Wielermaster CQ-spel 2018

1 2 ... 16 ... 31 32
Joachim

'+1 @ Leukefans

waggie

Ik lach me kapot als Gerrit nu net geen eerste wordt, omdat die niet serieus een laatste renner heeft gekocht

Wicky

Ik ga voor COSTA Adrien als laatste renner...

Ben benieuwd of ie weer aan het fietsen gaat. Zal toch wel klaar zijn met reizen?

Laatst gewijzigd
Wicky

'@GG: ik moet zeggen dat Peters en Wackermann wel risicos waren. Ik heb tot en met de 3e biedronde tot 3 plekken open gehouden zodat ik kon switchen mocht het niet meteen lukken. Stel dat ik Boasson Hagen (die ik in de 3e ronde nipt van je won) niet zou hebben, was er nog geen enkel probleem geweest. Met die boden in met name de 3e ronde liep je gewoon fors risico, dat kon bijna niet goed gaan.

elrio

OK, we zijn compleet! Morgenavond (donderdag) gaat de talenten-cup open om 21 uur. Ik ga zelf morgenavond volleyballen en zal de tijd van mijn bieding gelijk laten zijn aan de tijd dat ik terug kom van volleybal (zodat ik niet automatisch de eerste ben, dat lijkt me wel zo eerlijk). Ik zal later vanavond echter al wel mijn bod naar Edjahh opsturen.

Even voor de duidelijkheid: 3 renner geboren in 1996 of later voor een totaal van 50 punten. Bij gelijkspel telt het eerste bod. Als je niet mee wenst te doen geef dit even duidelijk aan zodat we niet op je hoeven te wachten.

waggie

Ik dacht dat de talentencup altijd in het weekend begon :(

elrio

'@waggie is het een erg groot probleem, dan kunnen we natuurlijk altijd besluiten om het later te laten beginnen.

kartje

1 KÜNG Stefan 780
1 NIEVE ITURRALDE Mikel 789
1 VAKOC Petr 470
1 DE LA CRUZ MELGAREJO David 823
2 HALVORSEN Kristoffer 235
2 VAN AVERMAET Greg 2489
4 BOHLI Tom 80
4 MOSER Moreno 80
4 BATTAGLIN Enrico 231
4 ROWE Luke 320
5 FENN Andrew 23
5 ROCHE Nicolas 680

Zoals jullie wel wisten heb ik ronde 3 gemist door persoonlijke problemen, maar desalniettemin ben ik toch nog best tevreden met mijn team.
Met Greg Van Avermaet heb ik ook opnieuw deze topper in mijn rangen in de klassiekers.
Met Nieve en De la Cruz heb ik twee hangijzers in de subtop voor de grote rondes, al is het nog maar de vraag of David wel zijn kansen mag gaan dit jaar.

Verder zit ook Moreno Moser, Tom Bohli en Küng opnieuw in mijn rangen. De eerste twee kenden een eerder teleurstellend seizoen terwijl Küng furore maakte met ritzeges in de Enecotour (of hoe die ronde nu noemt), Ronde van Romandië, en Zwitsers kampioen TT.

Met Fenn en Battiglin heb ik twee snelle mannen die ook nog een lastig parcours aankunnen. Al hoop ik van harte dat Fenn zijn snelle benen terug zal vinden, na een toch wel matig jaar.

Maar het meest hoop ik dat Halvorsen zijn eerste seizoen bij de echt grote jongens een succes zal worden. Met een overwinning in Handzame, Tour de l'avenir, en ereplaatsen in EK u23 en Tour of Norway.

Doelstelling: ik weet dat ik niet opnieuw het seizoen zal beleven zoals vorig jaar toen ik een podiumplek kon bemachtigen. Maar ik denk dat ik toch in de eerste helft zal moeten kunnen eindigen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In het weekend moet ik juist weer werken in de avond. Zal altijd lastig zijn om een moment te kiezen die voor iedereen uitkomt.

elrio

Ik heb geen zwaarwegende reden gehoord om niet vanavond te beginnen. Het is ook geen verrasing dat de talentencup eraan komt. Dus we gaan gewoon vanavond om 21:00 van start.

heuvelcolombia

'@elrio heb jij je boden al verzonden?

elrio

Ik heb mijn boden al verzonden. Voor de anderen geldt dat je vanaf 21:00 je je boden in kan sturen. Mijn eigen bod zal ik rond de 10 uur tellen.

