Ploegleider.nl wielerpoule

1 2 3 4 ... 57 58
Willem78

Je moet de eindklassering in het algemeen klassement inderdaad goed in het oog houden hier. Vorig jaar was Kittel de sprintbaas, maar waren er toch een flink aantal klassementsrenners die hem nog inhaalden voor wat betreft de totaal gescoorde punten.
Ik kom nu op
5 man tussen de 20 en 12 (1 sprinter 4 klassement)
2 B-sprinters <8
1 aanvaller <8
en dan de rest opvullen met 1'tjes en 2'tjes (Molard)
Is wel ongeveer de verdeling die ik altijd aanhoud bij Ploegleider.

Laatst gewijzigd
Samn Bony

Nou....alleen Froome en Barguil hadden meer punten dan Kittel.

Quintana10

En dan zijn er dit jaar ook nog meer vlakke ritten! +dat ik ook meer etappes zie voor de vluchters. Dan heb je met sprinters dus zekere punten tov de klassements mannen die ongeveer 5 etappes gaan strijden voor de zege tegenover 9 voor de sprinters?

Ik ga in iedergeval met 3 top sprinters heen.

Laatst gewijzigd
Samn Bony

Mee eens. Probleem is alleen niet drie topsprinters maar veel meer om de juiste klassementsmannen te kiezen.

Boci

Met de kasseienreit en ploegentijdrit is het uiteindelijk afwachten wie er na de eerste 9 ritten er nog goed voorstaan. Van Richie Porte zijn stuurkunsten ben ik niet overtuigd ondanks dat hij de 2e klassementsman was in de kasseienrit die Boom wint met Nibali die over iedereen minuten pakte in die rit. De ploegentijdrit van Nibali zijn team is nooit overtuigend geweest. Je hebt eigenlijk 5 top teams ervoor : Quick Step, BMC, Sky, Sunweb en Orica. Dumoulin en Froome hebben de Giro al gereden, maar Froome won vorig jaar ook de Vuelta na de Tour ondanks dat de tijd korter was dan die er nu tussen zat. Quintana liet vorig jaar zien dat niet iedereen het lukt om 2 grote rondes goed achter elkaar te rijden.

Ik vind het tot nu toe de lastigste tour selectie die ik heb moeten maken. Doordat er niet heel veel puncher etappes zijn, ben ik ook niet overtuigd dat Sagan het groen zal dragen na de champs-elysees. Dus welke sprinter gaat er dan bovenuit steken. Ik ben het eens met Quintana dat je eigenlijk wel 3 goede sprinters nodig hebt. 6 sprintkansen tot de eerste rustdag.

Gaat Bernal mee of is Latour een zekerheidje voor de witte trui of moeten we toch nog rekening houden met Gaudu?

Keuzes keuzes en ik heb mijn team al zo vaak aangepast. Uiteindelijk valt en staat je team met uitvallen van dure renners bij je concurrenten ;)

brts

Het is welhaast onmogelijk om twee top klassementsmannen te combineren subtop klassementsmannen en redelijke sprinters. Je kan bijna niet om de gokjes als bijvoorbeeld Tolhoek heen in je basis opstelling.

Willem78

'@ Samn Bony
Wanneer ik in de Rennerslijst 2017 kijk zie ik dit rijtje:

Froome, Chris
Barguil, Warren
Urán, Rigoberto
Matthews, Michael
Bardet, Romain
Aru, Fabio
Kittel, Marcel

Laatst gewijzigd
Samn Bony

'@willem
Verrassend, volgens onderstaande lijst niet :) (bron: https://dvhnploegleider.wordpress.com/scores-2017/)

scores 2017
nr renner waarde punten
1 C. Froome 20 441
2 W. Barguil 12 249
3 M. Kittel 18 240
4 M. Matthews 12 238
5 R. Urán 14 221
6 F. Aru 18 204

Willem78

'@Samn Bony
Haha, das inderdaad opvallend, ik kijk in de sheet die je via het menu in het spel zelf kunt downloaden.
Daar zitten toch wel wat verschillen in t.o.v. die Wordpress

Wordt alsmaar interessanter... ;-)

Samn Bony

'@willem78
Jij houdt het bij 1 topsprinter en 4 klassementsmannen in je team?
Dan moet je al wel de juiste topsprinter selecteren.....gaat Sagan het groen wel naar Parijs brengen?

SanTheMan

Ik twijfel nog:
Nibali en Tolhoek (21 punten) of
Bardet en Gaudu (21 punten) . Denk dat Nibali het beter gaat doen dan Bardet maar Gaudu gaat denk ik meer punten scoren dan Tolhoek.
Hoe dan ook, je kan blijven wisselen.... gelukkig nog maar 9 dagen wachten!

Boci

Ik heb 4 renners al een tijd niet gewisseld, dus voor mij gaat het om de resterende 4 renners en de reserves hoe ik die wil besteden.
Met Latour, Groenewegen, Nibali en Kung heb ik een goede basis en dan nog 47 punten nadat ik 6 punten heb besteed aan de reserves. Ik wil er nog 1 topsprinter bij en daarbij valt de keuze waarschijnlijk op Demare of Gaviria. En dan nog 2 klassementsmannen en een wild card. Moeilijke keuzes vind ik het omdat het minder duidelijk is dan de voorgaande jaren. Uitgaande dat ik Gaviria neem, houd ik nog 30 punten over. Ik voel er wat voor om Jungels or Roglic te nemen. Jungels weet ik zeker van dat hij 100% voor het klassement ga en dat hij beter gaat scoren in de ploegentijdrit. Als Roglic er vol voor gaat denk ik dat hij het beter gaat in het AK. In de individuele tijdrit schat ik Roglic nog net iets hoger in. Jungels is 13 punten, dus dan houd ik nog 17 punten over voor 2 renners. Hier wordt het tricky voor mij. Welke 2e hoog scorende AK man wil ik er bij en wat kies je er dan bij?

