Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 119 ... 182 183
S. Morgenstern

Vanmarcke was volgens mij daar de laatste man voor Van Asbroeck. Teunissen reed toen, net als veel andere dagen die koers, de hele finale met Gesink in zijn wiel (die zie je ook met hem naar voren komen). Hij besloot uiteindelijk ook nog even te sprinten, wat er inderdaad behoorlijk sterk uit ziet in verhouding tot de sprint van Van Asbroeck.

[Url=http://miketeunissen.nl/miketeunissen.nl/index.php/163-mike-sprint-naar-negende-plaats-in-vijfde-rit]Verslag van Teunissen[/url]

Laatst gewijzigd
oscarito1908

In Van Asbroeck zie ik niet echt een sprinter. Eerder iemand voor het voorjaar en met een goed eindschot. Geen pure sprinter.

xistnc

Beetje off (niet helemaal): bij het AD zijn ze ook aan het speculeren geslagen. Vooral die laatste zin...

Netraam

Van Asbroeck lijkt inderdaad zijn snelheid niet goed vast te kunnen houden en net te veel inspanningen te moeten doen tijdens een gecontroleerde, snelle sprint. Weet je wie daar ook moeite mee had (op een nog iets hoger niveau)? Démare.
Je kan er wel specifiek op trainen, hopen alleen dat het niet ten koste gaat van de absolute topsnelheid want in minder georganiseerde sprints (meestal na wat zwaarder terrein) doet hij het regelmatig best prima.

tendam

'@xistnc
Lekker journalistiek verantwoord stukkie... het lijkt wel dat Wielerflits-artikel waarin allerlei suggesties voor LottoNL werden gedaan. Je kunt bij wijze van spreken het halve peloton wel in zo'n artikel noemen.

xistnc

'@tendam
Ik kan me niet voorstellen dat Thijs trots is op 'zijn krant' op het moment dat hij dit met de losse pols vanuit de heup geschoten stukje leest. Er zit natuurlijk wat actualiteit in (versterking voor Tom enerzijds, de naam van die Deen anderzijds), maar elke vorm van diepgang en duiding ontbreekt.

Yeez

'@rahimns hij moet ook zeker niet naar tlj komen (Rebellin), dat was helemaal niet mijn bedoeling om het zo over te laten komen 😅

Skedel

'@xistnc
Als je Thijs Zonneveld bedoeld dan denk ik dat hij apetrots is. Niets liever als een beetje sensatie zoeken.

oscarito1908

Ja als iemand een sensatiezoeker is, is het die Zonneveld wel.

Jero10

Campenaerts is volgens de Telegraaf binnengehaald door TLJ. Maar het blijft de Telegraaf hé ;)

Spruch

Diepgang en duiding zijn nou niet twee eigenschappen waar ik Thijs Zonneveld direct op heb kunnen betrappen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik had het van de week over dat Sam Oomen waarschijnlijk voor Giant zou kiezen, maar er zijn toch ook wel een paar redenen te bedenken dat de keuze toch in het voordeel van TLJ kan zijn:

De begeleiding: met Louis heeft TLJ een trainer in huis die toch heeft laten zien renners goed klaar te kunnen stomen voor een grote ronde. Ook op het gebied van de tijdrit hebben ze stappen gemaakt.

Ervaringsdeskundige: met oa Robert en Steven rijden bij TLJ renners rond met heel veel ervaring waar Sam veel van kan leren, behalve als Laurens de overstap naar Giant zou maken is dat daar toch een stuk minder.

Het materiaal: het lijkt erop dat Bianchi op dit moment in het voordeel is tov Giant. Met de Specilissima en de Aguila hebben ze een prima klim en tijdrijdfiets. Vooral op die laatste hebben de renners echt zichtbaar stappen gemaakt.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rahimns de fietsen van giant doen echt niet omder voor bianchi. bij rdt reed oomen ook op giant, ook dit kan meespelen. Daarbij komt ook dat giant een vd, zo niet de beste tt fiets vh peleton heeft

StonedCamel

'@jesse:
Dat van die TT-fiets was een paar jaar geleden zonder meer waar, maar ondertussen hebben andere merken waaronder Bianchi een serieuze inhaalslag gemaakt. Gezien de resultaten die TLJ dit jaar boekt hoort de Aquila ook zeker tot de beste TT fietsen.
Puur qua begeleiding en ervaring met grote rondes ben ik het met rahimns eens. Aan de andere kant heeft Giant inmiddels wel aangetoond dat ze zeer verantwoord met hun renners omspringen en vasthouden aan meerjarenplannen, bij TLJ gaat men toch doorgaans wat sneller. Overigens is dan wel de vraag of bijv Barguil niet te langzaam wordt gebracht, maargoed daar is weinig op feiten gebaseerds over te zeggen.

xistnc

'@jessevd
Dat is maar betrekkelijk. Toen Rabello nog op Giant reed, lag het merk enorm onder vuur. En dat is echt nog niet heel lang geleden.
Afgezien van de NK's in Oostenrijk en Duitsland heeft alleen Dumoulin dit jaar voor Giant uitslagen neergezet in tijdritten. Het ligt dan niet voor de hand om dat aan de kwaliteit van de fiets toe te schrijven.

Bij Movistar zijn er bijvoorbeeld 7 verschillende renners die een podiumprestatie boeken op de tijdritfiets van Canyon.

tendam

'@rahimns
Maar bij Giant zit Arthur van Dongen, waarmee hij een vertrouwensband schijnt te hebben, en Giant staat er momenteel in Nederland zeer goed op qua talentontwikkeling. LottoNL wat minder, terecht of onterecht.