Joachim

Prima, elrio.

Gerrit Glomser

'@wicky wat je aangeeft is dus dat ik de goedkoopste renners zoals Peters en Wackermann beter aan het einde had kunnen halen en meer had moeten bieden (en focussen) op renners die veel punten (kunnen) scoren. Dat zullen dan beginnersfouten zijn, maar zeker leerzaam om te weten. Feitelijk zou zo'n eerste plek voor een nieuweling ook vreemd zijn aangezien de meer ervaren managers beter weten hoe te bieden.

Overigens speel ik gebruikelijk niet eens om te winnen, maar stel hele andere doelen. (al wilde ik dat voor de verandering hier wel weer eens gaan doen) Vaak omdat de realiteit leert dat die eerste plek sowieso een utopische plek is. Al kun je ook dan succesvol zijn... Mocht ik bijvoorbeeld zoals waggie aangeeft nipt 2e worden, dan heb ik dus al gewonnen aangezien mijn doelstellingen zeker niet om plek 1 gaan, maar totaal andere doelen zijn. Die 5000 punten zullen dan wel gehaald zijn evenals mijn eigen hoofddoel om met 11 renners meer te scoren dan de laatste plaats. Ik zal echter daarvoor wel mijn eigen puntentelling moeten bijhouden en de punten van Jensen dus steeds van mijn totaal moeten aftrekken. En ja, dit is wel een doel dat ik net na ronde 4 heb ingesteld, maar anders was er helemaal niets meer geweest om voor te spelen.

En of dit de spelvreugde zoals Leukefans en Joachim verwachten ondermijnt vraag ik me af. Ik speel alleen een ander spel dan de anderen, maar kan daar evenveel vreugde uithalen. Al zal ik nu niet voor de televisie opeens Jensen, Peters of Wackermann gaan aanmoedigen als die in een kopgroep rijden.

elrio

'@heuvelcolombia je kan pas vanaf 21:00 uur bieden, dat om iedereen een eerlijke kans te geven bij gelijke boden. Ik neem je boden wel mee, maar je moet nog wel een 'ping' geven na 9 uur vanavond om te bepalen wanneer je 'echt' geboden hebt. Hetzelfde geldt voor Laatste man. Mocht ik geen ping ontvangen dan worden jullie boden als laatste behandeld.

Edit: @heuvelcolombia ik had eerst dit bericht geschreven voordat ik de inhoud van je bod had gezien, maar het is dus hetzelfde als wat je zelf al voorstelde.

Laatst gewijzigd
joske47

Voor de talentenronde: je mag 50 cq punten inzetten maar ik veronderstel dat, net als bij de gewone renners, de renner dit jaar niet meer dan 50 cq punten gehaald mag hebben. Dus bv Hamilton mag niet?

elrio

Inderdaad geldt dezelfde regel als in het normale spel: je moet minstens het aantal cq punten bieden dat hij gehaald heeft in 2017, daarmee valt Hamilton inderdaad af want die heeft meer dan 50 punten behaald (255 om precies te zijn) en daarop kan je dus niet genoeg bieden. (of je moet de junior HAMILTON Ben bedoelen uit Nieuw Zeeland, die maar 1 punt gehaald heeft).

Leukefans

En ze zijn weg, zou een mooie uitgangspositie moeten zijn als het op snelheid aankomt. ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

verstuurd

hofsje

heb ze ook verstuurd

ZwartebroekengeIetrui

Ook verstuurd.

Wicky

Same here...

Homme

Verstuurd

Luuuuuuukk

Verstuurd! PM mag

Peter Post Forever

In ben bang dat in pas zaterdagavond kan bieden. Kan dat nog of ben ik dan te laat?

1 2 ... 16 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.