'@ vlek
Kruiswijk heeft ook mooie dingen laten zien op de tijdritfiets, dat klopt. Toch denk ik dat die tijdritten beter bij Kelderman passen op basis van de progressie die hij dit jaar heeft gemaakt op de chronofiets. Daarnaast kan ik me wel vinden in de 'voorstellen' die hier gedaan zijn om Kelderman geen Tour te laten rijden, maar wel Giro en evt. Vuelta. Ik zou sowieso bij de Tour een ploeg rond Gesink bouwen en daar hoeft Kelderman niet per se deel van uit te maken.
Wat mij betreft is het inderdaad kiezen tussen Kruijswijk en Kelderman. Ik vind de tijdritten van de Giro niet uitgesproken in het voordeel van een van beide, daarnaast schat ik in dat de bergritten zoals gebruikelijk meer in het straatje van Kruijswijk zullen passen. Kelderman de kans geven om zonder tegenslag de klassiekers en de Tour te combineren, schat ik daarnaast ook niet in als een mindere optie dan de kans om voor een klassement te gaan in de Giro. Dat laatste drukt bijvoorbeeld ook een stempel op je voorjaar, waar de eerste route wat beter te combineren is met een piek tussen Tirreno en de klassiekers. Dat laatste is dan weer iets wat totaal niet bij de kwaliteiten van Kruijswijk past. Puur op basis van wat we nu weten zie ik dan ook geen reden om Kelderman boven Kruijswijk te verkiezen voor de Giro.
Kelderman lijkt mij het meest toe aan een goed resultaat en hopelijk een bevestiging van nog enige progressie. De Giro drukt dan inderdaad wel een stempel op het voorjaar en is daarom net zo goed als een risico te zien. De vraag is of de ervaring van de Tour hem ten opzichte van dit evenement sterke gevoelens van revanche geeft of een vorm van tijdelijke afkeer/weerstand waardoor hij liever eerst elders succes wil behalen.
Kruijswijk wilde dit jaar na de Giro graag ook nog naar de Tour. Hij kan er nu wel eens op gebrand zijn om fris en in topvorm aan de start van de grootste wielerronde te staan.
Gesink opnieuw naar de Tour. Ik hoop dat hij de Waalse voorjaarsklassiekers weer eens rijdt, mede om aan meer intensiteit en explosiviteit te werken richting de Tour. Mocht hij in topvorm en gunstig wedstrijdloop (opnieuw) niet in de buurt van het eindpodium komen, dan zie ik hem in 2017 graag voor Giro en Vuelta gaan.
Er kan in de tussentijd nog zoveel gebeuren met altijd tegenvallers door blessures e.d., transfers, nieuw talent dat doorbreekt en veranderende concurrentie.
'@Netraam
Gesink heeft de Giro één keer geprobeerd en toen stond hij na twee weken op de vierde plaats. Het ging mis vanaf de etappe naar Bardonecchia waar hij onderkoeld raakte. Moeilijk te zeggen of hij in betere weersomstandigheden die hoge positie had kunnen vasthouden.
Probleem is: een klassement in Tour én Vuelta gaat niet, en het seizoen opbouwen naar de Vuelta zal normaal niet gebeuren. Dus blijft over het plan Giro-Vuelta. Of nog een keertje vroegtijdig maar niet te hard (uit)vallen in de Tour (zoals in 2009 en 2012). In 2008 en 2014 reed hij geen Tour puur omdat hij door de omstandigheden er niet klaar voor was.
@Borsje
Dat zou zeker een welkome opsteker zijn voor Kelderman.
Die hartproblemen speelden in die Giro toch pas op de dag van de bergtijdrit? Tussen die ijskoude etappe (ja, het was écht heel brrrr) en de klimtijdrit zat immers ook nog die rit waar hij in de kopgroep zat die ging strijden om de ritzege, toen zijn ketting op de kasseitjes haperde.
Klopt! Die tussentijd werd trouwens gretig benut door Berkhout en Zonneveld om in hun commentaar dagelijks te twijfelen aan het voortbestaan van Gesink als wielrenner. Waarschijnlijk toch al met de inside info over de hartklachten, aangezien Zonneveld naar eigen zeggen sinds die tijd op die informatie heeft gezeten. Mogelijk speculeerde ze er toen op dat het tijdens die extrem koude rit had toegeslagen.
Ik keek hoe 't met Laurens Ten Dam is gesteld en via hem kwam bij Mads Würtz 21 jr. en Deens {Tour de L'Avenir} een tijdrijder met een leuke palmares GC driedaagse van Axel en een tijdrit in Tour of Denmark 2015. Als TLJ toch voor ontwikkeling van talenten gaat is deze jongen ook niet verkeerd.
Door op kop te rijden maak je natuurlijk ook gewoon reclame voor je ploeg die het al uitstekend heeft gedaan.
Je kan wel lekker allemaal in de bus gaan zitten.
Daarnaast zal Lotto in de 2 heuveletappes van donderdag en vrijdag natuurlijk gewoon mee proberen te zitten in de ontsnapping.
Maar stel Dumoulin rijdt lek en komt op een halve minuut van het peloton en Katusha of Astana beginnen te rijden dan begrijp ik wel dat Lotto een paar man uit het peloton laat afzakken om hem te helpen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.