Ik denk dat sprinters te hoog geprijsd zijn in het spel. Wanneer je Groenewegen (14) met Carthy (14) vergelijkt en bedenkt wie er meer punten gaat halen, dan zou ik zeggen; Carthy. De keuze tussen Ewan (19) en Yates (19) is ook snel gemaakt (Yates). Een sprinter komt alleen op gelijk niveau qua punten met een klassementsman wanneer hij zo'n 20 dagen in het groen rijdt.
Niet helemaal mee eens, Sagan bewijst het tegendeel de laatste jaren. Zelfs in de Tour vorig jaar tegen de 200 punten zonder dat ie de groene trui wint, als klassementsrenner haalt alleen de top 3 van het klassement dat zowat. Dus je kan dus beter 3 klassementrijders nemen en een Sagan in goeie doen die de puntentrui wint. Is alleen de vraag, is Sagan in goeie doen?
'@Gorilla JV kiest vast voor de sprinter die de meeste kans heeft op een dagsucces. Dit zal wel per dag bekeken worden en misschien wel tijdens de etappe pas de definitieve keuze. Persoonlijk verwacht ik dat Dekker in het merendeel van de sprintetappes in dienst van Groenewegen rijdt. Dit is natuurlijk ook afhankelijk hoe de eerste sprint verloopt. Bovendien is de kans aanwezig dat Groenewegen na 2 weken afstapt. Dekker blijft dus een gokje, maar hij is ook maar 3 punten. Er zijn natuurlijk wel alternatieven voor hem, die 2/3/4 punten kosten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.