Peloton Seizoen 18

1 2 3 4
Slayer772004

Die renner van me die te koop staat: in z'n biografie staat duidelijk dat hij een negatieve FA heeft op berg, maar mogelijk op heuvel te trainen is. De laatste 4 bieders: alle 4 met een bergtrainer, zonder heuveltrainer. Dan geef je ze de pap in de mond.
Een nieuweling (Unit2 ofzo) heb ik nog een bericht gestuurd om niet meer te mee te bieden. De andere 3 mogen het zelf uitzoeken.

In de funrace van vandaag is trouwens weer het effect van mood gebleken. Nu, dat wisten we intussen wel.
M'n renners zullen nog wat geduld moeten uitoefenen.

Laatst gewijzigd
De_Rode_Lantaarn

Het is toch ook een beetje met vallen en opstaan.
Ik kijk zelf meer naar de FA nu als in het begin.
Ook naar gewicht en lengte.
Het is alleen jammer dat nieuwe teams veel geld uitgeven met het risico dat het weinig oplevert.
Dus nieuwe managers die ook op dit forum komen, zoek zoveel mogelijk op voor je te veel betaald voor te weinig.

Verder zeer tevreden met het winnen van de giro.
Het zat eens lekker mee. :)
Zeer naar mijn zin in divisie 3:3. Hard werken en puzzelen met de tactiek.

En een nieuwe uitdaging voor volgend seizoen.
De eerste contracten gaan verlopen.

Poeksel

Het peloton op 24 minuten van de winnaar in mijn race. Bij jullie ook zulke grote verschillen?

Justin Case

Juist niet. Mijn meelifters finishten op 8.30 resp. 9.50. Van een peloton is geen sprake. Er kwam een groepje bots binnen op 23.13. De grootste groep daarbuiten was 6 man groot.

dustin

Is er een maximum aankoop merchandise?

Ab Normaal

Geen idee. Het grootste aantal wat ik ooit gekocht heb is 25.000. En dat ging.

dustin

vorige keer had ik 4x 100.000 items
dat was geen probleem in ieder geval

vroeg het me gewoon af

Ab Normaal

Ik denk zoveel als je geld hebt.

Naspa

Technisch is er vast wel een limiet. Maar met het systeem heeft heel veel kopen geen zin. Als je het vastzet op de bank krijg je er na 16 weken 10% bij.
Enige moment dat ik overkoop is als ik op het moment verwacht de komende weken geld te weinig te hebben om de volle hap te kunnen inkopen.

- Overigens gaat het nu weer lekker, financieel. Ik had die trainer er eerder uit moeten doen, dat was de ergste kostenpost -renners vielen relatief nog wel mee.
De Poeksel-strategie van een single-skill trainer is financieel gezien nog altijd de beste. Alleen moet je dan echt je ploeg kunnen afstemmen op. Voor mij zal het wel weer 2/3 skills worden. Fitness begin ik voorlopig niet meer aan.

Laatst gewijzigd
Justin Case

Woohoo, Alderico Riparbelli rijdt het snelste jongerenrondje van heel Peloton!

dustin

thanks
@Naspa, op de bank zetten , gaat niet meer, zit al zo rond het maximum.
Ik wil graag een buffer aanleggen wat merchandise betreft.
Mocht het zo zijn dat ik promoveer naar divisie 2 heb ik dat achter de hand voor als het financieel moeilijker gaat worden en ik zodoende eerder genijgd ben dan in te grijpen.
Heb mijn aantal renners ook al terug gebracht van circa 60 naar zo rond de 35.

Justin Case

60.... :)

Tossboom

Die jeugdscout blijft toch raar. Een perceptie van 15 betekent toch dat er 75% kans is op een renner? Dat percentage haal ik bij lange na niet.

Ab Normaal

Die jeugdscout heb ik allang overboord gegooid.
Het geld dat je daaraan verkwist kun je beter opsparen en twee keer een goed talent van kopen.

Naspa

Ik ben er door de spectaculaire salarisdaling weer aan begonnen. En de laatste weken een aantal redelijke pulls gehad. Twee keer lichtgewicht 18 jarigen met 10-11 skill points, en nu net iemand van 19 waar gelukkig een van de nieuwelingen nog wel wat inziet .
Gek genoeg wel met een lage perceptie (5). Of zou mijn teamgrootte er mee te maken hebben? Dat de kans groter wordt als je minder renners hebt?

Het lijkt me toch dat er in de code iets fout staat. (In vorige edities had ik een kans opgetrokken naar zo'n 80% en trok ik meer dan 10 weken helemaal niets. Destijds uitgerekend - a priori kans erop was zo goed als nul.)

