Wielermaster CQ-spel 2018

1 2 ... 21 ... 31 32
joske47

Leuke presentaties!
@Elrio: je mag me altijd tips geven over je 0 punters ;) ik heb zelf echt door situatie in de privé deze week wat weinig tijd om mij daar echt in te verdiepen, als ik dan lees dat Pidcock nog vrij was had ik inderdaad toch nog wel een zaakje kunnen doen.

Veel succes alvast allemaal, ik hoop 1 van de komende weken mijn ploeg te kunnen presenteren.

elrio

Wat is de mening van de rest van de spelers? Valt het binnen de redelijkheid van het spel als andere spelers (waaronder ik, maar anderen mogen ook van mij) tips geven aan joske47 voor 0 punts talenten, zodat hij zijn team kan completeren?

Edjahh

Prima wat mij betreft

hofsje

van mij mag je wel wat opties aan hem geven ,beste renners zijn er tog wel uit ,en talenten met 0 punten scoren meestal het komende jaar ook niet zoveel dat het veel invloed heft op de eindscore

waggie

Ook voor mij geen probleem

shiraz

Alvast de presentatie van mijn kopmannen.

BARDET Romain (1461)
Winnaar van de Tour 2018. Plukt in de Tour minstens 750 punten. Heeft ook aangegeven wereldkamioen te worden. Hoeft dus de rest van het seizoen slechts 311 punten pakken om het aankoopbedrag te halen. Een koopje dus.

ZAKARIN Ilnur (1310)
Terwijl ik dit schrijf is de Russiche geheime dienst al gaten in Franse muren aan het boren waar precies flessen met urinestalen doorpassen. De meldonium-experts hebben sinds 2016 ook niet stil gezeten. In het diepste geheim zijn die ook bezig geweest met een middel dat tot voor kort alleen werd voorgeschreven aan walvissen met keelontsteking, rookverslaafde kamelen en impotente olifanten.
In combinatie met de astma epidemie die onder Russische binnenkort zal uitbreken, zijn alle factoren positief om ruim boven de 1500 punten uit te komen. Een koopje dus

DEBUSSCHERE Jens (455)
Jens is is er klaar voor om het stokje van de oude Greipel over te nemen. Hij had een wat minder CQ-jaar in 2017. Maar gaat het komend jaar het vertrouwen dubbel en dwars terugbetalen. Minimaal 700 punten dit jaar. Een koopje dus.

Gerrit Glomser

Toch maar eens het team presenteren:

De verwachtingen zijn bijzonder laag. Alles boven de laatste plaats zal gezien worden als dat we hebben gewonnen. Verder proberen we in de buurt te komen van 5000 punten, hetgeen bijna 400 punten meer is dan de waarde. Het feit dat ik als nieuweling geen tactiek had zorgt voor deze zwakke ploeg, die alleen als iedereen een topjaar heeft, voor een stunt kan zorgen.

Dan de renners:

Primoz Roglic 1500 (+192): De kopman van het team. Heeft vorig jaar laten zien dat hij een kopman kan zijn in de middelgrote ronden. Kan redelijk goed bergop en is een uitstekend tijdrijder. Kan daardoor een goed algemeen klassement rijden, maar zal ook gaan voor het WK tijdrijden. Lijkt me nog niet aan zijn plafond te zitten dus die 1500 moet haalbaar zijn.

August Jensen 1357 (+893): Moest gehaald worden omdat er twaalf rijders verplicht zijn. Toch werd niet zomaar iemand gehaald, maar een renner die vorig jaar liet zien over snelle benen te beschikken. Dat deed hij vooral in ritten uit de tweede categorie, waardoor hij ook meestal tegen mindere goden mocht aantreden, maar werd tijdens het kampioenschap van Vlaanderen toch knap vierde in een sprinterspeloton met subtoppers. Moet proberen het verlies in aankoop te beperken tot zo'n 700 punten.

Giacomo Nizzolo 1100 (+1034): Eén van de betere sprinters van het peloton. Heeft afgelopen jaar vooral veel pech gekend, maar was twee jaar geleden vaak de winnaar van het puntenklassement (waaronder die van de Giro d'Italia) Zal indien hij niet valt daarom het tienvoudige of zelfs veel meer gaan scoren van het afgelopen jaar. Gok dat er zeker 1000+ haalbaar is.

Tony Gallopin 1041 (+138): De kopman tijdens de klassiekers. Een renner die explosief kan zijn op korte klimmetjes en iemand met een redelijk eindschot waardoor hij in kleine groepen een gevaarlijke klant is. Zal vooral in het voorjaar en najaar er moeten staan. Kan de 1000 puntengrens passeren.

Jan Bakelants 501(+21): Wordt gezien als de grote gok van het team, omdat hij momenteel nog in de lappenmand zit. Maar de verwachtingen zijn dat hij toch deel kan nemen aan de klassiekers, waar zijn kracht ligt. Zou daarom zomaar een revelatie kunnen worden dit jaar. Ik gok dat hij zijn totalen van 2 a 3 jaar geleden kan evenaren. Dat zou tussen de 650 en 950 punten zijn.

Benjamin Thomas 425 (+16): De eerste renner die werd aangetrokken. Is een groot talent in Frankrijk, waar hij vorig jaar veel won voor het Franse leger. Mag nu laten zien dat hij één klasse hoger hetzelfde kan. Schat dat hij een lichte stijging zal halen en rond de 500 punten pakt.

Wouter Wippert 350 (+53): Is elk jaar een beetje beter geworden en ik zie geen reden waarom dat dit jaar niet ook het geval zal zijn. De overstap van ProTour naar ProContinentaal kon wel eens heel goed gaan uitpakken en zou daarom ook zomaar een stijging kunnen bewerkstelligen van veel meer dan 50 punten en rond de 500 punten gaan halen.

