Ploegleider.nl wielerpoule

« 1 2 3 4 ... 57 58
brts

Goedemorgen! De site is online en de team kunnen gemaakt worden. Wat zijn alle tips en wie wordt het echte goudhaantje, dus de nieuwe Kwiato of Woods?

Gooi de aanbevelingen en analyses hier maar neer en help elkaar!

Poeksel

Misschien wordt Woods wel de nieuwe Woods? Hij heeft dit jaar nog niet veel laten zien, maar zijn races moeten nog komen.

Ik zie ook een éénpunter die beter klimt dan Froome, maar die doet blijkbaar niet mee...

Laatst gewijzigd
brts

Ja klopt, die eenpunter blijft thuis. Dat is zonde, al is het natuurlijk de vraag wat zo'n jongen in de Giro kan klaarspelen.

Methetmestussendetanden

Ga toch voor een etappe voor Ferrari en voor 4 pnt prima opvulling

Methetmestussendetanden

Je speelt het spel over de drie Grote Rondes en doet automatisch mee in het Jaarklassement. De winnaar van dit klassement wint dit jaar een unieke prijs:

Een door Tom Dumoulin gesigneerde regenboogtrui!

Met het spel Ploegleider beleef je de drie Grote Rondes als ploegleider. Stel je eigen ploeg samen met renners die volgens jou het beste scoren in het spel en verdien elke etappe punten. Het principe is eenvoudig: als een renner uit jouw ploeg goed presteert, scoor jij punten!
Een ploeg samenstellen
Voor het samenstellen van je eigen wielerploeg gelden de volgende regels:

Jouw wielerploeg moet bestaan uit 13 verschillende renners, waarvan:
8 basisrenners
5 reserverenners (de volgorde van je reserverenners bepaal je zelf en is van belang!)
Je hebt een budget van 100 punten ter beschikking om je wielerploeg samen te stellen. Aan alle renners is een waardering toegekend. Hiervoor geldt de door de spelleiding opgestelde waarde lijst.
Je hebt tot vrijdag 4 mei om je wielerploeg definitief samen te stellen. Daarna is het samenstellen van je wielerploeg voor de eerste etappe niet meer mogelijk.
Voor iedere etappe heb je de mogelijkheid om zelf één wissel tussen je basisrenners en je reserves door te voeren. Let hierbij op de deadline van het sluiten van de database! De renner die je van de reserves naar je basis haalt blijft actief in je basis tot je hem zelf weer terug naar de bank wisselt.
Voor iedere etappe heb je de mogelijkheid om een etappewinnaar te voorspellen. Let hierbij op de deadline van het sluiten van de database!
De rol van basisrenners en reserverenners
Je zelfgekozen 8 basisrenners vormen in principe de wielerploeg waarmee je in de ronde van start gaat. Voor iedere etappe heb je de mogelijkheid om zelf één wissel tussen je basisrenners en actieve reserves toe te passen. Beide door jouw aangewezen renners verwisselen dan van plek. Zolang de database voor een etappe nog niet gesloten is, kun je de wissel weer ongedaan maken. De wissel is permanent, wanneer je een reserverenner in je basis zet blijft deze staan tot het moment dat je hem zelf weer wisselt naar de reserves.

De 5 reserverenners spelen op de volgende wijze een rol voor je wielerploeg:

Het officiële deelnemersveld van de Giro is pas kort voor de start op 4 mei definitief bekend. Je eerste reserve valt in als één van de eerste 8 door jou gekozen basisrenners niet van start blijkt te gaan. Mochten twee basisrenners niet meedoen dan nemen de eerste en tweede reserve hun plaatsen in, enzovoort.
Zodra de Giro is gestart bestaat je ploeg iedere etappe uit je gekozen 8 basisrenners. Voor iedere etappe heb je de mogelijkheid om één van je basisrenners te wisselen voor één van je (overgebleven) reserverenners. Zo kun je op basis van de te rijden etappe invloed uitoefenen op de samenstelling van je ploeg. De eerder behaalde punten van je gewisselde renner blijven gewoon meetellen in jouw scores.
Je (overgebleven) reserverenners blijven, ongeacht of je zelf een wissel door voert of niet, automatisch invallen als één van je basisrenners uitvalt tijdens de ronde. Je eerst beschikbare reserverenner (de volgorde van je reserverenners bepaal je zelf bij de samenstelling van je ploeg!) neemt dan automatisch zijn plaats in. De tot dan toe behaalde punten van je uitgevallen renner blijven wel gewoon meetellen in jouw scores.
Indien al je reserves al ingevallen zijn bij aanvang van de Giro (omdat je 5 of meer renners hebt opgesteld die niet van start zijn gegaan), dan kun je zelf geen wissel tussen je basisrenners en je reserves toepassen en kan er geen reserverenner meer automatisch invallen bij jouw ploeg wanneer een basisrenner tijdens de ronde uitvalt.
Let op: Zolang je renner aan de start van de etappe verschijnt is hij actief in je ploeg. Valt hij halverwege die dag uit, dan zal je reserve vanaf de volgende etappe zijn plek innemen. Verschijnt je renner niet aan de start van een etappe, dan zal je reserve direct zijn plek innemen en is je reserve actief voor je ploeg. Dit wordt vanaf de start van de volgende etappe pas zichtbaar in het spel.

