Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 116 ... 182 183
gesink3101

Victor campenaerts??

xistnc

Stef wilde het voor zichzelf wat spannender maken.

En hij wilde, door zich weer op de TT te richten, het podium van het NK halen. Ik vermoed dat hij dit jaar met enige jaloezie naar bijvoorbeeld Van Emden en Flens heeft gekeken, al mag zijn eigen zilver op de Europese Spelen er ook best zijn. Daarnaast reed hij dit jaar nog 6x in de top-10 van een koers, daarbij ging het 4x om een ploegentijdrit en 2x om een individuele tijdrit (Criterium International en Romandië).

Ik kan me niet voorstellen dat sprake zou zijn van 'hangende pootjes'. De ploeg is nu een volledig andere dan die, waarbij hij vorig jaar vertrok.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Xistnc

Dat ben ik helemaal met jou eens, en de ploeg heeft in deze Vuelta en andere koersen laten zien dat er door de huidige samenstelling met twee beoogd kopmannen minder (Boom en Mollema) er ruimte is ontstaan voor jongens zoals juist Clement die voor zichzelf ook weleens wat neer willen zetten naast dat ze nuttig zijn voor de ploeg.
Een Vuelta ploeg met daarin Bijvoorbeeld Ten Dam die helaas niet kon starten of Mollema die is vertrokken naar Trek had de kans veel kleiner gemaakt dat de ploeg met dit plan in de Vuelta zou starten.
Clement zou bij de ploeg in de huidige vorm geweldig werk kunnen doen voor zijn kopmannen en daarmaast ook voldoende kans moeten kunnen krijgen om het ook voor hemzelf interessant en uitdagend te houden.

kelderfan

'@xistnc
Ik ben 't met je eens, dat Clement i.p.v. bijv. Haas juist een renner van 't 2e. segment is, die de ploeg heel hard nodig heeft. De neo's staan nu eenmaal niet meteen klaar op dat niveau.
@gesink3101
Dat is een prima renner voor TLJ.

simplex

Inzake Stef Clement en terugkeer naar TLJ lijkt het me vrij zinloos op zijn terugkomst naar deze ploeg te rekenen. Bovendien heeft Clement eigen uitgesproken ideeën en een mening die wellicht meer doorwegen als het salaris.
4 quotes uit dat interview met BNDeStem ondersteunen dit :
Stef Clement :
1) “Ik heb een geweldige tijd gehad bij die ploeg, maar die warme deken moet er even af. Er zijn bedrijven die de verwarming op 18 graden zetten. Dan gaat het personeel harder werken. “
2) “In de basis komt het er op neer dat ik het voor mezelf wat spannender wil maken.
3) “Bij mijn voorlaatste ploeg bleef ik ook graven. Dat wil ik weer gaan doen”.
4) “Gewoon nog een paar jaartjes uitbollen, zoals velen dat doen en de boel
net zo lang mogelijk rekken tot er een plaatsje voor je komt als ploegleider. Dat wil ik dus niet. Dan gooi ik die deur liever dicht.”

Wielerfan1987

'@simplex

Je quote nu uit een interview dat voor aanvang van dit wielerseizoen is afgenomen.
Clement is toen vertrokken uit de Belkin ploeg en de huidige Lotto-Jumbo ploeg is al een halve wereld van verschil vergeleken met de ploeg van toen.
Bovendien hoeft een mening van een jaar geleden niet een mening te zijn die hij nog steeds is aangedaan, mensen en hun mening veranderen.

xistnc

'@kelderfan
Vanwege het huishoudboekje zal allicht een of/of-afweging gemaakt moeten worden. Aangezien ik er terecht op de gewezen ben dat Haas geen Amerikaan is en dus niet het belang van Bianchi kan invullen, zou het zomaar kunnen dat én Haas én Clement inderdaad niet haalbaar zijn. Maar uit het salaris van Ten Dam + Van der Lijke zou het misschien nét moeten kunnen. Dan kunnen Craddock en Bataglin uit de extra gelabelde toelage van Bianchi. Campenaerts en het nieuwe Nederlandse spul (nu al 2, misschien nog 1 of 2) kan dan uit de vrijkomende salarissen van Bulgac, Markus en De Weert.

