Wielermaster CQ-spel 2018

1 2 ... 20 ... 31 32
shiraz

Poetertjes heeft maandagavond zijn grote crush veroverd en komt sindsdien alleen nog maar het bed uit om te eten en om naar het toilet te gaan, denk ik.
En hoop ik voor hem

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat waren nog eens tijden... kan ze me nog vaag herinneren ;)

123poetertjes

Was het maar zo'n feest... Wel een topavond gehad, in een piepklein zaaltje met maar vijftien andere bezoekers. Ben ook nog altijd in de wolken

Aangezien ik als laatste ben pleur ik maar direct de naam hier:

HORVAT Ziga (11) 20

Edjahh

123poet, nu maak je me nieuwsgierig, welk intiem concert heb je mogen bezoeken? ;)

123poetertjes
Edjahh

'@123poet schitterend om te lezen! Je hebt mijn aandacht getrokken, ik zal eens wat nummertjes draaien van Jerry. ;)

shiraz

Leuk om te lezen inderdaad.
Ik zal ook eens wat plaatjes opzoeken 😊

shiraz

Jhon Anderson Rodriguez Salazar 18

Leukefans

'@123Poet
Leuke review, ik kon het toch ook niet laten om eens een nummertje te gaan opzoeken na zoveel enthousiasme. Niet volledig mijn genre (de muziek dan, de bijhorende clip maakt voor de rest wel duidelijk wat je in de dame ziet), maar ook zeker niet slecht!

Meer ontopic:
Aangezien we nu compleet zijn, heeft er nog iemand op Tom Pidcock geboden?

elrio

Ik heb zojuist de teams bijgewerkt.

Er zijn nog 3 mensen die geen compleet team hebben: ZwartebroekengeIetrui (19 voo 1), shiraz (18 voor 1) en joske47(2 voor 0). Natuurlijk is het niet duidelijk of joske47 nog gaat bieden, waarschijnlijk niet, hoewel ik zelf nog wel 5 talent 0 punters op mijn lijstje had staan.

elrio

Prijs voor mooiste naam gaat naar:
KIPLAGAT Cornelius Kipkemboi
Al zou ik hem persoonlijk liever in mijn marathonteam opstellen. Maar je weet hem maar nooit met die Kenianen, straks hebben ze astma...

Laatst gewijzigd
kartje

'@poetertjes ik heb jouw crush ook eens opgezocht heb jammergenoeg de clip op mute gezet maar wel gewoon doorgekeken naar de videotjes ;). Ik begrijp zeker en vast waarom je fan bent (looks, goeie stem, en poppie melodietjes) alleen not my cup of tea.

Luuuuuuukk

Eindelijk team compleet!

Leukefans

Erg in mijn nopjes met het binnenhalen van Pidcock, een wereldtopper bij de junioren die alvast in het veld aantoonde dat de overstap naar de beloften hem niet te zwaar valt, die kan wel eens een leuk pakketje punten gaan scoren denk/hoop ik!

Noud89

Vond het verbazingwekkend dat die de eerste ronde nog niet gekozen was. Ik was zelf heel laat met bieden de eerste ronde, en heb daardoor Pidcock niet genomen met het idee dat iemand vast al wel 50 op hem had geboden.

Mega talent.

elrio

shiraz heeft zijn bod ingestuurd, nu maar hopen dat ZwartebroekengeIetrui niet op dezelfde renner biedt. Dan zijn we klaar met de bieding voor dit jaar. Dan kunnen we onze teams gaan voorstellen.

elrio

En we zijn compleet! Ik update even de stats zodat ook de talentenronde wordt meegenomen, En dan zal ik mijn team aan jullie voorstellen. Ben er zeer content mee.

Edjahh

[B]Ploegenpresentatie Team Edjahh:[/B]

We beginnen met de kopstukken van de ploeg. Er is dit jaar een poging gedaan om een gebalanceerde selectie te verzamelen zodat voorgaande jaren vergeten kunnen worden.

Als eerste [B]Alejandro Valverde ‘el Imbatido’[/B]. Ondanks een ongelukkig jaar wist hij vorig seizoen nog steeds een respectabel aantal punten te verzamelen. Er lijkt nog geen sleet te zitten op de ouwe baas zijn benen. De verwachting is dus ook dat Alejandro de 2000 punten kan gaan aantikken!