Nils Politt 300 (+21): Politt is nog jong en is in de afgelopen twee jaar een goede renner geworden. Gezien de jeugdige leeftijd zal die stijging zich voortzetten en de grens van de 300 punten gehaald gaan worden. Alles daarboven is natuurlijk meegenomen.

Ahmet Örken 225 (+7): Örken is een rappe man die in Turkse dienst heeft bewezen zijn mannetje te staan tegen de subtop van de sprinters. Nu hij bij een ProContinentale ploeg gaat rijden zal hij ook veel vaker in koersen te zien zijn, waar een redelijk aantal punten is op te rapen. Het moet dan ook wel raar lopen wil hij geen stijging in punten gaan halen. Zelfs de 300 punten zou haalbaar moeten zijn.

Nathan van Hootdonck 125 (+43): Talentvolle Belg die vorig mei prof werd. Heeft dus nog geen vol jaar gereden op het hoogste niveau, waardoor een stijging in punten vrij logisch zal zijn. Het zou me zelfs niet verbazen als gij zelfs makkelijk boven de aanschafwaarde scoort. Ik houd rekening met zo'n 150 punten.

Nans Peters 50 (+11): Talentvolle Franse renner, die vorig jaar debuteerde in het profpeloton. Is nu gewend aan het koersen op dit niveau, waardoor het wel vreemd moet lopen als dit niet terug te zien is in zijn puntentotaal. Ik denk dat hij rond de 100 punten kan gaan halen.

Luca Wackermann 26 (+3): Italiaans talent dat vorig jaar een minder jaar kende. Toch heeft hij bewezen veel meer te kunnen en ik zie niet waarom dat niet dit jaar eruit zou komen. Ook hier verwacht ik dat 100 punten zeker haalbaar is.

Dan de talenten:

Stepan Kurianov 29 (+0): Talentvolle Rus, die dit jaar gaat rijden voor Gazprom. Sprintertje die in de kleinere koersen zijn punten mag zien te halen. Zie hem wel zijn totaal van vorig jaar verdubbelen.

Jordi Warlop 21 (+1): Belgisch talentje die bij Sport Vlaanderen gaat debuteren bij de profs. Zal dus meer kansen krijgen om punten te sprokkelen, maar ook in de jeugd blijven meedoen in de grotere jeugdkoersen. Kan daarom meer punten halen.

Michele Gazzoli 0 (+0): De Europees kampioen bij de jeugd en de nummer drie bij het WK. Dat zegt genoeg. Gaat debuteren bij een continentaal team, waar hij zijn puntjes wel zal halen.

Laatst gewijzigd
Noud89

Vreemde voorbeschouwing Glomser. Een doelstelling van 5000 punten en dan na de eerste vijf renner in je ploegenvoorsteling daar qua voorspelling al zo'n beetje boven zitten. ;)

elrio

Ik heb niemand gehoord die tegen het geven van wat mogelijkheden aan joske47 was voor het completeren van zijn talententeam. Dus bij deze krijg je van mij alle nog overige renners die voldoen aan de eisen en die op PCT niveau rondrijden (ja ik ben een man van de scriptjes):
SANTOS Breno Morais
RANGHETTI Victor Cesar
REVARD Thomas
DAVIS Cole
GAREL Adrien
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, als andere mensen nog andere tips hebben mag je ze laten horen.

djoriana

wat verwachten jullie van intxausti die ik voor 1 punt heb kunnen kopen? is het een goede aankoop?

Laatst gewijzigd
Edjahh

'@djoriana ik denk dat vooral 123poet gepast trots is dat hij door iemand gekozen is ;)

Gerrit Glomser

'@Noud Klopt... Ik verwacht rond de 5000 punten te scoren, maar hoop eerlijk gezegd dat het ideaalplaatje wat ik daaronder heb geschetst gaat uitkomen...

Luuuuuuukk

VANMARCKE Sep 744:
De Belg van EF heeft in het voorjaar vaak met pech af te rekenen, maar laat zich wel altijd van voren zien en die grote overwinning moet er toch ooit eens inzitten.
Voorspelling: 900-1000 cq punten

KENNAUGH Peter 377:
Krijgt na een teleurstellend jaar het vertrouwen bij BORA-hansgrohe. Zal zowel de rol van meesterknecht als kopman in kleinere rondes op zich nemen.
Voorspelling: 400-500 cq punten

MATTHEWS Michael 1673
De absolute topper binnen de gelederen. Kan zowel in de (uitgedunde) sprint als heuvelop een rol van betekenis spelen. Ook dit jaar verwachten we veel van de Australiër, met onder meer podium in Milaan-San Remo moet tot zijn mogelijkheden behoren.
Voorspelling: 1750 cq punten

BANASZEK Alan 164
Dé absolute toekomst van het Poolse sprinten. Ongekend groot talent die ontzettend rap is. Krijgt bij CCC de kans om zich op PCT niveau te laten zien.
Voorspelling: 300-400 cq punten

DE BIE Sean 177
Kan na jaren in dienst bij Lotto, nu eindelijk voor eigen kans gaan rijden. De jonge Belg kan op veel terreinen uit de voeten en krijgt ook de vrijheid dit te doen.
Voorspelling: 400-500 cq punten

GROSSSCHARTNER Felix 197
Krijgt na een prima jaar bij CCC de kans zich bij BORA-hansgrohe verder te ontwikkelen. Zal vooral moeten knechten, maar bij BORA krijgt vaak iedereen wel eens een kans. Aan de Oostenrijker om deze kansen te grijpen.
Voorspelling: 200-250 cq punten

