Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 120 ... 182 183
jvh93

het artikel op deze pagina doet anders vermoeden @rahimns maar bedankt voor je reactie. had het vrij opvallend gevonden als ze niet mee zouden doen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jvh93 kreeg net bevestiging van Richard Plugge dat ze idd niet aan de start staan...

Yeez

Op de officiele website vd organisatie staat dat ze niet meedoen!

richardm

Gevalletje kosten wegen niet op tegen de baten?

Netraam

Of ze zitten aan hun max WT teams, dat kan ook nog. En dat TLJ met hun enigszins krappe selectie dan verstek laat gaan is wel te voorspellen.

jvh93

'@rahimns ik vindt het vrij opvallend. Dit was een wedstrijd waarbij het verdienmodel voor de ploegen beter zou worden etc. dan lijkt het mij niet dat er een financieel aspect aan het verstek laten gaan van deze wedstrijd zit. Had ze hier op zijn minst aan de start verwacht, maakt niet eens uit of ze dan mee zouden rijden voor een overwinning of iets dergelijks.

daveb83

Hoewel ik altijd een fan geweest ben van Lotto-Jumbo zou ik als Sam Oomen voor Giant kiezen.
Ik vind het jammer om te constateren maar bij Giant leiden ze meer winnaars op, echte karaktermannen. En gezien Sam zijn iele postuur (zeker als je hem naast Dumoulin zet) is het, voor zover ik dat in kan schatten, een renner met 'grinta'. Daarvan kan ik er gewoon te weinig ontdekken bij TLJ. Als Ten Dam fit was geweest hadden ze waarschijnlijk weer een renner of 6 in een keurslijf gestopt voor een eventuele 8e, 9e of 10e plek. Nu is de Vuelta eindelijk gereden door verschillende renners met durf, lef en passie. Ligt dat aan de renners die ze aantrekken (gebrek aan kwaliteit), aan een behoudende koerstactiek of een combinatie van? Ik denk in de Rabotijd vooral de behoudende koerstactiek, in de huidige selectie vooral die combinatie van.

Zoals ik in eerdere post heb aangegeven verwacht ik dat Sam Oomen zijn keuze rond het WK zal aangeven. 1 ding is zeker: de keuze is gemaakt (en wellicht al getekend ook).

tendam

'@daveb83
Dat ze bij Giant meer winnen staat buiten kijf. Het leeuwendeel van die overwinningen wordt echter behaald door Degenkolb, een jongen die bij de beloften al zeer veel won en dus niet door Giant tot een winnaar is gevormd. Dan heb je nog Dumoulin, die vooral tijdritten wint, wat dus niks met een evt. koerstactiek te maken heeft.

Het zou pas wat zijn als ze niet-winnaars als De Kort en Curvers ineens koersen lieten winnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@daveb83 ik vind dit echt zo'n onzin. Alsof de renners van Lotto_Jumbo niet willen winnen. En je ziet aan het iele postuur van Sam Oomen dat hij wel grinta (wat dat ook is) heeft en bijvoorbeeld Gesink dus niet.

Scotty

'@rahimns, ik vind het een nog grotere onzin om net te doen alsof de ene ploeg niet beter zou kunnen zijn dan een andere. Voor alsnog geef ik GA op alle vlakken het voordeel van de twijfel.

@tendam, mezgec, arndt, geschke, kittel, barguil, sinkeldam.