Laatst gewijzigd
dustin

Ja, ik zat zo rond de 60 renners (exclusief speculatie renners), maar nu al flink teruggeschroefd naar rond de 35. Salaris kost is ook al zo een 200.000 afgenomen. De verkochte renners over het algemeen wel met winst kunnen verkopen gelukkig.

Ik heb nu sinds een seizoen een jeugdscout, die doet het wel aardig, toch zo ongeveer 1 op 2 vind die er ene.

RichardD

Ik ben vol goede moed begonnen aan de YS dit seizoen.
In het begin was het erg tegenvallend, maar nu elke week een jeugdspeler. Echter zijn ze meestal behoorlijk slecht en regelmatig 19 jaar.
Ik denk dat ik voor volgend seizoen de kosten hiervoor zal minderen, aangezien ik hoogstwaarschijnlijk zal promoveren.

-R.

Naspa

'@Dustin. En je bent nu de rijkste Belgische teamleider. Knap gedaan, hoor!
(Oh, was... Ngogo United nu)

Laatst gewijzigd
dirkthierry

Wie is de rijkste ploeg in nederland.
EN KAN JE OOK ZIEN ,HOE RIJK ZE DAN ZIJN?
En waar?

Poeksel

http://www.peloton-game.com/country.aspx?country=Netherlands

Droeftoeters dus. Meer dan 18 miljoen heeft ie, exclusief eventuele beleggingen.

Tossboom

Dat zie je omdat jij 18 miljoen hebt?
Ja hij zal genoeg hebben, ik denk wel meer dan 50 miljoen. Als ik zie hoeveel ik het laatste jaar al heb kunnen sparen door niks uit te geven en wel genoeg te verdienen. Dat gaat hard en dan wint hij ook nog eens 30 races meer.

Ab Normaal

Ben benieuwd naar de strategie voor de komende seizoen van Droeftoeters en jou Toss.
De eerste generatie renners gaan nu uitlopen en er komen niet veel toppers van de tweede generatie op de markt.

Hoe is het met jullie eigen opleiding?

Naspa

Zo zo, Poeksel, al 18 miljoen! Ik weet wel dat er nog eens een tijd was dat dirkthierry de rijkste Nederlandse teamleider was, maar dat was geloof ik voordat Genomico zijn team activeerde en met miljoenen ging zwaaien voor 18-jarigen.

Wel een trieste constatering. In 1:1 zijn toch 3 teams in de onderste regionen op de fles gegaan. Het Spaanse contingent in Peloton is helaas gehalveerd. Lucero, destijds tegelijkertijd met mij begonnen en oud-gediende Zapardiel. Toch erg jammer. Misschien dat ze zin hebben in een nieuw team in seizoen 19? Kunnen ze een reminder gestuurd worden of is hun email-adres verloren gegaan?

Terzijde @Ab, @Schizm. Complimenten! Het spel draait al geruime tijd gewoon stabiel.
Gaan we voor een soepele seizoenswissel of zijn er nog problemen te voorzien?

Tossboom

Ja ik zit erg te twijfelen Ab. In principe ga ik niet meer 1e worden want de Toeters heeft helemaal geen keuze. Aan de ene kant wil ik nog lekker puntjes en geld pakken en dan op mn sloffen 2e worden maar niet als dat ten koste gaat van de opleiding en dat gaat het. Met name leiders opleiden werkt niet als je ze niet opstelt. Ik ga dus of helemaal om met alleen maar jeugd en een stuk of 6 toppers die nog geld binnenharken of ik ga door zoals nu waarbij ik alleen jeugd train, maar er bijna niet mee rijdt.

Ab Normaal

Toss, dat heb ik dus ook een paar jaar gedaan. Met een paar goede renners flink cashen om de trainingen van de jonkies te betalen. Ondertussen in de eendagswedstrijden 4 jonkies en 1 topper opstellen en in de meerdaagse wedstrijden voor BK's en PK's gaan en etappes.

Tot ik op een punt kwam dat mijn renners er bijna klaar voor waren, heb natuurlijk ook gepland om pas te pieken als de huidige toppers uit het spel verdwijnen.
Jammer dat ik nu langzaam moet gaan inhouden om toch niet tweede te worden. Dit seizoen moet ik er absoluut in blijven. Dan ga ik aan het begin van het volgende seizoen contracten verlengen zodat eindelijk iedereen kan gaan winnen en de mood verbeteren.
Volgend seizoen moet ik divisie 3 winnen, het seizoen er op divisie 2 om dan in topvorm te beginnen aan mijn comeback in divisie 1.

Voor jou kan ik uiteraard niet beslissen, ligt er een beetje aan hoe het met jouw jonkies gaat. Ik wil best eens skills uitwisselen van renners met gelijke leeftijd zodat je weet hoe ze er voor staan.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.