DENNIS Rohan 1017
De uitgesproken kopman in de Giro. Wilt eenzelfde ontwikkeling als Dumoulin doormaken en waarom zou hij dit niet kunnen? Wij zijn in elk geval benieuwd naar het kunnen van de tijdrijder. In kleinere rondes moet hij met zijn tijdrit toch een grote stap kunnen zetten naar eindwinst.
Voorspelling: 1000-1200 cq punten

TAARAMÄE Rein 183
De Est keert na jaren weer terug op het vertrouwde nest bij Cofidis. Zal hier weer voor zichzelf mogen rijden na jaren in dienst van te hebben gereden. We verwachten geen wonderen maar een aantal leuke ereplaatsen moeten er wel in zitten.
Voorspelling: 300-400 cq punten

BALLERINI Davide 301
Liet zich afgelopen jaar vooral zien door zijn aanvallende stijl in de Tirreno-Adriatico met de bergtrui als beloning. Verder viel hij vooral op tijdens de Italiaanse najaarsklassiekers. Zo'n heuvelachtig parcours lijkt ook het meest voor hem weggelegd.
Voorspelling: 300-400 cq punten

KÖNIG Leopold 305
Werd binnengehaald als absolute kopman bij BORA, maar kende een erg teleurstellend jaar. Reed uiteindelijk pas aan het einde van het jaar zijn eerste koers uit, maar is vastberaden het dit jaar beter te doen.
Voorspelling: 600-750 cq punten

PASQUALON Andrea 505
De rappe Italiaan zal ook dit jaar weer een van de kopmannen bij Wanty zijn. Liet zich afgelopen zien door zich meerdere malen voorin te mengen tussen de kleppers. Kan alleen maar beter worden nog.
Voorspelling: 400-600 cq punten

POZZOVIVO Domenico 1357
De Italiaan zal met zijn overstap naar de ploeg van Nibali minder vrijheid gaan krijgen, maar heeft al wel het kopmanschap voor de Giro en mogelijk ook de heuvelklassiekers binnen. Lichtelijk overboden omdat het budget op moest, maar niet ontevreden met Pozzovivo.
Voorspelling: 900-1000 cq punten

SAJNOK Szymon 28
Na Banaszek wellicht wel de beste sprinter die Polen heeft. Zal bij CCC zijn profdebuut maken dit jaar en zal in de koersen waar Banaszek niet rijdt in de sprint uitgespeeld worden.
Voorspelling: 150-200 cq punten

PLANCKAERT Emiel 15
Jonge Belg van opleidingsfabriek Topsport Vlaanderen. Reed dit jaar al niet onverdienstelijk rond in het peloton en zal in zijn tweede jaar alleen nog maar beter gaan rijden met hopelijk ook meer korte ereplaatsen.
Voorspelling: 50-75 cq punten

HYLDGAARD JEPPESEN Andreas 7
Kan hier wel wat gaan typen, maar geen flauw idee wie dit is. Uitgekozen op zijn mooie naam en omdat hij rijdt voor Team Virtu waar ik wel potentie achter vind zitten.
Voorspelling: 15-25 cq punten

Met dit team denken we wel top-5 te kunnen gaan scoren. Zitten aantal jongens tussen die na een teleurstellend jaar een stapje terug of opzij hebben gezet in de hoop meer kansen te krijgen. Het aantal potentiële punten ligt daarmee erg hoog!

Laatste man

Dit jaar gaan we vol voor het podium. Als eerst direct gestart met 2 mannen voor het klassement (Porte/Majka). Verder ook wat meer rappe mannen t.o.v. vorig jaar. Uiteindelijk ook nog Uran erbij dus een sterk blok voor de rondes en het WK.

1. PORTE Richie - BMC Racing Team (1606)
De absolute kopman van het team. Vorig jaar een doodsmak in de Tour, was op weg om echt een gooi te doen naar het podium. Dit jaar gaan we voor het podium in de Tour en wellicht een medaille op het WK. Wat veel punten gekost, maar wilde starten met een topper. Gaan voor ca. 1500-1600 punten op z'n minst.

2. URAN URAN Rigoberto - Education First (1506)
Nummer 2 van de Tour. Stond er dit jaar weer eens. Ik zie in hem tevens een hele grote kanshebber voor het WK. Nog gezien in Colombia een maandje geleden. Rond de 1400-1500 gaan we voor.

3. MAJKA Rafal - Bora Hansgrohe (1001)
Poolse topper. Steevast meedoen om de top 10 noteringen in een grote ronde. Pakt daarnaast bijna altijd wel een mooie rit mee. Dit jaar voor een top 10 in de Tour. 1000 punten is een mooi aantal.

4. VAN POPPEL Danny - Team Lotto Jumbo (580)
Sprintkopman van de ploeg. Hier verwacht ik erg veel van. Heeft al een Vuelta etappe op zak en mooie dingen laten zien. Dit jaar veel vrijheid en wellicht stunten in de klassiekers. 550-700 punten gaan we voor!

5. BONIFAZIO Niccolo - Bahrain Merida (476)
Wederom een rappe jonge man. Deze Italiaanse spurtbom wint alleen zo weinig. Als die overwinning er komt, kan het zomaar snel gaan. Verwacht toch wel 500 punten.

6. ARNDT Nikias - Team Sunweb (456)
Derde sprinter van de ploeg. Maakt een gestage ontwikkeling door bij Sunweb. Goed voor een Giro etappe en podiumplaatsen in de Tour en Vuelta. Kan wellicht in de eendaagse wedstrijden ook wat meer naar voren treden. 450 punten is het doel.

7. JANSEN Amund Grøndahl - Team Lotto Jumbo (376)
Deze jonge Noor liet vorig jaar aan het einde van het seizoen sterke dingen zien in de eendaagse wedstrijden. Kan redelijk aankomen dus moet wel aan z'n punten gaan komen. 375 punten d.m.v. de eendaagse wedstrijden.