Oomen zit er dan helaas niet in, tenzij Tjallingii vertrekt óf de NL-sponsors daar extra voor in de buidel willen tasten.

Wielerfan1987

'@xistnc

Ik denk dat je het te rooskleurig inziet,

In die zin; ik denk (zoals ook Rahimns al diverse malen terecht heeft opgemerkt) dat Bianchi niet perse dieper in de buidel tast om haar wensen m.b.t. een Amerikaans en Italiaans renner in de ploeg opnemen verwezenlijkt te zien.
Naast het feit dat Bianchi al voor een x bedrag aan materiaal levert dragen zij volgens de geluiden van rond de tijd van de ontbinding van Team Belkin al een 1,5 miljoen bij, genoeg redenen om twee kleine voorwaarden aan deze steun te verbinden lijkt mij....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Hermannmg Hij wilde meer voor eigen kans rijden en hij wilde graag op een betere tijdritfiets rijden.. achteraf zal hij op dat punt misschien idd wel spijt hebben van zijn keuze.

xistnc

'@wielerfan1987
Dat is een nogal gangbaar bedrag voor het sponsoren van een WT-ploeg uit het rechter rijtje, los van extra eisen. Als ze wél met extra eisen komen, dan moet daar wat tegenover staan.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Maar kijk eens naar Trek. Volgens mij komt een groot deel bij de fietsenleverancier vandaan. Ook bij Giant zal de fietsenleverancier echt wel wat bijdragen in het budget. Dus het lijkt mij best een mogelijkheid, dat ook Bianchi bij zo'n eis wel wat meer gaat bijdragen. Want het lijkt mij ook in belang van Bianchi, dat er zeges worden geboekt op hun fiets. Dat zorgt voor exposure.
@xistnc
Ik zou het toejuichen als zij naast Clement ook Haas kunnen binnenhalen. Dan hebben Gesink en Kelderman echt paar goede knechten erbij voor o.a. Quebec en Montreal. Want Gesink zal echt wel gebaald hebben bij de gemiste kans in GP Montreal.

Netraam

'@Kelderfan
Trek en Giant zijn behalve materiaalleveranciers ook titelsponsor. Bij bijvoorbeeld team Sky draagt Pinarello niets bij behalve materiaal, om een tegengeluid te laten horen.

Wielerfan1987

'@xistnc,

Dat is dan misschien jouw mening, maar ik denk dat men in de zakelijke wereld van sponsoring daar wat anders over denkt.
Voor om het even welke fietsensponsor is 1,5 miljoen (buiten de materiele bijdrage) gewoon een hoop geld en daar mag wat tegenoverstaan.

Fietsconstructeurs als Trek of Specialized zullen gerust ook wel de een of andere clausule in het contract hebben m.b.t. een of meer nationaliteiten, of een minimum aantal renners in de top... van de WT of met een minimum exposure in de samenstelling van de ploeg, Canondale idem dito, en zo zal elke sponsor wel zo zijn eisen in het contract hebben staan. Ik herinner mij nog dat Specialized destijds materiaalsponsor werd van (Astana? Of Saxo?) Puur en alleen omdat zij Contador op hun materiaal wilden hebben..
Dat er nu iets van de eisen/wensen van Bianchi in de media terecht is gekomen betekent gerust niet dat dit allemaal iets nieuws is, laat staan dat zij er zomaar even een extra kapitaalinjectie voor zouden of zullen doen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Giant droeg bijvoorbeeld helemaal niets bij dan alleen de fietsen in de tijd dat ze nog de Rabo jongens sponsorde. Bianchi levert dus idd naast materiaal ook nog een financiële bijdrage.

jvh93

oehff, wat een reactie van mij die als grap bedoeld was (zie de smiley) allemaal niet teweeg kan brengen.
Verwacht niet dat clement een serieuze optie is aangezien hij het prima naar zijn zin lijkt te hebben bij zijn huidige ploeg. ik zal het echter wel toejuichen als ze met hem uit de hoge hoed zouden komen.

xistnc

'@Wf1987
Als je als fietsenmerk een WT-team sponsort, dan betaal je daarmee voor de associatie met de WT. Dat is dus automatisch al iets groots wat er tegenover staat. Verder staan er inspanningen van de ploeg tegenover om mee te werken aan de doorontwikkeling van de fietsen en het merk. Twee tegenprestaties zonder dat er nog maar een kilometer voor is gereden, laat staan een hand voor in de lucht is gestoken.

