Wielermaster CQ-spel 2018

1 2 3 4 ... 31 32
elrio

De meerwaarde is dat ik het leuk vindt om zulk soort statistiekjes uit te rekenen :) en misschien zijn er ook wel mensen die het interessant vinden om te zien.

Edjahh

Ik snap het wel, ben zelf ook wel van de statistieken. ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@elrio dat begrijp ik dat jij het leuk vindt dus dan heeft het wel een meerwaarde voor jou, ik bedoel dus eerder wat voor meerwaarde het voor het spel heeft. En dat bedoel ik dus als serieuze vraag.

elrio

Op een bepaalde manier helpt het het spel net zoals tussenstanden het spel helpen. De tussenstanden zijn niet nodig om de eindstand en winnaar te bepalen, maar zorgen er wel voor dat het spel voor de deelnemers leuker is om te volgen.
Redenerend in dezelfde trend, maakt het hebben van de precieze informatie over hoe de teams tot stand gekomen zijn tijdens de biedrondes, het spel ook interessanter om te volgen voor sommigen van ons (waaronder ik en als ik het goed lees ook Edjahh).
Gedurende het afgelopen jaar heb ik ook extra statistieken toegevoegd aan de tussenstanden: meeste overwinning, beste koop relatief, beste koop absoluut, slechtste koop absoluut en de pareltjes die we gemist hadden. Ook deze statistieken hebben geen invloed op het uiteindelijke doel en resultaat van het spel, maar ik hoop dat het voor sommige mensen ze wel het volgen van het spel een klein beetje leuker maken. Als dat niet zo is dan zal ik ze achterwege laten.
Op een bepaalde manier is de voorgestelde toevoeging wel anders dan een groot deel van de andere statistieken. Door deze informatie vrij te geven tijdens de biedingen zou het zo kunnen zijn dat mensen gaan proberen de tactiek (als aanwezig) van de anderen te achterhalen en op deze manier denken te kunnen bepalen, hoe ze zelf beter kunnen bieden. Ik kan me voorstellen dat je hier tegen bent en daarom vraag ik het ook voordat ik het toevoeg, hoewel gezien het vele uitwisselen van boden tijdens de biedingen, ik me afvraag of er mensen zijn die er zo over denken. Als het slechts een extra statistiekje was geweest had ik het waarschijnlijk gewoon toegevoegd en dan had een ieder zelf kunnen bepalen of ze er aandacht aan hadden willen geven. Er zullen tenslotte best spelers geweest zijn die de extra statistieken die ik vorig jaar heb toegevoegd nooit een blik waardig hebben gegund.

Noud89

Ik vind het helemaal prima. Mijn tactiek is ook heel simpel:

1. Bekijk de CQ-lijst
2. Probeer renners te vinden met een score die ze naar mijn verwachting volgend jaar gaan overtreffen
3. Bied (ruim) onder het aantal punten dat je van ze verwacht

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn tactiek... ik doe maar wat ;)

Laatste man

4. Ik kies ook altijd wel wat renners die ik graag zie rijden. Maakt het ook wat leuker, vind ik. Of een leuk talent of gekke renner ertussen.

heuvelcolombia

Oei Noud98 nu geef je het wel weg

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gelukkig doet Noud89 dat dan weer niet ;)

Leukefans

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat je uit dergelijke statistiek iets te gemakkelijk tactieken van anderen zou kunnen achterhalen, wat dan weer als gevolg hebben dat mensen die denken een goede tactiek te hebben deze elke biedronde weer te moeten veranderen of veel willekeuriger aan de slag moeten.
Ik ben dus niet echt voorstander van het publiceren van dit soort lijstjes tussen de biedrondes door. Nadat alle biedingen afgelopen zijn zou ik ze dan wel weer graag zien verschijnen, om bijvoorbeeld te zien welke renners erg populair waren, in hoeverre Nederlandse (en Belgische) deelnemers meer op landgenoten bieden, dat soort dingen.

elrio

OK, dan publiceer ik ze aan het einde van de biedingen. Mijn insteek was dat zodra er een persoon was die het liever niet had, ik het aan het einde zou publiceren. Dat was de reden waarom ik het vroeg.

heuvelcolombia

Je mag niet meer bieden dan 7000 punten toch?
En bij je 7 boden mag geen renner zitten die niet in de 200 staat ?

elrio

'@heuvelcolombia
Je mag inderdaad niet meer dan 7000 punten uitgeven.
Bij de eerste ronde boden mag niemand zitten die niet in de top 200 staat.
Je mag zelf kiezen op hoeveel renners je biedt, mits je totale aantal renners niet de 12 overschrijdt. Dus de eerste ronde kan je als je dat wilt al op 12 renners bieden, maar je kan er ook voor kiezen om maar op bijvoorbeeld 5 renners te bieden. Maar pas op als je op 5 renners biedt en je geeft je volledige budget van 7000 uit en je 'wint' al je renners, dan zul je je team moeten aanvullen met 7 renners van waarde 0.

elrio

'@rolei @javier nog 2 dagen en dan sluit de inschrijving voor mensen die vorig jaar meegedaan hebben.

jappe666

Ik wil ook wel meedoen als dat nog kan en mag :-)

elrio

'@jappe666 ik zal je op de wachtlijst zetten, maar verwacht er niet teveel van, want zelfs als rolei en javier niet meedoen zijn er nog steeds 2 mensen voor je op de wachtlijst die ook niet mee zullen kunnen doen. En 3 mensen is tevens niet genoeg voor een tweede divisie.

elrio

'@Luuk Zuijderwijk ik neem aan dat jij de speler bent die vorig jaar bekend stond als Luuuuuuuk? (even voor mijn administratie)

Luuuuuuukk

Klopt helemaal!

Gerrit Glomser

Hopelijk geen reactie of een afzegging. Anders zou ik het spel missen door een miscommunicatie...

heuvelcolombia

Volgens mij heb ik die vraag de vorige 2 jaar ook al gesteld, maar maakt niet uit. Dankjewel.
22 november deadline!
(even voor mezelf)

Edjahh

'@elrio misschien even een pb doen naar Javier en rolei? Of als je ze elders in de nieuwsberichten tegenkomt even er op attenderen? Ik spreek uit ervaring dat vooral Javier nog wel eens wat wil vergeten of erg laat reageert.

elrio

'@heuvelcolombia de start is 22 november, dus vanaf dan kan je je boden insturen. Ik zal dan aangeven wanneer ik mijn boden naar @Edjahh gestuurd heb. De deadline zal enige dagen later zijn.

elrio

'@Edjahh ik heb besloten geen PB te sturen naar Javier en rolei, de laatste weken van de CQ 2017 is er meerdere malen gepost over de nieuwe pool en wanneer die open zou gaan. Tevens is deze thread niet van de voorpagina van het forum geweest de laatste 2 weken. Ik denk dat voor een dergelijk spel het ook enigszins van belang is dat je actief ermee bezig bent.

Edjahh

'@elrio Dat is om mij ook prima hoor, jij bepaalt wat dat betreft. ;)

joske47

Ja geen pb graag dan krijg ik als nieuwe speler misschien de kans om mee te doen ;)

1 2 3 4 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.