8. ROOSEN Timo - Team Lotto Jumbo (321)
Belangrijke schakel in de trein van Groenewegen. Desondanks vorig jaar 2 mooie overwinnen behaald met ontsnappingen. Dit jaar verwacht ik ook een belangrijke rol in de klassiekers en wellicht een mooie klassering voor zichzelf. 300-350 punten is een ambitieus doel.

9. ZABEL Rick - Team Katusha Alpecin (286)
Zoon van Erik. Inmiddels zelf ook een zeer behoorlijke renner aan het worden. Paar top 10 noteringen en prima lead-out voor Kristoff. Dit jaar voor Kittel en zelf wat meer ruimte in de klassiekers. 300 punten voor Rick.

10. MINALI Riccardo - Astana Cycling Team (236)
Opnieuw een jonge sprinter en bekende zoon van. Vorig jaar al vroeg scherp in Dubai en aan het einde in Turkije. Met een groei die ik zeker mogelijk acht en veel vrijheid bij Astana verwacht ik toch wel 350 punten.

11. GOGL Michael - Trek Segafredo (156)
Groot klimtalent uit Oostenrijk en leerling van Contador. Vorig jaar 8e in de AGR. Dit jaar wat meer voor eigen kansen rijden en een mooie rol op zijn 'thuis' WK. 250 punten derhalve.

12. ORSINI Umberto - Bardiani CSF (0)
Vorig jaar stagiair bij Bardiani. In de Italiaanse najaarsklassiekers keurig rond plek 70 gereden een aantal keer. Dit jaar een stap naar de punten. 25-50 is top.

* Talenten
1. KANTER Max - Sunweb Development Team (22)
Vorig jaar stage gelopen bij het grote Sunweb. 7e op het WK en Parijs-Tours onder 23. Redelijk rap.

2. COVILI Luca - Bardiani CSF (18)
Een van de meest getalenteerde klimmers van zijn generatie. Dit jaar een 11e plek in de Ötztaler 5500. Ook nog 6e in de Giro della Valle d'Aosta Mont Blanc.

3. DOWNEY Mark - Team Wiggins (10)
3x een top-10 notering in de Tour de l'Avenir en 9e op het WK onder 23. Sprinter van dienst.

Laatst gewijzigd
joske47

'@elrio: voor mij mag je als talenten RANGHETTI Victor Cesar en GAREL Adrien toevoegen. Bedankt voor de tips!

hofsje

'@ laatste man
Kwa team ben je zeker 1 van de favorieten , zou me haast verbazen als je met dit team niet op het podium komt , maar je weet het maar nooit :)

elrio

'@joske47 ze staan erop!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het afgelopen jaar was zeer succesvol met een mooie 4e plek. Mijn team voor komend jaar is vooral een team met het oog op de ontwikkeling van jonge renners. De gemiddelde leeftijd van het team is 24,5 waarvan Steven Kruijswijk met zijn 30 jaar het gemiddelde nog stevig omhoog haalt. Hopelijk gaan we die groei van veel van deze renners mij dit jaar al helpen aan een mooie top 5 notering.

1. DYLAN TEUNS (1015 - 1250)

Dylan was in 2017 in het voorjaar nog niet top maar in de Waalse Pijl liet hij dan zien wat er in hem zit met een podiumplek. Na een redelijke Giro liet hij vooral in het 2e deel van het jaar zien wat voor een talent hij is. Voor komend seizoen verwacht ik nog meer van hem en denk ik dat hij de 1300 punten gaat aantikken.

2. SAM BENNETT (799 - 850)

Sam laat al een paar jaar achtereen zien dat hij een prima sprinter is die elk jaar zijn overwinningen meepakt. Ook dit jaar was hij weer dicht bij zijn 1e overwinning in een grote ronde. Voor komend jaar zou hij het eindelijk dan wel eens kunnen gaan doen. 900 punten zou haalbaar moeten zijn.

3. EDWARD THEUNS (645 - 750)

Het 2e Belgische talent in dit team. Ook weer een jongen die op vele markten thuis is en waar nog de nodige rek in zit. Had afgelopen jaar een paar mooie successen. Met zijn overgang naar Team Sunweb denk ik dat hij voor komend jaar nog meer uitgespeeld gaat worden. Ik verwacht dat hij zomaar 850 punten zou kunnen binnenhalen.

4. EMANUEL BUCHMANN (556 - 600}

Dit Duits klimtalent had een prima jaar met een paar aansprekende resultaten in aansprekende wedstrijden zoals in de Dauphine en Romandie. Ook zijn 15e plek in de TdF was hoopgevend. Voor komend jaar verwacht ik nog net iets meer en hoop ik dat hij naar 700 punten kan rijden.

5. STEVEN KRUIJSWIJK (554 - 600)

Steven is de renner waarvan je weet dat het erin zit maar dat het er dan toch net weer niet uitkomt. In 2017 gevallen in Yorkshire waardoor de toen in prima vorm verkerende renner met ribproblemen het niet zou redden in de Giro. Ook in de Vuelta zat zijn gezondheid tegen maar haalde hij nog een acceptabele top 10 klassering. In Catalonië en Zwitserland liet hij zien toch ook in het kortere rondewerk een goed resultaat te kunnen behalen. De afgelopen 3 jaar bleef hij rond de 600 punten steken, toch denk ik dat 750 punten haalbaar moet kunnen zijn, maar dan moet alles meezitten.