[B]Fabio Felline[/B] is aangetrokken voor het klassieke werk en de kleinere rondes, vorig jaar viel hij al op door een aantal keer kort te rijden in de klassiekers en in Romandië liet hij zien ook dit aan te kunnen. Verwachting: 800-900 punten.

Dan krijgen we een koppeltje sprinters die beiden nog nat achter de oren zijn maar laten zien bij de sprinttop van het huidige wielerpeloton te horen. [B]Dylan[/B] en [B]Caleb[/B] of [B]Caleb[/B] en [B]Dylan[/B], van beide renners wordt veel verwacht dit seizoen! Gezamenlijk zouden ze ook dan zo’n 2200-2500 punten bij elkaar moeten sprinten en de nodige zeges voor team Edjahh uiteraard.

De vreemde eend in de bijt dit jaar is [B]Mekseb Debesay[/B]. Wie hoor ik u denken? Mekseb Abraha Debesay. De Eritreeër uitkomend voor Dimension Data zal dit jaar ook de gelederen van Team Edjahh vertegenwoordigen. Ik verwacht dat hij zijn geboden punten dubbelen dwars terug kan gaan verdienen. Verwachting: 400-450 punten.

Dan hebben we [B]Jurgen Roelandts[/B], voor al zeg ik het zelf een prikkie opgepikt. De Belg zal de wegkapitein zijn dit jaar in de enorm jonge selectie. Met die rol zou hij nog steeds de nodige punten moeten kunnen pakken. Verwachting: 400 punten.

Dan krijgen we nog een handvol jonge honden die op de verschillende vlakken uit de voeten moeten kunnen. [B]Michael Schwarzmann[/B], [B]Fabio Jakobsen[/B], [B]Silvio Herklotz[/B], [B]Benoit Cosnefroy[/B]. Met zijn vieren zou een puntentotaal van tussen de 500-750 niet ondenkbaar moeten zijn.

Dan is er voor het klassieke werk nog een tweetal aangetrokken om de selectie te complementeren. [B]Alex Kirsch[/B] en [B]Florian Senechal[/B]. Senechal heeft de stap gemaakt naar Quickstep om als eerst andere renners bij te staan in het klassieke werk, maar de verwachting is dat hij ook voor zijn eigen kansen mag en zo de nodige punten kan pakken. Kirsch is een persoonlijk favorietje, de Luxemburger koerst attractief en heeft zo zijn plekje in mijn team verdient. Verwachting van beide in totaal: 600 punten

Een snelle rekensom zorgt ervoor dat ik uit zou moeten komen op een totaalscore van ongeveer: 7200 punten.
Ervaring leert wel dat blessure of andere onvoorzienbare dingen nog een hoop roet in het eten zouden kunnen gooien.

Prognose: plek 3-5 in de eindklassering en als het meezit meedoen voor de eindzege.

elrio

Team presentatie elrio:

Eerst even iets algemeens over mijn tactiek, de eerste ronde focuste ik mij op het verkrijgen van relatief dure renners die zeer waarschijnlijk rond het aankoopbedrag zouden terug verdienen. In het algemeen probeerde ik weg te blijven van gewilde renners zoals Chaves, Cavendish en Coquard, omdat de kans klein is dat je ze voor een goede prijs krijgt en het ervoor zorgt dat je veel budget overhoudt voor de latere rondes wat kan leiden tot suboptimale gedwongen boden. En nu naar de renners.

