Wielermaster CQ-spel 2018

1 2 ... 17 ... 31 32
Laatste man

Verstuurd. Pm mag.

Edjahh

Verzonden

waggie

Die van mij komt zaterdagavond of zondag pas

Lastig als je een ouderavond hebt en pas half twaalf thuis bent

elrio

We missen er nog 7, dus het schiet mooi op. Ik vind het geen probleem als de boden pas zaterdag binnenkomen. Ik zou het wel zeer op prijs stellen als het ook echt zaterdag wordt, zodat de mensen die nog een keertje moeten (en die zijn er) op zondag lekker kunnen gaan zitten puzzelen.

Laatst gewijzigd
elrio

Ik heb op pagina 1 de bied geschiedenis over de reguliere ronde gezet. Ik hoop dat jullie het interessant vinden om het te lezen. Zoals jullie zo langzamerhand weten, houd ik erg van zulk soort statistieken. Ik denk zeker dat voor mensen die voor het eerste zullen meespelen (volgend jaar) dit overzicht heel erg kan helpen om te zien wat je kan verwachten.

totaal overboden = punten meer geboden dan de waarde in 2017
teveel geboden = of punten meer geboden dan de waarde in 2017 of punten meer geboden dan 1 + hoogste bod van iemand anders als er iemand anders geboden heeft, dus in principe de punten die je je had kunnen besparen als je optimaal had geboden voor dit team

joske47

Leuke statistieken!

123poetertjes

top 10 overboden

Oooo wee, drie van mijn renners in de lijst. En toch vind ik ze alledrie nog koopjes eigenlijk.

Mijn bod volgt vanavond

Laatst gewijzigd
Joachim

Leuke info, elrio! Amai, Gaudu en Chaves waren erg populair. :o

Laatst gewijzigd
elrio

Ik vind vooral het feit dat er door 6 mensen op KÖNIG geboden is, maar dat dat pas gebeurd is in ronde 3 opvallend. Blijkbaar een aantrekkelijke renner (ik heb er ook op geboden) maar over het hoofd gezien in ronde 2.
Voor mezelf heb ik er wel over gedacht, maar had niet genoeg budget over om er een overtuigend bod op te doen in ronde 2 (dacht ik). Vervolgens in ronde 3 had ik de ijdele hoop dat ik hem alsnog voor een prikkie kon oppikken.

elrio

Ik heb nog een statje toegevoegd helemaal onderaan de lijst, waarschijnlijk een pijnlijke voor de mensen die als tweede genoemd worden.

Leukefans

Heerlijk al die statistieken Elrio, bedankt! Met twee keer een getal in de 700 vind ik dat ik wel behoorlijk efficiënt geboden heb. Hopelijk is dat een voorbode voor de uitslag, want het wil zeggen dat de meeste van mijn renners het ook niet zo gek veel beter als vorig jaar moeten doen om een hoop punten te halen.

Noud89

Ook geboden in de talentencup. PM als je mijn boden wilt weten.

Edjahh

Leuke stats idd! :)

elrio

'@Noud89 je hebt een PB

hofsje

Leuke stats ja, wordt nogal veel verwacht van Coquard en Nizzolo
Zelf niet heel veel overboden of teveel geboden , ook maar weer afwachten, laat de TDU maar snel beginnen

elrio

Het doet me deugd dat ik niet de enige ben die van dergelijke stats houd. Als mensen ideeën hebben voor andere stats tijdens de bieding of tijdens het seizoen. Stuur me een berichtje of post het hier en dan kan ik kijken of het uit te rekenen is.

Luuuuuuukk

Nou valt het wel af te leiden uit de eerdere gegevens, maar wellicht degene die het vaakst overboden is?

Gerrit Glomser

Wat ik van de stats leer is dat ik volgend jaar nog veel erger moet gaan overbieden. 2440 is dus kennelijk onvoldoende. Nemen we in elk geval mee voor volgend jaar...

Overigens is 2/3 van dat overbieden te wijten aan Nizzolo en die laatste renner... Dat alleen is al 1900... Dus we moeten het stevig overbieden op veel meer renners gaan doen en vooral aan het begin doen...

Edjahh

'@elrio het is sowieso gedurende het seizoen leuk om een spookteam bij te houden. (De 12 best presterende renners die niet gekozen zijn en passen binnen het budget).

elrio

'@Luuk Zuijderwijk toegevoegd onderaan de post op pagina 1, wel opvallend is dat de meeste van de nieuwelingen hoog staan in het lijstje, ik denk toch dat ervaring van hoeveel je moet overbieden een belangrijke rol daarbij speelt.
@Gerrit Glomser, ik denk wel dat het aan het begin belangrijk is te focussen op dure renners, of deze nou duur zijn door te overbieden of dat ze duur zijn van zichzelf. Anders blijf je op het einde met te veel punten zitten en dan krijg je renners die je niet per se wilt. Vorig jaar (toen ik voor het eerst speelde) heb ik veel te veel voor Bo Hagen betaald bijvoorbeeld omdat ik nog veel budget had en bang was daarmee te blijven zitten. Daarom heb ik dit jaar ook meteen hoog ingezet op Sagan (ook een favoriete renner van mezelf) zodat ik dat probleem niet meer zou hebben. Ik heb niet de illusie dat ik veel winst zal maken op Sagan (zou al heel blij zijn als ik break-even zou spelen), maar het heeft mij wel de vrijheid gegeven om te zoeken naar goedkopere jonge renners die een groot winst potentieel hebben.

Laatst gewijzigd
elrio

'@Edjahh binnen het budget zou niet echt een probleem moeten zijn, want je kan nu al de top 12 (Contador buiten beschouwing gelaten) kopen voor 8252, dus de kans dat de 12 best presterende renners die niet gekozen zijn meer dan 7000 kosten acht ik erg klein. Maar ik zal er aan denken als ik weer scores ga posten. Vorig jaar aan het einde heb ik het schaduwteam wel gepost.

Peter Post Forever

Toch tijd gevonden, team net verstuurd!!

Gerrit Glomser

Overigens vergeet je bij het kleinste verschil nog dat Joske en ik voor Tom Dumoulin nog een tweede ronde moesten bieden... In feite was dat mijn eerste keer een verschil van 0...

waggie

Verzonden

Laatste man

Leuke stats!

1 2 ... 17 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.