De Afvalkoers: Giro 2018 !

1 2 ... 10 ... 16 17
Niels22

Overleven, overleven.... we staan inmiddels op 29 etappes

Fondista

Net nog es gekeken naar m'n eigen team....tja...tja....ik mis ene yates of dumoulin toch wel denk ik...

Was makkelijk in te passen ipv poels/sanchez/aru

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Ruim boven de streep vandaag. Morgen nog maar zo dagje

Guillaumao

Ai Ai Ai... afscheid van de Belg.

De schrik om er in Israël al uit te liggen heeft me te zwaar doen investeren in sprinters.
Wel echt een leuk spel, bedankt Silent Hill voor het mooie initiatief. Ik blijf het hier volgen en ben er graag bij voor de TDF! Succes iedereen!

rosencrantz

EEN Belg, Guillaumao! :)

Fondista

Toch maar alvast eens gaan inventariseren wie er allemaal een exotische aanvaller heeft meegenomen...

Edit: gaat nog interessant worden wie vandaag finishen op plekken 15 tm 20...

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Aru is een kat in de zak. Die kan me nog wel eens lelijk gaan opbreken.

Laatst gewijzigd
Niels22

Of Aru wordt heerlijk in week 3, aanvallen en dan op zijn Landas ritten winnen

Ab Normaal

Kan eigenlijk ook. Tot nu toe zijn de mensen die gezorgd hebben voor evenwicht in hun selectie veilig gebleken.
Nu kan iedereen de balans op maken welke renners goed zijn en welke niet.

Komende week gaat geluk een grotere factor zijn, te beginnen met etappe 10.

Silent Hill

Er blijven maar slachtoffers vallen in de Afvalkoers. En terug aan Belgische zijde. Gisteren was het al vrij nipt, vandaag pas een echte dip. Froome zakt erdoor, rechtstreeks gevolgd door Rosencrantz. Toch goe gedoan !

1. Baiskeli: 2010
2. Thombvb: 1870
3. WCEendT: 1810
4. Niels22: 1710
5. jnb01: 1690
6. Park111982: 1470
7. Ab Normaal: 1330
8. Ezra: 1290
9. Fondista: 1160
10. BrackenRidgeCyling: 1090
11. Rimenno: 1080
12. Zwartebroekengeletrui: 980
13. Peter Post Forever: 750
14. Rosencrantz: 650

Rosencrantz zijn team:
FROOME Christopher (2727)
DENNIS Rohan (884)
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629) 120
MODOLO Sacha (612)
WOODS Michael (551) 70
SANCHEZ GIL Luis Leon (539)
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban (505) 400
MOHORIC Matej (448)
KONRAD Patrick (434) 60
VAN POPPEL Danny (287)
BONIFAZIO Niccolo (276)
PLAZA MOLINA Ruben (59)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Tijd om effe te rusten nu.

Het kaf lijkt intussen van het koren gescheiden. De evenwichtige teams zijn duidelijk boven komen drijven, en lijken meer dan ooit aan elkaar gewaagd - zie post 2. Proficiat alvast aan de Ocean's 13.

Ik denk dat het nu pas écht spannend gaat worden.

Laatst gewijzigd
rosencrantz

Froome laat mij in de steek. Had gehoopt de rustdag te halen, maar helaas. Tot de volgende en succes iedereen.

Baiskeli

Toch al mooi tot de rustdag gekomen en vandaag zelfs met het meeste punten (hoewel ik niet weet of dat nou positief of negatief is met dit spel..) Gaat zeker spannend worden komende week als het echt een etappe van vluchters wordt!

Peter Post Forever

Ik heb nu al 2 dagen veel geluk gehad, hopelijk blijf ik dat nog even houden!!

Fondista

Om echt ver te komen, moet Froome gewoon direct afstappen nu, zodat Poels volle bak kan gaan fietsen...