KITTEL Marcel 1038(+0), gekocht voor de 2017 prijs. Ik verwacht dat hij weer rond deze score zal halen. Over het algemeen vond ik de leadout van Katusha misschien wel beter dan die van Quickstep en ik denk dat hij minder concurrentie heeft binnen zijn team dan bij Quickstep.
SAGAN Peter 2701(+405), misschien iets te veel geboden, maar ik wilde hem heel graag hebben. Ten eerste omdat ik het idee had dat hij wat pech gehad had vorig jaar en dus dat er mogelijkheden zijn om meer te scoren, ten tweede omdat het een van mijn favoriete renners is en ten derde omdat ik dan een heel stuk van mijn budget kwijt was.
THOMAS Geraint 1065(+255), ook een renner die enige pech heeft gehad vorig jaar. Ik schrok even toen Froome aangaf dat ie de Giro ook ging rijden, maar dat probleem lost zichzelf misschien vanzelf op :). En dan zou Thomas wel eens een hele goede aankoop kunnen zijn geweest (net zoals veel van de andere AK-mannen van Sky).
VERMOTE Julien 275(+49), verkast van Quickstep, altijd een risico want vaak rijden mensen die weggaan bij Quickstep een stuk minder bij de nieuwe ploeg. Maar omdat ie nu een heel stuk minder hoeft te knechten hoop ik dat hij echt tot ontplooïng komt.
ALAFACI Eugenio 20(+0), een WT renner voor 20 punten is meestal goed. Tijdens de jeugd scoorde hij goede resultaten, hoewel hij de laatste tijd vooral knecht, maar hij komt nu in de leeftijd dat hij misschien wel hier en daar zijn ritjes gaat meepakken.
BETANCUR GOMEZ Carlos Alberto 332(+173), ook eentje die op mijn verlanglijstje stond. In de tweede helft van het seizoen zag je de klasse er weer doorheen komen en het lijkt erop dat Movistar hem toch weer op de rit heeft gekregen. Doordat ie uitviel in de Vuelta waar hij erg goed reed, viel de prijs nog alleszins mee.
CAVAGNA Rémi 286(+5), multifunctionele jonge renner bij Quickstep, ik verwacht dat zijn groei dit jaar door zal zetten en hoop toch zeker op 400 punten.
MORTON Lachlan 222(+5), groot talent naar mijn mening, maar het is er nog niet helemaal uitgekomen en dit jaar gaat zijn jaar worden! (hoop ik dan tenminste)
ATAPUMA HURTADO Jhon Darwin 310(+3), lekker aanvallende renner, hoop dat ie weer zijn oude vorm weet te vinden. Ook een leuke renner om voor te supporteren. Had vorig jaar Kristoff in mijn team, wat niet direct mijn favoriete renner was/is en dat zorgde ervoor dat ik soms toch in de knel kwam met voor wie ik nou moest zijn, dus dat heb ik dit jaar proberen te vermijden.
MCCARTHY Jay 385(+6), een talent. En ik hoop dat ie dit jaar meer presteert in de wedstrijden in europa (en het net zo goed doet in Australië).
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 125(+5), een talentvolle klimmer die komt in een ploeg waar nou niet heel veel klimmers rijden, dus ik hoop dat ie soms voor zijn eigen kans mag gaan.
SCHACHMANN Maximilian 241(+20), nog een Quickstepper, zeer goede tijdrijder en dat zorgt ervoor dat ie toch altijd wel zijn ritjes krijgt om punten te pakken.

Mijn talenten

CARDONA TABARES Julian 23(+2), weet er niet zoveel vanaf, maar hij rijdt in de WT, dus zal zeker wel zijn puntjes gaan oppakken.
GAMPER Patrick 26(+0), Oostenrijks talent en daarvan wilde ik er graag een omdat de WK daar gehouden gaat worden. Dus ik schrijf hem op voor de U23 kampioenschappen.
CHAVES RUBIO Brayan 1(+1), heb ik toch gelogen aan het begin toen ik zei dat ik niet voor Chaves zou gaan... Hoop dat het broertje net zo goed of beter is... heb geen andere reden dit te denken dan zijn genen.

Dat was mijn team en ik denk dat ik dit jaar ga winnen :)

Laatst gewijzigd
Edjahh

'@elrio zeker een leuke ploeg! Wat betreft de eerste biedronde heb ik dezelfde tactiek gehanteerd. De door mij verwachte gewilde renners vermeden. (Op Gaudu na) had hem erg graag in mijn ploeg gehad. Maar het puntentotaal wat er nu voor geboden is is mijn inziens veel te gortig.

anton90

Team presentatie anton90:
Voor mij het eerste jaar als deelnemer van het wielermaster CQ-spel. Het is dus even afwachten of de tactiek(eigenlijk was er niet echt een tactiek) die ik heb uitgedacht gaat werken.