6. JAIME ROSON (523 - 540)

Met Jaime nemen we een klein risico (niet de enige in deze groep), dit Spaans klimtalent heeft dit jaar bij Caja Rural laten zien goede resultaten te kunnen behalen in het meerdaagse werk. Alleen met zijn overstap naar Movistar is de kans groot dat hij vooral zal moeten knechten voor mannen als Valverde, Quintana of Landa. Toch hopen we dat hij af en toe voor eigen kans mag rijden en die 500 punten weer kan aantikken.

7. MARC SOLER (472 - 500)

Als we het dan toch over Spaanse klimtalenten hebben dan is Soler misschien wel het grootste wat ze hebben. De opvolger voor mannen als Rodriquez, Contador en Valverde. Afgelopen jaar liet hij al af en toe zien wat zijn mogelijkheden zijn. Hopelijk kan hij in 2018 nog meer van zijn talent laten zien en de 600 punten aantikken.

8. PATRICK KONRAD (434 - 460)

Deze Oostenrijkse klimmer heeft nog altijd niet laten zien wat hij echt in zijn mars heeft. Bij vlagen zie je zijn mogelijkheden maar er zit volgens mij nog meer in deze renner. Al maakt hij stappen er zit meer in. Voor komend jaar hopen we op die 500 punten grens.

9. JAI HINDLEY (396 - 400

Het eerste echte jonge talent van dit team dit jaar is Jai Hindley. Afgelopen jaar heeft deze continentale renner laten zien wat hij in zijn mars heeft. Een top 25 plek in de TDU op WT niveau was natuurlijk al prima, maar met zijn 2e plek in het AK van de Herald Sun Tour liet hij zien dat hij veel in zijn mars heeft. In zijn Europese tour liet hij in veel wedstrijden zien bij de beste renners te horen van zijn generatie. Dit jaar tikte hij al de 400 punten aan, komend jaar mag hij bij Sunweb laten zien dat hij dat ook kan op WT niveau. Met 400 punten zouden we al zeer tevreden zijn.

10. MATHIEU VAN DER POEL {340 - 500)

Natuurlijk ben ik hartstikke trots om het grootste Nederlandse talent in mijn ploeg te verwelkomen. Mathieu heeft dit jaar meerder malen laten zien wat voor enorm grote motor hij in zich bergt. Maar gezien zijn uitgesproken ambities voor de MTB (OS) is het maar de vraag hoe vaak wij hem komend jaar op de weg gaan tegenkomen. Voorlopig boeken we hem in voor 200 punten, alles wat daar bijkomt is mooi meegenomen.

11. SEPP KUSS (261 - 300)

De laatste 2 renners zijn 2 jonge Amerikanen die komend jaar op WT niveau voor TLJ gaan uitkomen. Als eerste Sepp Kuss, deze 23 jarige Amerikaan heeft een prima seizoen achter de rug. Heeft in Amerikaanse wedstrijden maar ook in Europese laten zien prima resultaten te kunnen neerzetten. Natuurlijk is het afwachten wat voor programma hij kan gaan rijden maar we hopen toch dat hij rond de 350 punten bij elkaar kan fietsen.

12. NEILSON POWLESS (215 - 250)

Neilson is misschien wel een van de grootste Amerikaanse talenten en mag dat de komende 2 jaar bij TLJ gaan laten zien. Net zoals bij Sepp is het afwachten wat voor programma hij gaat rijden maar hij zou wel eens een grote verrassing kunnen zijn. Kan ook uitstekend tijdrijden en was zelfs dit jaar 3e op het NK bij de Amerikaanse profs. Tijdens de wegwedstrijd was hij zelfs 2e. We zullen het voorzichtig aan doen en hopen op 300 punten voor hem.

Een team waar zeker toekomst in zit. Zou het aantal punten behaald worden wat we voor ogen hadden dan zouden we dit jaar het podium gehaald hebben, en dat is toch het doel voor komend jaar. Ik denk dat het er in zit.

Laatst gewijzigd
Edjahh

Ik vind een aantal teams erg gelijkwaardig, lastig om een podium te voorspellen. Ik zie zeker een stuk of 8 kanshebbers. :)

Laatste man

Ja, het lijkt zeker in balans dit jaar. Erg leuk. Het hangt natuurlijk ook altijd een betje van pech/blessures/doping af. Zelf vooral blij met 3 mannen die een dik klassement kunnen rijden en vaak van voren te zien zijn.

joske47

Hier de voorstelling van mijn team:
1. Tom Dumoulin 2082: de absolute kopman van mijn team. Ik hoop dat hij in 2018 nog een stapje kan zetten en minstens zijn totaal van dit jaar evenaart vooral door in de rondjes van 1 week nog meer punten te scoren. Met een afscheidnemende Contador en de heisa rond Froome en sky ligt ineens alles open in de grote rondes want zij waren toch de veelwinnaars in de afgelopen jaren. Ik verwacht dat Dumoulin zijn status als rondewinnaar bevestigt en 1 van de protagonisten wordt in ieder rondje waar hij start. Ik ben zeer blij dat ik hem heb binnengehaald want ben een grote fan en dit gaat het extra leuk maken om dit spel te volgen.

2. Ion Izagirre 904: heeft dit puntentotaal vorig jaar behaald in een half seizoen, ik verwacht dus dat hij makkelijk boven de 1000 punten uitkomt. Zijn team is ook versterkt deze winter wat met zijn sterke tijdrit in zijn voordeel moet spelen. Ik ben zeer benieuwd op welk niveau hij gaat acteren want leek me vorig jaar tot zijn val toch duidelijk een stap vooruit gezet te hebben.

3. Mark Cavendish 257: ik verwacht dat een getergde Cavendish zich wil revancheren na een echt pechseizoen. Een cav op topniveau moet in staat zijn nog eens de 1000 punten te benaderen, ik heb hem geteld op 900 punten.