Etappewinnaars voorspellen
Verder is het mogelijk om voor elke etappe een ritwinnaar aan te wijzen. Dit kan voor de start van de ronde in één keer, of voorafgaand aan iedere afzonderlijke etappe. Let op: je hebt iedere dag tot de starttijd van de etappe de mogelijkheid om jouw voorspelling in te voeren of te wijzigen. De starttijd van de etappe staat vermeld op de pagina ‘Mijn voorspellingen’.

De door jou gekozen etappewinnaar hoeft geen renner uit je eigen wielerploeg te zijn.

De door jou gekozen etappewinnaar kan punten verdienen als die renner daadwerkelijk eerste, tweede of derde wordt in de betreffende etappe.

Punten
Met jouw renners zijn elke etappe punten te verdienen. De ritwinnaar krijgt de meeste punten, de nummer twintig van het dagklassement is de laatste renner die nog scoort voor het spel.

De etappes zijn verdeeld in drie categorieën: vlakke etappes (A), zogenaamde tussenetappes (B) (met colletjes van de tweede, derde en vierde categorie) en bergetappes (C).

De individuele tijdrit wordt gewaardeerd volgens categorie C.

De ploegentijdrit wordt gewaardeerd volgens categorie B. Alle actieve renners krijgen de score die overeenkomt met de uitslag van hun ploeg tijdens deze etappe.

Eindklassement
De punten voor de positie in de verschillende klassementen worden na de finish van de laatste etappe berekend over de acht renners die op die dag actief zijn in je ploeg. Zij krijgen dus punten voor de dagklassementen en eindklassementen. Er is na de finish van de laatste etappe geen mogelijkheid om nog een wissel toe te passen. Hou hier rekening mee!

Overige bonuspunten eindklassement
RONDE UITGEREDEN (LAGER DAN 20) 5
LID WINNENDE PLOEG ALGEMEEN PLOEGENKLASSEMENT* 10
DE EINDWINNAAR VAN HET PUNTENKLASSEMENT 30
DE EINDWINNAAR VAN HET BERGKLASSEMENT 25
DE MEEST STRIJDLUSTIGE RENNER VAN DE RONDE 15
*Geldt alleen als de renner de ronde heeft uitgereden.
Doping
Renners die na een positieve dopingcontrole tijdens de actieve ronde uit koers worden genomen, krijgen strafpunten. Alle tot dan toe behaalde punten van deze renner worden in mindering gebracht. M.a.w. zijn puntentotaal wordt op nul gezet.

Schorsingen of uitsluitingen die betrekking hebben op een overtreding in een andere koers dan de actieve ronde hebben geen invloed op de puntentelling van de betreffende renner. We straffen alleen renners die voordeel van verboden middelen hebben gehad in de ronde waarvoor de punten op dat moment tellen.

Renners die, als gevolg van een gezondheidscontrole tijdens de ronde, uit voorzorg uit de koers worden genomen, behouden wel hun punten.

De uitslag van het algemeen klassement wordt 24 uur na de finish van de laatste etappe definitief. Eventuele dopinggevallen die daarna nog bekend worden hebben geen invloed op de uitslag van het spel.

Strafpunten
BETRAPT OP DOPING ALLE BEHAALDE PUNTEN IN MINDERING

Gelijke stand
Bij een gelijk aantal punten van twee of meerdere ploegleiders in het dagklassement of het algemeen klassement geeft de waarde van de ploeg de doorslag. De ploeg met een lagere ploegwaarde gaat in dit geval voor. Mocht dit nog geen uitsluitsel geven, dan geldt de datum en tijdstip van aanmelding voor het spel. De deelnemer die zich het eerst voor het spel opgaf, klasseert zich daarmee hoger dan latere inschrijvingen.

brts

Mooi verhaal, lekker kort ook.