Als daar extra eisen bovenop komen, staat daar ook extra budget tegenover - of een andere tegenprestatie.

simplex

'@wielerfan1987
Als meer buitenstaander op dit forum zie ik de ontkrachting van dat interview voor dit seizoen niet.
1) Stef is geen roeptoeter maar een serieuze vent die altijd heeft nagedacht voor hij iets zegt.
2) Stef is ervaren bij meerdere ploegen
3) Of er dit seizoen echt zoveel veranderd is t.o.v. vorige seizoenen?
Ik ben bang van weinig. De kleuren wel en de fiets (achteraf gelukkig) niet
Management en staf ook niet denk ik. Rennersgroep ook niet significant.
Dat en o.a kelderfan verklaart voor een groot deel de lengte van dit forum.
Wat wel erg veranderd is dit jaar is het aantal overwinningen en ereplaatsen.
Maar dat ligt dan weer niet gelijk aan Stef ;)

oscarito1908

Clement lijkt me dan weer iemand die perfect bij GA terecht zou kunnen in ondersteuning voor Dumoulin. Behoorlijke hardrijder en iemand die behoorlijk bergop kan. Niet verkeerd lijkt me. En ze hebben een fantastische tijdritfiets.

IljoKeisseFan

Stef Clement. Fiets die ook nog?

ti-raleigh

Eens met Simplex. Clement komt echt niet terug. Ze hebben tijdrijders en ervaren rotten zat. Het lijkt me van belang om gericht in te kopen.
Ze zijn een traject gestart om van Van Asbroeck een sprinter te maken. Ik denk dat een ervaren exsprinter veel zou kunnen betekenen.

S. Morgenstern

Ploegentijdrit selectie is ondertussen wel in te vullen. Vanmarcke heeft op twitter een filmpje geplaatst op basis waarvan je hem erbij mag verwachten.

Kelderman, Gesink, Van Emden, Vanmarcke, Leezer en Tjallingii.

S. Morgenstern

Clement heeft nu die warme deken even van zich afgeslagen en zal zelf uitstekend kunnen beoordelen waar hij volgend jaar het best op zijn plaatst is (afhankelijk van de aanbiedingen die hij heeft gekregen uiteraard).

Ik ben wel benieuwd hoe hij nu zijn gedachten over het rijden voor eigen kans zou evalueren. De hernieuwde focus op de tijdrit zal uiteraard niet ter discussie staan en heeft een mooi resultaat opgeleverd op het EK. Wat betreft het rijden voor eigen kans vraag ik me af of hij er niet meer voldoening uit haalt wanneer hij dat kan combineren met het rijden voor een kopman. Dat is althans de wijze waarop hij twee mooie WT-overwinningen wist te boeken. Tijdens de Tour had ik ook het idee dat het rijden voor een goede Frank weer het beste naar boven haalde.

Yeez

'@vlek sterkste selectie was in mijn inzien flens ipv leezer. Vanmarcke in deze vorm zal niet veel onderdoen voor een keizer maar toch jammer dat lotto niet met de sterkste selectie start

Yeez

'@vlek op het filmpje komt op het laatste volgensmij flens door het beeld fietsen, grote brede kerel in iedergeval, en tjallingi fietste erachter en vanmArcke had die bidon op zijn rug.

tendam

Ja, maak er een ad hominem van, als je daar wel zin in hebt.

Joh, take a chill pill. Je hebt graag gelijk, ik ook ;)

Ze zijn een traject gestart om van Van Asbroeck een sprinter te maken. Ik denk dat een ervaren exsprinter veel zou kunnen betekenen.

Een beetje talent kan ook geen kwaad. Van Asbroeck is gewoon niet rap genoeg. Hij is gehaald als sprinter, maar blijkt dat toch niet te zijn. Althans, geen winnende sprinter.

1 2 ... 116 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.