4. Niki Terpstra 417: mijn laatste kopman, eentje voor in het voorjaar. Ik hoop dat Terpstra er nog eens alles aan gaat doen om een dikke prijs te rijden in het Vlaamse voorjaar. Afgelopen jaar stond hij wat in de schaduw van een herboren Gilbert en de afscheidnemende Boonen. Dit jaar verwacht ik dat hij in het Vlaamse voorjaar terug iets meer zijn kans gaat grijpen. Met het laten gaan van enkele toppers verwacht ik dat hij ook in andere wedstrijden zoals de eneco-tour terug wat vaker als kopman uitgespeeld gaat worden. Verwachting minstens 540 punten.

5. SANCHEZ GIL Luis Leon 539: een stevige knecht en vrijbuiter. Ik verwacht dat hij bij het verzwakte Astana iets meer voor eigen kans mag gaan en dan is een goede Sanchez tot veel in staat. Verwachting 550 punten.

6. BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 237: voor hem geldt hetzelfde als zijn ploegmaat Sanchez. Minstens zijn puntentotaal evenaren.

7. DUPONT Timothy 420: was in 2016 nog goed voor een pak punten. In 2017 wat gefaald door (fiets)problemen bij zijn ploeg. Deze man weet wat hij kan en op welke kleinere wedstrijden hij moet mikken. Ik verwacht dat hij bij zijn nieuwe ploeg terug beter gaat scoren en minstens zijn totaal van dit jaar evenaart.

8. HOFLAND Moreno 323: met Greipel die een jaartje ouder wordt hoop ik dat Hofland iets vaker zijn kans krijgt en grijpt. Zijn puntentotaal evenaren is de doelstelling.

9. LAMBRECHT Bjorg 218: veel jonge renners in mijn ploeg waarvan Bjorg degene is met de meeste verwachtingen. Bij lotto verwacht ik dat hij al in een heel aantal wedstrijden zijn kans mag gaan. Grootse resultaten mogen we niet direct verwachten maar wel een evenaring van zijn totaal in 2017.

10. TOLHOEK Antwan 193: heeft me het afgelopen jaar aangenaam verrast en ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld. Zal bij de lotto in principe genoeg kansen krijgen al is het afwachten of hij wakker zal blijven op de juiste momenten. Ik hoop toch op een evenaring van zijn 2017 totaal.

11. RIABUSHENKO Aliaksandr 96: een goedkoop talentje waar ik nooit veel op kan verliezen. Toch de winnaar van de ronde van lombardije bij de beloften en ik verwacht dan ook een 150 punten.

12. HODEG CHAGUI Alvaro Jose 26: nog een goedkoop talentje. Sprintertje dat een etappe won en 2 keer 2e eindigde in de ronde van de toekomst. Bij Quick-step weten ze hoe te sprinten dus ik hoop op een 150 punten.

Mijn talenten: hier heb ik niet zo veel over te zeggen omdat ik ze niet echt ken, elk punt is bonus.
SHAW James
RANGHETTI Victor Cesar
GAREL Adrien

Als nieuwkomer hoop ik in de bovenste helft van de uitslag te eindigen. Met deze renners denk ik dat het zeker moet kunnen maar in een wielerjaar kan natuurlijk veel gebeuren. Ik mik op een 7000 punten, ik verwacht dat de meeste renners het bod dat ik heb gedaan moeten kunnen evenaren. De uitschieters naar boven zullen dan de ontgoochelingen moeten compenseren.
Op naar een spetterend wielerjaar!

Homme

De teampresentatie van Team Homme:

Na een vierde stek in ‘16 en een vijfde stek in ‘17, telt in 2018 alleen het podium:

Alexander Kristof 1969
Deze veelvraat gaat het hele jaar punten pakken. Vorig jaar bijna 2000 ptn, terwijl ie een slecht voorjaar en matige tour reed. Hij eindigde het jaar goed. Bij zijn nieuwe ploeg zal hij die lijn doortrekken.
Prognose: 2000

John Degenkolb 1300
Ook iemand die het hele jaar gaat scoren. Na een aardig seizoen in ‘17 gaan we weer de oude Degenkolb zien in 2018.
Prognose: 1600

Rui Costa 994
De lepe Portugees is een zekerheidje voor punten. Zal ook dit jaar weer constant punten scoren in eendagswedstrijden, kleine rondes en grote rondes.
Prognose: 1100

Simon Spilak 607
Specialist in rondjes van een week. Pakt er ieder jaar wel eentje mee.
Prognose: 800

Alexey Lutsenko 563
Deze allrounder maakt ieder jaar progressie. Volgend jaar waarschijnlijk ook weer
Prognose: 700

Ben Swift 444
Na een moeilijk seizoen kwam ie eindelijk in vorm eind 2017. Ik zie hem wel wat ereplaatsen bij elkaar fietsen, als Kristof bij UAE niet meerijdt:
Prognose: 650

Giulio Ciccone: 264
Ook iemand die vorig jaar terugkwam van een zware blessure. Kan het alleen nog maar beter gaan doen. Een etappe winnen in je eerste giro is weinigen gegeven.
Prognose: 400

Sébastien Reichenbach: 254
Meesterknecht van Thibaut. Wordt ieder jaar sterker. Ik verwacht dat hij komend jaar iets meer vrijheid gaat krijgen. Wellicht kopman in koersen als Zwitserland, Polen en Vuelta.
Prognose: 550

Mike Teunissen 199:
Ik ga Mike komend jaar volgen. Hopelijk maakt ie een stap en rijdt hij wat finales van eendagswedstrijden. Vorig jaar zat ie er tegenaan.
Prognose: 250

Dion Smith: 187
Jonge rappe man in Belgische dienst. Zal wel wat ereplaatsen bij elkaar fietsen in kleinere koersen.
Prognose: 300

Hugh Carthy 139:
Vorig jaar viel Hugh me erg tegen. Bij vlagen liet ie zien een geweldige klimmer te zijn, maar het was niet constant genoeg. Hopelijk in 2018 meer regelmaat bij Hugh.
Prognose: 200

Davide Martinelli 90:
Jonge veelbelovende renner van Quick Step. Rap en beloftevol in het klassieke werk. Wellicht steekt hij zijn neus al aan het venster in 2018.
Prognose: 150

Talenten

Aaron Verwilst 12: Belgische belofte die van de Lotto Soudal opleidingsploeg naar Sport Vlaanderen is verkast. Allrounder.