jvh93

Ga hebben voornamelijk sprinters in de selectie die de overwinningen pakken. ik noem Kittel (dit jaar dan niet) Degenkolb, mezgec, Arndt, sinkeldam. De overwinning van geschke in de tour kan vergeleken worden met die van lindeman in de vuelta en dan hebben ze met barguil nog een groot klimtalent in het team en een dumoulin die nog steeds niet weet wat hij allemaal kan gaan bereiken. als je dat wegzet tegen tlj met eigenlijk maar 1 echte sprinter (hofland) en 2 nog zoekende sprinters waarvan de hoop is dat ze het ooit gaan vinden (van asbroek en markus) valt het aantal overwinning in de sprints te verklaren. als je de klimmers van beide ploegen vergelijkt heeft tlj toch echt meer van deze jongens die helaas wat pech hebben gehad dit seizoen.
conclusie: giant heeft het in de sprint beter voor elkaar, tlj in de bergen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Scotty als je dat bedoelt is wat anders... hij heeft het over grinta en dat vertaal ik dus als inzet. Natuurlijk kan je ploegen afrekenen op hun overwinningen en dan doet Giant het idd beter. Maar je kan ook kijken naar andere zaken. Maar als je het hebt over inzet dan kan je toch niet zeggen dat de ploeg het dit jaar niet getoond heeft. De verbeten manier waarop Vanmarcke naar elke keer weer die pech (eventueel zijn eigen schuld) toch elke keer weer probeert terug te vechten in de wedstrijden, de manier van koersen in de Giro van Steven, de manier waarop Robert na een zware winter en voorjaar zich weer toont in de eerste koersen die hij rijdt, de aanvallende ploeg in de Vuelta en de etappe zege van Bert-Jan Lindeman... de overwinningen en net niet overwinningen van Hofland, de jonge renners zoals Theunisse in Engeland die er voor knokte en net 2e werd. Ik heb genoten van deze beelden en natuurlijk was het resultaat dit jaar mager... maar ga niet zeggen dat er niet gevochten en geknokt werd om een goed resultaat te behalen, want dat vind ik wel onzin.

daveb83

'@rahimns dan lees je het niet goed. Ik zie het als een gebrek aan kwaliteit van de huidige selectie en de behoudende koerstactiek, niet dat ze niet willen.
En een vriend van mij kent Sam Oomen (en zijn fysieke mogelijkheden zeer goed), en daar baseer ik dat op. Had ik misschien moeten vertellen, alleen hoef ik wat dat betreft niet zo nodig als insider te worden gezien (aangezien ik dat ook niet ben). Vertel alleen hetgeen over Sam Oomen dat ik weet en naar buiten mag brengen. Niet heel spannend allemaal.
En die 'grinta' (niet voor niets tussen '..') heeft Gesink en vele teamgenoten met hem niet. Dat een Gesink kwaliteiten heeft staat buiten kijf. Voor mij niet die killersmentaliteit om het bijv in de laatste km koelbloedig af te maken. Maar goed, dat is mijn mening, wat jij daar ook van mag vinden.

@ tendam dat renners bij beloften veel winnen zegt natuurlijk erg weinig. Voorbeelden te over van renners die veel wonnen in de jongere jaren, eenmaal als professional weinig tot niets meer.
Ik vind renners die finales rijden zoals Kittel (in de jeugd tijdrijder), Arndt, Barguil, Dumoulin, Sinkeldam en Degenkolb allen mannen die iets hebben waar ze bij TLJ naar op zoek zijn. Op Degenkolb na hebben ze volgens mij ook allemaal bij G-A hun debuut op het hoogste niveau gemaakt. Denk dat de leiding daar zeker een positieve invloed op heeft gehad om kwaliteiten uit te bouwen zoals dat bij Kittel en Dumoulin voor het grote publiek misschien wel het meest zichtbaar is. Maar dat is mijn inschatting en mening, kan dat zeker niet baseren op harde feiten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waar bestaat die 'grinta' uit? Is dat het koelbloedig afmaken in de laatste kilometers?

Scotty

Ja ach, dat is het wielrennen in een notendop, dat vind je bij elke ploeg. Zonder te knokken haal je simpelweg de finish niet eens.

Winnen is denk ik wel iets dat je moet en kan leren. Niet elke koers is een kwestie wie het hardst rijdt. TLJ heeft de laatste jaren niet hele grote successen geboekt. Ook hebben ze een paar potentieel grote renners moeten laten gaan. Ik denk dat je momenteel bij G-A meer kan leren dan bij TLJ. Puur gebaseerd op de renners die er rond rijden.

