De Afvalkoers: Giro 2018 !

1 2 3 4 ... 16 17
jnb01

Kijk ernaar uit! Nog maar eens goed puzzelen deze dagen

Ceramiche Ariostea

Leuk geschreven Silent Hill!

Ik weet hierdoor perfect hoe je een spel kan winnen. Jaja😂 is me in de CLofC nog niet gelukt en heb hier een budget 😉

Mathieu Moller

Nummer 13 vorig jaar is niet echt om over naar huis te schrijven, maar ook hoop dat ik mijn "levensgevaarlijke" reputatie waarmaak 😆

Fondista

Je bent niet voor niks "De Moller" ;) :)

pirazzi

Denk nu al dat ik te weinig sprinters heb geselecteerd ...

Ab Normaal

Ik zit juist met tijdrijders.
Wil niet met mijn uitgebalanceerde team als eerste afvallen...

Poeksel

Best wel speltheorie dit. Je kan een heel uitgebalanceerd team hebben, maar als iedereen Dennis, Van Emden etc. opstelt en jij als enige niet, lig je er meteen uit. Maar als je ze als enige wel hebt kom je ook niet ver.

Doet me ook denken aan een prijsvraag die Ionica Smeets wel eens houdt: stuur een getal in, als dat het laagste niet door anderen genoemde getal is win je. Je moet dus proberen te anticiperen op wat anderen doen, maar anderen gaan ook anticiperen. Daar moet je dus zelf weer op anticiperen etc.

Fondista

Je kunt niet anticiperen, want je weet andermans afwegingen niet, dat is gewoon een complete gok. Je moet gewoon ervan uitgaan dat je altijd niet de minste punten haalt per (type) etappe, hence het spelprincipe

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Team is ingestuurd. Het blijft natuurlijk een beetje wishful thinking maar Israël en Sicilie zal toch wel met deze 12 klasbakken overleefd worden

Mathieu Moller

Team verstuurd. Hopelijk kom ik hiermee verder dan vorig jaar.

nasibal

Wat ik wel interessant vind aan dit spel is dat de teams die overblijven steeds 'beter' zijn. Met beter bedoel ik: ingespeeld op de verschillende soorten etappes dmv voor elk soort etappeverloop passende namen.

Je kan dus gokken om elke keer netjes veilig in de middenmoot of op 3 kwart te eindigen, maar je zult het steeds beter moeten doen om dat vol te houden.

Potverdikkie, ik weet niet eens hoe ik dit goed moet uitleggen.

Mathieu Moller

Bedoel je dat je uiteindelijk misschien wel beter bent dan de helft van de spelers, maar dat die helft er dan al uit ligt en jij dan dus ook?

nasibal

Beetje. Je kan niet elke keer op de hotseat mikken. Stel de eerste bergetappe in een ronde voor. Op de etna speel je nog tegen 15 tegenspelers. In etappe 20 nog tegen 2. Als je op de etna de hotseat had dan betekent dat automatisch dat die 2 anderen een beter team op de etna hadden. Degene die onder jou eindigt op de etna lag er namelijk uit. De kans dat je etappe 20 dan gaat overleven is 0.

Nu praat ik over de hotseat, maar hetzelfde principe geld natuurlijk voor enkele plekjes hoger. Je kan niet constant gokken op "de onderste 4" (bijvoorbeeld), want je zult ook een keer degene boven je moeten verslaan. Praktisch kun je echter, vanwege je budget en max renners ook lastig gokken op de bovenste 3 elke etappe.

Silent Hill

Zot spel, toch ?

Het is gewoon één grote mindfuck. Zo erg zelfs dat ik me soms afvraag of het niet gewoon een loterij is. Nee, want je hebt de best scorende renners nodig, waardoor de kenner naar boven komt. Alhoewel, als die renners het net 1 etappe laten afweten ... Maar waarom gaat je tegenstander dan net wél door in die etappe ? Het is een rollercoaster van gedachten.