Cano Acevedo 0: Daar kan ik niks over zeggen. Hij voldeed aan de eisen en was 0 ptn.

Jhon Anderson Rodriguez Salazar 38: Droeg vorig jaar nog de leiderstrui in l’Avenir. Behoorlijke potentie. Krijgt bij Delko Marseille wel wat kansjes ook.
Prognose: 80

Volledige prognose bij elkaar opgeteld: 8780! Dat is voldoende voor goud!

Iedereen veel plezier!

Leukefans

Met het nieuwe wielerseizoen voor de deur hebben de wielrenners van Team Leukefans geen tijd om zich met gevulde kalkoen vol te steken; zij blazen op deze Kerstdag verzamelen voor de teampresentatie.
Na het overweldigende en enigszins verrassende succes van vorig seizoen, waarin Team Leukefans de eindzege in de wacht sleepte, zijn de verwachtingen hooggespannen. Manager en titelsponsor Leukefans blijkt vooruit: "Na het prachtseizoen 2017, waarin zowat elke renner van ons team ver boven zichzelf uitsteeg, verwachten de fans natuurlijk een haast even succesvol 2018 en dienen we tegen torenhoge verwachtingen op te boksen. We gaan er dan ook alles aan doen om niemand teleur te moeten stellen en geloven dat we, ondanks een vrijwel geheel vernieuwde opstelling, op-nieuw hoge ogen kunnen gooien.”

Inderdaad mogen we op de teampresentatie heel wat nieuwe gezichten voorstellen, al kunnen we ook twee bekende gezichten verwelkomen.
Hoewel Oliver Naesen al enkele jaren furore maakte tijdens de Vlaamse voorjaarskoersen kan vorig jaar wel als zijn absolute doorbraak omschreven worden. De beresterke Oostendenaar maakte het hele jaar voorjaar mee het mooie weer, maar zag zijn kansen in Vlaanderen en Roubaix door pech door de neus geboord. Hoewel hij in Antwerpen nog revanche pakte door zich tot Belgisch kampioen te kronen is er dus zeker nog ruimte voor progressie bij de immer sympathieke Naesen.

Ook de tweede renner in het team die zijn contract verlengde geldt als een van de revelaties van afgelopen seizoen. Hoewel de gehele Franse natie de voorbije jaren hun hart vasthield voor de grote leemte in het post-Titi tijdperk, lijkt met Lilian Calmejane een nieuwe vaandeldrager van het Franse wielrenner opgestaan. Met maar liefst zeven zeges in het voorbije seizoen, met als summum een ritzege in de grootste rittenkoers ter wereld, palmde de goedlachse Albigéos de harten van menig wielerliefhebber in. Maar ook als klassementsrenner is Calemjane nog niet op zijn limieten gebotst, dus ook bij hem verwachten we in 2018 nog stappen vooruit!

En zo zijn we bij de nieuwkomers aangekomen. Hoewel een klassementsman a la Nibali dit jaar in het team ontbreekt, is het een landgenoot van Lo Squalo die als duurste aankoop van het team hoge verwachtingen zal moeten invullen. Hoewel Alejandro Valverde de onbetwiste koning van de heuvelkoersen is, past Diego Ulissi toch in het rijtje van kroonprinsen. Dat hij van het prille begin tot het bittere einde van het seizoen in vorm kan zijn toonde hij met zeges in respectievelijk de GP Costa della Etruschi en de Ronde van Turkije, maar toch blijven wij het gevoel hebben dat er bij Diego nog veel meer inzit; met name in de Ardeense klassiekers moet hij in staat zijn een hoofdvogel af te schieten.
Uit het behoorlijk omvangrijke Franse contingent van Team Leukefans presenteren we de naar ons gevoel ietwat onderschatte Alexis Vuillermoz, die enkele jaren geleden op indrukwekkende manier nog een Tourrit wist te winnen, maar ook veelvuldig in de schaduw van kopman Romain Bardet diende te opereren. Ondanks die dienende rol nog vierde worden in Canada en Lombardije en als dertiende de Tour uitrijden, dat is weinigen gegeven.

De razendsnelle Sacha Modolo behoeft weinig introductie. Hoewel het als sprinter geen absolute veelwinnaar is verstaat hij als geen ander de kunst om er zich telkens opnieuw tussen te smijten, met talloze ereplaatsen als gevolg. Met een zesde plek in Vlaanderens Mooiste ontpopte Sacha zich dit jaar echter ook als klassiek renner en dit zal dan ook in 2018 een van zijn hoofddoelen zijn.
Hoewel hij nog geen erg bekende naam is reeg Carlos Barbero in het voorbije seizoen de ereplaatsen aan elkaar en mocht hij maar liefst zes keer de vuisten ballen. Gezien zijn relatief jonge leeftijd verwachten we dat zijn prestaties enkel nog in stijgende lijn zullen lopen in het komende seizoen, hij zou zomaar een van de revelaties van komend seizoen kunnen worden.
En over revelaties gesproken, vanuit het team verwachten we dit jaar heel veel van de nog steeds piepjonge Fransman Thomas Boudat. Het aantal jonge Franse sprinters dat op de grote poort beukt is ronduit indrukwekkend, maar wij verwachten dat Boudat wel eens de eerste zou kunnen zijn die de aansluiting bij de internationale (sub)top maakt. Dat zijn grote kopman Bryan Coquard andere oorden opzocht geeft hem in elk een vrijgeleide om in elke koers mee te sprinten voor de zege!

