Wielermaster CQ-spel 2018

1 2 ... 15 ... 31 32
elrio

'@Gerrit Glomser Ik zou het toch fijn vinden als je zelf de 'willekeurige' renner zou kiezen.

Gerrit Glomser

Doe Joost Posthuma dan maar. Is een stadsgenoot van me

Joachim

'@ Gerrit Glomser, ik snap dat je ontgoocheld bent dat je nog met veel budget over zit terwijl er voor jou geen geschikte renners meer over zijn, maar nu ben je onnodig dwars aan het doen.

hofsje

BENNETT George 600
PETIT Adrien 360
POELS Wout 800
DE GENDT Thomas 450
BACKAERT Frederik 360
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 550
HIRT Jan 330
NIBALI Vincenzo 1950
BAUHAUS Phil 600
TURGIS Anthony 150
NAESEN Lawrence 160
VISCONTI Giovanni 690

ben wel aardig tevreden met team ook :)
grote Kopman V Nibali , met een paar kleinere kopmannen ernaast met Hirt,Poels en G Bennett voor de rondes waarbij ik hoop dat Poels miss een keer kopman mag zijn(miss in de Vuelta ) en blessure vrij blijft dit jaar
2 sprinters Petit en Bauhaus ,Petit krijgt meer kansen ,omdat Coquard is vertrokken en Bauhaus goeie duitse sprinter
De Gendt als grote aanvaller ,Carapaz heeft dit jaar goed gereden mag het gaan proberen te verbeteren ,Backaert en L Naesen en Turgis voor de vlaamse,franse wedstrijden met Petit als combi
Visconti als laatste topper

Laatste man

Talenten verzonden!

Leukefans

'@Elrio
Ging de post van deze ochtend over de talentenronde en is die dus gestart?
Vorige jaren werd deze op voorhand aangekondigd met een startuur('s avonds, wanneer er vaak meer mensen kunnen), omdat snelheid van zo'n groot belang is. Is het niet beter het opnieuw op deze manier te doen?

waggie

Huh talenten mag toch nog niet of heb ik iets gemist?

Aangezien snelheid altijd belangrijk is voor boden van 50 punten is er altijd een duidelijke start.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zijn alle ploegen al vol dan... ik had ook wel een duidelijkere tijdstip verwacht. Het is wel wat rommelig zo.

Homme

Talenten begint pas als iedereen compleet is. Ik denk dat Laatste Man zich vergist heeft.

Gerrit Glomser

Ik heb een naam genoemd, maar in principe had ik liever gewoon met 11 renners gereden aangezien deze renner (ongeacht wie het is tenzij Gilbert zou mogen) toch niet voor een hoge klassering kan zorgen. Eigenlijk rijd ik ook nu met een elftal, dus er verandert niets met een willekeurige renner toewijzen of een renner noteren en opsturen.

Laatste man

Oeps. Dan ben ik te vroeg geweest. Kan maar af en toe wat posten (Colombia), dus dan niet correct gelezen. Ik zal ze wel opnieuw sturen, wanneer het nag.

Laatst gewijzigd
elrio

De post van vanochtend ging inderdaad over de gewone ronde 5. Voor de talentencup zal ik inderdaad duidelijk van te voren aangeven wanneer het begint, het liefst op een moment dat iedereen evenveel kans heeft om snel in te sturen: 's avonds of in het weekend.

@Gerrit Glomser ik begrijp je redenering niet. Ik denk dat een renner als bijvoorbeeld Drucker toch meer punten scoort dan een willekeurige renner. De punten die je overhoudt door met 11 rijders te rijden heb je ook niks aan.
Ik snap dat je teleurgesteld bent maar zo zijn de regela van het spel en ik hoop dat je er nog een keer over nadenkt en de renner kiest die het meeate punten haalt volgens jou (die vrij zijn en binnen je bidget passen natuurlijk).

elrio

Laatste man ik beloof niet naar je bod te kijken. Dus je kan volstaan met een 'ping' op een moment na de starttijd. Behalve als je boden wil veranderen natuurlijk.

heuvelcolombia

'@gerrit glomser,
Een willekeurige renner? Waarom? De punten van je 12e renner ook gewoon mee hoor. niet te veel budget overhouden is de uitdaging van het biedsysteem. Ging bij mij vorig jaar niet helemaal goed, ik had Atapuma en Gallopin lekker duur gekocht. Maar je kunt de schade nog beperken met een Caruso ofzo.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook een renner als de Buyst is toch nog beschikbaar... ik zie nog genoeg interessante namen in de top 100... begrijp je reactie eerlijk gezegd ook niet Gerrit.