De absolute kopman is onze astma patiënt Chris ‘’de Puffer’’Froome 2745 (+18). Ik heb Froome voor een mooi bod binnen kunnen halen en had de verwachting dat hij komend seizoen hetzelfde punten aantal zou behouden(wellicht haalt hij nog wat meer punten). Echter is het voor mij billenknijpen na de berichtgeving eerder deze week.

De tweede kopman in mijn team is Matteo Trentin 1306 (+9). Na een super 2017 is het de vraag wat hij komend seizoen gaat doen. Ik hoop/verwacht dat hij bij zijn nieuw team hetzelfde en misschien wel beter gaat presteren als vorig jaar. Zijn ploeg is minder maar wellicht kan hij in enkele wedstrijden meer voor eigen kans rijden dan bij Quick Step.

Benieuwd of Guillaume Martin 528 (+41) 2017 kan evenaren of verbeteren. Heeft in 2017 enkele mooie uitslagen gereden. Is weer een jaartje verder en we zullen zien wat hij dit jaar bij elkaar kan fietsen.
Van oude rot Simon Gerrans 518 (+123) heb ik wel wat verwachtingen dit seizoen. Na een slecht 2017 gaat het in 2018, met een nieuwe ploeg, misschien wat beter. (Nu ik mijn presentatie ben aan het typen vraag ik mij af of ik niet teveel heb geboden :p)

Dan mijn persoonlijke favoriet Joaquin Rojas 410 (+2). De sprinter die meer dan redelijk een heuvel/berg overkomt. Hij zal veel moeten knechten voor zijn kopmannen, maar ik hoop dat hij toch een mooi aantal punten voor mij bij elkaar sprokkelt.

Eliot Lietaer 357 (+8) is voor mij eigenlijk een redelijke onbekende. Ik heb echter wel de verwachting dat hij bij zijn nieuwe ploeg toch een mooi aantal punten voor mij gaat behalen.
Rudiger Selig 320 (+9) is er vooral bij omdat hij mede verantwoordelijk was voor de winst in de tourpoule op het werk afgelopen jaar. In de TDF heeft hij toch enkele top-10 noteringen behaald. Hoewel in de schaduw van Sagan toch een goede sprinter voor Bora.
Dan de knecht van SKY Diego Rosa 221 (+12). Naar mijn mening heb ik deze renner voor een mooi prijsje kunnen ophalen. Het eerste jaar bij SKY heeft hij vooral moeten knechten. Met zijn kwaliteit moet hij in staat zijn dit jaar zijn waarde van 2017 ruim te overstijgen.

Tom van Asbroeck 174 (+0) is een renner met een redelijke sprint die ook goed mee zou moeten kunnen in sommige klassiekers. Heeft het nog niet echt laten zien in de WT, maar zal toch weer zijn punten binnen halen.
Dan onze moeilijke slaper Pascal Eenkhoorn 81 (+5). Verwacht dat hij bij zijn eerste jaar in de WT zijn totaal van afgelopen jaar wel zal evenaren. Het is nog even afwachten hoe het met hem afloopt na het nieuws van vanochtend.

Als laatste de onbekende Evgeny Kobernyak 26 (+0) is afgelopen jaar als trainee binnen gekomen bij Gazprom- RusVelo en heeft daar een contract in de wacht gesleept. Ik verwacht dat hij mij wel enkele punten gaat opleveren.

Ten slotte zijn er nog mijn talenten Jim LINDENBURG 1 (+0), Franklin Six 21 (+6) en Stephen WILLIAMS 28 (+7). Ik kan hier een heel verhaal gaan bij verzinnen maar deze 3 renners zijn volstrekt onbekend voor mij. Ze zijn alleen gekozen omdat ze voldoen aan de voorwaarden van de talentenronde.

Uiteindelijk ben ik tevreden over het team dat ik heb gekozen bij mijn eerste deelname. Voor mij is het wel afwachten hoe het gaat aflopen met onze puffer. Maar ik verwacht dat ik met dit team een goed seizoen kan gaan draaien.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Anton heeft het niet getroffen met Froome en Eenkhoorn. Hopelijk valt het mee 😉

elrio

Volgens de regels als Froome voor de 1ste januari officieel wordt geschorst dan mag je voor de helft van het bedrag 1372 een andere renner kopen, maar denk niet dat er nog veel goeds te krijgen is voor dat bedrag, vraag maar aan Gerrit Glomser en tevens zal de eventuele schorsing misschien niet voor een heel jaar zijn en is Froome nog steeds de betere keuze... (denk sowieso niet dat er een conclusie getrokken gaat worden voor 1 januari)

anton90

We zullen zien hoe het gaat aflopen. Denk inderdaad ook niet dat er voor 1 januari al duidelijkheid over is. Wordt dus afwachten.....