Great minds think alike. Na de succesvolle passage van Guillaume Martin in ons talententeam in 2015, waarbij hij de beloftenversie van Luik-Bastenaken-Luik won, hebben we vorig jaar niet lang moeten twijfelen om hem opnieuw te contacteren, met de intussen gekende successen ten gevolg. We waren echter niet de enigen bij wie zijn successen opgevallen waren, want ook Hilaire Van der Schueren was er als de kippen bij hem een contract aan te bieden. Het kan dan ook geen toeval zijn dat nu ook Odd Christian Eiking in onze beide teams opgenomen. De tweeëntwintig jarige Noor liet al verscheidene keren zien over behoorlijke klimmersbenen te beschikken en in 2018 ver-wachten we hem volledig te zien ontbolsteren.
Eiking is echter niet de enige klimgeit in ons team. De zelfs nog een jaar jongere Daniel Felipe Martinez is misschien nog een goed bewaard geheim voor het grote publiek, insiders weten dat de klasse ervan af druipt. Met een rits ereplaatsen in de Italiaanse najaarsklassiekers en een vierde plek in de ronde van Turkije wist Dani een contract in de World Tour te versieren, een kans die hij met twee handen wil grijpen.

Voor wie zijn tv geregeld aanzet voor de koers zich in volle finale bevindt behoeft Alexis Gougeard geen introductie. Alexis 2 is wat ze in Frankrijk een aanvaller ‘pur sang’ noemen, zo’n jongen waarmee iedereen graag op pad wil, maar niemand graag mee aankomt. Gougeard heeft namelijk al meermaals aangetoond niet enkel over een enorme motor te beschikken, maar ook de kwaliteiten te hebben om koersen te winnen. Indien hij daar ook dit jaar enkele keren in slaagt kan zijn goedkope contract zomaar een gouden zaak blijken!

Er rijdt een hele hoop talent rond bij Team Leukefans, maar het allergrootste is wellicht Pavel Sivakov. Bij de beloften maakte hij de tegenstand niet zelden belachelijk en in 2018 maakt het Russische supertalent zijn debuut bij Team Sky. Ondanks de reputatie van dit team verwachten we dat Pavel de kans zal krijgen de grenzen van zijn talent op het hoogste niveau al enkele keren af te tasten. Voorlopig lijkt niemand die grenzen al te kennen, dus wij kijken reikhalzend uit naar zijn debuut in de World Tour.

Dit jaar leken we Lawson Craddock aan te kunnen vullen aan het rijtje Phinney, Talansky, Van Garderen, Stetina en Dombrowski; jonge Amerikanen die met een hoop adelbrieven naar de profs doorstroomden, maar toch net dat tikje tekort komen om zich tussen de allergrootsten te scharen.
Bij Team Leukefans geloven we echter dat de nog steeds slechts 25-jarige Amerikaan het potentieel heeft om een gedegen World Tour renner te worden die in staat is enkele mooie resultaten te behalen. Na een 2017 om snel te vergeten geloven we er rotsvast in dat 2018 een topjaar wordt!

Ten slotte stellen we u ons beloftenteam voor. Waar we op dit vlak erg zwak scoorden in 2017 hopen we in het komende seizoen veel beter te doen en gezien de volgende drie namen hebben we er veel vertrouwen in dat dit moet kunnen lukken.
De talenten lijken niet meer in grote getallen aanwezig in Spanje, maar in april toonde Fernando Barcelo wel een en ander in zijn mars te hebben, toen hij in een bergrit enkel Nairo Quintana en de onvermijdelijke Raul Alarcon voor zich moest dulden.
Julien Mortier is een jong talent van eigen bodem dat op elke ondergrond uit de voeten kan, maar zich in zijn eerste jaar bij de profs vooral op de klimkoersen zal gaan concentreren. We wachten vol spanning af hoe hij de overstap zal verteren.
Ten slotte zijn we erg blij met de allerlaatste naam die we binnenhaalden: niemand minder dan wereldtalent Tom Pidcock. Bij de junioren was Pidcock vaak onverslaanbaar en won hij met sprekend gemak Parijs-Roubaix, in het veld toonde hij al aan de overstap naar de beloften met gemak verteerd te hebben. In de zomer zal hij een programma rijden bij Team Wiggins en kunnen we onder andere in de Tour of Yorkshire van zijn talent gaan genieten.

Na de voorstelling van het team kregen we nog een laatste keer een tevreden manager Leukefans aan het woord: Al de jongens hier samen zien stemt me uiterst tevreden en sterkt me nog eens in het idee dat we er dit jaar weer in geslaagd zijn een competitief team samen te stellen dat dankzij zijn kwaliteit in de breedte opnieuw voor een uitstekend jaar moet kunnen zorgen. Of we wonderjaar 2017 gaan kunnen herhalen is natuurlijk de vraag, maar ik heb alle vertrouwen in dit team en we kunnen niet wachten om aan de start van het nieuwe seizoen te staan!

Laatst gewijzigd
Leukefans

Met mijn excuses voor de erg lange post, dat krijg je nu als je ok Kerstdag moet werken. ;)

Edjahh

Leuk om te lezen Leukefans! Mooie ploeg en presentatie!

1 2 ... 21 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.