Yeez

'@scotty, hoezo puur om de renners die er rondrijden? van tankink martens gesink etc kan oomen niks leren? En daarentegen is tlj de ploeg die renners als van asbroeck teunissen roosen lammertink etc koopt om ze op te leiden, dus welke ploeg is nu de opleidingsploeg volgens jou?

daveb83

'@rahimns 'Grinta' zie ik niet alleen als inzet. Inzet hebben ze zeker gehad, ben het eens met jouw voorbeeld. Maar voor mij is het meer dan inzet. Letterlijke vertaling is 'vuur'....de mogelijkheden herkennen (instinct) om die juiste demarrage/ of jump te plaatsen in de finale van een koers. LL was daar voor mij een ultiem voorbeeld van.
Volgens mij is er niet echt een definitie die de gehele lading dekt. Dus je kunt ook vragen wat ik daar mee bedoel voor het meteen onzin te noemen. Kun je na mijn uitleg altijd nog doen...

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@daveb83 dan weet ik niet wat jij verstaat onder 'grinta' en behoudend koersen?? Dan heb jij niet veel wielrennen gezien dit jaar. Je kan toch niet zeggen dat er behoudend gekoerst is... en waaruit blijkt dan dat een Arndt of Sinkeldam dit jaar koelbloediger zijn dan bijv Moreno Hofland.

edit: Sorry Dave maar ik ben het nog steeds niet met je eens...

Laatst gewijzigd
Scotty

Mwah, als Oomen het winnen van Martens of Tankink moet gaan leren hou ik me hart vast. Of wil Oomen knecht worden voor een subtopper in een grote ronde?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Scotty maar ik denk dat Sam meer van Robert kan leren dan van Barguil

@Dave en ik lees een beetje tussen de regels door dat jij al weet waar Sam naar toe gaat en dat het dus Giant is.

Laatst gewijzigd
daveb83

'@rahimns 'dan heb jij niet veel wielrennen gezien dit jaar'...Toch een beetje jammer om op zo'n manier met iemand te praten over een gezamenlijke passie. Ik geef mijn mening, dat die niet strookt met de jouw, prima...Kan ook op een andere manier.

Grinta heb ik reeds uitgelegd. 'Behoudend koersen of gebrek aan kwaliteit' gaf ik volgens mij aan... Best vb mbt behoudend koersen vond ik het Nationaal Kampioenschap.
En om Arndt of Sinkeldam te vergelijken met Moreno Hofland vind ik appels met peren vergelijken. Volgens mij wordt Hofland iets vaker als kopman uitgespeeld dan genoemde G-A renners....Dan moet je hem ook durven vergelijken met de kopmannen van G-A en dat vind ik niet eerlijk richting Hofland aangezien je zo'n mannetje nog de tijd moet gunnen.

Laatst gewijzigd
Scotty

'@rahimns, dat weet ik niet. Puur door de ervaring bedoel je? Gesink is een trainingsbeest in hart en nieren en kan hard fietsen, maar is nou niet het type die het even afmaakt. Hoewel ik moet toegeven dat hij deze TdF vrijwel elke dag op de goede plek reed. Wat voor type renner Oomen gaat worden weet ik niet. Feitelijk heeft hij alleen wat aan TLJ/Gesink als hij een AK-man wil worden.

daveb83

'@rahimns nee, weet ik oprecht niet. Vertelde aan die vriend van mij dat ik via een buschauffeur uit het damespeloton (vriend van Arthur v Dongen) had gehoord dat Sam naar Giant zou gaan. Moest hij om lachen, maar hij mocht het helaas niet zeggen. Enkel dat hij eruit was.

Scotty

'@daveb83, niet zo bescheiden he, je bent gewoon een échte insider als ik dat zo lees!

daveb83

'@ Scotty Ben gek op wielrennen, zou het maar al te graag willen zijn. Ken echt toevallig twee mensen die iets van Sam Oomen weten. Die jongen komt eveneens uit Tilburg, dan is de link al snel gelegd. Tilburg is een groot dorp ;-)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 120 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.