Wie gaat beter zijn: Yates of Chaves?

Willem78

Denk ik toch Yates, maar of ie het prijsverschil waard is.. Daar ben ik nog niet over uit

Mr.Nickos

Tom dumoulin of froome? Of allebei?

Bertsu

Ik ga voor beide.

Willem78

Ik heb ze ook allebei, doordat je nog maar 8 basisrenners hebt kun je net dat beetje extra in je ploeg. Das wel lekker.

Poeksel

Youri gaat goed voorlopig. Hij zit overigens niet in de wielerflitssubleague.

Poeksel

Youri op 2059 punten geeindigd, mooie score. Zelf kwam ik niet verder dan 1901 punten.

Willem78

De Tour is ook op Ploegleider echt gestart! Hier moeten harde noten gekraakt worden.
Ik durf Froome niet aan, zeker niet voor de 20 punten die hij moet kosten.

Weet iemand of Bernal al bevestigd is?

Poeksel

Deelname van Bernal is nog onzeker.

Lastig dit jaar: ik zie wel veel renners te duur geprijsd zijn, maar weinig die ik aan de goedkope kant vind....

lnnrt

Ik lees dat je nu voor iedere etappe één renner kan wisselen uit je reserves. Dat maakt het wel echt een ander spelletje dan vorig jaar. En voor mij persoonlijk minder leuk, omdat ik niet iedere dag de tijd en moeite neem om mijn ploeg bij te werken, dat versloft altijd gedurende een ronde bij mij. Daarom speel ik alleen nog maar spellen waarbij je aan het begin een ploeg maakt, en klaar. Maar ja, dat levert te weinig clicks op natuurlijk. Jammer dit.

Willem78

De kwaliteit van de teams zijn ook wel echt hoog. Als je naar AG2R kijkt, daar zit weinig brandhout bij.
Die hadden vorig jaar nog 1 punters als Gastauer en Gautier... Nu Dillier en Geniez erbij, dat is wel een kwaliteitsinjectie voor je team...

Poeksel

Vorig jaar was dat ook al zo lnnrt. Maar je hoeft het niet elke dag te doen, je kan vooruit werken. Zolang er geen renners uitvallen is het van tevoren wel redelijk voorspelbaar wie je welke dag wilt inzetten.

Timber

Veel renners echt overpriced. Zelfs nu je er maar 8 i.p.v. 9 hoeft te kiezen is het ondoenlijk een leuk team te maken. Nergens echt goedkope pareltjes. Zelfs zogenoemde B-renners gaan al richting de 10 punten...

Quintana10

Helemaal mee eens. Heb zelfs nu 7(!) 1 punters.

De verhoudingen kloppen niet. Enige leuke is dat je nu wel veel verschillende teams gaat zien waar je in het verleden vaak allemaal dezelfde renners had.

foqu1ta

Zooo, dit is de eerste keer dat ik meedoet met Ploegleider.
Maar zodeju, ik was gewoon wat aan het aanklikken niet eens alleen maar toppers. Had ik nog maar 13 punten over voor 6 man, dit word echt een hel.

Quintana10

Vooral qua sprinters kom ik er niet uit.
Wil eigenlijk 3 fatsoenlijke sprinters maar dat zou al 45 punten kosten. Dan heb je de wat goedkopere zoals pasqualon, Cort, mclay, Laporte maar die zie ik allemaal niet presteren.

Dan maar met 2 toppers aan de start?

Laatst gewijzigd
Timber

Volgens mij is het spelconcept van Ploegleider nog steeds zo dat je met 1 topsprinter al genoeg hebt. Helemaal nu je nog maar 8 in plaats van 9 renners kunt kiezen.

Quintana10

Gezien het verleden, op afgelopen giro na, had je steeds 2 sprinters nodig om te winnen. En als ik het parcours bekijk denk ik je minimaal 2 en misschien wel 3 sprinters nodig hebt voor 'zekere punten'.

Bertsu

Zelfde hier. Alleen evt een goedkope tijdrijder, verder zie ik nog geen pareltjes...

SanTheMan

Blijft het leukste wielerspel die ik 1 keer heb kunnen winnen in 2011. De keuzes zijn lastig en bij uitvallen van je klassementsmannen of man doe je al niet meer mee.
2 sprinters die punten scoren
2 kopmannen uit de top 5
1 liefst 2 renners uit de top 15
Plus geluk met de 1 of 2 punten renners
Dat is het recept voor goede klassering denk ik

« 1 2 3 4 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.