@SanTheMan Ik denk hetzelfde als jou. Tolhoek zal bij Kruijswijk moeten blijven normaal gesproken, maar mogelijk dat ie wel in de aanval mag in een bergetappe net zoals Bouwman dat mocht in de Giro. Gaudu heeft dat probleem niet natuurlijk. Die zal zeker gaan aanvallen! Moeilijke keuze!

brts

Wie zijn de favorieten voor het wit. Als de potentiële eindwinnaar in staat is vroeg het wit te pakken, sprokkelt hij stiekem en ongemerkt heeel veeel extra punten bijeen. Ik kan er alleen nog niet echt de vinger op leggen.

Daarnaast sta ik momenteel zonder absolute toppers in mn team. Froome reed bijv vorig jaar 15 dagen in geel (=150pt), dat zal dit jaar heel anders zijn. Ik denk dat het goed kan uitpakken met meerdere subtoppers.

Poeksel

'@brts: https://www.nicerodds.co.uk/young-rider-classification

Blanc

Ik twijfel ook nog:
Gauda en Allaphilipe of Majka en Martin (beide samen 17 punten )
Mijn twijfel zit vooral of allaphilipe voor dagsucces mag gaan in meerdere etappes of vooral voor klassement rijd.

Samn Bony

M & M zou mijn voorkeur hebben!

Poeksel

'@Blanc: Alaphilippe zal voor een klassement rijden tot het hooggebergte. Hij lijkt me een van de kanshebbers voor geel na etappe 6, dus het zou gek zijn als hij in de tweede etappe vrijwillig tijd verliest. Een dagsucces (vooral op de muur) zou zijn kans op geel wel verhogen. In de bergetappes zal je hem af en toe in de aanval vinden, en af en toe op flinke achterstand zien binnenkomen.

(Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario tenminste)

Laatst gewijzigd
battdev

Jungels of Martin?

Samn Bony

Welke Martin?

Koks colonne

Dan lijkt me :) inderdaad lastig keuze. Beide (op dit moment) niet in mn voorlopige selectie. Echt stuk moeilijk dan voorgaande edities. Staat nu redelijk. Even in afwachting nog natuurlijk van Sky en Sunweb voor evt. opvullers mbt ploegentijdrit.
Hier nu twijfel tussen Roglic, Fuglsang en D. Martin.

brts

Roglic geeft meer zekerheid dan die andere twee. Flugel en Martin hebben altijd wel een tegenslag te verwerken. Aan de andere kant: Roglic rijdt bij TLJ dus die zal wel zo'n onverklaarbare dag hebben met 6 lekke banden, terwijl de boel net op de kant gezet wordt. Lastig dus.

Als je een paar punten bespaart op de toppers dan kom je uit bij Uran, Porte, Yates en Valverde. Die laatste gaat in de eerste 9 etappes meesprinten en kort finishen. Maar wat denken jullie van de eindklassering van die vier jongens?

Bertsu

Ik heb ook veel vertrouwen in Valverde.
Sinds de Giro durf ik niet meer te spelen zonder Yates, dus die gaat ook mee.
Twijfel nog over 1-2 topsprinters. Het blijven mn A-etappes natuurlijk, denk dat het 1 gaat worden.
Porte blijft een vraagteken, kan je team maken of breken.

Koks colonne

Hier toch wel twee topsprinters (Sagan meegerekend) mee.
Porte zal vanaf dag 3 hoog in t klassement staan na de TTT en dus goede moraal hebben en heel lang meedoen. (Zelde geldt voor Thomas) Porte is alleen niet de beste daler, maar zonder pech grote kans op top 3, gok ik.
Valverde voor mij groot vraagteken qua meenemen. Gaat het goed doen op de Mur, kan kasseien t beste van Mov. aan en kan goed dalen.
Maar verliest in de TTT en is me net te duur om nog iets over te houden voor een aanvaller..
Uran en Yates gaan hier niet mee, maar zou bij twijfel toch voor Yates gaan. Lijkt me beter in vorm.

Timber

Ik laat Sagan dit jaar thuis. Er zijn echt teveel vlakke ritten, waardoor ook sprinters als Gaviria en zelfs Groenewegen een goede kans maken op groen. Zonder dagenlang in het groen te rijden zal Sagan niet eens heel veel punten scoren, i.t.t. eerdere jaren.

Heb nu twee topsprinters, twee goedkope aardige puntenpakkers ter opvulling en vier klassementsrenners. In de reserves allemaal 1 punters, echter wel twee sprinters die voor de plaatsen 10-20 zullen meesprinten en daardoor wat extra bonuspunten voor me meepikken.

Laatst gewijzigd
Wigo

Ongelofelijk.
Dat jullie zoveel tijd aan een spel kunnen besteden waarvoor je moet betalen en waar je NIETS kunt winnen behalve eeuwige roem.

Ik doe al jaren niet meer aan dat spel mee.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.