Noud89

Teamvoorstelling Noud89

Dit jaar hebben we een zeer sterke ploeg in mijn ogen, met nog net wat meer toppers dan vorig jaar. De Tactiek is niet echt gewijzigd ten opzichte van het vorige seizoen, maar de pech van Fuglsang en Konig gaat ons dit jaar hopelijk bespaard blijven, en de toppers bieden wat meer zekerheid dan Rosa, die we vorig jaar duur hadden aangekocht. Anders dan andere jaren zullen we dit jaar wellicht niet met een bliksemstart komen, maar lijkt de focus vooral te liggen op de mannen van het klassement. Het idee is dus een vrij trage start, maar vervolgens zullen we boven komen drijven.

WELLENS Tim Regencoureur bij uitstek, die ieder jaar nog beter wordt. Langzaamaan begint hij bij de echte wereldtop te horen. Tim Wellens begint zijn capaciteiten steeds beter te leren kennen en kiest daardoor ook steeds vaker de wedstrijden uit waar hij echt goed is. Het komende jaar verwacht ik dat hij dat nog wat extra kracht bij gaat zetten. Het wachten is op het moment dat hij ook eens in de klassiekers mee gaat doen, en mijn verwachting is dat dat dit jaar gaat zijn.

MOLLEMA Bauke Bauke is een coureur met een verschrikkelijke stijl, en daarom is het zo leuk om hem aan te moedigen. Mollema heeft in mijn ogen in 2016 & 2017 nog een extra stap gezet, maar door de aanwezigheid van Contador kwam dat er niet altijd volledig uit. Dit jaar is Contador weg, en daardoor gaat Mollema in iedere koers waar hij start de kopman zijn. Ik verwacht daardoor dat Mollema zijn beste jaar ooit gaat beleven.

MEINTJES Louis De laatste jaren een vrij saaie coureur, wat hem vaak kwalijk genomen wordt. Echter vind ik dat voor een jongen van 25 niet altijd terecht. Meintjes heeft al 3 keer top-10 gereden in een grote ronde, en heeft daarmee aangetoond dat de stop naar de absolute GT-top zeker in zijn bereik ligt. Het komende jaar gaat hij sowieso de Giro rijden, en ik verwacht dat die ronde hem enorm goed ligt. Verder denk ik dat hij constanter kan gaan worden in de rondes van een week.

WOODS Michael Verrassing van de afgelopen Vuelta, al was het voor de volgers wellicht gewoon wachten tot het er echt een keer uit zou gaan komen. Woods is erg laat begonnen met wielrennen en daardoor is het moeilijk te voorspellen wat hij allemaal precies kan gaan bereiken. Hij heeft een goede punch en kan ook goed klimmen. Woods zou nog behoorlijk moeten kunnen verbeteren qua CQ scores!

LATOUR Pierre Latour is een beetje een gokje, hij kwam enorm goed binnen bij de profs in zijn eerste jaren, maar is vorig jaar toch wat blijven hangen. Probleem voor Latour is dat hij niet echt op souplesse klimt maar echt op karakter. De vraag is dus of hij nog grote stappen kan gaan maken. Als hij losgekoppeld wordt van Bardet moet hij zijn aankoopbedrag echter makkelijk terug kunnen verdienen. Sowieso is het altijd leuk om een coureur in je team te hebben die zijn eigen benen een naam heeft gegeven.

PANTANO GOMEZ Jarlinson Na het vertrek van Contador zal ook Pantano kunnen gaan profiteren van de ruimte die bij Trek is ontstaan. In 2016 had hij bij IAM een superjaar, wat o.a. een top-5 plaats in Zwitserland en etappewinst in de Tour opleverde. Vorig jaar met Contador toch wat minder gescoort, maar het komende jaar gaan de kansen ertoe leiden dat hij weer boven zijn aankoopbedrag gaat uitkomen!