En dat Niels22 de Vuelta won met 'slechts' 8 scorende renners maakt het nog gekker. Zie [URL=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/de-afvalkoers-vuelta-2017/page/14]11 september 2017 om 12:46[/URL].

Laat het spel je nachtrust vooral niet verstoren :)

Fondista

Nasibal, het zijn 21 op zichzelf staande games. Je hebt gewoon voor 50% dik dik dik geluk nodig...zoals dat bijvoorbeeld de teams waarvan je in de Etna etappe verloor er in een "etappe voor de vluchters" ineens onverwacht uit liggen...waardoor je in etappe 20 zowaar toch het beste/gelukkigste resterende team hebt :)

succes! :)

(tip: stel gewoon een leuk team op, je krijgt het toch niet vooraf beredeneerd, want je hebt geen idee hoe de andere teams eruit zien en wat de renners zelf elke etappe gaan doen).

Baiskeli

Mooie voorbeschouwing Silent Hill! Begin nu wel een beetje bang te worden met al die professionals die meedoen.
Maar ik ga m'n teampje lekker insturen, heb toch wel goede hoop op z'n minst de eerste week te overleven.

Silent Hill

'@pirazzi - en iedereen: een nieuw team sturen kan altijd, tot aan de deadline. Geen probleem.

Laatst gewijzigd
Vic413

Dju toch , te laat

BigApple

Silent Hill / TVM : wat is de conclusie uit jullie PB uitwisseling ? - als we netjes een eigen forum-thread maken is er dan bezwaar als we een Jupiler League Afvalkoers maken ? - misschien zelfs leuk als de winnaar ook een ticket voor de Tour krijgt ?

Hoor graag even - dan starten we netjes een eigen forum-thread. Vanzelfsprekend gaan alle credits voor het spelconcept voor eeuwig naar Silent Hill.

PS: ook even goede vrienden als je geen Jupiler League wil hoor. Dan doen we het niet.

Silent Hill

'@NY: de Giro zou ik gewoon met 'the original' willen afwerken.

Voor de Tour sta ik wel open om het anders aan te pakken, om andere spelers ook de kans te geven (terug) mee te spelen.
Hoogst waarschijnlijk een constructie met poules die de laatste 10 dagen samen komen tot de eigenlijke competitie - zo'n constructie heeft mijn voorkeur. Ik ben niet 100% voorstander, maar ik wil het een kans geven. Na de Tour kunnen we dan met de spelers evalueren hoe dit beleefd werd.

Dus als je het niet erg vindt, wordt de Giro nog even toekijken van aan de zijlijn, de Tour staat vervolgens open voor iedereen.

Guillaumao

Na de pittige Scorito puzzel, nu deze afvalpuzzel. Spannend concept en zoals gezegd helemaal anders wat spel- en dus overwinningstaktiek.

Ik ga alvast ook voor voldoende tijdrijders, na 9km naar huis is maar al te zielig.

@Silenthill, ik ben idd niet de veelposter maar toch al even Scorito-actief met o.a 99,8% (TDF) en 99,5% (Vuelta) vorig jaar. Ik ambieer om minimaal het Italiaanse Vaste land te halen ;-)

BigApple

Prima. Dan ga ik op trainingskamp ;-). Succes met de koers.
PS: Publiceer je elke dag hoeveel punten de afvaller had, dan kan ik virtueel meefietsen ?

Niels22

Een eerste selectie op papier gezet, nog 266 punten over...kijken of we nog iemand gaan upgraden of hiermee de strijd aangaan en vermoedelijk niet slecht staan in een tie-breaker...

Fondista

Ik vind het een verrekte zware dobber...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is bijna onmogelijk om een goede afweging te maken... gokken op een goede afloop. Ik heb 2 teams gemaakt en nu kiezen welke ik ga inzetten.

1 2 3 4 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.