En Lopez moet nog een keer de berm in fietsen, zodat Sanchez voor een of meer ritten kan gaan ;)

Oftewel, ik zie het redelijk somber in...ben al blij als ik mn aantal dagen van de Vuelta weet te evenaren

Ab Normaal

'@Fondista
Het verloop van een ronde blijft altijd lastig te voorspellen. Het gebeurd nogal eens dat de mannen die goed zijn er in de laatste week doorheen zakken en de mannen die nog niet zo goed zijn in week 1 juist in de laatste week komen bovendrijven.
Rome is nog ver. Bovendien kunnen nog renners onverwacht op hun plaat gaan of ziek worden. Als Viviani uitvalt bijvoorbeeld, ziet het er in de sprintetappes volkomen anders uit.

Maar als de verhoudingen blijven zoals ze nu zijn, dan zijn voor mij Basiskeli en Niels22 de favorieten, op de voet gevolgd door WCEendT die het op sprinters misschien af moet leggen.
Deze drie teams hebben tot nu toe de juiste mannen in hun team.
Aan de andere kant kan er in etappe 10 een vluchtgroep vertrekken met meer dan 20 man, dan is het een loterij en kan iedereen sneuvelen...

Ik merk wel dat ik veel Giro spellen speel, en vaak met verschillende teams vanwege de verschillende spelregels, maar dat ik steeds tijdens de etappes vooral bezig ben met de renners die ik bij deze afvalkoers heb.
Echt een magisch concept.

Over mijn persoonlijke kansen kan ik duidelijk zijn: in elke categorie (sprinters, tijdrijders, klimmers) zijn er sterkere teams. Ik maak dus alleen kans als Aru beter gaat rijden, de betere klimteams in de komende week gaan afvallen, ik de aanvallers etappes overleef (heb niet bepaald het goedkoopste team) en verschoon blijf van ziektes en valpartijen.

pirazzi

'@ Guillaumao: U kunt er wel graag bij willen zijn voor de TdF maar alleen de 4 laatst overgebleven teams zijn verzekerd van deelname. Dus ik zou de vrijdag een week voor de Tourstart het forum goed in de gaten houden!

Silent Hill

Mooi compliment, Ab Normaal. Dank je :)

Queso

Ondanks dat ik niet eens mee doe met dit spel blijf ik het ook volgen. Hoop er met de tour dan ook zeker weer bij te zijn!

Niels22

Park kan in de zweetmodus, als enige ploeg (nog) geen renners in deze vlucht van de dag

Ceramiche Ariostea

'@Niels22, ik was er al een beetje bang voor !

Niels22

'@park111982: de situatie ontvouwt zich niet slecht lijkt het, daar deze vlucht geen ruimte lijkt te krijgen (verrassend in mijn ogen)

Ceramiche Ariostea

Voorlopig leven we weer een klein beetje in de Afvalkoers.

Silent Hill

Zo spectaculair de rit, zo tegenvallend de scores. Enigszins te verwachten, maar toch. Dé vraag van vandaag: wie is de Chaves van dienst ? Moedig gestreden, steeds goed volgehouden, maar vandaag wel een parcheggio van ... Park ! Tot de volgende !

1. jnb01: 620
2. Niels22: 566
3. Thombvb: 432
4. WCEendT: 426
5. Fondista: 400
6. Rimenno: 246
7. Zwartebroekengeletrui: 182
8. Peter Post Forever: 182
9. Ezra: 172
10. Ab Normaal: 170
11. Baiskeli: 146
12. BrackenRidgeCyling: 140
13. Park111982: 48

Park111982 zijn team:
DUMOULIN Tom (2082) 10
POZZOVIVO Domenico (1035) 6
DENNIS Rohan (884)
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629)
MODOLO Sacha (612)
WOODS Michael (551)
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban (505)
BENNETT George (451) 2
VENTURINI Clement (356)
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio (349) 30
VAN POPPEL Danny (287)
SCHACHMANN Maximilian (221)

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Helaas, ik was er na 100 meter in de etappe al bang voor. Tof spel. Complimenten Silent Hill voor deze creatie

1 2 ... 10 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.