MOHORIC Matej Matej, Matej, Matej, ooit kampioen bij de Junioren, om dat kunststukje op 18-jarige leeftijd even doodleuk te herhalen bij de beloftes. Een nieuwe veelwinnaar leek geboren, en de stap naar de profs volgde dan ook snel. Wellicht zelfs wel iets te snel, want zo makkelijk als de stap naar de beloftes verliep, zo moeilijk ging de stap naar de profs. Matej leek een gevallen talent te worden, ook vorig seizoen nog, totdat hij mocht starten in de Vuelta. Meerdere topprestaties tijdens de etappes, en vervolgens een zeer succesvol verblijf in Azie, Mohoric lijkt klaar om zijn grote belofte in te gaan lossen!

VENTURINI Clément Venturini is de nieuwe Samuel Dumoulin in mijn ogen. Afgelopen seizoen won hij wat koersen wat hem een overstap naar AG2R opleverde. Mijn vermoeden is dat hij daar een programma mag gaan rijden dat zich veelal in Frankrijk zal afspelen. De support zal sterker zijn dan die bij Cofidis, en daardoor zullen zijn CQ-punten ook gaan stijgen t.o.v. vorig seizoen.

SENNI Manuel Senni had een leuk jaar bij BMC, mooie aanvallende coureur is het trouwens ook, en heeft besloten dat hij meer voor zichzelf moet gaan door de rol van kopman bij Bardiani aan te gaan nemen. Groot talent bij de beloftes, waar hij in de Aoste vallei zomaar even twee etappes achter elkaar op zijn naam schreef. Die successen op Italiaanse bodem gaat hij het komende jaar een vervolg geven. Savio is gewaarschuwd, Senni gaat zijn ploeg Bardiani een een wildcard voor de Giro 2019 bezorgen.

PADUN Mark Aanbeland bij de talenten. Padun is een hele grote, en heeft dat op Italiaanse bodem al veelvuldig bewezen. De organisaties van de Tour L'Avenir & Baby Giro worden bedankt, want door het uitblijven van een uitnodiging voor Oekraine aldaar was Padun nog goedkoop op te halen. Gaat dit jaar wellicht alleen kansen krijgen in kleinere rondes, maar gaat die 100 punten zeker halen.

CIMA Imerio Liet zichzelf bij de beloftes het afgelopen jaar veelvuldig zien en dat leverde hem een contract op op Italiaanse PCT niveau. Bij Nippo gaat hij flink wat kansen krijgen in de Italiaanse sprintkoersen, en daardoor gaat hij zeker zijn aankoopbedrag ophalen.

[B] DAVIES Scott [/B] Een andere jonge coureur die zeker vrijheid gaat krijgen in zijn eerste jaar als prof is Davies. Hoewel hij debuteert op WT niveau liggen er voor jonge klassementsrenners altijd kansen bij Dimension Data. Een wat betere versie van Ben O'Connor en dat gaat zich dit jaar meteen uitbetalen.

ROMANO Francesco Jonge Italiaanse renner die al als trainee aan de slag mocht bij UAE 2017. Won tevens een etappe in de Giro voor beloftes en zal dit jaar nog competitiever zijn in het belofte circuit. Altijd leuk als Italie liefhebber om een nog wat onbekender Italiaans talent wat beter te gaan volgen.

VILLALOBOS HERNANDEZ Luis Ricardo Extreem jonge Mexciaan, die we vooral ook door zijn vrij ongebruikelijke nationaliteit hebben aangetrokken. Was bij de junioren vrij succesvol, en deed leuk mee in het Amerikaanse Circuit vorig jaar. Ik verwacht dat hij dit jaar nog wat betere resultaten gaat halen in het Amerikaanse circuit

JOHANSEN Julius Super jonge Deen die overtuigend wereldkampioen werd bij de junioren en komend seizoen bij Colo Quick gaat rijden op CT niveau. Zal daardoor naast het junioren/belofte programma wellicht ook nog wat .2 koersen gaan rijden en heeft dus voor zo'n jonge renner best wel wat kansen op puntjes te sprokkelen.

1 2 ... 20 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.