Ik zou als Nederlandse klimmer ook voor LottoNL kiezen, ze hebben de afgelopen jaren maar liefst 5 Nederlanders in de top-10 van een grote ronde gebracht. Maar dit feit krijgt eigenlijk weinig aandacht, er wordt vooral gekeken naar de missers.

Die fietsen maken natuurlijk geen reet uit, tenzij ze echt opvallend slecht zijn, zoals die aanlopende Bianchi van vorig jaar. Ze kopieren elkaar allemaal, die Bianchi tijdritfiets is net een Specialized.

Olifanto

'@Tendam: Thanks, das relevante info. Ik weet dat Gees een goede tijdrit in z'n benen heeft maar zie hem meer als ronderenner/klimmer. En Keizer als tijdrijder. Maar als tijdrijders vergeleken heeft Gesink dus meer gepresteerd. Fair enough.

Nu Campenaerts erbij, naast Lammertink en Castelijns. Wat anderen hier ook al aangeven, de leadout moet beter. Naast B van Poppel heb ik nog geen renners voorbij horen komen die daarvoor in aanmerking komen..?

Olifanto

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Oomen voor een BMC kiest, wanneer z'n wens is rustig gebracht te worden', zich te willen ontwikkelen als ronderenner en z'n tijdrit wil verbeteren. Bij BMC sneeuw je toch als snel onder. Wat Rahimns zegt denk/hoop ik ook. TLJ heeft met Gesink, Kelderman en Kruijswijk 3 mannen die door de begeleiding van TLJ uitstekende ronderenners zijn geworden. En investeert elk jaar in jonge renners. Nu alweer met Lammertink en Campenaerts.

En Bianchi heeft eindelijk een prima tijdritfiets ontwikkeld.

Ik blijf hopen.

xistnc

Bij Rabo hebben ze ook Grischa Niermann en die is weer twee handen op één buik met Robert Gesink, een klassementsrenner die me que type renner veel meer een voorbeeld lijkt voor Oomen dan een Dumoulin-tijdrijderstype. Uiteindelijk zijn dat soort argumenten toch secundair.

De leadout hoeft niet beter, die is echt prima. Ze hebben gewoon geen echte sprinters. Zelfs met de beste leadout moeten sprinters zelf hun pedalen rondkrijgen van 3km tot 300m én dan nog sprinten. De huidige sprinters kunnen hun leadouts niet bijhouden, verliezen plaatsen en/of kunnen de twee vereiste inspanningen niet combineren in pure sprints.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam Over van Dongen heb ik idd vorige keer al gezegd dat dit een belangrijk argument kan zijn voor Sam om boor Giant te kiezen, vandaag heb ik aangegeven dat er ook wel wat argumenten kunnen zijn waarom hij misschien toch voor TLJ zou kunnen gaan. En ik denk dat voor een jong talent de fietsen wel degelijk mee kunnen spelen in de keuze. Misschien niet het belangrijkste argument maar wel een die bij twijfel de doorslag zou kunnen geven. Het was bijv voor Mollema 1 van de redenen om naar Trek te gaan. Daar naast zou bijv. ook een argument kunnen zijn dat veel van zijn oud-collega's bij het RDT nu fietsen bij TLJ zoals Teunissen, Roossen en Lindeman en die alle 3 een prima debuutjaar hebben bij LottoNLJumbo

Netraam

Als ik Oomen was en ik zou kijken welke ploeg de meeste kans gaf op een goede ontwikkeling, zou ik waarschijnlijk voor TLJ kiezen. Ondanks missers met Vermeltfoort en Bol (waarvan ik denk dat hij te vroeg is weggestuurd, maar goed) hebben ze toch een aantal talenten naar de subtop kunnen begeleiden.
Giant heeft Kittel goed gezien, Dumoulin maakt een grote stap nu maar je hoeft maar te kijken naar het contingent Fransen dat het daar totaal niet heeft gehaald (dit is ook een reden dat ik denk dat Barguil een beetje een gelukstreffer was). Ook bijvoorbeeld iemand als Ludvigsson lijkt nog niet echt vooruitgang te boeken.

Wielerfan1987

'@tendam

Als jij de Aquila net een Specialized vind moet je denk ik maar eens de productbeschrijving lezen.

Alleen al de countervail technologie (ok, die is van buiten niet te zien) maakt een wereld van verschil vergeleken met de Specialized.

Dat ze van buiten op elkaar lijken is niets nieuws, tijdritfietsen, maar ook wegfietsen van de verschillende fietsconstructeurs kruipen qua uiterlijk en aerodynamica al jaren lang dichter en dichter naar elkaar toe

Laatst gewijzigd
tendam

'@wielerfan1987
Ja, die Countervail-technologie maakte het verschil dat het frame dusdanig buigzaam is dat het achterwiel aanliep ;)

Er zit vast verschil in, maar op het hoogste niveau zijn er niet echt slechte fietsen. Ik denk niet dat dit voor wie dan ook de doorslaggevende reden is om een ploeg te kiezen, maar $$$ en kansen die worden geboden..

jvh93

Even een gekke vraag misschien, maar ben ik de enige die het opvallend vind dat tlj ontbreekt in de abu dhabi Tour?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Even een gekke vraag misschien, maar ben ik de enige die het opvallend vind dat tlj ontbreekt in de abu dhabi Tour?

@jvh93 ze hebben hun selectie alleen nog niet bekend gemaakt, maar ze rijden daar wel degelijk

edit: hmmm blijkbaar toch niet, dat is idd wel vreemd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze wel zouden gaan en ze stonden ook op de startlijst van PCS

Laatst gewijzigd
1 2 ... 119 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.