@Elrio ik begreep het al niet... dus er is inderdaad nog een 5e ronde. Top dan kan ik wachten met zoeken naar mijn talenten.

Laatst gewijzigd
kartje

Mijn bod is binnen!

waggie

Ik zie een renner als Haas ook nog wel een sloot aan punten binnenhalen.

elrio

Nog 2 te gaan: Wicky en joske47. Hopelijk geen overlap tussen de boden, dan kunnen we aan de slag met de talenten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@elrio Ik zou dan nu wel al een tijdstip kiezen wanneer dat kan. Bijvoorbeeld morgenavond zodat iedereen zich erop kan voorbereiden en er rekening mee kan houden.

elrio

'@rahimns beetje huiverig om nu al een datum te zetten, omdat het niet zeker is dat er geen ronde 6 nodig is. Het is nog mogelijk dat mensen op dezelfde renner bieden. Dus dat wil ik even afwachten. Mijn plan is om iedereen een dag de tijd te geven vanaf het moment dat de normale bieding rond is.

elrio

Alleen Wicky nog en goede hoop dat er geen ronde 6 nodig zal zijn.

Gerrit Glomser

Heb dan maar iemand uit die top 100 opgeschreven, maar bij een spel als dit telt alleen plek 1. Voor de rest is voor mij plek 2 gelijk aan plek 24... Plek 1 is ver buiten mijn bereik, dus in principe is het spel al gespeeld aangezien elke andere plek voor mij gelijk staat aan Loser!

Moet je overigens jeugd aanschaffen, want qua tijd zal ik daar toch niet als eerste een bod kunnen doen en zijn dus alle logische namen al gekozen alvorens ik een lijstje kan maken...

hofsje

Talentencup is geen verplichting , waren vorig jaar een paar die hadden geen rennersdaarvoor gekozen :)

Leukefans

'@Gerrit Glomser
Een beetje jammer dat je de handdoek al in de ring lijkt te werpen omdat de biedingen niet helemaal uitdraaiden zoals je gehoopt had, komt een beetje kinderachtig over. Dan hadden we beter de plek afgestaan aan een van de anderen in de wachtlijst die er het hele jaar plezier in zouden hebben gehad.

Neem van me aan dat ik, ook bij de start van mijn zesde deelname, er nog steeds naar uitkijk het jaar te beginnen met mijn nieuwe ploeg. De afgelopen jaren heb ik zo echt een band gekregen met renners waar ik normaal niet voor zou supporteren, of ben ik bepaalde wedstrijden nog veel intenser gaan volgen omdat er toevallig een renner van mijn team aan de start kwam. Voor mij heeft het al die jaren steeds voor nog een heleboel extra plezier gezorgd tijdens het wielerseizoen, hopelijk kan je jezelf over de tegenslagen van de heenronde zetten en kan je mee gaan genieten als we in januari terug aan het seizoen starten!

Gerrit Glomser

Allereerst heb ik geen enkele verwachtingen gehad bij de biedingen... Die kunnen goed uitpakken of slecht uitpakken en daar heb je zelf geen of nauwelijks invloed op. In mijn geval zijn ze slecht uitgepakt, waardoor er geen sterk team staat. Dat is wel teleurstellend, want het leuker om met een kansrijk team te spelen dan met een team dat niet mee kan draaien om de winst. En aangezien ik een winnaarsmetaliteit heb, is spelen om een plek lager dan de winst niet interessant.

Ten tweede wil dat niet zeggen dat ik geen renners kan supporteren, maar die hoeven niet in mijn team te zitten... Al supporter ik hoe dan ook toch iemand als Wouter Wippert (zit overigens wel in mijn ploeg) en hoop ik ook dat Tom Dumoulin de Tour of een andere grote ronde gaat winnen. En die zit niet eens in mijn team! En ik kan ook enorm genieten van een spannende koers. Al heb ik daar niet direct voor nodig dat ik dan renners in een team heb. Het kijken naar een koers en die spannend vinden wordt niet bepaald door één of ander spelletje waar ik aan deelneem, maar door de schoonheid van de sport en de rivaliteit van de renners.

Ik kan overigens best doelen stellen met dit team hoor! Er zouden toch zeker een stuk of 15 koersen moeten kunnen worden gewonnen, waarbij ik en etappe in welke koers dan ook daar bij mee tel. Ook zou ik kunnen stellen dat ik toch minstens 5000 punten wil halen (moet wel realistisch blijven dus veel hoger kan ik niet gaan als doelstelling) Maar stellen dat ik een team heb dat misschien zou kunnen winnen is totale onzin en daarmee eigenlijk ook de laatste keuze, want die is in mijn ogen alleen belangrijk voor de teams die zouden kunnen winnen.

1 2 ... 15 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.