschap. budget 500 tot 800k (naargelang de combinatie van skills en eigenschappen)

RichardD

Hoe train je leiderschap omhoog? Vooral voor jonkies is dit steeds weer een lastig pakket voor mij i.v.m. de aanvalspunten die ik in wil plannen.

Justin Case

'@RichardD Opstellen als leider.

Ik heb nu een 20-jarige die sinds zijn 18e elke week 4 wedstrijden reed als leider. Nu heeft hij LS 6. Over een week of 4 heeft hij LS 7

RichardD

Maar die begon op LS3?
4 wedstrijden per week voor 32 weken, dat is nog al een investering voor 3,5LS puntjes.
Ik kan het niet maken om 4/6 wedstrijden met een LS3 te racen. Dan verlies ik het puur op aanvalsmogelijkheden en 'save fitness' mogelijkheden.

Ab Normaal

'@Richard
Tja, het is of dat, of gokken dat er een keer een jonge goede leider te koop kont. Maar die zal vreselijk duur zijn.

@Toss
Haak je af voor Berliner?
Uitstekende renner maar ik geef toe dat ik dit ook niet had verwacht.

Justin Case

'@RichardD, hij begon op 2 LS. Maar ik kreeg hem in de eerste week van het seizoen en ik gokte dat hij snel naar LS 3 zou gaan. Dat gebeurde na 16 westrijden.

In seizoen 16 reed hij 56 wedstrijden
In seizoen 17 reed hij 70 wedstrijden
In seizoen 18 reed hij tot nu 19 wedstrijden en staat hij gepland voor nog eens 41. Als het meezit heeft hij net voor de Tour de France 7 LS.

Na 35 wedstrijden ongeveer popt hij. Dus bijna 2 keer per seizoen.

De_Rode_Lantaarn

Na 35 wedstrijden.
Ok ik ging uit van 25 wedstrijden.
Ik zal mijn programma iets aan moeten passen.
Ik probeer zelf ook leiderschap op te bouwen.

Tossboom

Ja 2 miljoen was me te gek

Ab Normaal

Nee hoor :)

Poeksel

Even de eerder genoemde truc geprobeerd en
"Breek het huidige contract open, betaal een contract clausule van $54,864 en teken een nieuw contract voor 45 weken, met een loon van $16,366."

Voor een renner van 1154k.

Dat is niet helemaal goed gegaan...

Naspa

'@Poeksel. Had hij een loon van 27,432?
45 weken is standaard.
Afkoopsom is een veelvoud van zijn loon (weken tot eindecontract + 1)*(oude salaris)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Hij had een loon van bijna 14k, laatste week.

Naspa

'@Poeksel. Vreemd, in de laatste week is voor mij de afkoopsom in alle gevallen/tests 2x het laatst verdiende loon.
Maar misschien zit er ergens een opslag bij voor bonusafspraken? Dat ie bij jou 4x wordt omdat hij nog premie had kunnen pakken?

dirkthierry

Zijn er problemen, ik krijg geen race update vandaag 21-09-2017.

dustin

yep, zie ook peloton-forum
voor nadere uitleg

Justin Case

Hoera, ik zie een wedstrijdverslag van gisteren!

RichardD

Alles lijkt weer naar behoren te functioneren inderdaad.

Poeksel

De inflatie is ietsje minder geworden: ik heb 1,4 miljoen uitgegeven om een renner te kopen wiens contract ik had laten verlopen :(

Naspa

'@Poeksel. Was ook een zeldzaam mooie renner. Wat was het? 27 jaar met 40 skill points en mooie secundaries. Wel verdeelde skill points, nog niet echt doorgetraind op een specialiteit, anders was ie waarschijnlijk voor het dubbele gegaan.
Het leert wel...
Bij een normale verkoop verdient goed doorgezette trainingsarbeid zich wel terug.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.